خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

سمپاش پشتی موتوری هوندا

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
سمپاش پشتی موتوری هوندا
  • سمپاش پشتی موتوری هوندا
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

سم ماده ای است که منشاء شیمیایی، گیاهی یا حیوانی دارد و از طریق عملکرد خود باعث تغییر در رشد و فعل و انفعالات انسان، گیاه و غیره می گردد. سمپاش وسیله ای است که با اسپری شدن روی گیاه، آفات آن را از بین برده یا از بروز آفات احتمالی در آینده پیشگیری می کند. سم پاش ها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که با کارکرد یکپارچه خود باعث یکنواختی پاشش می شود. به زبان ساده، سمپاش ها به دو دسته دستی و مکانیزه تقسیم می شوند. 

توضیحاتی از سمپاش پشتی موتوری هوندا

در سمپاش پشتی موتوری هوندا با دو وجه متداول از انواع سمپاش ها مواجه هستیم. سمپاش هایی که قابلیت حمل دارند و در عین حال از قدرت ‌های موتوری استفاده می ‌کنند. سمپاش پشتی موتوری وجه بهتر انواع سمپاش ها می باشد. یک ایده در ساخت ابزاری که می تواند به راحتی قابل حمل باشد و در عین حال قدرت پاشش یکنواخت و بالایی را تأمین نماید.

اصولا سمپاش ها در نگاه کلاسیک گونه ‌های پشتی و یا دستی بودند که به راحتی قابل حمل می ‌شوند. این سمپاش ها همراه با یک مخزن و یک پمپ دستی به شکل پشتی مورد استفاده قرار می ‌گرفتند. هنوز هم می‌ توانید در سطح بازار و مزارع و مصارف کوچک مانند باغات خانگی شاهد استفاده از آنها باشید.

در این سمپاش ها یک اهرم دستی که در اختیار اپراتور قرار داشته، تمام توانی بود که می توانست قدرت پاشش لازم را برای سمپاشی درختان و گیاهان تامین سازد. عمده عیب این گونه از سمپاش، قدرت پاشش ضعیفی بود که داشتند.به هر حال پمپ های اهرمی که قرار بود با نیروی دست تمام توان پمپاژ خود را تأمین سازند، هرگز نمی توانستند سمپاش در ارتفاع بالای درختان و یا در سطح وسیعی از باغات انبوه را به درستی انجام دهند.

ایده سمپاش موتوری با هدف تامین قدرت پاشش بالا باعث شد تا انواع سمپاش های قدرتمند توسط کمپانی های صاحب سبک ساخته شوند. در این ایده، بهره گیری از یک موتور بنزینی و گاها برقی قدرت سطح بالایی را برای پمپاژ سیالات در اختیار سمپاش ها گذاشته است. سمپاش های فرغونی نمونه ‌های کاملی از این دست از سمپاش ها هستند.

اگر چه انواع سمپاش موتوری می‌ توانستند آن سطح مطلوب از پمپاژ را تأمین سازند و به راحتی پاسخگوی ارتفاع بسیار درختان و یا سطح وسیعی از باغات انبوه باشند؛ اما مشکل بزرگ در قابلیت جا به جایی آنها بوده است.یک سمپاش موتوری با بهره گیری از موتور های حجیم و سنگین را نمی ‌توان به این سادگی ها در سطح باغات و مزارع جا به جا کرد. خصوصاً که گاها فضا های باغات و مزارع بسیار انبوه، غیر قابل تردد برای ماشین آلات و گاهاً کاملاً غیر متعارف خواهند شد.

تقسیم‌بندی  انواع سم‌پاش‌ها

سم‌پاش‌ها به دو دسته محلول‌پاش‌ها و گردپاش‌ها تقسیم می‌شوند. هر کدام از این دو دسته خود می‌تواند در انواع مهم زیر طبقه‌بندی شوند.

۱- سم‌پاش‌های دستی

۲- سم‌پاش‌های پشتی بدون موتور

۳- سم‌پاش‌های پشتی موتوری

۴- سم‌پاش‌های زنبه‌ای موتوری

۵- سم‌پاش‌های چرخ‌دار موتوری

۶- سم‌پاش‌های تراکتوری سوار

۷- تریلر‌های سم‌پاشی

سمپاش پشتی موتوری هوندا، ماشینی مناسب برای باغبانی آسانتر

برای سمپاشی در سطح باغ ها و مزارع بزرگ، روش ها و دستگاه های متعدد و در عین حال متنوع ابداع شده است. بسته به اینکه باغ و یا مزرعه در چه اندازه ای است و محصول چگونه می باشد، می توانید هر یک از سمپاش های دستی تا موتوری را انتخاب کنید؛ اما یک نکته کلیدی در داشتن یک سمپاش کارآمد، تامین قدرت پاشش حداکثری می باشد.به گونه ای که بتوان ارتفاع بالایی از درختان را به راحتی سمپاشی نمود. انواع سمپاش پشتی موتوری با تأمین این هدف اساسی انتخاب مطلوب تری می باشند.

در این مقاله نیز قصد داریم تا شما را با یکی از بهترین سمپاش های موتوری آشنا سازیم. سمپاش پشتی موتوری هوندا که از یک برند صاحب سبک کره ای می آید، همراه با قابلیت پشتی بودن در کنار یک موتور بنزینی، مجموعه وسیعی از امکانات تا تامین قدرت های بالای سمپاش را در اختیار شما خواهد گذاشت.

سمپاش های پشتی موتوری

به طور کلی سمپاش هایی که مایع سم در آنها تحت فشار نباشد و قطرات مایع در اثر برخورد با جریان شدید هوا تبدیل به ذرات بسیار ریز شوند اتومایزر نامیده می شود. قطر ذرات سم در این نوع سمپاش ها در حدود 100 میکرون است. بنابراین می توان با حجم معینی از مایع سم سطح بیشتری را سمپاشی نمود مشروط به اینکه غلظت محلول سمی نیز زیاد باشد.

مخزن سمپاش های پشتی موتوری معمولا پلاستیکی و به ظرفیت 20 تا 23 لیتر می باشد. با این سمپاش در شرایط مساعد، روزانه در حدود 2 تا 3 هکتار را می توان سمپاشی کرد. کیفیت سمپاشی نیز به خاطر وجود قطرات بسیار ریز بهتر است و از چکیدن مایع سم روی برگها جلوگیری می شود.

از این سمپاش با تغییرات مختصری به عنوان گردپاش نیز استفاده می شود. سیستم سمپاش های اتومایزر در سمپاشهای چرخدار و تراکتوری نیز وجود دارد. از ویژگی های بارز این سری سمپاش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • قابلیت سم پاشی انواع زمین های باغی و کشاورزی و درخت های میوه و مرکبات
  • قابل استفاده برای گند زدایی و میکروب زدایی
  • قابلیت پاشش عمودی و افقی سم اغلب تا 15 متر
سمپاش پشتی موتوری هوندا

خلاقیت در ساخت سمپاش موتوری چهارزمانه هوندا

سمپاش پشتی موتوری، فصل مشترک دو ایده کلی در ساخت انواع سمپاش ها می باشد. سمپاشی که به راحتی قابل حمل بوده و در عین حال همراه با قدرت بالای سیستم موتوریی که دارد، می ‌تواند سطح پاشش بسیار مطلوبی را تأمین نماید.

در سمپاش پشتی موتوری سعی شده است تا بتوان از یک موتور عموماً بنزینی کوچک و کاملاً قابل حمل همراه با یک مخزن با حجم قابل توجه استفاده شود. تمام این ساختار به شکل یک سمپاش پشتی که به مانند کوله ای سوار بر دوش اپراتور ها خواهد شد مورد استفاده قرار می گیرد.

سمپاش پشتی موتوری، قابلیت حمل و نقل بسیار آسانی دارد. پس می تواند به راحتی در سطح باغات متراکم، غیر یکنواخت و یا انواع مزارع که قابلیت تردد ماشین آلات کشاورزی در آنها مقدور نیست، مورد استفاده قرار گیرد.در عین حال همراه با قدرت موتور هایی که دارند، این توانایی را برای اپراتور ها حاصل خواهند آورد که بتوانند سطح پاشش یکنواخت و مطلوبی را راهی ارتفاع بالای درختان نموده و یا آنکه در زمانی کوتاه سطح وسیعی از باغات و مزارع را سمپاشی کنند.

همراه با این مقدمه مفصل از چرایی خلق سمپاش پشتی موتوری تا مزایای استفاده از آنها، می ‌خواهیم وارد معرفی تا بررسی مشخصه های فنی در سمپاش پشتی موتوری هوندا شویم. در این بررسی می خواهیم ببینیم این برند صاحب سبک کره ای چه تجهیزی را برای مزارع و باغات آماده کرده است.

توانمندی ‌ها در سمپاش پشتی موتوری هوندا

سمپاش پشتی موتوری هوندا، یک نمونه از سمپاش های چند منظوره می باشد. به راحتی می توانید همراه با این سمپاش پشتی موتوری در سطح باغات تا مزارع و حتی فضا های جالیزی کارآمد باشید. قابلیت سمپاشی یکنواخت تا ارتفاع ۶ متر، کاملاً پاسخگوی طیف بسیاری از درختان میوه خواهد بود.

از طرفی دیگر در سمپاش پشتی موتوری هوندا همراه با تعبیه یک دسته قابل چرخش، شرایطی را فراهم کرده ‌اند که به راحتی بتوانید قدرت پاشش سمپاش را تنظیم کنید. به این ترتیب اگر چه این سمپاش می تواند تا ارتفاع ۶ متر را به راحتی و کاملاً یکنواخت سمپاشی کند؛ اما اگر نیاز است تا بوته هایی نیم متری را سمپاشی کنید، کافیست قدرت پاشش را به آسانی تنظیم نموده تا به راحتی انواع بوته های جالیزی را سمپاشی نمایید.

یکی از امکانات جالب در طراحی سمپاش پشتی موتوری هوندا، نازل مخصوصی است که برای زمین های جالیزی توسط این برند طراحی شده است. در این نازل، سر خروجی مجزا در نظر گرفته شده است.خروجی ها به ترتیبی در طول نازل قرار گرفته اند و به این ترتیب می ‌توان همراه با جا به جایی کمتر نازل، مساحت بیشتری از زمین های جالیزی را به ‌طور یکنواخت سمپاشی نمود.

در نظر گرفتن مخزن ۲۵ لیتری نیز از جمله مزایای جالب توجه در طراحی سمپاش پشتی موتوری هوندا می ‌باشد. البته حمل و نقل ۲۵ لیتر، کار چندان ساده ای نخواهد بود. لکن برند هوندا در طراحی سمپاش پشتی موتوری خود به گونه ‌ای اقدام کرده است که بتوان با هر سطح از مخزن، سطح پمپاژ بسیار مطلوبی را داشته باشید.

در مخزن ۲۵ لیتری سمپاش پشتی موتوری هوندا، یک صافی نیز تعبیه شده است. این صافی قابلیت جدا شدن از مخزن را دارد. از این رو در هنگام پر کردن مخزن سمپاش پشتی موتوری هوندا، همواره دقت داشته باشید که این صافی حضور داشته باشد تا از ورود شاخ و برگ و اجسام جامد ریز و درشت در مخزن جلوگیری به عمل آید.هر گونه جسم جامد در داخل مخزن می تواند به پمپ موتوری دستگاه آسیب وارد نماید.

ویژگی ‌های فنی در سمپاش پشتی موتوری هوندا

در طراحی سمپاش پشتی موتوری هوندا، شاهد استفاده از یک موتور بنزینی مدل HONDA GX35 ساخت کشور تایلند هستیم.این موتور در کارخانجات برند هوندا در کشور تایلند تولید می ‌شود. البته مونتاژ نهایی سمپاش مذکور در کشور کره می باشد. موتور مذکور از یک ساختار تک سیلندر چهار زمانه بهره مند می باشد.

مصرف سوخت بسیار اندکی دارد و در عین حال همراه با آلایندگی بسیار کم و همچنین سر و صدای پایین خواهد بود. ویژگی جالب توجه در موتور GX35 برند هوندا، استارت سریع و آسانی است که دارد و همچنین در حین کار از کمترین لرزش برخوردار می باشد.

این موتور توانایی تامین پمپاژ سیال تا ارتفاع حداکثر ۶ متر را دارا می ‌باشد. این ارتفاع، برای سمپاشی طیف بسیار گسترده ‌ای از درختان متداول میوه مناسب است. از این رو می ‌توان سمپاش پشتی موتوری هوندا را در جمع انواع مناسب در امورات باغبانی در نظر گرفت.

البته در هنگام خرید و فروش سمپاش موتوری هوندا، شما از دو نازل برخوردار خواهید شد. این دو نازل به جهت سمپاشی برای درختان در کنار زمین های زراعی و جالیزی طراحی شده اند.وزن کل دستگاه سمپاش پشتی موتوری هوندا تنها ۱۰ کیلوگرم می باشد که با احتساب مخزن ۲۵ لیتری، حداکثر وزنی که بر دوش شما در زمان کار با این سمپاش خواهد آمد، کمی بیشتر از 3۵ کیلوگرم خواهد بود.این میزان از وزن در حین کار برای انواع سمپاش پشتی موتوری، رنجی منطقی است و کاملا مطلوب برای حمل توسط اپراتور های دستگاه.

پیش از روشن کردن سمپاش پشتی موتوری هوندا به این نکات دقت کنید

  • روغن موتور نمره 40 و یا اتوماتیک به میزان 97 سی سی به محفظه روغن موتور دستگاه اضافه نمایید.
  • پس از ریختن بنزین به باک، پمپ فشاری زیر گیربکس را حداقل 6 بار فشار دهید تا بنزین به کاربراتور دستگاه برسد.
  • قبل از روشن کردن دستگاه از پر بودن گریس خور در روی پمپ (پشت موتور) اطمینان حاصل فرمایید.
  • مخزن آب را پر کنید. از روشن کردن سمپاش در صورت خالی بودن مخزن خودداری فرمایید. این امر سبب آسیب به پمپ سمپاش می شود.
  • پس از قرار دادن ساسات دستگاه در حالت بسته، هندل را بکشید تا دستگاه روشن شود. سپس ساسات را به جای خود برگردانید. 

 

سمپاش پشتی

 

اصول کار با سمپاش پشتی موتوری هوندا به چه صورت است؟

در کار با سمپاش موتوری، حالا از هر برندی که باشد، باید متوجه باشید که شما در حال کار با یک موتور بنزینی هستید. از این رو لازم است تا به مانند تمام دیگر موتور های متداول بنزینی، الزامات و نیاز های کارکرد آن را تامین نمایید.

بسیاری از افراد در زمان خرید و فروش سمپاش موتوری چندان نگاه فنی در کارکرد اصولی با آن را ندارند. از این رو احتمال آنکه همراه با این عدم آگاهی ها موجبات خرابی دستگاه سمپاش موتوری را فراهم آورند، بسیار زیاد خواهد بود.

در سمپاش پشتی موتوری هوندا نیز با وجود موتور های بنزینی در کارکرد دستگاه، با یکسری از قواعد کلی در کار مواجه هستیم. قواعدی که می ‌توان آنها را در بند های زیر مرتب نمود.

-    دقت در استفاده از روغن موتور مناسب:

یکی از الزامات همیشگی در حین کار با سمپاش پشتی موتوری، دقت در حضور روغن موتور همراه با نوع و کیفیت مطلوب می ‌باشد. روغن موتور مناسب برای سمپاش پشتی موتوری هوندا از نوع نمره ۴۰ است. از این روغن به میزان ۹۷ سی سی باید در مخزن روغن دستگاه ریخته شود.

-    دقت در نحوه تنظیم تزریق بنزین:

کارکرد مطلوب موتور های بنزینی وقتی حاصل خواهد شد که مطمئن باشیم بنزین در سطح مطلوبی از هوا اختلاط پیدا کرده و در اختیار موتور قرار می ‌گیرد. از این رو در کار با سمپاش پشتی موتوری هوندا، لازم است که همواره سطح فشار در پمپ فشاری زیر گیربکس را چک نماییم و این فشار را حداقل در شش بار تنظیم کنیم. به این ترتیب سطح اختلاط مطلوبی از هوا و بنزین خلق کرده و راهی سیلندر چهار زمانه موتور می ‌نماییم.

-    روانکاری پمپ را همواره در نظر داشته باشید:

موتور بنزینی در کارکرد سمپاش موتوری، قرار است تا پمپ هیدرولیکی را به کار اندازد. از این رو لازم است تا برای پرهیز از هر گونه فشار بالا بر موتور، پمپ هیدرولیک مذکور در سطح روانی از کارکرد قرار داشته باشد.از این رو همواره روان بودن پمپ هیدرولیک را همراه با گریس کاری دائمی آن تامین سازید.

-    در صحت کارکرد سیستم خنک کننده موتور اطمینان حاصل کنید:

موتور های بنزینی همراه با انفجار مقدار مشخصی از بنزین در کنار هوا در هر سیکل کاری سیلندر، کار خود را به انجام می رسانند. از این رو به سرعت داغ خواهند شد.در نظر گرفتن سیستم خنک کننده همراه با کارکرد مطمئناً آن می تواند ضامن طول عمر بالای موتور شما باشد. از این رو همراه با چک کردن سطح آب در سیستم خنک کننده موتور، از سلامت دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

-    اصول درست روشن کردن موتور را بدانید:

موتور های بنزینی در انواع دستگاه های باغبانی همراه با سیستم ساسات روشن می شوند. لذا لازم است که نحوه روشن کردن درست این گونه از موتور ها را فرا گیرید. در زمان فروش سمپاش موتوری، یقیناً کاتالوگ ها و یا راهنمایی ‌های لازم را برای افزایش سطح آگاهی شما ارائه خواهند کرد. لکن بهتر است بدانید که در مسیر روشن سازی، موتور های بنزینی ساسات را در حالت بسته نگه داشته و سپس هندل را می‌ کشند تا دستگاه روشن شود. سپس ساسات را در جای خود بر می گردانند.

   

نکات ایمنی در کار با سمپاش موتوری

وقتی با یک سمپاش پشتی موتوری کار می کنید، همواره این مهم را در نظر داشته باشید که یک موتور احتراق داخلی را همراه با بنزین و روغن، مادامیکه روشن است در پشت خود حمل می ‌کنید. از این رو در تمام مدت کار با سمپاش پشتی موتوری، همراه با یک دستگاه خطرآفرین مواجه هستید.

البته در صورت رعایت نکات ایمنی هرگز در کار با انواع سمپاش پشتی موتوری دچار حادثه نخواهید شد. حادثه زمانی رخ می ‌دهد که شما این موتور فعال در پشت کمر خود را جدی نمی گیرید و رعایت نکات ایمنی در کار با آن را در نظر ندارید.

-         اولین نکته در کار ایمنی با سمپاش پشتی موتوری، متوجه خروجی گاز هایی است که از موتور احتراق داخلی دستگاه ناشی خواهد شد. این گازها که شامل دی اکسید کربن و مونوکسید کربن می باشند، به شدت سمی و خفه کننده هستند. از این رو در فضا های بسته هرگز از یک سمپاش پشتی موتوری استفاده نکنید.

-         از سلامت کامل مخزن بنزین و تمام اتصالات آن مطمئن باشید. هر گونه نشتی از بنزین در حین کار با سمپاش پشتی موتوری می تواند خطر انفجار داشته باشد.

-         سطح روغن موتور را همواره چک کنید و از گریس کاری منظم پمپ غافل نشوید. در غیر این صورت، موتور دستگاه شما به سرعت دچار فرسایش و خرابی خواهد شد.

-         روش اصولی در خاموش کردن سمپاش پشتی موتوری، خصوصاً برند هوندا از طریق دکمه ای است که در کنار دسته گاز در نظر گرفته شده است. هرگز از روش ‌های دیگر موتور را خاموش نکنید.

-         از نازل مناسب با فضای کشاورزی استفاده کنید. در سمپاشی گیاهان با ارتفاع کم، هرگز درجه تنظیم پاشش سموم را در حداکثر و یا قدرت بالا قرار ندهید.

-         از پاشیدن آب و یا سموم بر روی موتور در حال کار جدا خودداری کنید.

  

جمع بندی برای خرید سمپاش موتوری

اگر قصد خرید سمپاش موتوری را دارید، مطمئن باشید که قیمت سمپاش موتوری در یک حد میانه از انواع سمپاش ها قرار می ‌گیرد. قیمت سمپاش موتوری به گونه ‌ای است که می ‌توان با اندک هزینه ای، ارتقای مطلوبی در انواع دستی داشت و اسیر هزینه ‌های بالای مدل های سنگین تر نبود. مادامیکه تمام نیاز های ریز و درشت باغبانی را به انجام رسانید.اکثر جستجو ها در عرصه فروش سمپاش موتوری با نگاهی در تامین دو نیاز اساسی صورت می گیرد. اول آنکه خریداران می خواهند از سمپاشی قدرتمند که بتواند برای سمپاشی در ارتفاع درختان میوه مناسب باشد، بهره مند شوند.

دوم آنکه مایل هستند تا این قدرت بالا را همراه با شرایط قابل حمل داشته باشند. برای آنها که این طور فکر می کنند، انواع سمپاش پشتی موتوری بسیار مناسب خواهد بود. البته در این بین نباید از قیمت سمپاش پشتی موتوری هوندا و دیگر انواع از این دست سمپاش ها عبور کنید.قیمت سمپاش پشتی موتوری هوندا در اندازه های بسیار کمتر از دیگر گونه ها مانند سمپاش های فرغونی می باشد، درحالیکه می توانند به همان اندازه قدرت پمپاژ تولید کنند.

شاید بتوان تنها نکته منفی در زمانی که قصد به خرید و فروش سمپاش موتوری دارید، حجم اندک مخزن در آنها باشد که این مشکل را می توان به راحتی و با استفاده از مخزن های یدکی که غالبا همراه با سمپاش در سطح باغات جا به جا خواهد شد، تامین کرد؛ اما اگر از باغی با اندازه هایی متوسط برخوردار هستید، یقینا یک سمپاش پشتی موتوری خصوصا از برند هوندا می تواند بسیار مطلوب تر از هر گونه دیگر از سمپاش ها برای شما باشد.خصوصا که یک سمپاش پشتی موتوری هوندا به عنوان یک سمپاش چند کاره می تواند به راحتی همراه با سمپاشی در باغات به نحو کامل نیز از پس سمپاشی زمین های زراعی و حتی جالیزی نیز برآید.

بهترین قیمت سمپاش پشتی موتوری هوندا
خرید سمپاش پشتی موتوری
مزایا و معایب سمپاش پشتی هوندا
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5