خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور برق 3000 وات پرکاربردترین مدل موتور برق

موتور برق ۳۰۰۰ وات

فهرست مطالب

زمانی‌که شما برای خرید یک موتور برق به بازار مراجعه می‌کنید با انواع و اقسام موتور برق مواجه می‌شوید. از توان یک کیلووات تا توان ۱۵ کیلووات را می توانید پیدا کنید اما نکته اصلی این است، کدام مدل را خریداری کنیم؟ در بین موتور برق های موجود شاید بتوان مدل ۳ کیلووات را پرکاریردترین و محبو‌ب‌ترین مدل موتور برق ارزیابی نمود. در این مطلب سعی بر آن شده است دلایل محبوبیت موتور برق سه کیلووات بیان شود.

چرا موتور برق ۳۰۰۰ وات پرفروش است؟

موتور برق ۳ کیلووات جوابگوی مناسبی جهت روشنایی منازل، راه‌اندازی پمپ آب تا توان ۱ اسب بخار، جوشکاری سبک، تجهیزات نیمه‌صنعتی می‌باشد و بهترین رنج برای روشن کردن اکثر تجهیزات را داراست. از این جهت به عنوان پرمصرف‌ترین موتور برق بازار شناخته می‌گردد.  

در ادامه مقاله به طور کامل موارد اصلی که سبب گردیده موتور برق ۳۰۰۰ وات به عنوان کاربردی‌ترین سایز موتور برق شناخته شود را برای شما شرح می‌دهیم:

دلایل محبوبیت موتور برق ۳ کیلووات

مناسب جهت مصارف خانگی

از موتور برق ۳ کیلووات می‌توان هم به صورت دائم و هم موقت در هنگام برق‌رفتگی استفاده کرد. این مدل توانایی راه‌اندازی  اکثر وسیله‌های یک خانه مانند یخچال، تلویزیون، کولر آبی کوچک و چند عدد روشنایی را دارد.

موتور برق ۳۰۰۰ وات ارما

مناسب مصارف کشاورزی

موتور برق ۳۰۰۰ وات یکی از ایده‌آلترین موتوربرق‌ها در زمینه‌ی کشاورزی بوده و  از آن جهت راه اندازی پمپ‌های آب تا توان ۱ اسب، کفکش‌های ۱ اینچ ۳۲ متری و ۲ اینچ ۱۷ متری استفاده می‌گردد. 

مناسب مصارف نیمه کارگاهی

 این موتور برق ۳ کیلووات حتی در فعالیت‌های نیمه‌کارگاهی نیز حضور دارد. شما می‌توانید تجهیزات نیمه‌صنعتی مانند سنگ فرز، چکش تخریب ۱۶ کیلویی و دستگاه جوش کوچک را راه اندازی نمایید. حتی در مواردی اگر موتور برق را از نوع مرغوب تهیه کرده باشید، جوشکاری سبک در حد درب و پنجره انجام بدهید. 

موتور برق ۳۰۰۰ وات متصل شده به دستگاه چکش تخریب

حمل و نقل آسان موتور برق ۳۰۰۰ وات

   یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب موتور برق باید توجه کنید، وزن آنها می‌باشد. موتور برق ۳ کیلووات در مدل‌های مختلف اعم از ساده و چرخ و دسته‌دار تولید می‌شود. این مدل موتور برق وزنی معادل ۴۵ الی ۵۰ کیلوگرم دارد و یک شخص به تنهایی می‌تواند آن را حمل کند. در حالی‌که مدل‌های بالاتر نظیر توان ۶ کیلووات، ۷۵ تا ۸۰ کیلو وزن دارند و مقداری سنگین می‌باشد.

سایز مناسب موتور برق ۳ کیلووات

ویژگی دیگر موتور برق ۳ کیلووات سایز مناسب آن است که به راحتی در خودروی شخصی جا می‌شود. شما اگر اهل گردش و کمپینگ هستید و می‌خواهید از انرژی برق بهره‌مند باشید، می‌توانید این مدل را تهیه کرده و به مکان‌هایی که علاقه دارید، ببرید.

موتور برق 3 kW پرتابل

میزان صدای کم موتور برق ۳ کیلووات

یکی از مباحث مهم در موتور برق، صدای آن می‌باشد. اگر قرار است در منطقه مسکونی مورد استفاده قرار بگیرد باید این نکته را در نظر داشته باشیم که ممکن است باعث اذیت همسایگان بشود.  موتور برق۳۰۰۰ وات صدایی معادل با ۶۸ دسیبل را تولید می‌کند، از این نظر می‌توانید در مکان‌های عمومی از آن استفاده کنید. 

موتور برق ۳۰۰۰ وات کم صدا

وجود مدل سایلنت در سایز ۳ کیلووات

این نکته را در مدنظر قرار دهید که موتور برق ۳ کیلووات مدل کیفی نیز دارد. کارآیی موتور برق ۳ کیلووات سایلنت در مکان‌هایی همچون فروشگاه‌ها، صحنه‌های فیلمبرداری و مکان‌هایی که هیچ گونه صدایی نباید وجود نداشته باشد، پررنگ می‌گردد.

مدل کیفی ۳۰۰۰ وات هیچ‌گونه نوسان برقی حین کار ایجاد نمی‌کند.

موتور برق ۳۰۰۰ وات سایلنت

مقرون به صرفه بودن قیمت موتور برق ۳ کیلووات

موتور برق ۳۰۰۰ وات از قیمت مناسب‌تری نسبت به مدل‌های دیگر برخوردار است و اکثر مردم می‌توانند این مدل را تهیه کنند، در حالی که برای خرید مدل های با توان بالاتر، خریدار دچار چالش می‌شود. شما می‌توانید موتور برق سه کیلووات از قیمت ۱۰ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان بسته به نوع برند و استارتی یا هندلی بودن، خریداری نمایید. در حالیکه برای تهیه توان‌های بالاتر همچون ۶ کیلووات، حداقل باید مبلغ ۲۵ میلیون تومان بودجه را کنار گذاشته باشید.

موتور برق ۳۰۰۰ وات

بهترین برند‌های موتور برق ۳ کیلووات کدامند؟

هنگام خرید مولد برق ۳ کیلووات با انواع برندها و کیفیت‌های مختلف مواجه می‌شوید. خرید موتور برق ۳ کیلووات بی‌کیفیت باعث افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، کیفیت پایین کاکرد و نوسان در جریان خروجی موتور برق می‌گردد.

موتور برق ۳ کیلو وات

از جمله برند‌های معروف می‌توان به برند لانسین، راتو، ETQ، ارما، فیرمن، تکنو، جنرال پاور، سنترال پاور، واکسون و در نهایت پوتر اشاره نمود. این برند‌ها علاوه بر کیفیت مطلوبی که دارند، دارای خدمات پس از فروش نیز می‌باشند.

  • آیا موتور برق ۳ کیلووات می‌تواند کفکش یا پمپ آب ۲ اسب را راه‌اندازی نماید؟

    کفکش با توان ۲ اسب، دارای توان مصرفی ۱.۵ کیلووات بوده و در مرحله استارت اولیه جهت روشن شدن، ۴.۵ کیلووات برق نیاز دارد که از عهده‌ی موتور برق ۳ کیلووات بر‌نمی‌آید اما کمپانی ای تی کیو مدل جدیدی از موتور برق ۳ کیلووات ارائه کرده است که جریان برق ۶.۵ کیلووات استارت اولیه را تامین می‌کند، بنابراین شما می‌توانید با تهیه ای تی کیو مدل ۴۵۰۰ پلاس، هر کفکش یا پمپ آب با توان ۲۰۰۰ وات را نیز روشن نمایید.

  • بهترین برند موتور برق ۳۰۰۰ وات برای جوشکاری کدام می‌باشد؟

    جوشکاری فرآیندی است که جریان آمپر بالایی را نیاز دارد و نمی‌توان از هر موتور برقی برای جوشکاری استفاده کرد. اکثر برند‌های موتور برق ۳ کیلووات برای جوشکاری مناسب نیستند و ممکن است باعث آسیب به موتور برق بشود. یکی از برند‌های مناسب برای این کار، موتور برق تکنو مدل ۵۸۰۰ می‌باشد که جوشکاری تا جریان ۷۰ – ۸۰ آمپر را پشتیبانی می‌کند و بیشتر برای جوشکاری‌های درب و پنچره که سبک می‌باشد، کارایی دارد.

  • کدام مدل موتور برق ۳ کیلووات خریداری شود؟ مدل هندلی یا استارتی؟

    یکی از مباحث مهم و همیشگی بین خریدار و فروشنده مربوط به باطری موتور برق استارتی می‌باشد. مشتری اعتقاد دارد که باطری دستگاه زود به زود خراب می‌شود و هزینه های زیاد برجا می‌گذارد، این ادعا تا حدی درست است. اما راحتی در روشن شدن موتور برق استارتی را نباید فراموش کرد که این مزیت مناسب افراد سالمند و خانم ها که هندل زدن موتور برق‌های معمولی برای آن‌ها دشوار است. علاوه بر این، مدل استارتی دارای سیستم هندلی هم هست و در صورت از کار افتادن باطری، شما می‌توانید با هندل دستگاه را روشن نمایید.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر