خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

کولتیواتور ایروبس (AEROBS)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

کولتیواتور ایروبس برای آنها که حرفه ای فکر میکنند

آماده سازی خاک برای مقدمات کاشت هر محصولی در کشاورزی یک امر ضروری است. برای داشتن هر یک از محصولات کشاورزی، لازم است تا قبل از هر اقدامی، خاک زمین زراعی خود را زیر و رو کنید.

چرا که باید خاک گیاه هوادهی شده باشد، با ترکیبات کود و کمپوست مخلوط شود و در نهایت از شکل و حالتی سخت و نفوذ ناپذیر خارج شود. آنچه گفتيم فعالیتی آشنا برای هر کسی است.

چرا که شخم زدن زمین های زراعی تقریبا برای هر کسی یک فعالیت آشنای کشاورزی است؛ اما آیا هر کسی به طور کامل از تجهیزات مدرن در امر شخم زدن زمین های زراعی اطلاع دارد؟ مثلا دستگاه کولتیواتور را تا چه اندازه می شناسید؟

البته ما در اینجا قصد معرفی یکی از قویترین کولتیواتور های بازار یعنی کولتیواتور ایروبس را داریم. می خواهیم ببینیم کولتیواتور چگونه ماشینی است و در این بین کولتیواتور ایروبس تا چه اندازه کارآمد و مفید خواهد شد.

آشنایی با کولتیواتور ایروبس

اگر تا به حال از وجود دستگاهی با نام کولتیواتور مطلع نیستید، بهتر است بدانید که این ماشین یک سیستم موتوری قدرتمند دو چرخ است که در همراهی با یک ساز وکار مکانیکی تعریف شده در آن، با هدف شخم زدن و زیر و رو کردن خاک طراحی شده است. این دستگاه را در محافل باغبانی و کشاوزی با نام هایی همچون تیلر و یا شخم زن نیز یاد می کنند.

حال با این مقدمه می توانیم سر صحبت از تیلر مورد نظر خودمان یعنی کولتیواتور ایروبس را باز کنیم. در همان نگاه اول همراه با شکل و شمایل زمخت شخم زن ایروبس مبهوت این ماشین خواهید شد.

چرخ هایی بزرگ با عاج هایی عمیق مانند آنچه در تراکتور ها دیده اید، البته در سایزی کوچکتر همراه با یک موتور حجیم و سنگین وزن که خبر از دستگاهی بسیار قدرتمند خواهد داد. این ظاهر زمخت تیلر Aerobs تنها در رخسارش نمانده و در بطن آن یک قدرت مطلوبی نهفته می باشد.

چرخ های بزرگ با عاج های عمیق تيلر Aerobs خبر از کار کردن مطلوب این دستگاه در زمین های جالیزی و یا شالیزار گونه خواهد داد.

از طرفی قطعا همراه با شاسی بلند طراحی شده در دستگاه در کنار موتور های قدرتمند بنزینی و دیزلی که در مدل های گوناگون از کولتیواتورAerobs  وجود دارد، باید انتظار تیغه هایی پهن برای شخم زدن زمین های باتلاقی شکل را داشته باشیم. از تمام این حرف ها گذشته، کولتیواتور ایروبس در همان نگاه اول وجه قدرتمند خود را القا خواهد کرد.

وجهی که مورد نظر بسیاری از کشاورزان، خصوصا آنها که در زمین های شالیزاری شمال کشور در امر تولید برنج هستند خواهد بود؛ اما بیایید و ببینیم در پس این وجهه قدرتمند از تیلر Aerobs چه رمز و راز دیگری نهفته است.

تحليل فنى از کولتیواتور ایروبس

در بطن دستگاه کولتیواتور ایروبس از مدل های عادی آن یک موتور بنزینی دو سیلندر چهار زمانه نهفته است.

از آنجا که هدف ما تحليل فنی برای کولتیواتور شخم زن بنزینی ایروبس می باشد، نگاه کامل خود را بر این محصول نهاده ایم. لکن در مقام خرید برای داشتن قدرت و کارایی بیشتر می توانید از نمونه های کولتیواتور گازوئیلی Aerobes بهره مند شوید.

اما در مدل بنزینی شخم زن ایروبس یک موتور 6.5 اسب بخاری حضور دارد. این مقدار از قدرت برای زیر و رو کردن عمیق ترین خاک ها نیز مناسب خواهد بود.

البته در طراحی نهایی مدل بنزینی از کولتیواتور ایروبس، طراحی دستگاه به حالتی است که می توانید حداکثر عمق شخم زنی از ۱۰ الى ۳۰ سانتیمتر را داشته باشید. در عین حال این ماشین در تامین عرض کار، شخم زنی از ۷۰ الي ۱۰۰ سانتیمتر را خواهد داشت.

عمق تا ۳۰ سانتیمتر برای زیر و رو کردن زمین های شالیزاری کاملا مناسب و استاندارد می باشد. از طرفی همراه با عرض کاری تا یک متر می توانید با سرعت کاری بسیار بالایی همراه شوید. به این ترتیب تیلر Aerobs برای ورود در زمین هایی که بسیاری از ماشین آلات کشاورزی قادر به ورود در آنها نیستند، مناسب خواهد بود.

از نکات جالب در طراحی انواع کولتیواتور ایروبس، خصوصا کولتیواتور شخم زن بنزینی ایروبس که مورد نظر ما است، بهره گیری از یک سیستم جعبه دنده مناسب می باشد. در کار با این ماشین همراه با سه دنده خواهید بود.

دو دنده برای جلو و یک دنده برای حرکت به سمت عقب. با کمک همین جعبه دنده ساده اما کارآمد می توان همراه با کولتیواتور ایروبس قدرت مانور بالایی را تجربه کرد. دو دنده برای حرکت رو به جلو امکان تنظیم سرعت و قدرت را به طور همزمان فراهم کرده است.

در عین حال تعبیه یک دنده عقب در این دستگاه قدرت مانور بالایی را برای آن فراهم خواهد نمود.

به هر صورت اگر بخواهیم در تحلیلی فنی کولتیواتور ایروبس را موشکافی کرده باشیم، این ماشین یک نمونه قدرتمند است که به شکلی تخصصی برای کار در زمین های جالیزی و یا باتلاقی شکل مانند زمین های شالیزاری طراحی شده است.

البته می توان از امکانات شخم زنی کولتیواتور ایروبس برای تامین اهداف همراه با زمین های زراعی در دیگر فضا های کشاورزی بهره مند شد.

مدل های طراحی شده از کولتیواتور ایروبس

جدا از مدل بنزینی پایه در طراحی کولتیواتور شخم زن بنزینی ایروبس، برند مذکور در طراحی تا ساخت طیف گسترده تری از انواع کولتیواتور ایروبس نیز توانمند می باشد. مدل هایی که در طیف بازی از قدرت قرار دارند و همراه با موتور های بنزینی و یا دیزلی طراحی شده اند. با این مدل ها بیشتر آشنا شوید.

²    کولتیواتور شخم زن بنزینی ایروبس مدل AEROBS BSG800A: اولین نکته ای که در معرفی این مدل لازم به ذکر می باشد، معرف نام این دستگاه است که از یک دستگاه کولتیواتور شخم زن بنزینی یاد می شود.

چرایی این نام از آنجا می اید که غالبا کولتیواتور ها را با هدف بر هم زدن خاک در مراحل پس از شخم زنی طراحی کرده اند. برای شخم زنی، دستگاه دیگری با عنوان روتیواتور وجود دارد؛ اما هستند دستگاه های کولتیواتور قدرتمندی که می توانند با هدف شخم زنی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

مانند مدل مذکور از انواع کولتیواتور ایروبس که جدا از تامین اهدافی مانند بر هم زنی خاک برای شخم زنی خاک نیز مناسب می باشند. این کولتیواتور ایروبس همان مدل پایه و ایده آل بنزینی است که در مقدمات مقاله اشاره ای به آن شده است.

موتور با قدرت 6.5 اسب در کنار عمق شخم زنی تا حداکثر ۳۰ سانت همراه با عرض کاری تا یک متر را می توان از فعالیت های این شخم زن ایروبس انتطار داشت.

کولتیواتور گازوئیلی Aerobs مدل AEROB BSD1350E: همراه با این مدل از کولتیواتور ایروبس از نمونه های قدرتمندتر برند مذکور استفاده خواهید کرد.

موتور دیزلی در کولتیواتور ایروبس مذکور نمونه قدرتمند و کاملی است که به راحتی می تواند سطح بالای توانمندی های خود را در سطح زمین های زراعی نشان بدهد. این موضوع را می توانید در حد اکثر عمق برش خاک تا ۳۰ سانتیمتر شاهد باشید.

البته استفاده از موتور قدرتمندتر دیزلی باعث خواهد شد تا شما بتوانید از ظرفیت کاری بالاتری نیز برخوردار شوید.

مانند حداکثر عرض کاری دستگاه مذکور که برابر با ۱۹۰ سانتیمتر می باشد. دستگاه کولتیواتور ایروبس دیزلی از مدلی که ذکر کردیم، آنچنان قدرتمند است که بتوان آن را همچون یک تراکتور کوچک 

-    کولتیواتور ایروبس مدل AEROBS BSD1350DE: نمونه قدرتمند و کامل از مدل های گوناگون در کولتیواتور ایروبس را می توان همراه با این شخم زن ایروبس مشاهده کرد. یک دستگاه عضلانی همراه با یک موتور حجیم با شرایط تامین قدرت ۹.۵اسب بخار که به هر ترتیبی می تواند معرف کارایی سطح بالای محصول مورد نظر باشد.

این تیلر Aerobes کاملا مناسب برای زمین های شالیزی است و همراه با طراحی شاسی بلندی که دارد، به راحتی می تواند تیغه های عمیق و قدرتمند خود را در بطن سرسخت ترین خاک ها فرو کند. طراحی گیربکس عالی همراه با دو دنده برای حرکت به جلو و یک دنده برای حرکت به عقب نیز از مشخصه های جالب توجه در این کولتیواتور ایروبس می باشد.

نکاتی که باید در هنگام خرید کولتیواتور بدانید

دستگاه کولتیواتور از جمله ماشین آلات قدرتمند در فضا های کشاورزی می باشد. این ماشین قدرتمند از قیمت بالایی نیز برخوردار است.

مانند قیمت تیلر ایروبس که از عدد های قابل توجهی برخوردار می شود. لذا ضرورت دارد تا قبل از هر اقدامی متوجه تمام نیاز ها و یا خواسته هایی که از تیلر می خواهید تا انجام دهد، باشید.

لذا منطقی است که در قدم اول با در نظرگرفتن نوع زمین زراعی و همچنین نوع محصول تحت کشت، انواع همراه با ظرفیت های کاری متنوع در کولتیواتور ها را انتخاب کنید. در این بین نکات درگیر با این ماجرا را می توان در بند های زیر خلاصه کرد.

-        موتور دستگاه کولتیواتور: از موتورهای رایج بنزینی تا مدل های قدرتمند دیزلی در طراحی دستگاه تیلر مورد استفاده قرار می گیرد. مانند کولتیواتور ایروبس که در طراحی مدل های خود از هر دو نوع موتور بنزینی و دیزلی استفاده می کند.

مدل های بنزینی غالبا همراه با توان کمتری هستند. در عین حال شرایط نگهداری بهتری دارند و با توجه به حجم کم موتور از وزن و ابعاد بالایی برخوردار نمی باشند. به این ترتیب کاملا مناسب برای فضا های کوچک در باغبانی می باشند؛ اما عموم مدل های بنزینی قابلیت تامین قدرت لازم برای شخم زنی زمین را ندارند.

البته هستند مدل هایی خاص از برند هایی صاحب سبک مانند کولتیواتور شخم زن بنزینی ایروبس که توانایی شخم زنی را پیدا کرده اند.

-        بررسی در نحوه انتقال نیرو: از کنار موتور که عبور کنیم، لازم است تا متوجه چگونگی انتقال نیرو در انواع دستگاه کولتیواتور باشیم. برای این منظور دو طرح کلی وجود دارد.

مدل هایی که از طریق صفحه کلاج درگیر با گیربکس فرایند انتقال نیرو را انجام می دهند، همراه با نمونه هایی که با طراحی یک سیستم تسمه پولی قدرت های موتور را جا به جا می کنند.

در بررسی این مدل ها قاعدتا آنها که همراه با تعریف سیستم کلاج و گیربکس هستند، از کارایی و کیفیت ساخت بهتری برخوردار خواهند شد.

مانند کولتیواتور ایروبس که در طراحی مدل های خود از یک سیستم کلاج درگیر با یک گیربکس دو حالته و سه سرعته برخوردار شده است.

-        توانمندی در تامین قابلیت های متنوع: هدف اصلی در طراحی انواع کولتیواتور آن است که بتوانند در سطح مزارع، خاک ها را در هم بریزند و در نهایت خاک زیر پای گیاه را نرم سازند. این فعالیت در امتداد آماده سازی خاک توسط دستگاه کولتیواتور انجام خواهد شد؛ اما قرار نیست تا همراه با خرید تجهیز گرانی مانند کولتیواتور تنها متوجه بر هم خوردن خاک باشیم.

در واقع می توان از قدرت موتوری این دستگاه برای تامین اهداف متفاوتی استفاده کرد. مانند شخم زنی، اتصال به پمپ سمپاش ها، اتصال به پمپ آب، نهر کنی و... که از جمله ابتدایی ترین نیاز های باغبانی می باشند.

برند های صاحب سبک و خلاق در تولید مانند کولتیواتور Aerobs به خوبی متوجه این نیاز ها در سطح مزارع هستند. لذا با تولید محصولات خود همراه با توانمندی های بالا عملا یک ماشین همه کاره را راهی مزارع شما خواهند کرد.

-        دقت در جنس و طراحی تیغه ها: تمام عملیات های شخم زنی تا بر هم زنی خاک همراه با یک دستگاه کولتیواتور تنها از طریق تیغه های این دستگاه حاصل خواهد شد. لذا ضرورت دارد تا طراحی این تیغه ها در شرایطی مطلوب با در نظر داشتن استحکامی کافی فراهم شده باشد.

اگر همراه با کولتیواتور Aerobs باشید، به خوبی متوجه توانمندی های سطح بالا در کارکرد تیغه های دستگاه ها در تولیدات این برند خواهید شد.

جمع بندی خرید تیلر آیروبس:

با همه این تفاصيل درست در زمانیکه می خواهید دستگاه کولتیواتور مورد نظر خود را انتخاب کنید، با ماجرایی چالش برانگیز با عنوان قیمت مواجه خواهید شد. دستگاه های خوش ساخت و توانمند قیمت رو به بالایی دارند.

البته قیمت کولتیواتور ایروبس در یک رنج رقابتی با دیگر نمونه های بازار قرار گرفته است. با این وجود هرگز نمی توان از قیمت تیلر ایروبس با عنوان نمونه های گران بازار یاد کرد.

به هر صورت قدرت در کنار کارایی بالای این تیلر توانمند تاثیر بر قیمت تیلر ایروبس خواهد گذاشت؛ اما اگر در سطح بازار باشید، تناسب مطلوب میان قدرت تا کارایی و البته قیمت کولتیواتور ایروبس  راضی کننده خواهد بود.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5