خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

بتن ریزی ماله پروانه ای و افزایش راندمان

فهرست مطالب

ماله پروانه ای در بتن ریزی سطوح وسیع که به ماله کشی جهت پرداخت سطح نیاز دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. ماله موتوری برای افزایش سرعت و راندمان و مکان هایی که در آن ها کار با ابزارهای دستی اعم از شمشه ماله دستی و شمشه ماله تلسکوپی دشوار و زمان بر هست، به کار گرفته می شوند.

اگر بخواهیم ماله پروانه ای که با ابزارهای دستی مقایسه کنیم این دستگاه ها به دلیل سرعت عمل و راحتی کارکرد، بازده را تا چند برابر افزایش داده و باعث کاهش هزینه ها در طولانی مدت می گردند، همچنین ماله پروانه کیفیت سطح بتن را بسیار بالا برده و به صافی و صیقلی شدن سطح بتن کمک شایانی می کند.

بیشترین فروش ماله پروانه ای:

فروش ماله پروانه ای در سایزهای مختلف انجام می گیرد و این دستگاه ها از ماله پروانه ای سایز 60 گرفته تا ماله پروانه ای سایز 120 در بازار موجود می باشند، که ملاک اصلی انتخاب حجم پروژه ای است که می خواهد انجام پذیرد. همچنین به این مورد توجه داشته باشید که پرفروشترین سایز ماله پروانه ای در بین مدل های موجود ماله پروانه ای 90 سانت می باشد.

مهمترین موارد هنگام خرید ماله پروانه ای:

به طور کلی اساس انتخاب ماله پروانه ای سایز و ابعاد پروژه است. ماله موتوری های معمولی به عنوان بهترین انتخاب جهت پروژه های با حجم کوچک و متوسط همچون پروژه های ساختمانی، کف ریزی و مناطقی بوده که به دلیل محدودیت فضا امکان کار با ماله پروانه ای سرنشین دار در آن مکان ها وجود ندارد.

ماله پروانه ای سرنشین دار اکثرا در پروژه های تجاری و صنعتی که دارای وسعت بسیار بالایی هستند، مناسب هستند و خرید ماله پروانه ای سرنشین دار در پروژه های با حجم بزرگ معقولانه و مقرون به صرفه می باشد.

ابعاد پروژه، شرایط محیطی و اگر محل پروژه دارای موانع یا عدم موانع بوده باید حتما در هنگام خرید یک ماله پروانه ای معمولی مورد توجه قرار گیرد. به فرض مثال اگر شرایط محیطی گرم، خشک و طوفانی است، استفاده از یک ماله پروانه ای با موتوری با قدرت بیشتر به صلاح است که گشتاور (قدرت) بیشتر را با سرعت پایین تر فراهم می آورند و میزان وزن زیادی را به بتن در هنگام عملیات ماله کشی وارد می نمایند.  

برای آب و هوای خنک و شرایط محیطی متعادل تر، ماله پروانه ای کوچک و سبک وزن بهترین انتخاب می باشند.

به این نکته توجه داشته باشید که بتن ریخته شده بر روی سطح بیش از سه درصد هوا در داخل خود ذخیره می کند که این هوا باید توسط ابزارهای دستی همچون شیلنگ ویبراتور از بتن خارج شده و یک سطح مناسب ایجاد شود که جهت عملیات ماله کشی مناسب باشد. به این مورد توجه داشته باشید که قبل از خروج این هوا به هیچ وجه نباید شروع به عملیات ماله کشی سطح بتن نمود. اگر بیشتر از سه درصد هوا در داخل بتن ریخته شده وجود داشته باشد، این هوا باعث مشکلات جدی در پاس های نهایی و هنگام پرداخت سطح بتن پرداخت توسط ماله موتوری خواهد گردید.

مهمترین عواملی که بر روی سطح پایانی بتن تاثیر مستقیم می گذارد شامل انتخاب زمان مناسب برای شروع ماله کشیو محلی که از آن باید عملیات پرداخت سطح بتن را شروع نمود می باشد. یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه کامل داشت زمان ماله کشی سطح بتن است، که از بهترین روش ها جهت تشخیص این امر استفاده از قانون جای پا می باشد بدین صورت که زمانی که بر روی سطح بتن پا می گذارید تنها 3 میلیمتر جای پا شما بر روی سطح بتن باقی بماند. البته موارد دیگری نیز در این موضوع دخیلند که از آن ها می توان به حجم پروژه، وزن دستگاه، سرعت اپراتور در حین کار و مشخصات سطح بتن ریخته شده اشاره نمود.

 

توجه به تیغه ماله موتوری:

یکی از موارد مهم دیگر تیغه ماله پروانه ای بوده که باید صاف باشند و در گوشه ها دارای انحنایی کوچک باشند تا به صورت ایده آل کار کنند. خوشبختانه امروزه ساخت تیغه ماله پروانه ای در کشور رونق گرفته و این نوع تیغه ها با کیفیت عالی، قابلیت کارکرد بالا و قیمت مناسب در داخل ایران تولید می گردند.

مشخصات و ویژگی های که هنگام انتخاب ماله پروانه ای باید به دنبال آن ها باشید:

 قابلیت اطمینان، ارگونومی دستگاه (هماهنگی ماله پروانه ای انتخاب شده با اعضای بدن انسان)، متعادل بودن وزن دستگاه، سرعت مناسب، راندمان بالا، تعادل دستگاه، ایجاد خستگی کم برای اپراتور در حین کار، صرفه جویی در هزینه ها، ایمنی بالا نیز از موارد مهمی هستند که در هنگام خرید و انتخاب یک ماله پروانه ای معمولی یا سرنشین دار باید به آن ها توجه تمام داشته باشید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر