خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

تبدیل مینی فرز به اره زنجیری Greatec

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

چطور با یک الحاقی مینی فرز به اره زنجیری، چوب بری را تجربه می کنیم؟

از اره زنجیری در برش دادن سریع الوارها تا تنه درختان استفاده می شود. فرقی نمی کند که شما در چه سطحی از کار با چوب قرار دارید. از کار یک چوب بر حرفه‌ ای در بطن جنگل ها تا دستان ماهر یک نجار کارکشته در یک کارگاه، همگی به نوعی نیاز به برش انواع چوب دارند.

اگر چه می توان از ابزارهای دستی استفاده کرد؛ اما هیچ چیز نمی تواند مانند یک اره موتوری کارآمد باشد. لکن اره موتوری ابزار گران قیمتی است و چندان منطقی نیست که برای فعالیت ‌های هر از گاهی اقدام به خرید آنها داشته باشیم.

در عوض می توانیم از یک الحاقی مینی فرز به اره زنجیری استفاده کنیم.

هر اندازه اره زنجیری در مقام یک ابزار تخصصی مورد استفاده قرار بگیرد، مینی فرز ها وجه عمومی تری دارند. تقریباً در هر کارگاهی می توانید یک مینی فرز را پیدا کنید. مینی فرز یک ابزار ساده موتوری است که قرار است با کمک قدرت موتوری، دیسک گردان و سرسختی را با سرعتی بالا به گردش اندازد تا در نهایت قابلیت برش سطوح فلزی و سنگی را پیدا کند.

در این بین می توانید با دیسک مینی فرز ها از عهده برش الوارهای چوب برآیید.

مینی فرز، مناسب برای برش چوب نمی باشد. تعریف الحاقی مینی فرز به اره زنجیری برای آن است که بتوانید بدون نیاز به خرید یک اره موتوری و البته فارغ از دغدغه در کار با ابزارهای سخت کار دستی به راحتی انواع الوارهای چوبی را برش بزنید.

برای آنها که در محیط یک کارگاه چوب بری هستند و یا به طور گسترده با انواع چوب و محصولات چوبی سر و کار دارند، حضور یک اره‌ موتوری کارآمد در محیط کارگاه الزامی است.

اما برای بسیاری از فضاهای کارگاهی مانند یک مجموعه مبلمان سازی و یا بسیاری از افراد که در زمینه های متفرقه از چوب و دیگر فضاهای صنعتی کار می‌ کنند، تهیه کردن اره موتوری به ندرت اتفاق می افتد.

اما در این کارگاه ها همیشه از یک مینی فرز استفاده می ‌شود. مینی فرز برای بریدن تا صاف کردن سطوح فلزی بهترین است. اما تیغه دیسکی شکل آن فاقد دندانه هایی است که بتواند عمق چوب را برش بزند.

الحاقی مینی فرز به اره زنجیری را تعریف کرده ‌اند تا این امکان وجود داشته باشد که بتوان با بهره مندی از قدرت موتوری مینی فرز ها، قابلیت گردش یک زنجیره قدرتمند برای برش سطوح چوبی را کسب نمود.

از این رو اگر در محیط کارگاه به تناوب از انواع مینی فرز ها استفاده می کنید و در عین حال هر از گاهی مجبور به برش الوارهای چوبی هستید، بهتر است در فکر تبدیل مینی فرز به اره زنجیری گریتک باشید. البته برای این ایده طراحان دست به کار شده اند تا گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری را طراحی کرده و در اختیار شما قرار بدهند.

به این ترتیب بدون نیاز به خرید یک اره موتوری در هزینه ‌های بسیار کمتر و تنها با تکیه بر قدرت موتوری مینی فرز ساده کارگاه تان قدرت برش الوارهای سرسخت چوب را پیدا خواهید کرد. البته بهتر است تا قبل از تهیه کردن چنین ابزار قدرتمندی، اندکی در باب مشخصه های فنی تا اصول طراحی آن مطالعه ای هر چند مختصر داشته باشید.

پس در ادامه همراه ما باشید تا به درک بهتری از چرایی تا نحوه استفاده از الحاقی مینی فرز به اره زنجیری بپردازیم.

انواع الحاقی ها چه تعریفی دارند؟

قبل از پرداختن به اصول طراحی تا مشخصه های فنی الحاقیه مینی فرز به اره زنجیری بهتر است تعریف کلی از ابزارهایی با نام الحاقی را مطرح کنیم. اصولاً الحاقی به چه چیزی گفته می‌ شود؟ و قرار است این الحاقی تحت چه ساز و کاری، چه نوع قدرت و یا کارایی را در اختیار شما قرار دهد؟

ابزارهای موتوری دامنه بسیار بزرگی از طراحی ها تا فعالیت ‌های گوناگون صنعتی را شامل می ‌شوند. دیگر برای هر فعالیت سخت و طاقت فرسای صنعتی از دنیای ساختمان سازی تا ماشین ‌آلات و فضاهای کشاورزی و چوب بری از انواع ابزارهای موتوری استفاده می شود. یک ابزار موتوری به شکل تخصصی قرار است یک عملیات ویژه را به انجام برساند.

در این بین اگر نیاز شما فضایی تخصصی نداشته باشد، چه خواهید کرد؟ مثلاً اگر گاه به گاه نیاز به برش زدن چوب دارید، آیا منطقی است که دست به کار باشید و با صرف هزینه ای بالا اقدام به تهیه یک اره موتوری کنید؟

الحاقی ها را برای چنین حالت هایی طراحی کرده‌ اند. این الحاقی ها قرار است انواع ابزارهای موتوری را تبدیل به تجهیزات با قابلیت انجام چندین فعالیت سازند.

در تعریف الحاقی قرار نیست تا برای تکمیل هر پروسه صنعتی و یا فعالیت خاصی اقدام به تهیه یک ماشین موتوری مجزا نماییم.

در این حالت باید انبوهی از تجهیزات موتوری را در اختیار بگیریم. اما وقتی خود موتور الکتریکی را در اختیار داریم، می ‌توانیم با تعویض نمودن ابزار، فضای کاری دستگاه را به کلی تغییر داد. مانند تبدیل فرز به اره زنجیری که با یک الحاقی ساده صورت می ‌گیرد.

در این حالت فضای کاری دستگاه فرز به طور کلی تغییر خواهد کرد. مادامیکه شما مجبور به تهیه یک ابزار موتوری مجزا نیستید. الحاقی ها طراحی می شوند تا از یک موتور مشترک چندین عملیات متفاوت را تدارک ببینند.

در محصول مورد نظر ما که تبدیل مینی فرز به اره زنجیری گریتک است. ماهیت اصلی دستگاه موتوری تعریف شده کارکرد به شکل سنگ فرز می‌ باشد. اما وقتی می شود سنگ فرز را جدا نمود و آن را با یک الحاقی مانند اره زنجیری جایگزین نمود، در اصل توانسته ایم با حضور تنها یک موتور ساده، دو یا چند عملیات مختلف صنعتی را اجرایی کنیم.

نگاهی اجمالی بر الحاقی مینی فرز به اره زنجیری

یک گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری طوری طراحی شده است که بتواند با کمک قطعات مکانیکی به طور استاندارد و کاملا امن بر انواع مینی فرز های متداول در بازارهای داخلی ایران متصل شود.

به این ترتیب این الحاقی می‌ تواند به راحتی هر دستگاه مینی فرز ساده را تبدیل به اره زنجیری قدرتمند و تمام عیاری سازد. البته در طراحی الحاقی مینی فرز به اره زنجیری نگاه کاملی در مدل ‌های استاندارد طراحی شده در بازار شده است تا بتوان در بهره مندی از یک مینی فرز متداول به راحتی از این الحاقی قدرتمند استفاده کرد.

در طراحی بخش های مکانیکی از الحاقی مینی فرز به اره زنجیری قرار است بتوانیم که یک ساطور به همراه زنجیر دندانه دار را به بخش جلویی مینی فرز متصل کنیم. برای تنظیم درست و ایمن و در عین حال محکم این اتصال از یک براکت که پایه نگهدارنده است، استفاده شده است.

این پایه نگهدارنده به خوبی قادر است تا در بخش جلویی مینی فرز ها مستقر شود. به طوری که پس از اتصال اصولی به شکل بخشی از ذات طراحی دستگاه در آید.

این پایه نگهدارنده که با عنوان براکت شناخته می شود، قادر است تا اتصال ساتور و در امتداد آن زنجیر، چرخ دنده و کلیه قطعات مکانیکی الحاقی مینی فرز به اره زنجیری را نهایی سازد. به این ترتیب پس از اتصال نهایی و البته کاملاً درست گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری گریتک از ساطوری به طول ۲۸ سانتیمتر بهره ‌مند خواهیم شد.

طول ساطور ۲۸ سانتیمتری در طراحی این الحاقی مینی فرز به اره زنجیری خبر از یک اره موتوری نیمه ‌حرفه ‌ای با قدرت و کارایی مناسب است. قدرتی که کاملا وابسته به قدرت موتور در مینی فرز می باشد.

اما طول ۲۸ سانتیمتری قابلیت برش زنی تا قطر 0.5 متر از الوارها را دارد. به این ترتیب عملاً در کار با الحاقی مینی فرز به اره زنجیری از یک شرایط کارکرد بسیار حرفه ‌ای بهره ‌مند خواهیم شد.

زنجیر این طول ساطور که قرار است با قدرت موتوری یک مینی فرز به گردش درآید، برای تکمیل عملیات های متنوعی در برش چوب های الوارها مناسب است. از کار در یک کارگاه سطح بالای چوب بری تا حضور در سطح نیازهای خانگی و حتی باغبانی و البته نجاری می‌ توان به قدرت و کارایی این ابزار تکیه کرد.

البته طرح ساخت این الحاقی مینی فرز به اره زنجیری برای تامین برش ها با دقت بسیار بالا نمی باشد.

از این رو عمده مصرف آن در فضاهای خانگی و باغبانی به جهت برش شاخه های قطور درختان دیده می‌ شود. این الحاقی برای تامین کامل نیاز یک باغبان تا تامین برخی فعالیت ‌های سطح متوسط چوب برها کارایی دارد.

مشخصات فنی الحاقی مینی فرز به اره زنجیری

در کار با الحاقی مینی فرز به اره زنجیری در نگاه کلی قرار است با یک اره موتوری تمام عیار که فاقد بخش موتوری است، سر و کار داشته باشیم. در واقع بخش ساطور به همراه زنجیر و تیغه ها به طور کامل در طراحی این تبدیل فرز به اره زنجیری حضور دارد. جدا از بخش ساطور، بخش‌ های برنده که شامل زنجیر دندانه دار است، قسمت های مکانیکی خاصی برای اتصال مستحکم الحاقی نیز حضور دارند.

الحاقی مینی فرز به اره زنجیری در ابعاد 7´12´34 سانتیمتری طراحی شده است. البته طول ۳۴ سانتیمتری این الحاقی همراه با ابعاد ساطور در کنار بخش های مکانیکی می باشد. در نهایت همراه با این الحاقی از طول ساطور ۳۰ سانتیمتری بهره ‌مند هستیم که قابلیت برش ۲۸ سانتیمتری را فراهم خواهد کرد.

از طرفی وزن کلی الحاقی مینی فرز به اره زنجیری در حدود 1.4 کیلوگرم است. این وزن عملا مقدار سبکی است و می ‌تواند در کارهای سنگین قابلیت حمل و نقل با قدرت مانور خوبی را برای شما فراهم آورد.

قدرت در کار با الحاقی مینی فرز به اره زنجیری کاملا وابسته به قدرت موتور الکتریکی طراحی شده در مینی فرز دارد. مینی فرز ها را در انواع متنوع با قابلیت های تامین قدرت متنوعی طراحی می کنند.

از آنجا که در همه آنها از هر برندی یک شرایط استاندارد در اتصال دیسک تعریف شده است، در نهایت با وجود قدرت های متفاوت شاهد بهره مندی از دیسک با شرایط اتصال یکسان هستیم.

دقت کنید که دیسک های تعریف شده در انواع مینی فرز ها نیز تنوع بالایی دارند. آنها را با قطرهای گوناگون و گاها شرایط عملیات کاری متنوع طراحی می‌ کنند. اما در نهایت همگی آنها از سوراخ میانی با قطر یکسانی بهره مند هستند تا بتوانند شرایط اتصال یکسانی با شفت گردان انواع مینی فرز داشته باشند.

همین الگوی یکسان در طراحی نوع نصب دیسک مینی فرز برای طراحی الگوی بخش اتصال الحاقی مینی فرز به اره زنجیری مورد استفاده قرار گرفته است. وقتی برای اتصال تمام سنگ ها از یک شرایط استاندارد شده در طراحی استفاده می شود، می توان به راحتی از این استاندارد استفاده کرد تا یک الحاقی توانمند برای برش الوارها که با مینی فرز ها کار می کنند طراحی نمود.

الحاقی مینی فرز به اره زنجیری دارای اقلام همراه اعم از تیغه، زنجیر، آچار مخصوص، براکت یا نگهدارنده و البته دسته می باشد. در نظر داشته باشید که هر کدام از این اقلام همراه تعریف شده دستگاه برای نصب اصولی و ایمن گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری قدرت دارند. لکن در حضور تا اتصال درست هر کدام از این بخش ها حساسیت کافی داشته باشید.

ویژگی های برجسته در طراحی الحاقی مینی فرز

این الحاقی محصول برند گریتک می باشد. برند گریتک با خلاقیت و نوآوری جالبی توانسته است این تجهیز کارآمد و البته جالب توجه را تولید نماید. البته در طراحی نیز سعی داشته تا محصول نهایی از کیفیت رده بالا همراه با ماندگاری خوبی باشد.

این تبدیل مینی فرز به اره زنجیری گریتک قادر است در سطح تقریبا حرفه ای از عملیات های سطح بالا تا تامین نیازهای متوسط و گاها خانگی مورد استفاده قرار گیرد. مادامی که از شرایط کارکرد مطمئن با کیفیت برتر قطعات بهره ‌مند می‌ باشد. برخی از نکات کلیدی در کار با الحاقی مینی فرز به اره زنجیری برند گریتک به قرار زیر است.

  •      این الحاقی به شکل تخصصی برای نصب شدن بر انواع مینی فرز ها که دارای قطر قاب ۴ الی 4.5 سانتیمتری هستند مناسب است. در تمام مینی فرز ها از قاب هایی برای حفاظت از پرتاب ذرات ریز حاصل از برش استفاده می شود. این قاب ها در کار برای برش سطوح فلزی و حتی سنگی بسیار اهمیت دارند. البته در کار با چوب نیز باید از حضور آنها بهره مند باشید.
  • به هر حال ذرات کوچک چوب بریده شده نیز قابلیت پرتاب شدن دارند. از این رو اگر قرار به استفاده از الحاقی مینی فرز به اره زنجیری فاقد قاب صورت گیرد، عملا خطر پرتاب ذره های کوچک چوب شما را تهدید خواهد کرد.
  • لذا لازم است تا الحاقی مینی فرز را همراه با نصب قاب داشته باشیم. البته قاب ها به شکل تخصصی برای مینی فرز ها طراحی می شوند. برای نصب الحاقی مینی فرز به اره زنجیری برند گریتک باید از مینی فرز با قطر قاب ۴ الی 4.5 سانتیمتری استفاده کنید.

  •      الحاقی مینی فرز به اره زنجیری برای برش انواع سطوح چوبی طراحی شده است. از این رو هرگز از آنها در بریدن سطوح غیر از چوب استفاده نکنید. این الحاقی قابلیت نصب شدن زنجیر با دندانه های مخصوص برش بتن را دارا نمی باشد. از طرفی در هنگام برش باید دقت داشته باشید که محل برش فاقد هر گونه جسم سخت مانند انواع فلزات، میخ، سنگ و... باشد.
  •      این الحاقی مینی فرز به اره زنجیری در نهایت قادر است تیغه با قابلیت برش ۲۸ سانتیمتری را در اختیار شما قرار بدهد. از این رو باید قبل از تهیه کردن آن این قابلیت را در نظر داشته باشید. از طرفی به صرف تامین قطر ۲۸ سانتیمتری نمی توانید هر نوع الواری، تحت هر شرایطی که کمتر از این قطر است را برش بزنید. چرا که قابلیت برش زنی، ارتباط مستقیم با قدرت موتور الکتریکی مینی فرز دارد. اگر قدرت تامین شده از جانب مینی فرز کم توان باشد، احتمال آنکه تیغه در حین کار در بطن چوب گیر کند، بسیار بالا است.
  •      تیغه ساطوری شکل طراحی شده برای الحاقی مینی فرز به اره زنجیری از جنس فولاد ضد زنگ می باشد. این تیغه دارای استحکام مناسبی است و می ‌تواند در دراز مدت همراه با شرایط مطلوب کاری، سطح کاملی از کارکرد با راندمان بالا را تامین نماید. از این رو برای کار کردن در فضاهای باغبانی و کشاورزی بسیار مناسب هستند.
  •      الحاقی مینی فرز به اره زنجیری برند گریتک از یک سیستم روغن زنی مخصوص با سطح کارآیی مناسب بهره مند می باشد. در نتیجه دیگر نیازی نیست تا در حین کار با این الحاقی دغدغه ‌ای در روغن زنی برای روانکاری زنجیر داشته باشید. کافی است مخزن روغن دستگاه را به مقدار مناسب و البته با روغن باکیفیت پر کنید تا زنجیر الحاقی به طور مستمر و مناسب در سطح روانکاری کافی کار کند.
  •      برای طراحی الحاقی مینی فرز به اره زنجیری از یک الگوی کاملا ارگونومیک استفاده شده است. این الحاقی کاملاً سبک است، از طول مناسبی برخوردار است و ابعاد استاندارد شده و کارآمدی دارد و در عین حال با طراحی یک دسته مناسب قدرت مانور بالایی پیدا کرده است. این همه دلیل کافی در کارکرد ساده با الحاقی مینی فرز به اره زنجیری می باشد. در نتیجه می توان الگوهای طراحی با استفاده از اصول ارگونومیک را برای این الحاقی در نظر گرفت.

  •      الحاقی مینی فرز به اره زنجیری طراحی شده در برند گریتک شرایط نصب ساده ‌ای دارد. این الحاقی با بهره مندی از یک براکت مستحکم و در عین حال ساده به راحتی و در اندک زمانی بر مینی فرز ها با قاب تا قطر ۴ الی 4.5 سانتیمتری نصب می ‌شوند. این نصب کاملا مستحکم و عاری از هر گونه لغزش است. چرخ دنده تعریف شده در الحاقی مینی فرز به اره زنجیری گریتک به شفت گردان مینی فرز متصل شده و عملیات گردش زنجیره دستگاه را تدارک می ‌بیند.
  •      در نظر داشته باشید که برای نصب و یا جدا کردن الحاقی مینی فرز به اره زنجیری برند گریتک باید از آچار مخصوص و تعریف شده آن که در لیست قطعات همراه است، استفاده کنید. هر گونه نصب و یا جدا کردن الحاقی بدون استفاده از این آچار مخصوص باعث خرابی قطعات فنی در بخش نگهدارنده دستگاه الحاقی است.
  •      تیغه ساطور فولادی و بسیار مستحکم این الحاقی قابلیت تعویض شدن دارد. این تیغه با طراحی مناسبی که دارد، به راحتی بر متعلقات الحاقی نصب شده و در صورت شکسته شدن و یا زنگ زدن، قابلیت تعویض شدن ساده ‌ای خواهد داشت.
  •      در گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری گریتک نکات ایمنی به طور کامل رعایت شده است. به هر صورت در کار با این الحاقی قرار است تا از یک اره موتوری تمام عیار که با سرعت بالایی کار خواهد کرد، بهره مند باشیم. لذا باید به مانند هر اره موتوری دیگری رعایت نکات ایمنی در طراحی تا کارکرد آنها در نظر گرفته شده باشد. برند گریتک با طراحی یک دسته کارآمد با سایز مناسب به همراه نصب مناسب تیغه همراه با حفاظت کامل از بخش های گردان الحاقی جمیع نکات کلیدی و ایمنی را رعایت کرده است
  •      الحاقی مینی فرز به اره زنجیری گریتک از سرعت کافی برای بریدن قطر بالایی از درختان تا چوب های فشرده بهره ‌مند است. البته این محصول را می توانید در فضاهای نجاری برای بریدن محصولات شبیه به چوب، مانند ام دی اف ها نیز استفاده کنید.

نکته تاثیرگذار در کار با این الحاقی مربوط به قیمت الحاقی مینی فرز می باشد. در استفاده از این تجهیز بدون آنکه نیاز به خرید یک اره موتوری تمام عیار داشته باشید، تنها با تکیه بر توانمندی های موجود در کارگاه خود می توانید از امکان حضور قدرتمند یک اره موتوری استفاده کنید.

قیمت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری در مقایسه با خود اره موتوری بسیار کمتر است. حتی در لیست قیمت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری نیز شاهد این تفاوت آشکار هستیم.

لذا اگر رسیدن به هزینه کمتر با وجود قیمت الحاقی مینی فرز برای شما مهم است و در عین حال قصد دارید که با قدرت اره های موتوری همراه شوید، تهیه کردن یک الحاقی مینی فرز به اره زنجیری موضوع جذابی خواهد شد.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5