خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

پمپ هیدرولیک کارتریجی (پره ای) یوکن Yuken

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

انواع پمپ هیدرولیک کارتریجی

پمپ هیدرولیکی کارتریجی را در دو تیپ متعادل و نامتعادل طراحی می ‌کنند. ماجرای این دسته بندی در طراحی نوع صفحه پره ای از بطن پمپ هیدرولیک کارتریجی می آید. اگر این صفحه که دارای پره های حمل سیال است را به شکل متقارن بسازند، نوع متعادل و اگر همراه با ایجاد یک ساختار بیضی شکل خلق کنند، نوع نامتعادل از پمپ هیدرولیک کارتریجی را تولید خواهند کرد. هر کدام از این دو تیپ در طراحی پمپ هیدرولیک کارتریجی دارای مزایا و معایبی هستند. مثلاً انواع متعادل، قابلیت بکارگیری در فشار های بالا را دارند. از استهلاک بسیار کمی برخوردار هستند؛ اما نمی توان در آنها سطح دبی در خروجی پمپ را تغییر داد. در عوض انواع نامتعادل در طراحی پمپ هیدرولیک کارتریجی، اگر چه مناسب برای فشار های بالا نیستند و در عین حال استهلاک قابل توجهی متوجه کارکرد آنها می باشد؛ اما از ویژگی تنظیم در سطح دبی خروجی برخوردار خواهند بود.

پمپ هیدرولیک کارتریجی چگونه کار می کند؟

یکی از ایده ‌های مطرح در ساخت انواع پمپ هیدرولیک، استفاده از قانون گریز از مرکز می باشد. این قانون ساده می گوید هر جسمی که در دورانی قرار می ‌گیرد، تمایل دارد تا به سمت خارج از وضعیت دوران پرتاب شود. در این حالت اگر در محل اتصال جسم با نیروی گرداننده آن گسستگی ایجاد شود، جسم در مسیر مستقیم به سمت خارج پرتاب خواهد شد.

حال اگر این جسم را سیال مورد هدف قرار دهیم که توسط یک سیستم مکانیکی در یک محفظه بسته به گردش در آمده است، به راحتی می توان آن جسم متحرک را خلق کرد. آنگاه اگر در حین این گردش، قسمتی از محفظه ی بسته، باز باشد، گسستگی مورد نظر رخ خواهد داد. در این حالت است که سیال از جانب همان قسمت باز در فضای محفظه به سمت خارج پرتاب خواهد شد. این پرتاب شدن، همان عملیات پمپاژی است که در سیال صورت گرفته است.

عین این اتفاق در عملکرد پمپ هیدرولیک کارتریجی رخ می دهد. در ساختار پمپ هیدرولیک کارتریجی می توانید شاهد یک محفظه کاملاً بسته باشید که از دو مدخل برخوردار است. یکی برای ورود سیال و دیگری در آن سوی محفظه به جهت خروج و یا همان پرتاب سیال قرار گرفته است. حرکت دورانی از طریق محور گردشی که توسط مولدی در خارج از فضای پمپ تامین شده است، ایجاد خواهد شد و همراه این گردش، صفحه ای پره دار را می گرداند. این پره ها همان بند هایی هستند که اجسام را نگه داشته ‌اند. سیال در فضای میان پره ها به گردش درآمده و با ایجاد نیروی رانش بالایی بر دیواره پمپ هیدرولیک کارتریجی ضربه می ‌زند تا در نهایت در مواجه با مدخل خروجی، از آن سمت همراه با فشار بالا به حالتی پمپاژ گونه خارج شود.

مزیت ها در استفاده از پمپ هیدرولیک کارتریجی

²    انواع پمپ هیدرولیک کارتریجی از آنجا که تقریبا هیچ یک از قطعات مکانیکی در آن بر روی هم ساییده نمی ‌شوند، از صدای بسیار کمتری به نسبت انواع دنده ‌ای و یا پیستونی برخوردار هستند.

²    به جهت استفاده در سیالات با ویسکوزیته بالا بسیار مطلوب هستند. چرا که سیال ویسکوز می ‌تواند با رخنه در درز های اجزای مکانیکی درگیر با هم، ایجاد اختلال حرکتی کند. در حالیکه این اتفاق همراه با پمپ هیدرولیک کارتریجی نمی باشد. از سوی دیگر مکش سیالات ویسکوز بسیار سخت است. در حالیکه در پمپ هیدرولیک کارتریجی عملیات مکش صورت نمی‌ گیرد؛ بلکه هر یک از پره ها به مانند چاقویی تیز قسمتی از سیال را بریده و با خود می ‌برند.

²    مناسب برای سیالات با سطح سایش بالا هستند. مشکل سایش در سیالات یکی از دردسر های همیشگی می باشد. غالباً این اتفاق در پمپاژ سیالات غیر فیلتر شده صورت می گیرد. مثلا گاز ها که ناخالصی هایی جامد همراه خود دارند و یا سیالاتی که با شرایط سایشی، مانند آب دریا و یا فاضلاب های شهری هستند. در این حالت این ناخالصی ها در فشار های بالا همراه با سرعت های بسیار در حرکت می توانند هر سطحی را به سرعت دچار فرسایش سازند. از این رو بهترین تجهیزات آنها هستند که در بطن خود کمترین مواجهه با سیال را خواهند داشت. در میان پمپ های هیدرولیکی، نوع کارتریجی بهترین انتخاب برای این دست از سیالات است. چرا که پره های پمپ هیدرولیک کارتریجی کمترین مواجهه مستقیم با سیال را دارد.

پمپ هیدرولیک کارتریجی فشار بالا یوکن

برند یوکن Yuken فصل مشترکی از انگلستان و ژاپن

انگلیسی ها اولین مردمانی بودند که با خلق انقلاب صنعتی، دنیای کلاسیک و کند انسان ها را در عرصه های مدرن و سریع دنیای امروزی وارد کردند. آنها در همراهی با انقلاب صنعتی که به پا کردند، توانستند نگرش جهان را در عرصه تولیدات کارخانه ‌ای زیر و رو کنند و حالا که نزدیک به دو قرن از جهش ‌های صنعتی انگلیسی ها می گذرد، این کشور همچنان سرآمد در تولید تجهیزات و ادوات صنعتی است. این سابقه ی تاریخی را در کنار سختکوشی ژاپنی ها همراه کنید تا برند یوکن پدید آید. یوکن (Yuken) یک شرکت فناور در عرصه تولید تجهیزات هیدرولیکی است. برندی مشترک میان انگلیسی ها و ژاپنی ها که مقر اصلی آن در نزدیکی بندر لیورپول در کشور انگلستان می باشد.

برند یوکن در سال ۱۹۷۹ در همکاری علمی با شرکت یوکن کوگیو ژاپن با هدف راه‌ اندازی یک نهاد تحقیقاتی تاسیس شد. دامنه فعالیت های این برند پیشرو در عرصه تولید تجهیزات نوآورانه در عرصه های هیدرولیکی در دنیای امروز آنچنان گسترده شده است که دارای شرکت‌ های تابعه بزرگی در کشور های هنگ کنگ، چین، تایوان و کره جنوبی می باشد. یوکن (Yuken) برندی پیشتاز در طراحی تا ساخت و توزیع انواع پمپ ها، سامانه های کنترل سیستم های هیدرولیک و ادوات این گونه از سیستم ها می باشد. یوکن می تواند با توجه به خواست و یا نیاز مشتریان خود، دستگاه ‌های جدیدی را طراحی کرده و در اختیار آنها قرار دهد. محصولات این برند در بخش‌ های مختلف صنایع گوناگون مانند حمل و نقل، کشتی سازی، ساخت و ساز در دریا ها، صنایع فولاد، ماشین آلات سبک و سنگین، صنایع پتروشیمی و... مورد استفاده قرار می ‌گیرد. برند یوکن را می ‌توان به عنوان یکی از شرکت ‌های مطرح در عرصه تولید تجهیزات مدرن و فناور در عرصه ‌های کنترل های هیدرولیکی قلمداد کرد.

پمپ هیدرولیک کارتریجی یوکن Yuken، مطلوب برای تامین دبی های بالا

در طراحی پمپ های هیدرولیک با هدف تامین انواع شرایط کاری، ایده های متنوعی مطرح بوده است. ایده هایی که در نهایت همراه با خلق گونه های متفاوتی از پمپ هیدرولیک شده است. در این بین نمونه ‌های کارتریجی که با عنوان پره ای نیز شناخته شده هستند، از گونه های متداول در انواع پمپ های هیدرولیکی محسوب می شوند. ویژگی های برتری که انواع خرید پمپ هیدرولیک کارتریجی قادر به تامین آنها هستند، در کنار ضریب اطمینان بالا در کارکرد این نوع از پمپ ها باعث شده تا رویکرد مطلوبی به جهت استفاده فراگیر از آنها در سطح صنایع گوناگون ایجاد شود. این نگاه مثبت در استفاده از پمپ هیدرولیک کارتریجی، خبر از تقاضای قابل توجه از این نوع پمپ در سطح صنایع می باشد. تولیدکنندگان مطرح در عرصه انواع ادوات صنعتی، با توجه به اهمیت پمپ های کارتریجی در فضا های صنعتی همواره تولید این گونه از پمپ ‌ها را جدی گرفته اند. برای همین است که می توان از برند های صاحب نامی در این عرصه نام برد. برند یوکن (Yuken) از جمله همین برند های صاحب سبک در طراحی انواع پمپ ها است. پمپ هیدرولیک کارتریجی یوکن (Yuken) که موضوع اصلی این مطلب می باشد، نمونه سر آمدی از اوج هنر این برند در خلق پمپ های کارآمد، توانمند و تاثیرگذار است.

تا انتهای این مطلب بمانید تا در همراهی با بررسی ساختار و کارایی انواع پمپ هیدرولیک کارتریجی، نمونه کارآمد و مفید آن در برند یوکن را در توضیحی مفصل بررسی کنیم.

 

پمپ هیدرولیک پره ای یوکن

تحلیلی بر مشخصه های فنی پمپ هیدرولیک کارتریجی یوکن

در هنگام تهیه انواع پمپ هیدرولیک کارتریجی، باید متوجه سایز های کارتریج باشید. اندازه این کارتریج ها که در واقع همان پره های حامل سیال در ساختار پمپ هستند، معرف ظرفیت و توانایی پمپ هیدرولیک کارتریجی می ‌باشند. برند یوکن در ساخت انواع پمپ هیدرولیک کارتریجی خود، متوجه تنوع در تامین ظرفیت های گوناگون بوده است. از این رو می توانید همراه با برند یوکن از پمپ های کارتریجی با ابعاد کارتریج در سایز های کوچک از ۴۱ الی ۶5 سی سی در کنار کارتریج های بزرگ از ۷۶ الی ۱۱۶ سی سی برخوردار باشید. این تنوع در حجم سیال خروجی همراه با محصولات یوکن می ‌تواند در استفاده با مولد های گوناگون تحت سرعت ‌های نامی متنوع، طیف گسترده ‌ای از نیاز های حجمی ما را تامین سازند. در مدل های مختلف طراحی شده از پمپ هیدرولیک کارتریجی Yuken، از آنجا که اصولا این پمپ ها با هدف تامین فشار های بالا مورد استفاده قرار می گیرند، قابلیت تحمل فشار تا ۲۱۰ بار را در نظر گرفته اند. البته این مقدار در مدل های متنوع پمپ هیدرولیک کارتریجی Yuken با تفاوت هایی همراه است. به هر صورت هر اهل فنی می‌ داند که فشار کاری سیستم باید در محدوده فشار کاری پمپ باشد. از این رو پمپی که بتواند تا این اندازه فشار های بالا را تحمل کند، یقینا می تواند در تمامی زمینه ‌ها با نیاز طراحی سیستم های هیدرولیک به کار آید.

از سوی دیگر پمپ هیدرولیک کارتریجی یوکن از نوع دبی ثابت است. همان طور که از ابتدای مطلب اشاره کردیم، انواع طراحی متقارن در پمپ‌ کارتریجی در جمع گونه ‌های دبی ثابت قرار می ‌گیرند. از این رو می ‌توان از پمپ هیدرولیک کارتریجی یوکن انتظار تامینفشار های بسیار بالا در کنار استهلاک پایین را داشت.

 

پمپ هیدرولیک پره ای یوکن سری PV2R1

یکی از شرط های اصلی در انتخاب پمپ های کاتریجی، توانایی تحمل آنها در سرعت های بسیار بالای محور گردان پمپ است. این محور ها در خروجی پمپ به مولد هایی مانند موتور های برقی یا دیزلی متصل می ‌شوند. از پمپ کارتریجی همواره انتظار تامین سطح بالایی از دبی در خروجی می باشد. از این رو غالبا آنها را با سرعت های بالایی به گردش می اندازند. پمپ هیدرولیک کارتریجی یوکن می تواند از پس تحمل سرعت های بسیار بالا در کارکرد انواع مولد ها برآمده و با تولید کمترین صدا وظایف خود را به انجام رساند.

راندمان در پمپ هیدرولیک کارتریجی یوکن در رنج سطح بالایی قرار دارد. یکی از مزیت های جالب توجه در ساختار پمپ هیدرولیک کارتریجی یوکن، قابلیت مونتاژ و دمونتاژ بسیار ساده آن است. از سوی دیگر کارتریج در این پمپ قابلیت تعویض دارد. ابعاد پمپ هیدرولیک کارتریجی Yuken نیز برگ برنده این پمپ است. این پمپ از یک ساختار مکعبی شکل بسیار جمع و جور برخوردار است که می ‌تواند به راحتی در اعماق کم حجم پیچیده ترین دستگاه ها جای گرفته و فعالیت ‌های خود را به انجام رساند.

مشخصات فنی پمپ هیدرولیک کارتریجی یوکن

پمپ کارتریجی یوکن در 3 سری PV2R1، PV2R2 و PV2R3 تولید می شود که در جدول زیر مدل پمپ و ماکزیمم فشار کاری پمپ آورده شده است. 

مدل

سایز (cc)

ماکزیمم فشار کاری

PV2R1-6

5.8

210

PV2R1-8

8

210

PV2R1-10

9.4

210

PV2R1-12

12.2

210

PV2R1-14

13.7

210

PV2R1-17

16.6

210

PV2R1-19

18.6

210

PV2R1-23

22.7

210

PV2R1-25

25.3

210

PV2R1-31

31

160

PV2R2-26

26.6

210

PV2R2-33

33.3

210

PV2R2-41

41.3

210

PV2R2-47

47.2

210

PV2R2-53

52.5

210

PV2R2-59

58.2

210

PV2R2-65

64.7

210

PV2R3-52

52.2

210

PV2R3-60

58.2

210

PV2R3-66

66.3

210

PV2R3-76

76.4

210

PV2R3-94

93.6

210

PV2R3-116

115.6

160

PV2R3-136

136

175

PV2R3-153

153

175

PV2R3-184

184

175

PV2R3-200

201

175

PV2R3-237

237

175

قیمت کارتریج و پمپ کارتریجی یوکن (Yuken)

 برای استعلام قیمت می توانید از طریق واتس اپ عکس پلاک پمپ را ارسال کرده تا از قیمت روز این مدل پمپ مطلع شوید.

ردیف

شرح

قیمت (تومان)

1

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R1-6

2

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

 PV2R1-8

3

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

  PV2R1-10

4

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

  PV2R1-12

5

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

 PV2R1-14

6

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

 PV2R1-17

7

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

 PV2R1-19

8

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

 PV2R1-23

9

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R1-25

10

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R1-31

11

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R2-26

12

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R2-33

13

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R2-41

14

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R2-47

15

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R2-53

16

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R2-59

17

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R2-65

18

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R3-52

19

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R3-60

20

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R3-66

21

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R3-76

22

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R3-94

23

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R3-116

24

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R3-136

25

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R3-153

26

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R3-184

27

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R3-200

28

قیمت پمپ کارتریجی یوکن

PV2R3-237

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5