خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

اره بنزینی آگرو

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
اره بنزینی اگرو
  • اره بنزینی اگرو
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

اره بنزینی چیست؟

اره زنجیری یا اره بنزینی دستگاهی است که قابل حمل بوده و از یک تیغه اره که بر روی آن یک زنجیر با مجموعه دندانه ها که بر روی یک نوار راهنمای فلزی در حال چرخش است تشکیل شده است.

اره بنزینی ها معمولاً دارای یک موتور بنزینی تک سیلندر کوچک می باشند، البته بعضی از مدل های اره بنزینی دارای موتور الکتریکی بوده که توان خود را از کابل متصل به برق یا باتری دریافت می کنند، هستند.

زنجیر اره بنزینی کمی شبیه به زنجیر دوچرخه می باشد و اطراف چرخ دنده زنجیر حدود 30 دندانه خیلی تیز از جنس آلیاژ فولاد سخت کاری شده قرار گرفته است که در فواصل معینی نصب شده است.

در داخل موتور یک پیستون در داخل سیلندر حرکت رفت و برگشتی را انجام می دهد و این حرکت باعث وارد شدن نیرو و حرکت شاتون می شود. شاتون حرکت خطی پیستون را به حرکت دورانی تبدیل کرده و باعث چرخش میل لنگ می شود.

میل لنگ به واسطه یک کلاچ گریز از مرکز به یکی از چرخ دندانه های روی زنجیر متصل بوده که نهایتاً باعث چرخش زنجیر می شود. ما اینجا درباره اره بنزینی آگرو صحبت می کنیم.

اره بنزینی چیست؟

نحوه کار اره بنزینی آگرو 

از لحاظ علمی، در اره بنزینی انرژی شیمیایی موجود در بنزین به انرژی مکانیکی تبدیل می شود. این تبدیل انرژی می تواند باعث ایجاد کار شود. در این فرآیند  تبدیل انرژی سر و صدا، گرما و خاک اره هم تولید می شود. مراحل این تبدیل انرژی را به صورت بسیار ساده توضیح می دهیم.

1-    بنزینی که شما درون مخزن سوخت ریخته اید، تمامی انرژی شیمیایی آن صرف برش و خرد کردن چوب می شود. اکثر مخزن های اره بنزینی ها 0.5 لیتری هستند.

2-    سوخت وارد کاربراتور شده و با هوا مخلوط می شود.

3-    بنزین و هوا پس از مخلوط شدن به درون سیلندر منتقل می شود. این مرحله شبیه به مکانیزم موتور خودرو می باشد با این تفاوت که موتور اره بنزینی دو زمانه بوده اما موتورهای خودرو چهار زمانه می باشد و دارای ساختاری پیچیده تر است.

در داخل سیلندر و بالای پیستون، مخلوط سوخت و هوا با جرقه شمع محترق شده، سوخته و با رها سازی انرژی بنزین باعث حرکت رفت و برگشتی پیستون می شود.

قطر پیستون موتور اره بنزینی حدود 45 میلیمتر و کورس آن حدود 33 میلیمتر است. بنابراین می توان گفت سایز پیستون موتور اره زنجیری کمتر از نصف سایز پیستون موتور خودرو های معمولی می باشد.

4-    شاتون متصل به پیستون، حرکت پیستون را به حرکت دورانی میل لنگ تبدیل می کند.

5-    در این مرحله، شفت محرک قدرت و توان را به یک کلاچ گریز از مرکز منتقل می کند.

6-    از وقتی که موتور را روشن کرده، اره بنزینی تمام وقت کار می کند اما تا زمانی که قصد برش چوب را نداشته باشید، نمی خواهید که زنجیر دستگاه بچرخد.

در این صورت هم کار با دستگاه بسیار خطرناک است و هم باعث اتلاف زیاد انرژی می شود. کلاچ دستگاه این مشکل را حل کرده است.

همان طور که توضیح داده شد کلاچ گریز از مرکز زمانی که دور موتور بالا است (هنگامی که اپراتور دستگاه را روشن می کند) به موتور و زنجیر متصل است و زمانی که دور موتور پایین است زنجیر را از حرکت باز می دارد و متوقف می کند.

7-    چرخ دنده ها، قدرت را از سمت کلاچ به سمت چرخ دنده هایی که زنجیر را نگه داشته اند حمل کرده و انتقال می دهد.

8-    زنجیر در اطراف لبه یک صفحه فلزی دوران می کند که نوار راهنما نامیده می شود. که این خود باعث پرتاب شدن براده های چوب به سمت بیرون می شود.
اره بنزینی آگرو، از قابلیت‌های این دستگاه می توان به برش آسان، ساختمان فشرده، وزن کم و ظاهر زیبا آن اشاره کرد.این دستگاه در دو طول برش ۴۵ و ۵۰ سانت ارائه می گردد.

اره بنزینی (بنزینی) متشکل از موارد ذیل است:

•    دسته دارای اهرم گاز یا استارت

•    دکمه روشن خاموش

•    دکمه یا پیستونک مکش بنزین از باک

•    هندل که عمدتا دارای یک متر ریسمان نازک می باشد

•    بدنه اصلی اره که داخل آن شامل کاربراتور، شمع، فیلتر، رینگ و پیستون و … می باشد

•    اهرم احتیاط قفل کن زنجیر

•    ساطوری تیغ

•    زنجیر

باید توجه نمود که اره بنزینی دارای موتور دو زمانه بوده و باید حتما ترکیب بنزین و روغن داخل مخزن سوخت آن ریخته شود.

اره بنزینی (بنزینی) متشکل از موارد ذیل است

کاربرد اره بنزینی آگرو

اکثر تولید کننده‌های اره زنجیری، انواع مختلفی از این اره را طراحی کرده‌اند که هر یک از آن‌ها برای کاربردهای خاصی مناسب است؛ بعضی از آن‌ها چند منظوره بوده و برای چندین کاربرد قابل استفاده هستند.

از کاربردهای اره زنجیری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    قطع و انداختن درختان خشک

•    تهیه هیزم از درختان

•    هرس کردن درختان

•    قطع درختان جنگل در صورت وقوع آتش سوزی در جنگل به منظور مهار آتش

•    برداشت چوب از مزارع تولید چوب

•    بریدن بتن و آسفالت

•    بریدن یخ

•    پزشکی و جراحی

انواع اره بنزینی آگرو

بر اساس کارایی هایی که دارای ابعاد و ظرفیت های مختلفی می باشند، بر اساس این سه نوع اصلی اره زنجیری عبارتند از:

۱. اره بنزینی برای کار در جنگل

این اره زنجیری برای انجام کار های جنگل داری مانند شاخه زنی و انداختن درخت مناسب می باشد و قدرت لازم را برای انجام کار جنگل داری را دارا می باشد.

۲. اره بنزینی ویژه برای هرس

این نوع از اره های دارای بنزینی هستند که توان محدود می باشد و برای انجام کار های مورد نیاز برای درختان سرپا مانند هرس و یا تهیه هیزم به کار می رود.

۳. اره بنزینی دسته بلند

این نوع از اره زنجیری ویژه برای انداختن درخت است و دارای بنزینی قدرتمند و با توان بالا می باشد.

اره زنجیری از نظر تامین توان محرک به دو دسته ی اره زنجیری با موتور احتراقی و اره زنجیری با موتور برقی تقسیم می شود تفاوت این دو نوع در بخش اجزای اره زنجیری توضیح داده خواهد شد .

اره بنزینی زنجیری آگرو سبز توس با حجم موتور ۵۲ سی سی ابزار و لوازم باغبانی پرکاربردی با وزن مناسب ظاهر زیبا و خوش دست جهت استفاده باطول برش  ۴۵ سانت

تفاوت اره بنزینی و اره برقی در چیست؟

اره ها از لوازم مورد نیاز برای برش و جدا کردن قطعات مختلف می باشند. این اره ها در انواع مختلف تهیه و تولید می شوند. اره بنزینی و اره برقی متداول ترین نوع اره هستند.

این اره ها بر حسب نوع کارکرد مورد توجه قرار می گیرند. اره بنزینی و اره برقی هر دو در دسته اره های زنجیری جای می گیرند. در واقع چیزی که سبب تفاوت میان این دو اره شده، نیروی محرک آن است.

در اره بنزینی بنزین حکم نیروی محرک را برای عملکرد اره دارد. اره برقی نیز با برق شروع به حرکت خواهد کرد. همچنین اره ای که با برق کار می کند نیز با نام اره برقی یا اتومات معرفی می گردد.

ما در ادامه قصد داریم به بررسی تفاوت اره بنزینی و اره برقی بپردازیم. 

اولین تفاوت اره بنزینی و اره برقی در نوع مصرف هر یک از آن هاست. به این صورت که اره برقی در جاهایی به کار گرفته می شود که دسترسی آسانی به جریان برق وجود دارد و اره بنزینی نیز در غیر از این موارد و فقط با پر کردن سوخت بنزین مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت اره بنزینی و اره برقی در چیست؟

تفاوت کاربرد اره بنزینی و اره برقی

کاربرد هر یک از این اره ها با یکدیگر بسیار متفاوت می باشد. به این صورت که شما برای هر کارکردی که از اره ها انتظار دارید، می بایست اره مورد نظر خود را خریداری کنید.

به این صورت که اره برقی نسبت به اره های بنزینی از سر و صدای بسیار کمتری برخوردار می باشد و به همین جهت در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که هیچ گونه صدایی را تولید نمی کند و صدای ایجاد شده در آن گوشخراش نبوده و موجبات آزار دیگران را نیز فراهم نمی سازد.

بنابراین برای چنین مواردی بهترین گزینه پیش رو خرید اره برقی می باشد که با استفاده از آن می توان درختان باغچه و باغ را هرس نمود و برای چنین کاربردی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.

در حالی که اره بنزینی سر و صدای زیادی تولید می کند و برای افراد حرفه ای تر مناسب می باشد و بهتر است در مناطقی مورد استفاده قرار گیرد که سر و صدای ایجاد شده آن سبب آزار کسی نشود.

تفاوت قدرت اره بنزینی و اره برقی

یکی دیگر از تفاوت های اره بنزینی و اره برقی، نوع قدرت آن هاست. به این صورت که قدرت موتور اره بنزینی به مراتب خیلی بیشتر از اره برقی می باشد.

به همین دلیل است که از اره برقی بیشتر برای برش درختان نازک تر و هرس کردن درختان حیاط منزل مورد استفاده قرار می گیرد و کمتر از وجود آن ها در باغات بزرگ با برش و قطع کردن درختان تنومند استفاده می شود.

برای این منظور بیشتر از اره بنزینی استفاده می کنند که توان بریدن درختان تنومند با قطر بالا را دارد. ضمن اینکه قدرت اره بنزینی را با استفاده از حجم موتور آن با واحد سی سی بیان می کنند و قدرت اره برقی را بر حسب وات می سنجند که نشان دهنده قدرت موتور آن می باشد.

بنابراین هر چقدر سی سی یا وات به ترتیب در اره بنزینی و اره برقی بالاتر باشد، نشان دهنده قدرت بیشتر و توان بالاتر آن هاست.

تفاوت قیمت اره بنزینی و اره برقی

اگر به قیمت اره بنزینی در قیاس با قیمت اره برقی توجه کنید، متوجه این مسئله خواهید شد که قیمت اره بنزینی به مراتب خیلی بالاتر از اره برقی می باشد.

بنابراین اگر به فکر خرید اره ارزان قیمتی در بازار هستید، بهتر است اره برقی را برای خود خریداری کنید و با توجه به کاربردی که دارد، به خوبی از آن در مصارف مختلف استفاده به عمل آورد.

اما در غیر این صورت در مواردی که بودجه لازم را برای خرید اره بنزینی دارید، بهتر است این اره را خریداری کنید تا حتی بتوانید از وجود آن برای قطع و برش درختان تنومند نیز بهره بگیرید.

حرفه ای یا مبتدی بودن

شما به عنوان یک مشتری اره برقی باغبانی یا اره بنزینی زنجیری بایستی پیش از خرید انواع اره های مختلف به مسئله مبتدی بودن یا حرفه ای بودن خود توجه داشته باشید و اره ای را خریداری کنید که متناسب نیاز شما طرح ریزی شده است و با توجه به سطح شما می باشد.

بنابراین اگر شما فردی مبتدی هستید و تنها نیاز شما به اره منوط به هرس کردن درختچه های خود در باغچه حیاط و مصارف خانگی یا سبک تر می باشد، بهتر است به جای پرداخت هزینه های بیشتر و خرید اره بنزینی، از اره برقی استفاده کنید که هم در قیمت ارزان تری عرضه می شود و هم متناسب با نیاز شماست و می تواند نیاز شما را برطرف سازد.

اما در صورتی که شما فردی حرفه ای یا نیمه حرفه ای هستید، مسلما توان و قدرت اره برقی نمی تواند جوابگوی نیاز شما باشد.

بنابراین در این صورت شما نیاز به یک اره بنزینی دارید که با استفاده از قدرت آن بتوانید به خوبی رو به قطع و برش درختان تنومندی آورید که می توانید با استفاده از چوب آن ها در تولید مصارف مختلف چوبی نهایت بهره را ببرید.

طول تیغه یا ساطور اره بنزینی آگرو

طول تیغه اره میزان برش را بیان می کند.اگر به صورت حرفه ای نمی خواهید از اره استفاده کنید با اره های کوچک تر هم می توانید چوب های بزرگ را برش دهید فقط بارعملیات برش را چندبار تکرار کنید.

برای برش ایمن و آسانتر با اره زنجیری،باید طول ساطور اره حداقل ۵ سانتی متر بیشتر از قطعه چوب یا تنه درختی باشد که قصد برش آن را دارید. بنابراین برای برش تنه ۳۵ سانتی متری باید اره ای با ساطور ۴۰ سانتی متری داشته باشید.

اگر شما کاربری هستید که فقط چند بار در سال از اره برقی استفاده می کنید اره با طول ۳۵سانتی متر و و اگر استفاده بیشتر دارید اره با طول تیغه ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر و اگر به صورت حرفه ای کار میکنید اره با تیغه ی ۵۵تا ۹۰ سانتی متر باید تهیه کنید.

قدرت و نوع موتور اره بنزینی آگرو

توجه کنید که در اره برقی  قدرت برحسب وات است و هر چه این عدد بزرگتر باید اره زنجیری برقی شما قدرت بالاتری دارد و اره زنجیری بنزینی هر چه حجم موتور بیشتر باشد موتور قدرت بالاتری خواهد داشت.

اره های برقی قدرت کمتری دارند و برای برش درختان نازک و هرس کاری مناسب هستند.اره برقی صدای کمتری تولید میکند اما اره های بنزینی سروصدای بیشتر ولی در حین حال بسیار باقدرت و سرعت بالایی برش را انجام می دهند.

ایمنی

اره زنجیری یکی از خطرناک ترین ابزارآلات برشی وباغبانی است که اختراع شده زیرا هیچ محافظی ندارد به همین دلیل استفاده اره زنجیری تجربه و دقت بالا نیاز دارد.

هنگام استفاده از اره زنجیری باید حتما از تجهیزات ایمنی مثل لباس مناسب، کفش کار، عینک محافظ، کلاه ایمنی، گوشی محافظ و دستکش استفاده کنید.

قدرت فیزیکی و توان بدنی

اره زنجیری ابزار قدرتمندی است که باید به خوبی کنترل شود.توان و قدرت کاربر برای هماهنگ شدن با ابزار و در دست گرفتن و کار با آن بسیار مهم است پس توصیه می شود که با توجه به قدر و توانایی خود اره تهیه کنید چون در استفاده طولانی مدت خسته کننده می شود و می تواند آسیب وارد کند.

مزایای اره بنزینی آگرو

اصلی ترین مزیت اره بنزینی سرعت بالای آن است. بریدن الوار و درختان با اره دستی کار بسیار سختی است که با استفاده از اره بنزینی به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

با یک حساب سرانگشتی می توان به این نتیجه رسید که چطور برش با استفاده از اره بنزینی 5 تا 10 بار سریع تر انجام می گیرد. فکر می کنید از یک تنه درخت چند تخته چوب را می توان بدست آورد.

شاید 10 یا 15 تا؟ حالا به این فکر کنید که اره کردن یک تخته چوب از تنه درخت با اره دستی چه کار دشواری می تواند باشد؛ حال برش کل تنه درخت حداقل 10 برابر از لحاظ زمانی بیشتر به طول می انجامد این در صورتی است که انرژی شما ثابت باشد و تیغه شما ذوب نشود.

با این حساب استفاده از اره بنزینی 10 برابر بیشتر در وقت و انرژی خود صرفه جویی کرده اید.

بیایید با هم یک فرض پیچیده تری را بررسی کنیم. بیایید فرض کنیم درختی دارید به قطر 30 سانتیمتر (تقریباً 1 فوت) و یک اره برقی که با هر بار تماس زنجیر با چوب برشی به اندازه 0.5 میلیمتر ایجاد می کند.

این به این معنی است که زنجیر باید 600 بار از چوب عبور کند. حال اگر از یک اره بنزینی پر قدرت با سرعت 2800 دور / دقیقه (برای ساده سازی 3000 دور) استفاده کنیم. از لحاظ تئوری فقط در عرض 20 ثانیه این 600 بار عبور از چوب و قطع کامل درخت انجام می شود.

البته این محاسبات تئوری بوده و در عمل کمی بیشتر در حد یک دقیقه عملیات برش طول می کشد.

موارد  مربوط به ایمنی اره زنجیری:

جهت اطمینان از ایمن بودن اره بنزینی و کارکرد مناسب آن و عدم صدمه به اپراتور و ایمنی کار با آن حتما این موارد را چک نمایید:

  • ترمز اره بنزینی
  • کنترل کننده گاز
  • گیرنده زنجیر
  • روانکاری زنجیر
  • چرخش زنجیر باید به صورت کامل و مناسب انجام شود و سایشی در آن وجود نداشته باشد.
  • پیچ و مهره ها در صورت شل بودن باید به طور کامل سفت شوند.
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5