خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

انواع کلید بالابر ساختمانی کدامند؟

انواع کلید بالابر ساختمانی

فهرست مطالب

انواع کلید بالابر ساختمانی کدامند؟

در تشریح انواع کلید بالابر ساختمانی با چندین دسته ‌بندی مواجه هستیم. دسته بندی هایی که متوجه نوع موتور هستند، آنها که در امتداد تکنولوژی ساخت کلید بالابر ساختمانی تنظیم می ‌شوند و برخی دسته‌ بندی‌ ها که متوجه ظرفیت کاری انواع کلید بالابر ساختمانی هستند.

در واقع ما در انواع کلید بالابر ساختمانی سعی در راه ‌اندازی انواع بالابر ساختمانی داریم. از آنجا که هر تجهیز با سطح متنوعی از طراحی همراه است، الزاماً نیاز به قطعات با تنوع در طراحی خواهد داشت، مقوله انواع کلید بالابر ساختمانی مطرح خواهد شد.

دسته ‌بندی انواع کلید بالابر ساختمانی براساس نوع موتور

قطعاً می ‌دانید که برای طراحی انواع بالابر ساختمانی با ظرفیت های گوناگون از موتور های الکتریکی استفاده می شود. راه ‌اندازی ساده، قیمت اندک، تغییرات آسان و در دسترس بودن نیروی برق، مقدمات کلی در انتخاب موتور های الکتریکی هستند.

از آنجا که انواع بالابر ساختمانی را در ظرفیت ‌های گوناگون طراحی می کنند، منطقی است که نیاز به انواع موتور های الکتریکی با توان تامین قدرت ‌های متنوع داشته باشیم.

برای بالابر های کوچک با ظرفیت جابجایی اندک از مصالح تا 250 کلیوگرمی و گاهاً 400 کیلوگرمی شاهد استفاده از موتور های تکفاز در طراحی دستگاه مذکور هستیم. در تامین قدرت بالابر برای تکمیل بالابر های قویتر نیاز است تا از موتور های قدرتمند سه فاز استفاده کنیم.

از آنجا که مسیر راه ‌اندازی تا تغییر جهت گردش در موتور های سه فاز و تکفاز کاملاً متفاوت است، انواع کلید بالابر سه فاز و کلید بالابر تکفاز طراحی شده‌ اند. 

انواع کلید بالابر ساختمانی

در کلید بالابر تکفاز به ترتیبی اصولی قرار است مسیر اتصال سیم فاز و نول را برقرار سازد. در نظر داشته باشید که تعویض دور در مسیر کارکرد موتور های تکفاز از طریق جابجایی اتصال سیم فاز در کنار سیم نول به خروجی موتور تکفاز حاصل می شود.

طراحی کلید بالابر تکفاز به گونه ‌ای است که می ‌تواند این اتصال را به طور صحیح به انجام رساند.

اما در طراحی کلید بالابر سه فاز، هدف در جابجایی دو فاز در حین اتصال موتور های الکتریکی است. دور موتور های سه فاز با جابجا شدن دو فاز جابجا خواهد شد. این ایده در طراحی کلید بالابر سه فاز همراه با رعایت تمام نکات ایمنی گنجانده شده است.

در نظر داشته باشید که نمی‌ توانید از کلید بالابر تکفاز و یا کلید بالابر سه فاز برای موتور های نامربوط استفاده کنید.

دسته ‌بندی انواع کلید بالابر ساختمانی براساس تکنولوژی ساخت

مدل‌ های اهرمی در طراحی انواع کلید بالابر ساختمانی نمونه ‌های تقریباً آشنایی هستند. مدل ‌هایی که همراه با حضور یک اهرم فیزیکی توانایی تأمین سه حالت کاری برای موتور بالابر ساختمانی را دارند. در این نمونه ‌های کلاسیک از کلید بالابر ساختمانی شاهد قرارگیری اهرم در سه موقعیت کاری هستیم.

طراحی اهرمی اولین ایده درساخت انواع کلید بالابر ساختمانی در هر دو مدل تکفاز و سه فاز می باشد. در این ایده با نصب فیزیکی این کلید در کنار شاسی بالابر ساختمانی مراتب تامین کنترل دستگاه فراهم خواهد آمد.

اما با این ایده دست ما در داشتن قدرت مانور بالا برای راه ‌اندازی هر چه راحت‌ تر و البته سریعتر و شاید امن تر بالابر ساختمانی بسته خواهد شد. چرا که تنها می‌ توانیم از کنار دستگاه بالابر ساختمانی اقدام به راه ‌اندازی آن نماییم.

قیمت کلید های بالابر ساختمانی

در ایده ‌های نوین همراه با طراحی کلید بالابر ساختمانی، ایده کنترل از راه دور مطرح است. از این ‌رو نمونه ‌های کنترلی با شرایط کارکرد از هر نقطه در فضای ساخت ‌و ساز همراه طراحی انواع کلید بالابر ساختمانی شده است.

این نوع از کلید ها به راحتی قادر هستند تا با نمونه ‌های کلاسیک در ساختار بالابر های قدیمی جابجا شده و بدون نیاز کلی در تغییر ساختار الکتریکی دستگاه همراه کارکرد آن باشند. با حضور چنین کلید هایی می ‌توانید در هر نقطه از فضای کارگاه ساختمان‌ سازی اقدام به راه‌ اندازی بالابر ساختمانی کنید. این موضوع تاثیر چشمگیری در ارتقای جایگاه امنیتی دستگاه خواهد داشت.

کلید بالابر ساختمانی

دسته بندی انواع کلید بالابر ساختمانی براساس ظرفیت کاری

از آنجا که در طراحی انواع بالابر ساختمانی همراه با ظرفیت ‌های گوناگونی هستیم، موضوع بهره ‌مندی از موتور های تکفاز و سه فاز مطرح خواهد شد.

لذا در اولین گام برای طراحی انواع کلید بالابر ساختمانی لازم است تا آنها را در ایده ‌های کارکرد سه فاز و تکفاز طراحی کنیم؛ اما در نظر داشته باشید که انواع موتور ها با ظرفیت ‌های کاری متنوع اعم از تکفاز و یا سه فاز برای تامین مدل ‌های مختلف بالابر ساختمانی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در چنین حالتی ما به یک دسته ‌بندی جدید در طراحی کلید بالابر ساختمانی براساس ظرفیت کاری نیازمند هستیم.

انواع کلید بالابر ساختمانی تکفاز را در مدل‌ های 16 و 25 آمپری طراحی می‌ کنند. این ظرفیت ‌ها در طراحی کلید بالابر سه فاز در عدد های 25 و 40 آمپری تنظیم شده است. منطقی است که عدد بزرگتر معرف شرایط تأمین توان بالاتر می باشد.

تمامی مدل ‌ها در انواع کلید بالابر ساختمانی قرار است تا با اتصال مستقیم مدار قدرت، مسیر کارکرد موتور های الکتریکی را تامین نمایند.

از این ‌رو تمامی توان کاری در بالابر ساختمانی از طریق همین کلید ها تامین خواهد شد. از آنجایی ‌که موتور های قدرتمندتر نیاز به تامین جریان‌ های بالاتری دارند، لزوم تناسب میان ظرفیت جریان کشی کلید بالابر ساختمانی با قدرت موتور در بالابر ساختمانی امری کاملاً جدی محسوب می شود.

هر گونه کم اهمالی در انتخاب مناسب کلید بالابر ساختمانی برای راه ‌اندازی موتور های الکتریکی مستعد جریان کشی غیرمتعارف همراه با خرابی و گاهاً انفجار کلید خواهد شد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر