خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

چطور بهترین زمان برای سمپاشی درختان را تشخیص دهیم

فهرست مطالب

برداشت میوه ها و محصولات مختلف در زمین های زراعی

اگر کشاورز یا باغبان هستید؛ به طور حتم به یقین بایستی به فکر سمپاشی درختان خود باشید. چرا که عدم توجه به سمپاشی درختان و آفت کشی گل ها و گیاهان موجود در گلخانه ها می تواند سبب عدم برداشت میوه ها و محصولات بهینه و رسیده شده ای گردد که حاصل دسترنج و تلاش یک کشاورز باشد تا بتواند از آن محصولات هم برای مصارف شخصی و هم برای کسب درآمد استفاده کند. بنابراین فرآیند سمپاشی درختان بسیار مهم و حیاتی است و بایستی به آن توجه و اهتمام ورزیده شود.

اما هر کاری باید به صورت اصولی خود انجام شود تا نتیجه و بازدهی لازم را داشته باشد. بنابراین باید با نحوه سمپاشی درختان به طور کلی آشنا شد تا بدین ترتیب بتوان با در نظر گرفتن شکل اصولی سمپاشی درختان، آن ها را از هر گونه آفت گیاهی محفوظ نگه داشت.

 

اهمیت سمپاشی درختان

سمپاشی درختان از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. چرا که در صورت عدم سمپاشی درختان در موعد مقرر شده خویش ممکن است آفت های گیاهی خسارت های بسیار زیادی را به مزرعه و محصولات زراعی شما وارد سازد.

به همین منظور باید به علت پربار بودن درختان باغ و مزرعه خویش به فکر سمپاشی درختان باشید تا مبادا آفات گیاهی و حشرات موذی بلای جان شما باشد. اما علاوه بر فرآیند سمپاشی درختان باید زمان مناسبی را برای سمپاشی در نظر بگیرد و در ضمن از وجود سم های با کیفیت بالایی هم استفاده کنید تا سمپاشی درختان شما بتواند مثمر به ثمر واقع گردد.

زمان مناسب برای سمپاشی درختان

بهتر است به زمان سمپاشی درختان هم توجه داشته باشید و درختان خود را درست در زمان مناسب و مطلوب خویش سمپاشی کنید. معمولا درختان مرکبات را همه ساله تا پیش از فرارسیدن فصل بهار سمپاشی می کنند تا از هر گونه حشره موذی و آفت های مختلف محفوظ بمانند.

کشاورزان به خوبی به این مسئله واقف هستند که باید پس از پشت سر گذاشتن سرمای شدید زمستان و پیش از رشد جدید جوانه ها شروع به سمپاشی این درختان کنند که بهترین زمان برای سمپاشی مرکبات به شمار می آید. بنابراین باید به این مسئله توجه ویژه ای شود تا شاهد پربار شدن میوه های مختلف مزرعه های خود باشید.

 

نحوه سمپاشی درختان به چه صورت می باشد؟

حال که با سمپاشی درختان و اهمیت آن ها و نیز زمان سمپاشی به طور کامل آشنا شدید؛ بهتر است به نحوه سمپاشی درختان نیز اشاره شود تا با رعایت مسائل مربوط به آن بتوانید به خوبی محصولات خود را از شر هر گونه آفت گیاهی به دور نگه دارید.

پیش از هر چیز باید در نظر داشته باشید که در عین حال که سمپاشی درختان می تواند برای آن ها مفید باشد؛ در صورتی که شما از لباس مخصوص و ماسک استفاده نکنید؛ ممکن است برای شما زیان بار باشد. بنابراین به منظور رعایت نکات ایمنی بهتر است حتما از لباس های مخصوص و ماسک استفاده شود و ماسک و محافظ چشم نیز باید حتما زده شود.

در عین حال باید به این نکته ریز هم اشاره شود که نباید در حین کار سمپاشی چیزی بخورید و پس از آن بهتر است یک لیوان شیر بنوشید تا با در نظر گرفتن این نکات بتوانید خود را از هر گونه بیماری مصون دارید. بنابراین با در نظر گرفتن این موارد شما باید رفته رفته خود را برای سمپاشی درختان آماده کنید. برای این منظور باید دست به اقدامات زیر بزنید:

1-    انتخاب یک سم بسیار مناسب و با کیفیت برای از بین بردن آفت ها و حشرات مختلف

2-    توجه به غلظت مناسب سم های خریداری شده

3-    ریختن سم مورد نظر در هر یک از دستگاه های سمپاشی مختلف

4-    توجه به نکات ایمنی و استفاده از دستکش و ماسک و...

5-    شروع به سمپاشی در زمان مناسب با توجه به شرایط جوی آرام و متعادل

بدین ترتیب شما می توانید با در نظر گرفتن تمامی نکات بالا فرآیند سمپاشی درختان مختلف را انجام دهید.

 

سمپاشی درختان مختلف

باید در نظر داشته باشید که سمپاشی هر یک از درختان مختلف ممکن است با همدیگر تفاوت هایی هم داشته باشد. به این صورت که به عنوان مثال: در درخت انگور با توجه به این مسئله که فرم شاخه ها در آن پوششی است؛ سمپاشی بخش های زیرین این نوع از درخت ها بسیار اهمیت دارد. به این ترتیب که باید از بخش های زیرین و پایینی درخت مورد نظر اقدام به سمپاشی آن کنید.

چرا که در غیر این صورت اگر برای درخت انگور از بخش های بیرونی اقدام به فرآیند سمپاشی کنید؛ آفات مختلف از بخش های بیرونی به بخش های پنهان و زیرین درخت حرکت کرده و احتمال آسیب به این بخش ها هست.

برخی از درخت ها هم باید به طور کامل تمامی اجزای آن را از سم با کیفیت آغشته نمود تا بتوان جای جای درخت مورد نظر را از هر گونه آفت و سمی محفوظ و مصون نگه داشت.

 

سمپاشی درختان نیاز هر کشاورز و باغبان

هر یک از کشاورزان و باغبانان مختلف در فواصل مختلف زمانی به طبع نیاز به سمپاشی درخت های خود در زمین های زراعی و  باغبانی خویش دارند. به همین علت آن ها می بایست تمامی اصول سمپاشی را در نظر داشته تا بدین ترتیب در بهترین زمان ممکن بتوانند درختان موجود در مزارع خویش را سمپاشی نموده تا خیال خود را از هر گونه آفت گیاهی راحت و آسوده خاطر کنند.

بنابراین اساس یک کشاورز شناخت کامل نسبت به سم های موجود و رعایت نمودن این نکات در سمپاشی است که بایستی حتما به آن توجه داشته باشند تا از بروز خسارت های جبران ناپذیر زمین های زراعی خود تا حد بسیار زیادی جلوگیری به عمل آورند.

در انتخاب سم و دستگاه سمپاش نیز با توجه به کیفیت سم و قدرت پاشش سم مورد نظر با توجه به متراژ زمین های زراعی خود باید توجه داشته باشید تا بدین ترتیب بتوانید با در نظر گرفتن تمامی نکات لازم در این راستا در نهایت شاهد بارور شدن محصولات خود باشید و با فروش عمده آن ها دست به سودآوری بزنید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر