خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

تفاوت سمپاش شارژی و سمپاش موتوری لانسی در چیست؟

فهرست مطالب

سمپاشی یک اصل در کشاورزی

یک اصل مهم و بسیار کاربردی در کشاورزی و باغبانی، وجود سمپاشی محصولات آن ها می باشد. چرا که شما می توانید با توجه به سمپاشی نمودن محصولات خود، آن ها را از هر گونه سم و آفت های گیاهان به دور می راند و به رشد و بارور شدن محصولات شما کمک شایان توجهی می کند.

بنابراین در صورتی که بخواهید همیشه از وجود درختان و محصولاتی رسیده و با کیفیت و مرغوب بهره مند شوید؛ بهتر است به فکر سمپاشی درختان و به طور کلی محصولات خود در زمین های زراعی باشید تا بدین ترتیب بتوانید به هدف مورد نظر خویش خیلی زود دست یابید.

سمپاش لانسی موتوری یکی از بهترین راهکارهای ممکن است که شما می توانید از وجود آن بهره مند شوید. علاوه بر سمپاش پشتی موتوری، شما همچنین می توانید از وجود بهترین سمپاش شارژی و انواع مختلف آن نیز بهره مند گردید.

در هر صورت وجود سمپاش های با کیفیت می تواند به شما کمک شایان توجهی کند. حال سوال اینجاست که تفاوت سمپاش شارژی و سمپاش پشتی موتوری لانسی در چیست و چه کاربرد هایی دارند؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدای امر لازم است تا توضیحاتی در خصوص هر یک از آن ها داده شود تا آشنایی در مورد هر یک از این سمپاش ها حاصل گردد و قیمت سمپاش شارژی را با سمپاش لانسی موتوری مورد بحث و تبادل نظر قرار دهیم تا در نهایت بتوان عمده ترین تفاوت های ممکن را میان این دو سمپاش ارائه نمود تا شما بتوانید تصمیم بهتری برای سمپاشی زمین های زراعی خود بگیرید.

سمپاش لانسی موتوری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

امروزه انواع و اقسام سمپاش های کشاورزی موجود می باشد که هر یک از کشاورزان می توانند نمونه های مختلفی از آن ها را خریداری نمایند و از آن ها برای دفع سموم موجود در زمین های زراعی خویش استفاده به عمل آورند. یکی از بهترین سمپاش های موتوری، سمپاش لانسی موتوری می باشد که هر چند شباهتی به سمپاش های دستی دارد؛ ولی از نظر سرعت در روند کار و نیز کیفیت و کارایی، قابل مقایسه با نمونه دستی آن نیست.

بنابراین شما می توانید سمپاش لانسی موتوری را برای خود خریداری کنید و حجم وسیعی از زمین های زراعی خود را با استفاده از این وسیله بسیار کارآمد از هر گونه سم و آفت های مضر مصون دارید. بنابراین اگر شما زمین های زراعی و باغ های وسیع و گسترده ای دارید و خیال می کنید که نمی توانید در کمترین زمان ممکن، بالاترین بازدهی را داشته و ممکن است آفت های گیاهی مختلف، بلای جان شما گردد؛ کافیست سمپاش لانسی موتوری را تجربه کنید تا روزانه تقریبا 2 تا 3 هکتار از زمین های زراعی خویش را عاری از هر گونه سم و آفتی سازید.

بنابراین سمپاش لانسی موتوری – همان طور که از نام آن کاملا واضح و آشکار است- از جمله سمپاش هایی به شمار می آید که به شیلنگ و لانس مجهز می باشد و این نوع از سمپاش ها بیشتر در باغبانی مورد استفاده قرار می گیرد.

لانس موجود در این سمپاش به شما کمک می کند تا از زاویه های مختلف روند سمپاشی را صورت داده تا به بخش بخش زمین زراعی شما سم با فشار بالایی پاشیده شود. همین یکنواختی پاشش سم در این سمپاش و قطرات پودری آن جزء مزیت های شایان توجه سمپاش لانسی موتوری می باشد که شما می توانید با خرید این سمپاش از آن بهره مند گردید.

سمپاش شارژی چیست و چه کاربردی دارد؟

همان طوری که گفته شد؛ سمپاش های بسیار زیادی وجود دارند که هر یک از آن ها کاربردهای خاص خود را دارند. به این صورت که سمپاش کاربرد عمده لانسی موتوری بیشتر در باغبانی در جهت پاشش سم با فشار و قدرت بالا روی باغات شما می باشد. گونه دیگر سمپاش ها به سمپاش شارژی معروف گشته اند. سمپاش شارژی از جمله سمپاش هایی می باشد که در زمینه پاشیدن سم و آفت زدایی زمین های زراعی از وجود انواع سم ها و آفت ها بسیار پرمصرف و پرکاربرد می باشد.

با توجه به این مسئله که سمپاش های دستی توان سمپاشی باغ های وسیع را ندارند و یا روند سمپاش خیلی کند و زمان بر پیش می رود؛ شما می توانید از سمپاش شارژی در این زمین ها استفاده کنید. سمپاش شارژی با استفاده از باطری کار می کند و می تواند تا 8 ساعت پشت سر هم به طور متناوب با همان باطری استفاده کند و در صورت تمام شدن شارژ باطری، می بایست دوباره آن را شارژ کرد.

در صورتی که می خواهید سمپاش شارژی را خریداری کنید؛ می توانید سمپاش شارژی تک کاره یا دوکاره را بر حسب نیاز خود خریداری کنید تا بدین ترتیب بتوانید به خوبی از این وسیله بهره مند شوید. توضیح اینکه سمپاش شارژی تک کاره نیز به باطری مجهز می باشد و یکی از ارزان قیمت ترین سمپاش های موتوری به شمار می رود.

قیمت سمپاش شارژی دوکاره نسبت به تک کاره اندکی بالاتر می باشد و به این صورت می باشد که شما می توانید از ترکیب همزمان دو سمپاش موتوری و دستی با همدیگر در یک سمپاش بهره مند شوید. به این صورت که نوع دوکاره این سمپاش ها به عنوان بهترین سمپاش شارژی به شمار می آید.

چرا که به شما این امکان را می دهد که در صورت تمام شدن شارژ باطری از نوع دستی این سمپاش ها استفاده کنید. بنابراین شما می توانید با خرید یک دستگاه سمپاش شارژی از دو سمپاش همزمان در یک دستگاه بهره مند گردید.

بنابراین سمپاش شارژی به طور کلی چه به صورت سمپاش شارژی دوکاره و چه به صورت تک کاره مورد استفاده باغبانان قرار می گیرد و آن را می توان به راحتی و بدون دردسر حمل و نقل کرد و سم خود را به زوایای مختلفی با فشار بالا در باغچه ها و گلخانه ها و زمین های باغبانی پاشید تا تمامی محصولات آن ها را عاری از هر گونه آفت و سمی کند.

تفاوت سمپاش شارژی و سمپاش پشتی موتوری لانسی در چیست؟

با معرفی کاملی که در خصوص سمپاش لانسی موتوری یا سمپاش پشتی موتوری و نیز سمپاش شارژی در انواع مختلف صورت گرفت؛ به وضوح به تفاوت های بارزی میان هر یک از این سمپاش ها پی بردید. اما به طور کلی می توان تفاوت های میان هر یک از این سمپاش ها را در زیر این گونه خلاصه نمود:

1-    تفاوت در نحوه کارکرد با دستگاه

نحوه کارکرد با هر یک از دستگاه های مختلف با همدیگر متفاوت می باشد. به این صورت که سمپاش لانسی موتوری به صورت لانس دار می باشد و دارای باطری و شارژ نیست. ولی سمپاش شارژی به صورت باطری دار بوده و بایستی هر هشت ساعت یک بار آن را شارژ نمود. بنابراین نوع کارکرد هر یک از این سمپاش ها با یکدیگر متفاوت می باشد.

2-    تفاوت در موتوری بودن سمپاش

سمپاش لانسی موتوری کاملا به صورت موتوری می باشد. هر چند شباهت هایی با نوع دستی آن دارد؛ ولی کیفیت و کارایی آن به مراتب چندین پله بالاتر از نوع دستی سمپاش ها می باشد و سرعت و از کیفیت بالاتری هم برخوردار است. ولی سمپاش شارژی دوکاره علاوه بر موتوری بودن، به صورت دستی نیز قابل استفاده است تا در صورت نداشتن شارژ بتوان از نوع دستی آن نیز استفاده کرد.

3-    تفاوت در قیمت

به طور کلی هر یک از سمپاش های نامبرده شده جزء سمپاش های موتوری می باشند. اما سمپاش شارژی، جزء ارزان ترین سمپاش های موتوری به شمار می آید و قیمت سمپاش لانسی موتوری از قیمت سمپاش شارژی بیشتر می باشد.

4-    تفاوت در نوع کاربرد

کاربرد استفاده از هر یک از این سمپاش ها نیز متفاوت می باشد. به این صورت که کاربرد عمده سمپاش لانسی موتوری بیشتر در جهت سمپاش باغ ها مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد سمپاش شارژی بیشتر در جهت باغچه ها و گلخانه ها و برخی از مزارع و باغ ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

5-    تفاوت در نوع قدرت و ظرفیت

در نوع ظرفیت و قدرت سمپاش ها نیز سمپاش لانسی موتوری با شارژی متفاوت می باشد. به این صورت که قدرت سمپاش لانسی موتوری از شارژی معمولا بیشتر است. هر چند که به طور کلی شما می توانید هر یک از این سمپاش ها را در توان های مختلف و با ظرفیت مخزن های گوناگونی بر حسب نیاز خود خریداری کنید و به خوبی از هر یک از این سمپاش ها نهایت استفاده را کنید.

بنابراین به طور کلی بین سمپاش لانسی موتوری با سمپاش شارژی تفاوت هایی می باشد که با مطالعه کامل و جامع آن ها شما می توانید سمپاش مورد نظر خود را خریداری کنید. سمپاش لانسی موتوری و سمپاش شارژی تک کاره و دوکاره جزء سمپاش های موتوری به شمار می آیند که به منظور پاشیدن سم روی محصولات گیاهی مختلف به کار گرفته می شوند تا محصولات شما را عاری از هر گونه آفت و سم مضر و زیان آوری کنند.

پس خرید هر یک از این سمپاش ها با توجه به تفاوت های محسوسی که میان هر یک از آن ها وجود دارد؛ نیاز به یک باغبان یا کشاورز می باشد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر