خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

تفاوت اره موتوری برقی و اره بنزینی در چیست؟

فهرست مطالب

اره بنزینی بهتر است یا برقی

اره یکی از وسایل و تجهیزات پرکاربرد باغبانان می باشد که در زمین های زراعی خویش نیاز مبرمی به وجود آن دارند تا بدین وسیله بتوانند درخت ها را با استفاده از یک اره موتوری یا برقی یا انواع و اقسام اره ها بریده و از آن به بهترین نحو ممکن استفاده به عمل آورند.

این که بهترین اره باغبانی چیست و چه اره ای بیشتر می تواند نیاز آن ها را برطرف سازد و اینکه تفاوت اره موتوری برقی و اره بنزینی در چیست؟ و سوالات و ابهاماتی در این زمینه همگی جزء معدود سوالاتی می باشند که شما می توانید با خوانش ادامه متن به آن دست یابید. پس توجه شما را به ادامه مطلب جلب خواهیم نمود تا بتوانید به پاسخ سوالات خود دست یابید.

انواع اره های مختلف

به منظور قطع کردن درختان و استفاده بهینه از آن ها در صنعت امروزه از اره های مختلفی استفاده می شود که از اره خانگی گرفته تا اره های باغبانی حرفه ای که امروزه مورد استفاده باغبانان قرار می گیرد. ولی هر یک از این اره ها با یکدیگر متفاوت بوده و این تفاوت در نوع کاربرد آن ها به خوبی مشخص می باشد.

به همین منظور می بایست انواع مختلف اره ها را دانست و نوع کاربرد هر یک از آن ها را نیز به هنگام استفاده از آن ها در نظر گرفت.

بدین صورت که اره برقی خانگی، اره بنزینی زنجیری، اره موتوری برقی و اره بنزینی و... در مدل های خاص و مختلفی تولید شده اند که با یکدیگر متفاوت می باشند و در قیمت های مختلفی نیز عرضه می شوند.

به این صورت که قیمت اره برقی با قیمت اره موتوری بنزینی با یکدیگر متفاوت می باشند و هر یک از آن ها در رنج قیمت های متفاوتی در بازار عرضه می شوند. به همین جهت است که در ادامه به عمده ترین تفاوت میان اره موتوری برقی با اره بنزینی پرداخته می شود.

اره موتوری برقی و اره بنزینی در یک نگاه

در همان نگاه اول اگر به اسامی هر یک از این اره ها توجه کرده باشید؛ متوجه تفاوت عمده این دو اره با یکدیگر می شوید. به این صورت که اره موتوری برقی نیروی خود را از جریان برق می گیرد و با استفاده از برق کار می کند و در صورت قطع جریان برق عملا نمی تواند از خود فعالیتی داشته باشد.

از طرف دیگر اره بنزینی نیز همان طور که از نام آن کاملا مشخص و واضح است؛ با استفاده از سوخت بنزین کار می کند و نیازی به تولید انرژی برق ندارد و فقط با تأمین منبع سوخت بنزین می تواند فعالیت اصلی خود را صورت بخشد. هر یک از این اره ها را به طور کلی می توان زیرمجموعه اره زنجیری به شمار آورد که در قیاس با اره خانگی و اره دستی از قدرت و سرعت به مراتب بسیار بالاتری برخوردار می باشد.

بنابراین در صورتی که به منظور قطع درختان و هرس کردن آن ها نیاز به یک ابزار قدرتمندتری دارید تا با استفاده از آن خیلی زودتر و در عین حال خیلی با قدرت و کیفیت بالاتری روند کار خویش را به سرانجام برسانید؛ بهتر است یکی از انواع مختلف اره زنجیری را برای خود انتخاب کنید.

اما کدام یک از انواع اره زنجیری برای چه مصارفی به کار گرفته می شود؟ اره موتوری برقی و اره بنزینی چه کاربردی دارند و در کجا مورد استفاده قرار می گیرند؟ با ذکر عمده ترین تفاوت هایی که برای هر یک از این دو نوع اره خواهد آمد؛ به این سوالات نیز پاسخ داده خواهد شد.

تفاوت اره موتوری برقی و اره بنزینی

در این بخش به عمده ترین تفاوت میان هر یک از این اره های زنجیری یعنی اره موتوری برقی و اره بنزینی پرداخته می شود تا به تفاوت های بارز و آشکاری نیز اشاره شود که میان هر یک از این اره ها وجود دارد.

ضمن اینکه شما می توانید با در نظر گرفتن هر یک از این تفاوت ها و کاربردی که از هر یک از آن ها برمی آید؛ با دید بازتر تصمیم به خرید اره مورد نظر خویش در امور باغداری یا سایر مصارف دیگر آورید. از جمله این تفاوت ها می توان به موارد زیر اشاره ای داشت:

1-    تفاوت در نوع مصرفی

اولین تفاوت – همان طور که پیشتر نیز یادآور شدیم- در نوع مصرف هر یک از آن هاست. به این صورت که اره موتوری برقی در جاهایی به کار گرفته می شود که دسترسی آسانی به جریان برق وجود دارد و اره بنزینی نیز در غیر از این موارد و فقط با پر کردن سوخت بنزین مورد استفاده قرار می گیرد.

2-    تفاوت در نوع کاربرد

کاربرد هر یک از این اره ها با یکدیگر بسیار متفاوت می باشد. به این صورت که شما برای هر کارکردی که از اره ها انتظار دارید؛ می بایست اره مورد نظر خود را خریداری کنید. به این صورت که اره موتوری برقی نسبت به اره های بنزینی از سر و صدای بسیار کمتری برخوردار می باشد و به همین جهت در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که هیچ گونه صدایی را تولید نمی کند و صدای ایجاد شده در آن گوشخراش نبوده و موجبات آزار دیگران را نیز فراهم نمی سازد.

بنابراین برای چنین مواردی بهترین گزینه پیش رو خرید اره موتوری برقی می باشد که با استفاده از آن می توان درختان باغچه و باغ را هرس نمود و برای چنین کاربردی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که اره بنزینی سر و صدای زیادی تولید می کند و برای افراد حرفه ای تر مناسب می باشد و بهتر است در مناطقی مورد استفاده قرار گیرد که سر و صدای ایجاد شده آن سبب آزار کسی نشود.

3-    تفاوت در نوع قدرت

یکی دیگر از تفاوت هایی که میان هر یک از این اره ها وجود دارد؛ نوع قدرت آن هاست. به این صورت که قدرت موتور اره بنزینی به مراتب خیلی بیشتر از اره موتوری برقی می باشد. به همین دلیل است که از اره موتوری برقی بیشتر برای برش درختان نازک تر و هرس کردن درختان حیاط منزل مورد استفاده قرار می گیرد و کمتر از وجود آن ها در باغات بزرگ با برش و قطع کردن درختان تنومند استفاده می شود.

برای این منظور بیشتر از اره بنزینی استفاده می کنند که توان بریدن درختان تنومند با قطر بالا را دارد. ضمن اینکه قدرت اره بنزینی را با استفاده از حجم موتور آن با واحد سی سی بیان می کنند و قدرت اره موتوری برقی را بر حسب وات می سنجند که نشان دهنده قدرت موتور آن می باشد. بنابراین هر چقدر سی سی یا وات به ترتیب در اره بنزینی و اره موتوری برقی بالاتر باشد؛ نشان دهنده قدرت بیشتر و توان بالاتر آن هاست.

4-    تفاوت در نوع قیمت گذاری

اگر به قیمت اره موتوری بنزینی در قیاس با قیمت اره برقی توجه کنید؛ متوجه این مسئله خواهید شد که قیمت اره بنزینی به مراتب خیلی بالاتر از اره موتوری برقی می باشد. بنابراین اگر به فکر خرید اره ارزان قیمتی در بازار هستید؛ بهتر است اره موتوری برقی را برای خود خریداری کنید و با توجه به کاربردی که دارد؛ به خوبی از آن در مصارف مختلف استفاده به عمل آورد.

اما در غیر این صورت در مواردی که بودجه لازم را برای خرید اره بنزینی دارید؛ بهتر است این اره را خریداری کنید تا حتی بتوانید از وجود آن برای قطع و برش درختان تنومند نیز بهره بگیرید.

5-    تفاوت در نوع حرفه ای یا مبتدی بودن

شما به عنوان یک مشتری اره برقی موتوری باغبانی یا اره بنزینی زنجیری بایستی پیش از خرید انواع اره های مختلف به مسئله مبتدی بودن یا حرفه ای بودن خود توجه داشته باشید و اره ای را خریداری کنید که متناسب نیاز شما طرح ریزی شده است و با توجه به سطح شما می باشد.

بنابراین اگر شما فردی مبتدی هستید و تنها نیاز شما به اره منوط به هرس کردن درختچه های خود در باغچه حیاط و مصارف خانگی یا سبک تر می باشد؛ بهتر است به جای پرداخت هزینه های بیشتر و خرید اره بنزینی، از اره موتوری برقی استفاده کنید که هم در قیمت ارزان تری عرضه می شود و هم متناسب با نیاز شماست و می تواند نیاز شما را برطرف سازد.

اما در صورتی که شما فردی حرفه ای یا نیمه حرفه ای هستید؛ مسلما توان و قدرت اره موتوری برقی نمی تواند جوابگوی نیاز شما باشد. بنابراین در این صورت شما نیاز به یک اره بنزینی دارید که با استفاده از قدرت آن بتوانید به خوبی رو به قطع و برش درختان تنومندی آورید که می توانید با استفاده از چوب آن ها در تولید مصارف مختلف چوبی نهایت بهره را ببرید.

به طور کلی با در نظر گرفتن هر یک از این مواردی که در بالا یادآور گشتیم؛ بهتر است پیش از خرید اره به نوع کاربرد و نیاز خود توجه داشته باشید تا اره ای را خریداری کنید که متناسب با نیازهای شما طراحی شده باشد و بتواند بخش اعظمی از نیازهای شما را پاسخگو بوده و در نهایت به خوبی از اره مورد نظر استفاده نمایید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر