خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

پودر سخت کننده بتن قرمز

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
پودر سخت کننده بتن قرمز
  • پودر سخت کننده بتن قرمز
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

پودر سخت کننده بتن قرمز نوعی مصالح افزودنی بتن است که با هدف تقویت سایشی بتن و همچنین تولید رنگ دائمی روی سطح بتنی استفاده می‌شود. این پودر نوعی ترکیب فرآوری شده از سیمان پرتلند به‌ همراه ژل میکروسیلیس است که در ترکیبات آن از سنگدانه‌های قرمز رنگ معدنی استفاده ‌شده است. این پودر پس ‌از اعمال بر روی بتن جذب سطح رویه آن شده و به مانند یک لایه رنگی اما بسیار مقاوم عمل می‌کند.

پودر سخت کننده بتن قرمز در تنوع پودرهای رنگی مخصوص سطح بتن مناسب عملیات‌های کف‌سازی طراحی ‌شده است. این پودر می‌تواند جایگزین بسیار مقاوم و ماندگار رنگ معمولی باشد. رنگ‌های معمولی در سطح بتن ماندگار نیستند و پس ‌از مدتی به ‌علت ترافیک ماشین‌ها و یا باد و باران از بین می‌روند. لذا مجبور هستیم که مجدداً سطح بتن را رنگ‌آمیزی کنیم. اما با استفاده از پودرهای رنگی می‌توانیم علاوه‌بر استحکام ساختار بتن، رویه سطحی آن را در رنگی دائمی و ماندگار نقاشی کنیم. پودر سخت کننده و ضد سایش قرمز یکی از متداول‌ترین رنگ‌ها برای رویه سازی بسترهای بتنی است.

ویژگی‌های پودر سخت کننده بتن قرمز

از بتن معمولی نمی‌توانیم در عملیات‌های کف‌سازی استفاده کنیم. چرا که بتن معمولی استحکام سایشی بسیار کمی دارد. بنابراین در حین عملیات کف‌سازی از انواع پودر سخت کننده بتن برای افزایش قابلیت سایشی آن استفاده می‌کنند. همچنین در بسیاری از فضاهای بتن‌ریزی شده نیاز به رنگ‌آمیزی سطح بتن داریم. این رنگ‌آمیزی با اهداف گوناگون مانند راهنمای ماشین‌ها، راهنمای افراد و یا کدگذاری فضاهای مختلف انجام می‌شود. به هر صورت رنگ معمولی نیز نمی‌تواند در مقابل سایش بارهای ترافیکی مقاومت کند و خیلی سریع از بین می‌رود.

پودر سخت کننده رنگی مانند پودر سخت کننده بتن قرمز راه‌حلی تأثیرگذار برای حل این مشکل است. این پودر باعث سخت شدن سطح بتن می‌شود. به رویه بتن قابلیت سطح ضد سایش بخشیده و حتی در کنترل انقباض بتن تأثیرگذار است. همچنین مقاومت ضربه‌ای بتن را افزایش داده و به ‌عنوان یک روکش نفوذناپذیر عمل می‌کند. لذا از بتن در مقابل نفوذ آب و رطوبت و یا ترکیبات نفتی و روغنی محافظت می‌نماید. همچنین این پودر به رنگ قرمز فرموله شده‌ است تا پس‌ از رویه کشی جذب بتن شده، علاوه‌بر ایجاد استحکام یک پوشش رنگ دائمی باشد. از این پودر برای نقاشی همیشگی سطح بتن حتی بتن‌های کهنه و فرسوده و بازسازی ساختار بتن ترک خورده استفاده می‌کنند.

کاربردهای پودر سخت کننده بتن قرمز

این پودر در فرمولاسیون خاصی برای انجام دو کار هم‌زمان ساخته‌ شده است. قرار است از این پودر در انواع عملیات‌های کف‌سازی بتن استفاده کنیم. اما در کل دو هدف مستقل ولی وابسته به ‌هم را دنبال می‌کنیم.

  • در فاز نخست قرار است از این پودر برای ارتقای مقاومت سایشی بتن استفاده کنیم. این پودر در خشک شدن سریع بتن تازه تأثیرگذار است. از ایجاد ترک‌های سطحی و حتی عمیق بتن جلوگیری می‌کند. همچنین لایه پوشاننده مناسب برای هر نوع بار ترافیکی است.
  • در فاز دوم قرار است از این پودر برای رنگ‌آمیزی دائمی سطح بتن استفاده کنیم. این پودر حاوی سنگدانه‌های قرمز رنگ است که به شکل یک لایه رنگی بر روی سطح بتن نشسته و در ظاهری ماندگار تا مدت‌ها همراه آن باقی می‌ماند.

روش‌های استفاده از پودر سخت کننده بتن قرمز

این پودر قرار است به ‌عنوان یک لایه محافظ رویه بتن استفاده شود. از این‌ پودر می‌توانیم در پوشش محافظ بتن خیس و همچنین سطوح بتنی قدیمی استفاده کنیم. اما روش‌های استفاده از پودر سخت کننده بتن قرمز در این دو حالت متفاوت است.

روش پودر پاشی

 این روش مناسب بتن خیس است. زمانی‌که تازه بتن آماده شده ‌است و در مراحل کف‌سازی هستیم، می‌توانیم پودر سخت کننده بتن را بر روی سطح بتن بپاشیم. این پودر به شکل یک لایه روکش عمل کرده و ‌همراه سطح رویه بتن خشک می‌شود. البته در مسیر خشک شدن به بخشی از بافت ماندگار بتن تبدیل خواهد شد. لذا علاوه‌بر اینکه باعث استحکام رویه بتن شده و به آن خاصیت ضد سایش می‌بخشد، با ماندن در بافت بتن رنگ رویه آن را نیز تغییر می‌دهد. رنگ قرمز تهیه شده حالا بخشی از بافت بتن است که تا همیشه در رویه آن باقی می‌ماند.

روش ملات سازی

تهیه ملات پودر سخت کننده بتن روش مناسب رنگ‌زنی بتن‌های قدیمی است. عموماً از این روش برای استفاده از پودر سخت کننده بتن رنگی استفاده می‌شود. زیرا معمولاً از پودرهای رنگی برای نقاشی موضعی بتن استفاده می‌کنند. لذا در کل به‌ دنبال مقاوم سازی کل بتن نیستیم. بلکه قرار است یک سطح نقاشی شده اما ضد سایش در سطح بتن ایجاد کنیم. برای این منظور باید ملات پودر سخت کننده بتن قرمز را تهیه کنید. این ملات با مخلوط شدن مقداری آب در پودر بتن تهیه می‌شود. ملات تهیه شده را با استفاده از ابزارها مانند شمشه ماله‌ها بر روی سطح بتنی می‌گسترانند. ملات پس از خشک شدن به بخشی از بافت رویه بتن تبدیل شده ‌است و رنگ قرمز آن برای همیشه باقی می‌ماند.

شخص در حال رنگ آمیزی بتن با پودر سخت کننده بتن قرمز

تأثیر آماده‌سازی بستر بتنی در کیفیت رنگ‌آمیزی

خشک کننده بتن قرمز با هدف رنگ‌آمیزی بتن فرموله شده است. همه پودرهای رنگ برای نقاشی سطح بتن هستند. اما باید به ‌طور کامل بر بستر بتنی نشسته و اصطلاحاً به بخشی از بافت بتن تبدیل شوند. اگر سطح بستر بتن مناسب نباشد، این پودر نمی‌تواند بر رویه بتن بچسبد. لذا عملیات آن ناقص و ناکارآمد می‌شود. چنین لایه‌ای به‌ راحتی اسیر فرسایش شده و از بین می‌رود.

پاک‌سازی رویه بتن باعث چسبندگی بهتر لایه حفاظتی پودر سخت کننده می‌شود و ماندگاری رنگ‌های این پودرها را افزایش می‌دهد. لذا برای اعمال پودر سخت کننده بتن قرمز نیز به پاک‌سازی سطوح بتنی نیاز داریم. اما روش آماده‌سازی بستر بتنی از بتن خیس تا بتن خشک و قدیمی متفاوت است.

آماده‌سازی بستر بتن خیس

برای پاشش پودر سخت کننده، به بستر بتن مرطوب بدون تجمع آب نیاز داریم. هر نوع آب افتادگی بتن مانع از چسبندگی کامل لایه پودر سخت کننده می‌شود. لذا باید مراحل پوشش رنگ بتن را تا پس‌ از خشک شدن آب سطح بتن مادامیکه هنوز بتن حالت خمیری دارد، به تعویق اندازید. برای انجام سریع‌تر کار می‌توانید از مصالح جاذب آب مانند کیسه‌های نخی استفاده کنید. البته باید از قبل سطح بتن را ماله‌کشی و صیقلی کرده باشید. پودر سخت کننده بتن قرمز و هر پودر دیگری بر سطح زبر بتن نمی‌نشیند.

آماده‌سازی بستر بتنی خشک (قدیمی)

برای رنگ‌آمیزی بتن‌های قدیمی باید سطح کار را کاملاً تمیز کنید. هر نوع کثیفی و یا ناخالصی حایلی میان پوشش محافظ پودر و سطح بستر بتن می‌شود و از چسبندگی کامل آن جلوگیری می‌کند. این ناخالصی‌ها هر نوع آلایندگی اعم از گرد و خاک، گل‌ولای، مواد نفتی و روغنی، رنگ‌های قدیمی و... هستند که باید کاملاً زدوده شوند. سپس می‌توانیم از ملات پودر سخت کننده بتن قرمز برای نقاشی سطح بتن استفاده کنیم.

شخص در حال رنگ آمیزی بتن با پودر سخت کننده بتن قرمز

ویژگی‌های پودر سخت کننده بتن قرمز

  • از بتن در مقابل بارهای ترافیکی و سایشی محافظت می‌کند.
  • خاصیت ضد ضربه دارد و مانع از گسترش ترک در سطح بتن می‌شود.
  • نوعی رنگ ماندگار است و مراحل رنگ‌آمیزی سطوح بتنی را ساده‌تر می‌کند.
  • ماندگار است و تأثیر رنگی آن تا مدت‌ها از بین نمی‌رود.
  • از چسبندگی و پیوستگی زیادی بر سطح بتن برخوردار است.
  • در مقابل شرایط نامساعد جوی مانند سیکل‌های ذوب و یخبندان مقاوم است و مانند رنگ در اثر شرایط نامساعد جوی از بین نمی‌رود.
  • یک پوشش یکپارچه سطوح بتنی است که در مقابل هر نوع عامل مخرب محیطی محافظ است. این پوشش از سطوح بتنی در مقابل نفوذ آب، رطوبت، مواد روغنی و نفتی محافظت می‌کند.

قیمت پودر سخت کننده بتن قرمز

از لحاظ فرمولاسیون مقاوم کننده بتن قرمز تفاوتی با پودرهای متداول سخت کننده بتن ندارد. تنها تفاوت در اضافه شدن سنگدانه‌های معدنی قرمز رنگ است. قیمت پودر سخت کننده بتن قرمز به عیار سیمان پرتلند هنگام فرمولاسیون آن تعیین می‌شود. البته تولیدکنندگان با فرمولاسیون معین این پودر هاردنر قرمز را مخصوص رنگ‌آمیزی سریع و ساده بتن طراحی کرده‌اند. با پودر سخت کننده و ضد سایش قرمز می‌توانیم به ‌راحتی حجم بالایی از عملیات‌های رنگ‌آمیزی بتن را تکمیل کرده و به رنگ قرمز دائمی برسیم.

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5