خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای کار با چاله کن موتوری

افراد در حال کار با چاله کن موتوری

فهرست مطالب

یکی از بهترین ابزارها جهت کندن چاله‌های زیاد جهت درختکاری یا ایجاد پایه برای فنس، دستگاه چاله کن یا نهال کن است. در این مطلب قصد داریم نحوه کار با دستگاه چاله کن موتوری را برای شما آموزش دهیم، پس ما با همراه باشید. 

نحوه راه‌اندازی چاله کن بنزینی

دکمه ساسات را در حالت on قرار دهید

مطمئن شوید که چاله کن به طور کامل روی زمین قرار دارد و مستقر گردیده است، سپس دکمه ساسات را در حالت روشن قرار دهید.

فشردن دیافراگم

دیافراگم دستگاه نهال کن را چندین بار به طور ممتد فشار دهید تا سوخت وارد مجرا کشیده شود. پمپ سوخت تمامی دستگاه‌های نهال کن دستی از نوع دیافراگمی است که توسط فشردن دیافراگم عملیات پمپاژ سوخت انجام می‌گیرد. 

تنظیم ساسات دستگاه

اگر موتور دستگاه سرد است، ساسات را به سمت بالا قرار دهید و اگر به تازگی دستگاه را روشن کرده‌اید ساسات را در حالت مابین قرار دهید. 

برق دستگاه را وصل کنید

دکمه خاموش و روشن برق دستگاه را در حالت روشن قرار دهید. 

هندل دستگاه را بکشید

اقدام به کشیدن هندل دستگاه نمایید. مراقب باشید تا مته چاله کن با پاهای شما در تماس نباشد، این درگیری بسیار خطرآفرین است. در هنگام هندل زدن با یک دست دستگاه را مهار نمایید.

تنظیم گاز دستگاه

گاز دستگاه را زیاد کنید تا چاله کن بتواند به راحتی زمین را سوراخ نماید. هنگامی که دستگاه تا چند سانت وارد زمین شد، مجددا گاز را بیشتر نمایید تا بتواند به راحتی چاله را عمیق‌تر نماید.

عدم فشار مضاعف به دستگاه

اجازه دهید دستگاه چاله کن به واسطه وزن خود، عملیات حفاری را انجام دهد، دستگاه را به زور و با فشار وارد زمین نکنید، این امر سبب آسیب به موتور دستگاه می‎‌شود. همچنین اگر در هنگام کار با سنگ یا ریشه درختان برخورد کردید، عملیات چاله‌کنی را متوقف نموده و سنگ یا ریشه را برداشته و سپس اقدام به کار نمایید. 

تکمیل عملیات به واسطه بیل و کلنگ

ممکن است عمق و یا قطری که چاله کن برای شما می‌کند، کافی نباشد. نهایت چاله‌ای که دستگاه نهال کن دستی می‌کند به عمق 80 سانت و به قطر 30 سانت می‌باشد. در صورتی که این میزان جوابگوی کار شما نیست، می‌توانید عملیات را به واسطه بیل و کلنگ تکمیل کنید.  

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر