خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

کاربرد اره علف زن (اره سرشاخه زن)

شخص در حال هرس شاخه های درخت به کمک الحاقی اره نصب شده بر روی علف تراش دوشی

فهرست مطالب

شاید برای شما هم بارها پیش آمده باشد که یک شاخه اضافی و زائد در بالای درخت، دور از دسترس وجود داشته باشد و مانع کار شما باشد و هیچ راهی برای بریدن آن نداشته باشید. اولین گزینه‌ای که به ذهن هر فردی خطور می‌کند استفاده از اره دستی و اره موتوری است. اما توجه داشته باشید که بریدن شاخه‌ها در ارتفاع‌های بلند توسط اره موتوری کاری بسیار سخت و دشوار بوده و احتمال به وجود آمدن حوادث نیز وجود دارد. پس چه کنیم؟ 

اره سرشاخه‌زن علف زن به عنوان یک تجهیز کاربردی و قدرتمند به شمار آمده که به دستگاه علف زن نصب گردیده و به واسطه‌ی نصب آن به دستگاه علف زن به راحتی می‌توان شاخه‌های بالای درختان را هرس نمود.

اره علف زن

مشخصات فنی اره سرشاخه زن علف زن

الحاقی اره علف زن که با نام‌هایی همچون اره سرشاخه زن و یا اره علف تراش از آن یاد می‌شود، یک تیغه اره 25 یا 30 سانتی‌متری بوده که بر روی علف تراش نصب می گردد و زنجیر بر روی آن می‌افتد. اره شاخه‌زن دستگاه علف زن را تبدیل به یک اره جهت هرس و برش شاخه‌های به دور از دسترس می‌نماید.

الحاقی اره علف تراش

نکات مهم جهت انتخاب اره سر علف زن

قبل از انتخاب و اقدام به خرید الحاقی اره سرشاخه زن ابتدا 2 مورد از مشخصات مهم فیزیکی علف تراش را چک نموده و اندازه بگیرید، سپس اقدام به خرید اره علف زن نمایید.

  • تعدا خارهای سر شفت علف زن
  • قطر لوله علف تراش

به طور معمول قطر لوله علف زن در سایزهای 26 و 28 میلیمتر و از لحاظ تعداد خارهای سر شفت، علف زن‌ها در دو مدل 7 خار و 9 خار تولید می‌گردند. برای آنکه الحاقی روی علف تراش جا بخورد حتما باید این مشخصات روی دستگاه علف زن و الحاقی یکسان باشند. 

راهنمای نصب اره الحاقی علف زن

پس از خرید الحاقی اره سرشاخه زن علف تراش، نوبت به نصب آن بر روی دستگاه می‌گردد.

  1. ابتدا باید دو پیچ روی گیربکس علف تراش را باز کنید و  گیربکس را از سر شفت علف زن جدا نمایید. 
  2. سپس دو پیچ که روی الحاقی اره قرار دارد را شل کنید و الحاقی اره را به سر لوله‌ی علف زن فشار دهید. پس از آنکه از جا خوردن الحاقی روی علف زن و جا رفتن دنده‌ها داخل یکدیگر مطمئن گردید، پیچ ها را محکم نموده تا الحاقی روی شفت محکم گردد.
  3. پس از آنکه اره شاخه‌زن بر روی علف زن نصب گردید، اقدام به پر کردن مخزن روغن آن با روغن نمره 40 نمایید. دقت کنید که اره علفزن برای کارکرد روان و راحت باید به صورت دائم روغنکاری شود. 
محل نصب الحاقی اره بر روی علف زن
  • آیا امکان نصب اره الحاقی بر روی تمامی علف زن‌ها وجود دارد؟

    خیر- بر روی تمامی علف زن‌ها امکان نصب الحاقی وجود ندارد، شما باید دو نکته مهم را باید حتما قبل از خرید اره سرشاخه‌زن در نظر بگیرید: قطر لوله علف زن و تعداد خارهای سر علف تراش. در اکثر علف تراش‌های چینی و علف تراش هوندا معمولا قطر لوله 26 و تعداد خارها 9 عدد است.

  • منظور از شمارش تعداد خارهای سر علف زن چیست؟

    وظیفه انتقال قدرت از موتور به گیربکس به عهده شفت علف تراش است. این شفت در داخل لوله علف تراش قرار دارد و سر آن حالتی دنده دنده دارد. منظور از شمارش تعداد خارهای علف زن، شمارش تعداد این دندانه‌هاست که در سر شفت قرار گرفته است.

  • آیا امکان نصب الحاقی اره علف زن بر روی علف تراش‌های ۴ زمانه وجود دارد؟

    بله. الحاقی اره علف زن نیاز به موتوری با توان بالا نداشته و بر روی تمامی موتورهای دوزمانه و چهارزمانه علف زن قابلیت نصب دارد.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر