خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

کاتر آسفالت بر تهران کاتر

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
کاتر آسفالت بر بنزینی تهران کاتر
  • کاتر آسفالت بر بنزینی تهران کاتر
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

کاتر اسفالت برای برش سطح بتن و یا آسفالت جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار کمک زیادی در کندن آسفالت در مقاطع کوچک برای کابل گذاری و لوله گذاری می کند. معمولا در این بین فروش دستگاه برش بتن در مقایسه با کاتر اسفالت بر بالاتر می باشد. نام دیگر این دستگاه کف بر نیز است و از آن برای جاده و کف و قطع بتن و قطع آسفالت استفاده زیادی می گردد.از دیگر کاربرد دستگاه کاتر آسفالت بر برش سنگ فرش و پیاده رو و موزائیک نیز می باشد. که مورد بسیار مناسب و مورد تایید برای پیمانکارانی می باشد که با دستگاه کاتر آسفالت سرو کار دارند.


به طور کل موتور کاتر آسفالت از دو نوع موتور هندلی و موتور کاتر استارتی تشکیل می شود که از نظر کاربردی موتور هندلی کاربرد بیشتری نسبت به موتوراستارتی کاتر دارد. کاتر آسفالت بر تهران کاتر تولید یکی از برندهای قدیمی و معتبر تولیدکننده کاتر در کشور می باشد. طراحی این دسته از کاترهای آسفالت بر با بررسی نقاط ضعف و قوت انواع کاترهای داخل و خارج کشور انجام گرفته است. از مشخصه های اصلی این دسته از کاترهای برش آسفالت، طراحی بسیار قدرتمند شاسی، بدنه و سرعت بالای آن در حین کارکرد بوده که این دستگاه را نسبت به نمونه های مشابه متفاوت می سازد. در ادامه تمامی نکات مهم در طراحی این کاتر را بیان نموده و قیمت این کاتر آسفالت بر منحصر به فرد را برای شما بیان خواهیم نمود

برند تهران کاتر:

لازم به ذکر می باشد که به طور کلی موتور کاتر آسفالت بر از دو نوع زیر ساخته شده است:

  • موتور هندلی
  • موتور کاتر استارتی

باید بیان شود که از نظر کاربردی موتور هندلی کاربرد بیشتری نسبت به موتوراستارتی کاتر دارد. کاتر آسفالت بر تهران کاتر تولید یکی از برند های قدیمی و معتبر تولیدکننده کاتر در کشور می باشد. طراحی این دسته از کاترهای آسفالت بر با بررسی نقاط ضعف و قوت انواع کاترهای داخل و خارج کشور انجام گرفته است و بهترین ها را در اختیار درخواست کنندگان قرار می دهد. از مشخصه های اصلی این دسته از کاترهای برش آسفالت، می توان به موارد بسیار مهم زیر اشاره داشت:

  • طراحی بسیار قدرتمند شاسی و بدنه
  • سرعت بالای آن در حین کارکرد
  • طول عمر مناسب دستگاه و ...

می توان اذعان داشت که موارد ذکر شده، این دستگاه را نسبت به نمونه های مشابه متفاوت می سازد. در ادامه تمامی نکات مهم در طراحی این کاتر را بیان نموده و قیمت این کاتر آسفالت بر منحصر به فرد را برای شما بیان خواهیم نمود.

بسیاری از شما درباره بتن برها و طراحی آن ها سوالاتی دارید، برای آن که بتوانیم به سوالات شما پاسخ دهیم، بیان می کنیم که بتن بر ها دستگاه هایی موتوری و بسیار قدرتمند می باشندکه با هدف برش سطوح سخت مانند بتن و مواردی شبیه به آن مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در طراحی تا ساخت انواع بتن بر یک ایده بسیار کلی وجود خواهد داشت. این ایده را می توان به صورت زیر شرح داد:

لازم به ذکر می باشد که تیغه دیسکی شکل سخت و مخصوص برش بتن که همراه با قدرت بسیار موتور هایی که عموماً بنزینی و دیزلی هستند، همراه با سرعت بسیار بالایی مادامی که قدرت قابل توجهی دارند، به گردش درآمده و می توانند سطوح کاملاً سخت مانند بتن را برش بزنند.

 شایان به ذکر می باشد که یکی از مهم ترین نکات در ساخت دستگاه آسفالت بر توزیع وزن می باشد، به صورتی که مرکز ثقل در بهترین محل قرار گرفته تا کمترین لرزش ایجاد گردد. کاهش لرزش علاوه بر افزایش عمر تیغه باعث افزایش دقت ماشین در پیمایش مسیر مستقیم می گردد. زمانی که قسمت هایی از آسفالت دارای مقاومت و سختی بیشتری باشد، تیغه با مقاومت و اصطکاک بیشتری مواجه شده و انحراف پیدا خواهد کرد. هرچه دستگاه صلب تر طراحی و ساخته شود این انحراف کاهش پیدا خواهد کرد.

 

مشخصات کلی دستگاه برش آسفالت

برند شاسی کاتر

تهران کاتر

کشور تولید کننده

ایران

نوع دستگاه و کاربری

کاتر جهت برش آسفالت و بتن

نوع موتور دستگاه

موتور بنزینی هوندا

مشخصات فنی کاتر آسفالت بر تهران کاتر

بزرگترین تیغه قابل نصب روی دستگاه

۴۵

حداکثر عمق برش

۱۵ سانت

اندازه محور کاتر

۲۵ میلیمتر

دارای خط نشان

می باشد

دارای قاب محافظ (گل گیر)

می باشد

دارای گیج جهت مخذن آب

می باشد

سرعت تیغه

3600 دور در دقیقه

مشخصات فنی موتور کاتر

نوع موتور

بنزینی ۱۳ اسب بخار GX390- چهار زمانه

تعداد سیلندر

‍۱ عدد

بیشترین دور موتور

۳۶۰۰ دور در دقیقه

نوع استارت

هندلی

سیستم خنک کاری موتور

هوا خنک

ظرفیت مخذن بنزین

۶/۶ لیتر

ظرفیت مخذن روغن

۱/۱ لیتر

وزن موتور

۳۰ کیلوگرم

کاربرد کاتر آسفالت بر تهران کاتر:

از کاربرد های اصلی این دسته از کاتر آسفالت برها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ترمیم و تعمیر آسفالت بزرگراه ها، جاده ها و پل ها
  • برش آسفالت جهت عملیات کابل گذاری و لوله گذاری

شایان به ذکر می باشد که از آسفالت برها و بتن بر ها در تمامی پروژه های عمرانی استفاده می شود. این دسته از کاترهای آسفالت بر ( آسفالت بر هایی که در عملیات عمرانی مورد استفاده قرار می گیرند ) به خاطر برخورداری از موتور هوندا و استحکام بالا شاسی، جهت پروژه های عمرانی وسیع و برش زنی آسفالت در مقیاس های بالا به کار گرفته می شوند. از دیگر کاربردهای بسیار مهم دستگاه کاتر آسفالت بر تهران کاتر می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت:

  • کابل گذاری و ایجاد تغییرات مهندسی در سطح بتون
  • برش آسفالت
  • برش بتن
  • برش سرامیک
  • ایجاد راه هایی برای عبور آب و تاسیسات در کف سالن
  • برداشت کامل کف پل و سالن
  • باز کردن حفره های عمقی در کف سالن
  • برداشت قسمت های خراب کف خیابان و سالن جهت ترمیم نیز از دیگر کاربری های کاتر آسفات بر یا ماشین برش بتن است.
  • جهت لکه گیری و آسفالت معابر
  • حفاری کانال های فاضلاب، برق، گاز و کابل گذاری

دستگاه آسفالت بر یک ابزار ویژه برای دقیق بریدن آسفالت می باشد که برای تعمیر قسمت های ترک خورده، و هم چنین برای نگه داری خطوط زیر زمینی است که به طور موثر طراحی شده است. باید بیان شود که در جاده هایی که با قیر پوشیده شده است نیز برای برش و انجام عملیات می توان از این ماشین استفاده کرد. دستگاه برش آسفالت همیشه برای جایگزینی آسفالت قدیمی با جدید و اغلب برای تعمیرات آسفالت مورد نیاز است. زیرا این کارها شامل برداشتن قطعاتی از آسفالت و پر کردن چاله ها است.

لازم به ذکر می باشد که دستگاه کاتر آسفالت بر برای پیمانکاران و شرکت های حفاری از اهمیت بالای برخوردار است و تمامی پیمانکاران باید از این دستگاه استفاده کنند. نکته بسیار مهم این است که با توجه به قطر تیغه کاتر آسفالت بر از 7 سانت تا 17 سانتی متر قابلیت برس دارد.

به عنوان مثال می توان اشاره داشت که اگر شما از تیغه کاتر 25 استفاده کرده باشید می توانید تا عمق 7 سانتی متر عمل برش را انجام دهید و یا اگر از تغیه برش آسفالت 45 استفاده کرده باشید می توانید تا عمق 18 سانتی متر برش بزنید

دستگاه برش آسفالت یا دستگاه آسفالت بر از یک موتور دیزلی یا موتور بنزینی و یک شاسی کاتر تشکیل شده که این قطعات نیز خود انواع و اقسام بسیار مختلفی خواهند داشت. همان گونه که می دانید، دستگاه آسفالت بر قابلیت نصب تیغه برش بتن و تیغه برش آسفالت را دارا میباشد.

به نکات مهمی که هنگام کار با کاتر اشاره می شود، توجه فرمایید:

  • با نصب کردن تیغه برش آسفالت بر روی دستگاه آسفالت بر شما قابلیت برش بتن را ندارید و به محض تماس تیغه با بتن الماس تیغه آسفالت بر از بین خواهد رفت. هم چنین نمی توان از کاتر برش بتن براری برش آسفالت استفاده کرد.
  • به دلیل سیستم هوا خنک بودن موتور دستگاه آسفالت بر بعد از چند ساعت کاری باید اجازه دهید موتور خاموش و خنک شود. شاسی کاتر دارای یک مخزن آب میباشد که برای خنک کردن تیغه دستگاه آسفالت بر کاربرد دارد که با ردیختن آب بر روی تیغه باعث خنک شدن تیغه کاتر آسفالت بر میگردد.
  • نکته مهم دیگر این می باشد که تفاوت دستگاه آسفالت بر با کاتر برش بتن مربوط به نوع تیغه برش کاتر می باشد.

نحوه کار با دستگاه کاتر آسفالت بر تهران کاتر:

شایان به ذکر است که نحوه کار دستگاه کاترآسفالت بر به این صورت است که با روشن شدن موتور کاتر برش آسفالت، نیروی محرکه به شفت انتقال یافته و باعث چرخش شفت کاتر شده و تیغه نیز می چرخد و با تنظیم اهرم روی شاسی کاتر می توان تیغه کاتر را با سطح آسفالت یا بتن تماس داده و باعث ایجاد برش در آسفالت یا بتن گردید.

هم چنین در شاسی کاتر مخزن آبی تعبیه شده که با ریختن آب بر روی تیغه برش آسفالت باعث خنک شدن آن می گردد و از داغ شدن بیش از حد تیغه برش آسفالت و به اصطلاح سوختن تیغه جلوگیری می کند. در موتور کاتر هوندا یا هر موتور دیگری دقت گردد که همیشه سطح روغن کارتر روغن در حد نرمال باشد و سعی گردد مرتباً روغن موتور کاتر عوض شود تا عمر موتور و رینگ و پیستون موتور کاتر آسفالت بر بیشتر شود.

نکات مهم عین عملیات برش با کاتر تهران کاتر:

  • قبل از شروع عملیات، سطح آسفالت یا بتن از هرگونه مواد اضافی و سنگ ریزه تمیز شود.
  • محدوده ای که قصد برش آن را داریم، به دقت نشانه گذاری و خط کشی گردد.
  • تیغه مناسب انتخاب گردد و برای برش در عمق مطلوب، تنظیم شود.

مشخصات فنی کاترآسفالت برتهران کاتر:

کاترآسفالت بر تهران کاتر یکی از سازه های شرکت تهران کاتر می باشد که با طراحی قدرتمند و منحصر به فرد خود، همچنین سرعت بالا در انجام برش آسفالت یکی از بهترین های نوع خود در ایران و جهان به حساب می آید. این وسیله با عملکرد سریع و با کیفیت در بزرگراه ها، جاده ها، خیابان ها و... برای عملیات لوله کشی یا کابل گذاری کاربرد دارد و شاسی قدرتمند آن حالت ویژه ای به این نوع کاتر داده می باشد که این دستگاه را از نمونه های مشابه دیگر موجود در بازار متمایز ساخته است. به جرات می توان کاترآسفالت بر تهران کاتر را پراستفاده ترین کاتر آسفالت بر ایرانی دانست؛ چرا که قیمت مناسب و کیفیت عالی این محصول را از دیگر برندها متمایز ساخته است. اجزای مختلف این دستگاه شامل موتور، شاسی و بدنه، تیغه و قسمت هدایت کننده می باشد که به صورت گذرا به آن ها می پردازیم.

کاتر آسفالت بر تهران کاتر  دارای تیغه هایی با اندازه حداکثر 45 سانتی متر می باشد که می تواند حدود با عمق حدود 17 سانتی متر بر روی آسفالت برش ایجاد کند. این وسیله دارای یک مخزن آب 35 لیتری می باشد که برای خنک سازی تیغه در حین انجام عملیات برش، استفاده می شود.  بر روی کاتر آسفالت بر تهران کاتر امکان نصب موتور از برندهای مختلف همچون هوندا، راتو، لانسین فراهم بوده که اکثریت این موتورها با استارت دستی(هندلی) روشن می شود. موتور این وسیله یک سیلندر بوده و می توان از موتور با قدرت 13 تا 16 اسب بخار جهت نصب بر روی دستگاه کاتر استفاده نمود. 

مزایای کاتر آسفالت بر تهران کاتر:

به حتم کاتر آسفالت بر با شاسی تهران کاتر، از پرکاربردترین نوع کاتر آسفالت بر در داخل ایران می باشد. این دسته از شاسی های کاتر به دلیل کارآیی مناسب و قیمت عالی جز بهترین کاترهای تولید شده در داخل کشور می باشند که توانسته سهم بزرگی از بازار را در اختیار خود بگیرد

  1. شاسی کاتر تهران کاتر به عنوان یکی از ارزان ترین کاتر آسفالت برهای موجود در بازار به شمار می رود که علاوه بر کیفیت عالی، قیمت مناسبی دارد.
  2. طراحی مهندسی دستگاه آسفالت بر تهران کاتر سبب گردیده امکان نصب و مونتاژ انواع موتور با برندهای مختلف بر روی آن فراهم گردد.
  3. در دسترس بودن قطعات و رواج استفاده از آسفالت بر تهران کاتر و شناخته بودن این برند در کشور سبب گردیده در هنگام خرابی، سرویس و تعمیر و نگهداری دستگاه به هیچ وجه با مشکل مبنی بر تامین قطعات یدکی و لوازم جانبی وجود نداشته باشد.
  4.  طراحی مهندسی بدنه سبب گردیده شاسی دارای تعادل مناسبی در حین انجام عملیات برش باشد و خطر واژگونی و سقوط دستگاه بر روی سطوح مختلف از بین برود.

ممکن است با خود گمان کنید که برند های دیگری نیز برای استفاده در انواع پروژه وجود دارد، بله قطعا که این موضوع صحیح است. اما نکته بسیار مهم این است که کاتر آسفالت بر تهران کاتر از مقرون به صرفه ترین و بهترین کاتر های آسفالت بر است که می توانید از آن در انواع پروژه ها استفاده نمایید.

لازم به ذکر است که در حال حاضر یکی از بهترین وسیله هایی که برای برش دادن بتن و آسفالت در پروژه های گوناگون عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه کاتر آسفالت بر است؛ که در بازار انواع گوناگونی از آن وجود دارد. از بین کاترهای آسفالت بر ایرانی که در پروژه های عمرانی مانند لوله کشی، ساختمان سازی و پل سازی و... مورد استفاده قرار می گیرند کاترآسفالت برتهران کاتر از کیفیتی منحصر به فرد برخوردار می باشد و بیشترین استفاده را در مقایسه با دیگر برند های همسنگ خود دارد.کاتر آسفالت بر وسیله ای است که در جهت برش آسفالت و بتن برای عملیات های مختلف عمرانی و شهر سازی به کار می رود. این وسیله دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام از آن ها برای کاربری خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

شاسی کاتر تهران کاتر

آشنایی با کاتر آسفالت بر: 

در حال حاضر یکی از بهترین وسیله هایی که برای برش دادن بتن و آسفالت در پروژه های گوناگون عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه کاتر آسفالت بر است؛ که در بازار انواع گوناگونی از آن وجود دارد. از بین کاترهای آسفالت برایرانی که در پروژه های عمرانی مانند لوله کشی، ساختمان سازی و پل سازی و... مورد استفاده قرار می گیرند کاترآسفالت برتهران کاتر از کیفیتی منحصر به فرد برخوردار می باشد و بیشترین استفاده را درمقایسه با دیگر برند های همسنگ دارد.کاتر آسفالت بر وسیله ای است که در جهت برش آسفالت و بتن برای عملیات های مختلف عمرانی و شهر سازی به کار می رود. این وسیله دارای انواع مختلفی می باشد که به طور مختصر به آن اشاره خواهد شد.

این وسیله از جهت نوع سوختی که مصرف می کند به دو دسته تقسیم می شود:

1.      کاتر آسفالت بر بنزینی:

موتور این نوع کاتر آسفالت بر با محدوده توان 13 الی 16 اسب بخار می توانند برش هایی با عمق حداکثر 15 سانت ایجاد کنند. این نوع دستگاه به دلیل قیمت مناسب و کاکرد قابل قبول در بیشتر پروژه های عمرانی بکار برده می شود.

برای نگهداری و تعمیر کاتر آسفالت بر بنزینی بهتر است به نکات مهمی که در زیر اشاره می شود توجه فرمایید:

1_ روغن موتور برای هر بار استفاده چک شود و هر 100 ساعت کاری  تعویض گردد.

2_ فیلتر هوا هر بار استفاده چک شود و 50 ساعت کاری چک تعویض گردد.

3_ مخزن صافی سوخت هر 100 ساعت کاری چک تعویض گردد.

4_ شمع موتور هر 100 ساعت کاری چک تعویض گردد.

5_ مسیر سوخت هر سال یکبار تعویض گردد.

2.     کاتر آسفالت بر دیزلی:

 لازم به ذکر است که به دلیل توان و قدرت بالای موتور دیزلی، این نوع کاتر توانایی ایجاد برش هایی با عمق حدود 25 سانتی متر را دارد و شاسی های با دوام آن، وزن سنگین این وسیله را تحمل می نماید. از این دستگاه به طور معمول در شرایط خاص استفاده می شود. از لحاظ توان و قدرت بالای موتور های دیزل در کاترهای بزرگ از این نوع موتورها استفاده می شود. 

  • کاتر آسفالت بر برقی:

در کاتر آسفالت بر برقی، الکترو موتور وظیفه تامین نیروی مورد نیاز را دارد که با برق تک فاز یا سه فاز کار می کند. این نوع کاتر قدرت کمتری نسبت به نوع بنزینی و دیزلی دارد و به دلیل استفاده دائم از برق، ضریب ایمنی پایینی دارد.

  • کاتر آسفالت بر تراکتوری:

در این مدل، کاتر به تراکتور متصل می شود و نیروی برش از طریق خروجی گیربکس ماشین تامین می گردد و چون برای استفاده به قدرت بالا نیاز دارد؛ تنها بروی تراکتور رومانی قابل نصب است. کاتر آسفالت بر تراکتوری در پروژه های بسیار سنگین می تواند آسفالت را تا عمق 30 الی 40 سانتی متر برش دهد.

انتخاب دستگاه آسفالت بر مناسب:

برای تهیه دستگاه آسفالت بر مناسب ، باید به نکات ویژه ایی توجه داشته باشید. لازم به ذکر است که دستگاه آسفالت بر می تواند دارای شاسی و موتورهای بسیار متنوع باشد. به همین دلیل تفاوت قیمت در همین زمینه وجود خواهد داشت. در بازار به این دستگاه، ماشین کف بر نیز اطلاق می شود. از این ماشین در عملیات برش کف پیاده رو ها، سنگ فرش ها و موزائیک ها نیز استفاده خواهد شد.

همان گونه که بیان کردیم، استفاده از این ماشین برای پیمانکاران باعث افزایش سرعت انجام پروژه خواهد شد.برای این که در برش آسفالت یا بتن عمق دلخواه را ایجاد نمایید باید کاتری را برای کار خود انتخاب کنید که دارای ویژگی های لازم باشد برای همین پیشنهاد می کنیم به نکات زیر توجه کنید:

  • کاتری را انتخاب کنید که موتوری با توان بالا داشته باشد.
  • دارای بدنه و شاسی مناسبی باشد که از ورود گرد و غبار به داخل موتور جلوگیری شود.
  • داشتن مخزن آب با ظرفیت مناسب برای خنک شدن تیغه ها
  • داشتن سیستم هدایت راحت برای آسان شدن کار اپراتور

کاتر آسفالت بر با موتور چینی 13 اسب بنزینی و شاسی تهران کاتر

کاتر آسفالت بر دارای موتور چینی بنزینی 13 اسب می باشداین موتور درکنار هر شاسی کوپله و عرضه می گردد. این موتور چینی برای کاتر آسفالت بر 13 اسب مناسب است و به دلیل حجم مناسب موتور دارای مصرف سوخت متعادل هستند.

انواع کاتر آسفالت بر بر حسب نوع و قدرت موتور

به طور کلی کاتر آسفالت بر با توجه به نوع موتور و قدرت موتور و شاسی انواع مختلفی دارند که به چند نمونه از آنها در متن ذیل اشاره خواهیم کرد:

  1. کاتر آسفالت بر با موتور (هوندا 13 اسب) بنزینی با شاسی کاتر تهران کاتر
  2. کاتر آسفالت بر با موتور( هوندا 16 اسب) بنزینی با شاسی کاتر  تهران کاتر
  3. دستگاه آسفالت بر با موتور( راتو 16 اسب) بنزینی با شاسی کاتر خلیج فارس
  4. دستگاه برش بتن با موتور (ای تی کیو16 اسب) با شاسی کاتر تهران کاتر آری
  5. شاسی کاتر برقی سه فاز

مخزن آب جهت خنک سازی تیغه:

باید اشاره شود که در هنگام برش آسفالت با توجه به اصطکاک زیاد تیغه با سطح، حرارت تیغه به شکل قابل توجهی بالا می رود. خنک کردن تیغه باید به صورت همزمان به وسیله پاشیدن آب به آن انجام شود. این کار باعث افزایش طول عمر دستگاه و تیغه خواهد شد. مخزن آب برای پر کردن مجدد آن به راحتی از شاسی قابل جدا کردن است.

مشخصات شاسی کاتر تهران کاتر آریا

در صورتی که در دستگاه آسفالت بر آب از دو طرف به تیغه بپاشد و تمام تیغه را خیس کند، خنک کاری بهتر انجام خواهد گرفت. همچنین این ماشین دارای محفظه ای برای جلوگیری از پاشیدن آب و پرتاب مصالح تراشیده شده به اطراف است که ایمنی را افزایش می دهد. محل محفظه نسبت به تیغه قابل تغییر است، به شکلی که همیشه محفظه نزدیک ترین فاصله با زمین را داشته و یا در تماس با آن می باشد.

مشخصات ماشین آسفالت بر استاندارد:

ماشین آسفالت بر استاندارد دارای مشخصات خاصی می باشد که در زیر به آن ها اشاره شده است:

  • دارا بودن مخزن آب با حجم مناسب و با قابلیت شستشو جهت خنک سازی تیغه ها
  • دارا بودن سیستم هدایت مناسب شامل چرخ و فرمان مناسب برای کاربری هرچه راحت تر
  • موتور با توان و قدرت مناسب برای کارکردی مطمئن
  • دارا بودن محافظی جهت جلوگیری از ورود آلودگی، گرد و غبار و خاک به درون موتور

قیمت کاتر آسفالت بر:

لازم به ذکر است که معمولاً قیمت کاتر آسفالت بر ، با توجه به جنس شاسی و نوع موتور تعیین می شود. پرکاربرد ترین موتور برای این ماشین موتور هوندا می باشد. از مزیت های کاتر هوندا می توان به موجود بودن تمامی لوازم یدکی آن اشاره کرد. هم چنین در انتخاب شاسی نیز دقت فرمایید. شاسی باید از نوع ورق ضخیم با کیفیت ساخت و شافت مقاوم باشد تا در دوران و تکان های شدید و هم چنین فشار لرزش موتور دچار آسیب نشود. برای خرید کاتر آسفالت بر می توانید از برند تهران کاتر نیز بهره ببرید به دلیل آن که تولیدات خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار درخواست کنندگان عزیز قرار می دهد.

تفاوت کاتر برش بتن و کاتر آسفالت بر:

باید بیان شود که کاتر برش بتن با کاتر آسفالت بر تفاوت دارد. اما در این قسمت ممکن است سوالی برای شما مطرح شود به این صورت که در چه حالتی می توان این دو کاتر را به حای یک دیگر استفاده کرد؟ لازم به ذکر است که در صورتی که تیغه برش بتن بر روی آسفالت بر بسته شود می تواند به عنوان دستگاه برش بتن یا کاتر برش بتن  استفاده گردد اما سطح بتنی بایستی فاقد آرماتور باشد. به این معنی که تیغه کاتر بتن بر با داشتن الماسه دور تا دور تیغه فقط بتن را برش می دهد و نمی تواند میلگرد را برش دهد. تیغه برش آسفالت با تیغه برش بتن تفاوت بسیاری دارد پس قبل از خرید دقت فرمایید و نمی توان از تیغه برش آسفالت برای برش بتن و هم چنین کاتر برش بتن در برش آسفالت استفاده کرد. تفاوت کاتر برش بتن و دستگاه کاتر آسفالت بر فقط در تیغه برش کاتر می باشد.

همان گونه که بیان کردیم، قیمت آسفالت بر با توجه به مدل موتور و شاسی متغیر می باشد. کار با دستگاه کاتر آسفالت بر آسان است ولیکن از اپراتور بسیار مبتدی استفاده نفرمایید. هم چنین روغن دستگاه کاتر برش آسفالت به طور منظم تعویض گردد که این امر موجب افزایش طول عمر دستگاه برش بتن یا آسفالت می گردد. ضمناً تیغه برش بتن قیمت بالاتری از تیغه برش آسفالت دارد.

سرعت برش دستگاه آسفالت بر:

سرعت حرکت و برش دستگاه های کاتر نسبت به نوع متریال برشی کاملا متغیر می باشد به این صورت که سرعت برش در بتن و بتن مسلح با یک دیگر تفاوت اساسی دارد و با آسفالت به کلی متفاوت است. سرعت در برش بتن بسته به موارد مهم زیر متفاوت می باشد:

  • نوع سنگ دانه ها،
  • نرمی و یک نواختی بتن
  • قدمت بتن

باید اشاره شود که در نوع بتن مسلح تمامی تفاوت ها در بتن را دارا می باشد. به علاوه این که نوع اندازه و قطر میلگردها و تعداد میلگرد هایی که در بتن به کار رفته است نیز مورد محاسبه قرار خواهد گرفت. بایستی توجه داشت توان موتور، نقش به سزایی در میزان راندمان و استهلاک کار دارد. از همه مهم تر این که، نوع آسفالت بر بیشتر از بتن و بتن مسلح بر مورد استفاده می باشد به طوری که در آسفالت به نوع دانه بندی شن و سنگ های آسفالت، جنس سنگ ها، نوع قیر به کار رفته و تعداد لایه های آسفالت و در آخر اقلیم منطقه عملیاتی هم مهم است. به عینه مشاهده شده آسفالت شهرهای گرم سیری با آسفالت مناطق سردسیر تفاوت هایی دارد.

عوامل موثر در پیشروی دستگاه برش آسفالت:

باید بیان شود که سرعت پیشروی در دستگاه برش آسفالت به عوامل خاصی بستگی دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • تحمل تیغه
  • توانایی ماشین در نگه داشتن تیغه درون زمین

می توان اشاره کرد که با افزایش سرعت پیشروی تمایل تیغه به خروج از زمین افزایش پیدا می کند. در حقیقت نیرویی که تیغه را درون زمین نگه می دارد، وزن دستگاه می باشد. به همین منظور وزن دستگاه یکی از عوامل محدود کننده سرعت به حساب می آید. در حقیقت با توجه به وزن دستگاه و نیرویی که زمین به تیغه وارد می کند حداکثر سرعت برای عمق خاص تعریف می گردد.

  • محدودیت قدرت موتور:

در اکثر موارد توان خروجی موتور عامل محدود کننده اصلی جهت سرعت پیشروی دستگاه می باشد.

نکات خرید برای دستگاه بتن بر یا آسفالت بر:

برای آن که بتوانید یک دستگاه مناسب را تهیه فرمایید، لازم است که به نکات مهم زیر توجه داشته باشید:

  • با توجه به امکانات و دسترسی ها باید سیستم مورد استفاده را از بین مدل های بنزینی، دیزلی و برقی انتخاب کنید.
  • با توجه به نوع متریال و عمق برش، موتور دستگاه توان مناسب برای چرخش تیغه را داشته باشد.
  • ورقه های بکار رفته در شاسی از جنس و ضخامت مطلوب برخوردار باشد.
  • مخزن دستگاه، قابلیت پاشیدن آب به دوطرف تیغه را داشته باشد که اصطلاحا به آن آب خور دو طرفه می گویند.

برای نحوه انتخاب تیغه کاتر آسفالت بر نیز باید به نکات مهم زیر توجه فرمایید:

  • تیغه های 35 سانتی متر برای برش تا عمق 8 الی 10 سانتی متر مناسب می باشند
  • تیغه های 40 سانتی متر برای برش تا عمق 10 الی 12 سانتی متر مناسب هستند
  • تیغه های 45 سانتی متر برای برش تا عمق 15 الی 18 سانتی متر مناسب است  

تعمیر و نگه داری کاتر آسفالت بر:

در نگهداری کاتر آسفالت بر  لازم به ذکر می باشد که موتور ها هر 50 ساعت نیازمند به تعویض روغن و با مقدار تقریبی 1 لیتر می باشد و هر 500 ساعت نیازمند سرویس اساسی از قبیل از نظر هندل و سیم گاز موتور باید رعایت شود که موتور تحت فشار قرار نگیرد. هم چنین باید بیان شود که در قسمت تیغ هم باید احتیاط شود که موتور تحت فشار نباشد. اوپراتور شاسی را بیش از حد حرکت ندهد و دستگاه به زمین چپ نشود.

اصلی ترین نکته اینکه همیشه مخزن آب پر باشد و تیغ بدون آب که همان مایع خنک کننده در سیستم خنک کننده می باشد، کار نکند. در قسمت شاسی باید از اتصال محکم موتور به شاسی و محکم بودن تیغ در محل خود اطمینان حاصل کرد. در صورت این که احتیاج به استارت اولیه، اول تیغ را از سطح زمین جدا نموده و بعد استارت شود. بدین دلیل که اگر در لحظه استارت تیغ با سطح درگیر  باشد، موتور دچار صدمه شده و و تیغه در بیشتر مواقع به طور جدی از بین می رود.

در برخی از موارد ممکن است که دستگاه کاتر شما با مشکلات بسیاری مواجه شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. برای دستگاه تان عمر مفید طولانی تری داشته باشد و نیاز به تعمیر آن بسیار کم تر باشد، بهتر است به نکات مهمی که در زیر اشاره می کنیم، توجه فرمایید:

  • همیشه باید دستگاه کاتر آسفالت بر دارای آب بوده و به هیچ وجه مخزن آب دستگاه خالی نباشد.
  • برای روشن کردن دستگاه کاتر آسفالت بر دستگاه را اول در حالت بالا قرار داده سپس روشن و بعد از آن شاسی به صورت کاملا آرام پایین آمده و تیغه وارد سطح شود.
  • از هول دادن و فشار بی مورد پرهیز شود.
  • استفاده از تیغه های مناسب برای هر نوع برش ( بتن و آسفالت ).
  • سرویس جامع و کامل موتوری هر 6 ماه یک بار و سالیانه لازم و ضروری می باشد.
  • سرویس روغن و بازرسی موتوری ماهیانه نیز الزامی است.
  • بازدید و سرویس فیلتر هوا به صورت هفتگی ضروری می باشد
  • از چپ شدن و واژگونی کاتر آسفالت بر جلوگیری شود.
  • تیغه کاتر آسفالت بر در مواقع مناسب تعویض گردد.
  • شیر و نازل آب مخزن به تیغه مورد بررسی قرار گیرد تا در مواردی که گرفتگی ایجاد می شود سریعا رفع گردد.
  • به هیچ عنوان تیغه کاتر آسفالت بر بدون آب مورد استفاده قرار نگیرد.
  • محورهای دستگاه کاتر همیشه گریس کاری شوند.
  • با توجه به اینکه موتور استفاده شده در کاتر آسفالت بر یا دستگاه برش زن، هوا خنک می باشد باید پس از هر چند ساعت کار دستگاه خاموش گردد.
  • پس از هر 100 ساعت کار، شمع بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.
  • تسمه های کاتر آسفالت بر بیش از حد سفت نشود، زیرا باعث ایجاد کشش در تسمه شده و به موتور فشار می آورد.

تشخیص اصل و فرع بودن کاتر های آسفالت بر و بتن بر:

برای ان که شما بتوانید به راحتی، اصل و فرع بودن کاترهای آسفالت بر و بتن بر را تشخیص دهید، باید به مواردی که در زیر به آن ها اشاره می شود، توجه فرمایید:

  • رنگ دستگاه به صورت یک دست و بدون لکه گیری و دانه دانه باشد.
  • در قسمت سیلندر و قسمت های بدون رنگ موتور، نشانه هایی مانند نام شرکت، آرم و لوگو، شماره سریال یا بدنه موجود باشد و به طور صحیح نوشته شده باشد.
  • در لبه ها هیچ گونه زبری و برجستگی که نشانه از ضربه خوردگی یا برش غلط است، نباشد و به صورت صاف و صیقلی باشد به طوری که وقتی دست روی آن می کشیم به دستمان گیر نکند
  • هم چنین اجزای دیگر مانند شمع و وایر و قسمت های پلاستیکی نیز باید به همین صورت باشند.
  • پیچ های اتصال موتور به شاسی کامل بوده بدون هیچ گونه نقصی باشد و موتور را محکم به شاسی وصل کرده باشد.
  •  هم چنین جنس فولی و تسمه نیز باید از متریال درجه یک باشد و شیر و شیلنگ یا لوله یونیت آب خنک هم باید مورد بررسی قرار گیرد.

کاتر تهران کاتر آریا با موتور بنزینی هوندا

تعمیر و نگهداری کاتر آسفالت بر تهران کاتر

در دستگاه های کاتر آسفالت بر که به طور دائم تحت فشار کاری بالا و شرایط فرسایشی قرار دارند توجه به نکات و توصیه های تعمیر و نگهداری اهمیت خود را دوچندان نشان می دهد. از این رو در این قسمت قصد داریم مهم نکات در مورد تعمیر و نگهداری دستگاه های برش آسفالت را برای شما بیان نماییم.

چک لیست تعمیر و نگهداری دستگاه کاتر برش آسفالت

1-    پس از 5 ساعت از اولین بکارگیری دستگاه، چک لیست و برنامه مربوط به تعمیر و نگهداری را دنبال کنید.

2-    پس از 25 ساعت اول کار با دستگاه، تیغه دستگاه و اتصالات را چک نموده و سپس برنامه تعمیر و نگهداری را دنبال کنید.

قسمت های مختلف

نوع عملیات تعمیر و نگهداری

هربار استفاده

هر 20 ساعت

هر 50 ساعت

هر 100 ساعت

سالانه

موتور

به راهنمای مربوط به اپراتور در مورد موتور مراجعه نمایید

فیلتر هوا

به راهنمای مربوط به فیلترهوا مراجعه کنید

روغن

تعویض روغن

برینگ

گریسکاری بلبرینگ ها

تسمه V

چک کردن برای سایش

اتصالات

محکمی و سفت بودن اتصلات

چرخ ها

گریسکاری چرخ ها و چک کردن سایش

موارد مربوط به جایگزینی

قسمت های مختلف

نوع اقدام

قطعات موتور

به دفترچه مربوط به موتور مراجعه کنید.

تسمه V شکل

در صورت کشیدگی، ترک خوردگی یا پارگی تعویض گردد.

تیغه

در صورتی که تیغه ترک خورده یا لب پر گردیده، تعویض گردد.

محور مرکزی

اگر تیغه بر روی دستگاه شل می شود یا تیغه به صورت ناگهانی می شکند، محور را تعویض کنید.

اتصالات و قسمت های مختلف

پس از 8 ساعت اول کار با دستگاه، تمامی پیچ ها را سفت نمایید.

قطعات آسیب دیده یا ساییده شده را تعویض نمایید

تعمیر و نگهداری موتور

سرویس دوره ای دستگاه (در هر ماه یا فواصل زمانی مشخص شده مواردی که ذکر شده است را اول انجام دهید)

هر بار استفاده

ماه اول یا ۲۰ ساعت اول کاری

هر سه ماه یا ۵۰ ساعت

هر ۶ ماه یا ۱۰۰ ساعت

هر سال یا ۳۰۰ ساعت

روغن موتور

چک کردن مقدار

تعویض

فیلتر هوا

چک کردن

تمیز نمودن

(به صورت دوره ای) هر 6 ماه یا 150 ساعت

جایگزین نمودن

(به صورت دوره ای) هر 2 سال یا 600 ساعت

شمع ها

جک کردن- تنظیم کردن

جایگزین کردن

جرقه گیر (در صورت مجهز بودن)

تمیز نمودن

سرعت حرکت

چک نمودن- تنظیم

تمیزی مجرای سوخت

چک نمودن- تنظیم

محفظه احتراق

تمیز نمودن

هر ۱۰۰۰ ساعت

مخذن سوخت و فیلتر

تمیز نمودن

لوله مسی مربو به سوخت رسانی

چک نمودن

هر دو سال (در صورت لزوم تعویض گردد)

(۱): زمانی که دستگاه در مناطقی با گرد و خاک بالا مورد استفاده قرار می گیرد، نیاز به سرویس بیشتری دارد.

(2): برای اطمینان از کیفیت، ساعت های استفاده از دستگاه را یادداشت کنید.

تعمیر کاتر تهران کاتر

کاترآسفالت برتهران کاتر نیز همانند دیگر وسایلی که در برش آسفالت و بتن کاربرد دارند، یازمند رعایت نکاتی را در مورد تعمیر و نگه داری می باشد که به طور مختصر و مفید به آن اشاره می کنیم.

  • در زمانی که قصد تعویض تیغه کاترآسفالت بر را گرفته اید؛ تا زمانی که تیغه ها متوقف نشده اند، اقدام به تعویض آن ها نکنید چرا که این کار احتمال آسیب به اپراتور را افزایش می دهد.
  • روغن موتور را در هر بار استفاده از دستگاه چک شود و در هر 100 ساعتی که از وسیله استفاده کرده اید،آن را تعویض کنید.
  • در هر بار استفاده نگاهی به فیلتر هوا بیندازید و مطمئن شوید که به درستی کار می کند؛ و در هر 50 ساعت کاری، در صورت لزوم اقدام به تعویض آن کنید.
  • مخزن آب کاترآسفالت برتهران کاتر را در هر بار استفاده چک کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می کند.  چرا که بعضی از تیغه های موجود در بازار نیازمند سیستم خنک کننده می باشند و در غیر این صورت آسیبی جدی ه دستگاه،اپراتور و خود تیغه در اثر حرارت می رسد.
  • شمع موتور و مخزن صافی وسیله را در هر 100 ساعت کاری چک کنید و در صورت لزوم اقدام به تعویض آن کنید.
  • به طور منظم نگاهی به تیغه برش بیندازید تا از وجود هر گونه صدمه در آن مطلع شوید.

نکات ایمنی کاتر آسفالت بر تهران کاتر:

بسیار حائز اهمیت است که موارد ایمنی کلی قبل از کار با کاتر آسفالت بر تهران کاتر به طور کامل بررسی شود.

در این قسمت قصد داریم مهمترین موارد ایمنی که قبل از شروع کار با دستگاه برش آسفالت باید چک گردد را برای شما بیان نماییم تا در هنگام کار با دستگاه با مشکل مواجه نشوید.

گارد محافظ تیغه برش کاتر:

قبل از کار با دستگاه برش تهران کاتر اطمینان حاصل نمایید که قاب محافظ تیغه برش آسفالت به درستی در جای خود نصب گردیده است. کار کردن با دستگاه که فاقد قاب محافظ تیغه بوده بسیار خطرناک می باشد و به هیچ وجه نباید انجام پذیرد.

سری شفت تیغه:

سری شفت که تیغه بر روی آن جا می خورد چک نمایید. اندازه آن باید درست بوده و فاقد سایش باشد، در صورت سایش حتما سری شفت را جایگزین نمایید.

شفت و بلبرینگ تیغه:

محکمی شفت در داخل بلبرینگ ها را کاملا چک کنید. شفت دستگاه کاتر آسفالت نباید هیچ گونه بازی روی بلبرینگ ها داشته باشد. همیشه شفت را جهت عدم سایش، به ویژه هنگامی که تیغه را بر روی دستگاه کاتر آسفالت بر نصب می کنید، چک نمایید.  تعویض شفت یا بلبرینگ ها در صورتی که میزان سایش بالا باشد، الزامی است.

چرخ های دستگاه کاتر

چرخ های دستگاه را جهت عدم وجود هرگونه سایش یا ناهمواری بررسی کنید. پارگی و سایش در چرخ های باعث وارد شدن فشار بیش از حد به تیغه برش کاتر در حین عملیات کاترزنی می گردد و یکی از مواردی است که اگر به آن توجه نگردد می تواند بسیار خطرساز باشد.

 تجهیزات حفاظت شخصی

حتما در هنگام استفاده از دستگاه کاتر اپراتور باید از تجهیزات ایمنی استفاده نماید تا در برابر خطرات احتمالی کاملا ایمن گردد.

تجهیزات ایمنی شخصی شامل:

1- عینک ایمنی

2- محافظ گوش

3- کلاه محافظ

4- ماسک جهت محافظت از گرد و خاک

5- کفش ایمنی

6- لباس و جلیقه ایمنی

نکته: به هیچ وجه با دستگاه کاتر آسفالت بری که فاقد گارد محافظ بوده کار نکنید، انجام عملیات با چنین دستگاهی حوادث غیرقابل جبرانی را در پی خواهد داشت.

ایمنی در هنگام تعمیر و نگهداری دستگاه کاتر آسفالت:

به هیچ وجه روغنکاری و گریسکاری دستگاه را در حالتی که دستگاه روشن و در حال حرکت است، انجام ندهید.

دستگاه را در شرایط مناسب نگهداری و هر روز پس از استفاده آن را به طور کامل تمیز کنید و همیشه توجه داشته باشید که بر اساس دستورالعمل های ایمنی، تعمیر و نگهداری دستگاه آسفالت بر تهران کاتر انجام پذیرد.

به هیچ وجه با دستگاهی که دارای قطعات آسیب دیده یا شکسته است، کار نکنید.

ایمنی در هنگام حمل و نقل دستگاه کاتر

همیشه هنگام استفاده دستگاه احتیاط نموده و دستورالعمل های ایمنی در مورد حمل و نقل و انتقال دستگاه را رعایت کنید.

همیشه هنگام حمل دستگاه کاتر آسفالت بر، آن را بسته و به هیچ وجه ماشین را پشت یدک کش نکشید، چون به چرخ ها و شاسی دستگاه کاتر برش آسفالت صدمات جدی وارد می گردد.

همیشه هنگام جابجایی و حمل و نقل تیغه برش را از روی دستگاه کاتر باز نموده و حمل دستگاه را با تیغه انجام ندهید.

برای بلند کردن دستگاه حتما از قلاب مخصوص چرثقیل دستگاه استفاده کنید.

توصیه های ایمنی در هنگام استفاده دستگاه کاتر بتن بر:

به هیچ وجه بدون استفاده از تجهیزات ایمنی همچون لباس کار، عینک محافظ، محافظ گوش، چکمه های فولادی و ماسک گرد و خاک با دستگاه کار نکنید.

هرگز تحت تاثیر دارو، الکل یا در هنگام خستگی و زمانی که حالت عادی ندارید، از دستگاه برش آسفالت استفاده نکنید.

چنان چه در منطقه شهری یا مناطقی که امکان حضور افراد در آن ها وجود دارد از تابلوها ایمنی و هشدارهنده جهت مشخص نمودن محل استفاده نمایید.

همیشه قبل از کار با دستگاه آسفالت بر تهران کاتر، تمامی اتصالات را بررسی و پیچ و مهره های شل را سفت نمایید.

دستگاه آسفالت بر را تنها در مناطقی که دارای تهویه مناسب است راه اندازی کنید. کار کردن با دستگاه در مناطق فاقد تهویه باعث ایجاد خفگی گردیده و بسیار خطرساز خواهد بود.

به هیچ وجه با دستگاه کاتر آسفالت در مناطقی که امکان انفجار یا خطر آتش سوزی وجود دارد، کار نکنید.

همیشه محدوده ای که قرار است با دستگاه بتن بر با آن کار کنید رو از موانع پاک کنید تا دستگاه در حین عملیات به موانع برخورد نکرده و خطر به وجود آمدن حوادث احتمالی از بین برود.

بدن و لباس را از تیغه بتن بر و سایر قسمت های متحرک دستگاه دور نگه دارید.

قبل از شروع کار با دستگاه، چک شود که تمامی گاردها و قاب های ایمنی در محل نصب گردیده اند.

قبل از نصب تیغه بتن بر، فلنج، شفت ها و تیغه را جهت عدم هرگونه صدمه یا آسیب بررسی کنید.

به هیچ وجه با تیغه برش بتن کند یا ساییده شده کار نکنید.

با توجه به نوع مقطعی که می خواهید برش دهید، تیغه را انتخاب نمایید. جهت برش آسفالت از تیغه آسفالت بر و جهت برش بتن از تیغه بتن بر استفاده کنید، به طور معمول بتن بر یا آسفالت بر بودن تیغه برش بر روی آن درج گردیده است.

قبل از نصب تیغه برش مطمئن شوید که تیغه دستگاه کاملا تمیز بوده و فاقد هرگونه صدمه و آسیب در قسمت های مختلف می باشد.

همیشه تیغه بتن بر یا آسفالت بر را به صورت محکم نصب نموده و با استفاده از آچار پیچ آن را به طور کامل محکم نمایید.

هنگام روشن نمودن دستگاه کاتر مطمئن شوید که تیغه برش هیچگونه تماسی با سطح زمین ندارد.

در هنگام سوخت گیری موتور اطمینان حاصل کنید که موتور دستگاه خنک بوده و امکان احتراق و یا آتش سوزی به هیچ وجه وجود ندارد.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5