خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

کاتر برش آسفالت دیزلی

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
کاتر برش آسفالت دیزلی
  • کاتر برش آسفالت دیزلی
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

چرا برای برش های سخت به کاتر دیزل  نیاز داریم؟

در عملیات ‌های عمرانی همواره در تکاپوی ساخت و ساز نیستیم. گاهی هم لازم است برای تکمیل یک عملیات عمرانی اقدام به تخریب داشته باشیم. مانند نصب انواع تاسیسات تا اصلاح سطح آسفالت در معابر شهری.

در چنین حالتی لازم است تا سطح آسفالت برای تامین یک هدف عمرانی برداشته شود. لکن باید این تخریب به گونه ‌ای هدفمند باشد. به طوری که کمترین خرابی متوجه سطح آسفالت بشود. چنین عملیات ‌هایی تنها از عهده دستگاه کاتر آسفالت بر می آید.

البته گاها نیاز است تا عمق بالایی از سطح آسفالت و یا بتن را برش بزنیم. لذا قدرت بالا در برش زنی اهمیت پیدا می کند.

برای همین است که عموم دستگاه های کاتر را در قدرت های متفاوتی طراحی کرده ‌اند. مانند کاتر دیزلی که در دسته قویترین آنها قرار می‌ گیرد.

کاتر آسفالت بر دیزلی

کاتر دیزل با هدف تامین قدرت بالا در برش از طریق نصب یک موتور دیزلی در مسیر تیغه گردان دستگاه حاصل شده است. لزوماً موتور دیزلی مولفه قدرت بالای کاتر آسفالت بر دیزلی نمی باشد؛ بلکه قدرت در یک کاتر گازوئیلی ناشی از حضور تیغه های پهن تر با قدرت برش بالاتر است. لکن این تیغه های پهن تر را تنها می ‌توان با حضور یک موتور قویتر راه اندازی کرد. برای همین است که در طراحی کاتر های قدرتمندتر، نمونه ‌های کاتر دیزل را انتخاب کرده ‌اند؛ اما این کاتر دیزل دقیقا چیست؟ پیرو کدام مولفه ها در طراحی می باشد؟ و در نهایت چه عواملی بر قیمت کاتر دیزلی تاثیرگذار هستند؟

کاتر آسفالت بر دیزلی چیست؟

کاتر آسفالت بر که گاها در سطح بازار و یا کارگاه های ساختمانی با نام کاتر بتن بر نیز شناخته می ‌شود، دستگاهی است با تیغه گرد و پهن که از آلیاژی بسیار سخت ساخته شده است. این تیغه پهن با استحکام بالا کاملا مناسب برای برش زنی سطوح سخت ساختمانی اعم از آسفالت و بتن و یا سنگ و موزاییک طراحی می شود. لکن لازم است تا این تیغه سخت و البته توانمند را با سرعت بالا تحت قدرت بالایی به گردش اندازید تا بتواند وظایف برش زنی خود را به انجام رساند.

برای تامین قدرت از انواع موتور های احتراق داخلی استفاده می شود. موتور های بنزینی نمونه‌ های متداولی هستند. لکن یک موتور بنزینی در تامین قدرت شرایط محدودی دارد. اگر چه می توان بر قدرت موتور های بنزینی برای برش دادن سطح قابل توجهی از سطوح ساختمانی و راه سازی اکتفا نمود؛ اما باز هم شرایطی ایجاد می‌ شود که قدرت قدرت موتور های بنزینی کفایت لازم برای برش سطوح بسیار سخت و یا بسیار عمیق را ندارد. در چنین حالتی است که نیاز به قدرت بالاتر، ما را در مقام طراحی به سمت استفاده از موتور های دیزلی سوق می‌ دهد. به این ترتیب ساخت انواع کاتر دیزل مطرح می‌ شود.

کاتر آسفالت بر دیزلی تحت قدرت بالای موتور های دیزلی است که می ‌تواند در سرعتی بالا و البته قدرت برش بسیار بالاتر از مدل های بنزینی سطح سطوح بسیار سخت را شکافته و دست ما را بر اعماق زمین برساند.

ایده طراحی کاتر دیزل

در طراحی انواع کاتر آسفالت بر، ملاک در ظرفیت برش است. اینکه دستگاه تا چه اندازه می ‌تواند قدرت برش های عمیق را تامین نماید. برای این منظور انواع سایز های استاندارد تیغه را تعریف می‌ کنند. هر چه سایز تیغه بزرگتر باشد، لاجرم در برش عمیق تر سطوح توانمند تر نیز خواهد شد. از طرفی تیغه بزرگتر از وزن بالاتری برخوردار است. قطر بیشتر، نیروی اهرمی بالاتری نیز طلب می ‌کند. در نتیجه نمی ‌توان با یک قدرت محدود موتوری تیغه بزرگتر را با سرعت کافی به گردش انداخت.

ایده طراحی کاتر آسفالت بر گازوئیلی متکی در استفاده از تیغه های بزرگتر برای تامین برش های عمیق تر می باشد. لذا قدرت در طراحی کاتر گازوئیلی حرف اول را می ‌زند. در نتیجه ایده طراحی کاتر دیزل حول تامین این شرایط قرار خواهد گرفت. به این ترتیب در طراحی مدل های متنوع از کاتر دیزل محصول برند های مختلف شاهد طراحی بر پایه شاسی های قویتر، ابعاد بزرگتر، اتصالات محکم تر و امکانات امنیتی بالاتری هستیم. به نوعی ماهیت دستگاه در تمام قدم های طراحی آن متوجه هر چه کارکرد بهتر در شرایط تامین قدرت بالای کاتر دیزلی می باشد.

مزایا و معایب استفاده از کاتر دیزل

کاتر دیزل در مقام طراحی تا موارد مصرفی درست در نقطه مقابل کاتر های بنزینی قرار می ‌گیرد. به هر صورت در مقام انتخاب تا خرید و فروش کاتر دیزلی باید حضور پررنگ این رقیب خوش خط و خال را هم جدی بگیریم. غالب انتخاب از میان کاتر بنزینی تا کاتر دیزلی متکی بر نیازی است که در عملیات‌ های عمرانی احساس شده است. به هر حال هر کسی دقیقا می ‌داند که قرار است با کاتر خریداری شده کدام سطح عمرانی را با چه اعماق و شرایطی برش بزند. لذا درک کاملی از میزان قدرت لازم خواهد داشت. به این ترتیب با نگاه معقولی می ‌تواند کاتر هدف و کاملاً مناسب را برای خود تامین نماید.

با این رویکرد فضای کاری در کاتر دیزل تا بنزینی روشن و واضح خواهد شد. هر کدام بسته به قدرتی که دارند، شرایط کار انحصاری خود را داشته، در این صورت کاملاً مشخص است که جا پای یکدیگر نخواهند گذاشت؛ اما در نهایت فضای قیاس همیشه هر ذهن پرس و جو گری را تحریک می کند. اینکه یک محصول خاص مانند کاتر بتن دیزلی از چه مزایا و یا معایبی برخوردار است. لذا ما نیز در تکاپوی این ذهن پرسشگر سعی در دسته‌ بندی ویژگی ‌های کاتر بتن دیزلی با در نظر داشتن معایب و مزایای آن داریم.

مزایا در کار با کاتر دیزل

از مزیت های مهم دستگاه کاتر با موتور گازوئیلی می توان به موارد مهم زیر اشاره نمود:

قدرت بالا در کار:

قدرت به طور حتم اولین و مهمترین مشخصه طراحی کاتر آسفالت بر دیزلی است. در واقع بهتر است بگوییم که قدرت وجه برتری در طراحی انواع موتور های دیزلی است. لذا هر جا قرار است ماشین قدرتمندتری طراحی شود، موتور های دیزلی حرف اول و آخر را می زنند. در کاتر گازوئیلی نیز شرایط تامین قدرت بالاتری به نسبت مدل های بنزینی مطرح است.

طراحی در حجم موتور کمتر:

تامین قدرت با هر نوع موتوری امکان پذیر است. شما می توانید هر مقدار قدرت به اسب بخار را با طراحی موتور های بنزینی نیز حاصل آورید؛ اما با این کار لازم است تا موتور های بسیار حجیم تری طراحی کنید. اصل طراحی در دستگاه کاتر، رسیدن به یک ماشین کاملا جمع و جور با قابلیت جابجایی تقریباً آسان است. یک موتور سنگین و حجیم را چطور می توان در بطن طراحی یک دستگاه کاتر قرار داد. ایده طراحی متکی بر کاتر دیزل باعث می ‌شود تا ما قدرت بالاتری را در حجم موتوری کمتری داشته باشیم. در نتیجه با در نظر داشتن قدرت بالاتر از دستگاه با حجم و وزن کمتری برخوردار هستیم.

تامین قدرت برش عمیق‌ تر:

وجه تمایز میان تمام کاتر ها، سایز تیغه ها است. در واقع هر چه نیاز به عمق برش بیشتری باشد، لازم است تا از تیغه های پهن تری استفاده کنیم؛ اما افزایش ابعاد تیغه لاجرم وزن و قدرت اهرمی آن را زیاد خواهد کرد. یک موتور بنزینی ساده می ‌تواند این تیغه را بگرداند؛ اما قطعاً نمی ‌تواند سرعت کافی و البته قدرت لازم برای برش سطوح سخت در عمق بالا را فراهم آورد. مزیت برتری در طراحی کاتر دیزل آن است که اصولاً آنها را در ابعاد بزرگ همراه با تیغه های پهن تری طراحی می کنند. در این حالت می توان انتظار رسیدن به عمق برش بالاتری را از کاتر آسفالت بر دیزلی داشته باشیم.

نیاز به سوخت ارزانتر:

یکی از برترین مشخصه های تمام موتور های دیزلی، نیاز به سوخت ارزانتر است. سوخت گازوئیل تقریباً ارزانترین سوخت فسیلی بازار است. یک سوخت دم دست که به راحتی در هر شهر و دیاری یافت می ‌شود و در عین حال بسیار ارزان است. به این ترتیب عملاً کار با کاتر دیزل ماجرای چندان پرهزینه و یا چالش برانگیز در تامین سوخت کافی نمی باشد.

بهره ‌مندی از موتور با طراحی ساده تر:

اصولاً موتور های دیزلی اگر چه از ابعاد بزرگتری به نسبت موتور های بنزینی برخوردار هستند؛ لکن طراحی آنها به مراتب ساده تر از موتور های بنزینی است. مثلاً کارکرد یک موتور دیزلی متکی بر انفجار ناشی از تراکم بالای سوخت در محفظه احتراق می باشد. به این ترتیب در طراحی دستگاه نیازی به حضور شمع و در امتداد آن سیستم کویل و تنظیم جرقه احتراق نیست. در دیگر بخش های طراحی شده برای موتور دیزلی نیز اصول طراحی تقریباً ساده تر از موتور های بنزینی است. لکن در مواجهه با کاتر دیزل احتمالاً با موتور های نه چندان پیچیده ای مواجه باشیم.

معایب در کار با کاتر دیزل

دستگاه های کاتر گازوئیلی علاوه بر مزیت های فراوانی که دارند، دارای عیب های نیز می باشند که به موارد زیر می توان اشاره نمود:

  •      وزن بالای دستگاه کاتر آسفالت بر دیزلی:

قدرت بالای موتور های دیزلی لاجرم آنها را حجیم کرده است. از طرفی این قدرت باید به نوعی مهار شود. لذا لزوم طراحی شاسی های قویتر با ابعاد بزرگتر غیرقابل اجتناب است. با این رویکرد طراحی موتور تا شاسی در کاتر گازوئیلی به مراتب سنگین‌ تر از مدل‌ های بنزینی است. اگر چه این سنگین شدن در شرایط کاری بسیاری از پروژه ‌ها با عملیات ‌های دشوار کاری یک ضرورت است و می ‌تواند باعث هر چه استقرار بالاتر دستگاه باشد؛ اما در نهایت ماشین برای استفاده در فضا های عادی چندان کارایی نخواهد داشت.

  •      تولید صدای بالاتر:

موتور های گازوئیلی قدرتمندتر، حجیم تر هستند و در عین حال با شرایط تراکم سوخت کار می ‌کنند. لذا در کار تولید صدای بالاتری دارند. وقتی از چنین موتور هایی در طراحی یک کاتر دیزل استفاده می کنید، منطقی است که انتظار حضور صدا های بالایی را باید داشته باشید.

  •      شرایط کارکرد با آلودگی بالا:

سوخت گازوئیلی در موتور های دیزلی همراه با تولید آلودگی محیطی بالایی است. لذا در کارکرد کاتر آسفالت بر گازوئیلی نیز باید انتظار چنین آلودگی محیطی بالایی را داشته باشید. البته تولیدکنندگان امروزی موتور های دیزلی، سعی در ساخت نمونه هایی با راندمان کاری بهتر در کنار تولید صدای کمتر همراه با تامین شرایط زیست محیطی بهتری هستند. به هر حال موتور های دیزلی امروزی دیگر به مانند مدل‌ های قدیمی با شرایط کارکرد غیر قابل قبولی نیستند؛ اما با این وجود همچنان نمی‌ توان به این سادگی از کنار کارکرد آنها در یک شرایط آلوده کننده محیط عبور کرد.

  •      شرایط تعمیر و نگهداری دشواری دارند:

سادگی در طراحی را در جمع مزیت های موتور های دیزلی و در امتداد آن کاتر دیزلی معرفی کردیم؛ اما این سادگی دلیل نمی شود که در هنگام خرابی نیز حجم کار کمتری متوجه ما باشد. چرا که ابعاد بزرگ این دستگاه در زمان خرابی چه از لحاظ قیمت بالای تامین قطعات یدکی و چه از لحاظ مسیر تعمیراتی دردسر های قابل توجهی دارد.

اصولاً پرداختن به مزیت ها و معایب دلیل بر انتخاب کاتر دیزلی نمی باشد. این کاتر ها قدرتمند هستند و قرار است عملیات های سخت برشکاری را انجام دهند. لذا با توجه به تمام ویژگی هایی که مطرح کردیم، هر گاه قرار است پای برش های عمیق و قدرتی در میان باشد، باید پای کاتر دیزل را نیز در میان آوریم.

در این بین متوجه قیمت کاتر آسفالت بر دیزلی نیز هستیم. چرا که این ماشین ها به مراتب از مدل های رقیب یعنی کاتر های بنزینی گرانتر هستند.

با این وجود هر کسی که نیاز به تامین شرایط بسیار سخت کاری دارد، باید قیمت کاتر آسفالت بر دیزلی را پذیرفته و با تأمین کاتر دیزل در بهترین حالت با راندمان کاری بالا شرایط ویژه برشکاری خود را تامین نماید.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5