خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

تیلر کولتیواتور SKN

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
تیلر کولتیواتور SKN
  • تیلر کولتیواتور SKN
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

نگاهی بر طراحی فنی تا کاربرد تیلر کولتیواتور بنزینی SKN

خاک ورزی مقدماتی ترین فعالیت کشاورزی است. درست قبل از آغاز به کاشت و یا بذر پاشی هر محصول کشاورزی باید خاک زمین زراعی را کاملاً آماده سازیم. خاکی که در عبور از یک زمستان سخت و باد و باران های پی در پی به سطحی سخت، نفوذ ناپذیر و غیر قابل کشت تبدیل شده است.

از طرفی این خاک حالا از لحاظ مواد معدنی فقیر است و باید آن را برای پذیرش یک دوره کشت جدید آماده کنیم. خاک ورزی به تمام عملیات های پی ‌در پی برای آماده سازی خاک گفته می شود. برای انجام این فعالیت حساس کشاورزی انواع ابزارهای دستی تا ماشین آلات موتوری طراحی شده است.

تیلر کولتیواتور بنزینی یکی از همین ادوات ماشینی متداول برای خاک ورزی است که حالا استفاده از آن بسیار متداول است. در این مطلب قصد بررسی فنی تا جایگاه کاربردی انواع تیلر SKN را داریم.

نگاهی بر طراحی فنی تا کاربرد تیلر کولتیواتور بنزینی SKN

کولتیواتورها در دسته ماشین آلات خاک ورزی ثانویه قرار می گیرند. یک دستگاه تیلر کولتیواتور بنزینی مانند محصول مطمئن برند SKN با هدف آماده سازی خاک پس از مراحل شخم زنی طراحی شده است. در واقع عملیات خاک ورزی، خود یک پروسه طولانی از مراحل متعددی است که به ترتیب در پس هم اجرا می شوند. در مقدمات امر باید سطح سخت خاک زمین کشاورزی شکافته شود. این مرحله با نام آشنای شخم زنی معرفی می شود.

برای شخم زدن به ابزارهای سرسخت و یا ماشین آلات قدرتمند نیاز داریم. در این مرحله باید تیغه های بلند، نازک و قدرتمند فولادین ماشین آلات موتوری در عمق خاک سخت زمین ‌های کشاورزی نفوذ کنند و با شکافتن سطح خاک، شیارهایی عمیق و حجیم ایجاد نمایند.

اما وظیفه انواع تیلر کولتیواتور بنزینی در مراحل پس از شخم زنی خاک است. زمانی که باید خاک شخم خورده را در هم شکسته، آن را با کود به شکلی همگن و یکدست شده مخلوط کرد.

انواع تیلر SKN در دسته تیلر کولتیواتور بنزینی برای شکستن خاک ها و از هم جدا کردن ساختار آنها طراحی شده است. این دستگاه ها دارای تیغه هایی با حرکت دورانی هستند که می‌ توانند در عمق خاک شخم خورده نفوذ کرده، آن را زیر و رو کنند. به این ترتیب همراه با نرم کردن خاک، عملیات هوادهی به خاک نیز انجام می شود.

یک دستگاه تیلر کولتیواتور بنزینی و حتی دیزلی مانند تیلر SKN برای عملیات شخم زنی طراحی نشده است. با طرح این مقدمه، قصد آشنایی فنی با انواع تیلر SKN را داریم و می خواهیم ببینیم که این برند چینی در طراحی تا عرضه این محصولات قدرتمند در رده تیلر کولتیواتور بنزینی چه حرف هایی برای گفتن دارد.

قاعده طراحی تیلر کولتیواتور بنزینی

در مقدمات امر، با معرفی دستگاه تیلر کولتیواتور به شرح عملیات خاک ورزی آن اشاره کردیم. اینکه این ماشین را با هدف نرم کردن خاک و هوادهی به آن طراحی کرده ‌اند. حالا باید ببینیم که یک دستگاه تیلر کولتیواتور مانند تیلر SKN تحت چه ساز و کاری می تواند چنین عملیات مهمی از مراحل خاک ورزی را انجام بدهد؟

در هر دستگاه تیلر کولتیواتور یک مجموعه تیغه ها و یا میله های دندانه دار با قابلیت حرکت دورانی طراحی شده است. این تیغه ها و یا میله های دندانه دار تحت تاثیر قدرت موتورهای بنزینی و یا دیزلی سطح خاک هایی که به صورت افقی و یا عمودی سخت شده ‌اند را می شکافد. تمام عمق خاک ورزی این دستگاه جایی در سطح خاک آن هم با عمق کم طراحی شده است.

هر دستگاه تیلر کولتیواتور دارای چندین تیغه دندانه دار، تیرک و دو یا سه چرخ بزرگ و تراکتوری شکل است. در هر دستگاه تیلر کولتیواتور یک موتور احتراق داخلی تعبیه شده است. موتورها می توانند از انواع بنزینی و یا دیزلی باشند. تیلر کولتیواتور بنزینی از مدل های دیزلی بسیار متداول تر هستند.

تیلر SKN که محصول مورد نظر ما در این مطلب است، در دسته مدل های بنزینی قرار می گیرد. موتور هم قابلیت خود کششی را برای تیلر کولتیواتور فراهم می ‌کند و هم قدرت کافی برای گردش تیغه ها را تامین می نماید.

هر دستگاه تیلر کولتیواتور یک مجموعه ماشین شبیه به یک گاوآهن کلاسیک است. هر چند از لحاظ کاربردی کاملاً با گاوآهن ها متفاوت می باشند. اصولا گاوآهن و یا ماشین آلات موتوری شبیه به آن مانند روتیواتورها برای شکستن خاک استفاده می شوند.

اما تیلر کولتیواتور بنزینی و یا مدل های دیزلی برای نرم کردن خاک، سله کشی، مخلوط کردن خاک های سطحی، هم زدن خاک با کودها و کمپوست های گیاهی و در نهایت حذف ریشه علف های هرز از سطح زمین های کشاورزی طراحی شده اند.

قاعده طراحی تیلر کولتیواتور بنزینی

انواع تیلر کولتیواتورها را در مدل های مختلف با قدرت خاک ورزی متنوع طراحی می کنند. مدل های کوچک با طراحی چند تیغه، مدل هایی مناسب برای خاک ورزی زمین باغ و حیاط منازل شخصی هستند. این مدل ها همگی در دسته تیلر کولتیواتور بنزینی قرار می گیرند.

اما مدل های بزرگ با طراحی تیغه های متعدد که بسیار قدرتمند هم هستند، مناسب فعالیت برای زمین های بسیار بزرگ کشاورزی طراحی شده اند. انواع تیلر کولتیواتور بنزینی و یا مدل های دیزلی در این دسته بندی قرار دارند.

مدل های متنوع طراحی شده تیلر SKN در دسته بندی های کوچک برای مصرف در فضاهای محدود تا مدل های بزرگ و قدرتمند برای استفاده در زمین های بزرگ کشاورزی طراحی شده اند. در ادامه با چند مدل مطرح از انواع تیلر SKN آشنا خواهیم شد.

تیلر کولتیواتور SKN مدل WM1100BE

تیلر SKN مدل WM1100BE یک ‌نمونه موتوری از انواع تیلرهای قدرتمند برای انجام سخت ترین فعالیت های خاک ورزی است. در این تیلر از یک موتور دو سیلندر چهار زمانه بنزینی با ظرفیت توان دهی ۹ اسب بخار گنجانده شده است. تیلر SKN مذکور تحت طراحی گیربکس قابلیت انتقال قدرت به سمت تیغه های دوار دستگاه را تامین می کند. در عین حال برای این تیلر کولتیواتور از برند SKN یک جعبه دنده خوش ساخت با طراحی دو دنده برای حرکت رو به جلو و یک دنده برای حرکت رو به عقب استفاده شده است.

طراحی تیلر کولتیواتور بنزینی SKN مدل WM1100BE از قابلیت خود کششی خوبی برخوردار است. استفاده از یک سیستم دنده ای سه حالته که قابلیت حرکت رو به جلو و عقب را دارد، قدرت مانور بالایی را برای ماشین مذکور فراهم کرده است. به این ترتیب با حضور قدرت ۹ اسب بخار، این تیلر SKN در سطح زمین کشاورزی برای انجام انواع عملیات های خاک ورزی کاملاً آمادگی دارد.

تیلر SKN مدل WM1100BE از محور پهنی که می ‌تواند تا ۳۲ تیغه داشته باشد، برخوردار است. در عین حال می توان انواع تیغه ها با زمینه های کاربردی متنوع را بر این تیلر SKN سوار نمود. بخش دوار که میزبان 32 تیغه خاک ورزی است، از ابعادی با عرض ۸۰ الی ۱۳۰ سانتیمتری برخوردار است.

به این ترتیب با هر بار حرکت تیلر SKN مدل WM1100BE می توان منطقه ‌ای به عرض بیش از یک متر را خاک ورزی نمود. در عین حال تیغه های قدرتمند این تیلر SKN قابلیت نفوذ در عمق ۱۵ الی ۳۰ سانتیمتری از خاک را دارند. در نتیجه می توان در حضور این تیلر SKN خاک ورزی بسیار عمیقی را تدارک دید.

از طرفی بهره مندی از یک موتور قدرتمند با ظرفیت ۹ اسب بخار آنچنان است که تیلر SKN مذکور توانایی وصل شدن گاوآهن را دارد تا برای اهداف پرچالشی مانند شخم زدن خاک نیز مورد استفاده قرار بگیرد. هر چند کار با گاوآهن باید به شکلی محدود و برای زمین های کوچک طراحی شده باشد.

در امتداد عملیات خاک ورزی با هدف نرم کردن خاک، سله کشی و یا دفع علف های هرز، می توانید با تیلر SKN مدل WM1100BE مجموعه فعالیت ‌های گسترده‌ تری را هم انجام بدهید.

فعالیت ها مانند نهر کنی، اتصال به پمپ آب و استفاده برای فعال کردن پمپ های سمپاشی از این موارد هستند. در یک کلام تیلر SKN یک ماشین توانمند با قدرت سطح بالای خاک ورزی است که قابلیت کاملی برای انجام حجم بسیار گسترده ‌ای از دیگر فعالیت‌ های کشاورزی و باغبانی را دارد.

تیلر کولتیواتور SKN مدل WM1100BE

این تیلر SKN به شکل تخصصی برای انجام عملیات خاک ورزی در سطح باغات طراحی شده است. البته می ‌تواند در سطح زمین های کشاورزی نیز کاملا توانمند ظاهر بشود. در عین حال برای خاک ورزی در زمین های خشک و کم آب که غالباً سطح خاک سختی دارند، مناسب است.

تیلر کولتیواتور بنزینی SKN مدل Diamond135E

تیلر SKN مدل Diamond135E از طراحی جمع و جور با قابلیت کاربردی گسترده طراحی شده است. یک تیلر کولتیواتور بنزینی تمام عیار که در عین کوچک بودن، قدرت قابل توجهی دارد. این تیلر SKN هم در سطح باغ و باغچه های شخصی و هم در فعالیت برای باغ ها و زمین های بزرگ کشاورزی ایده آل است.

تیلر SKN مدل Diamond135E یک طرح سفارشی ساخت برند SKN است که به یک کانکتور با طراحی مناسبی مجهز شده است. این تیلر کولتیواتور بنزینی قابلیت اتصال سریع پمپ های آب و سمپاش ها را دارد. در عین حال با قدرت قابل توجه برای انجام کلیه عملیات های خاک ورزی در مراحل ثانویه تدارک دیده شده است.

در بحث فنی برای تیلر کولتیواتور بنزینی SKN مدل Diamond135E از یک موتور توانمند دو سیلندر بنزینی با عملکرد چهار زمانه استفاده شده است. موتور با الگوی تنفس طبیعی است و با کمک سیستم هوا خنک کار می کند. این موتور دو سیلندر چهار زمانه قابلیت تامین ۱۰ اسب بخار قدرت را دارد. لذا در انجام کلیه عملیات های متداول خاک ورزی کاملاً توانمند است.

در بحث انتقال قدرت از جانب موتور تا تیغه های دوار این تیلر SKN از یک سیستم گیربکسی با عملکردی روان و هوشمند استفاده شده است. گیربکس درست در بخش زیرین موتور بنزینی در امتداد تیغه های دوار دستگاه تیلر کولتیواتور بنزینی SKN تعبیه شده است. موتور با قابلیت استارت الکتریکی است. لذا راه اندازی آن تقریباً ساده و با کمترین دردسری خواهد بود.

البته برخی تنظیمات در لحظه راه‌ اندازی از واجبات کار با این تیلر کولتیواتور بنزینی می باشد. در بحث حرکت نیز برای تیلر کولتیواتور بنزینی SKN مدل Diamond135E از یک جعبه دنده با توان حرکتی در سه حالت استفاده شده است.

این جعبه دنده دارای دو دنده برای حرکت رو به جلو و یک دنده برای حرکت رو به عقب می باشد. به این ترتیب با توجه به ابعاد کوچک، طراحی جمع و جور و قابلیت حرکت پذیری کامل، این تیلر SKN از قدرت مانور بالایی در سطح زمین های کشاورزی و یا فضاهای باغبانی برخوردار است.

در تیلر SKN مدل Diamond135E از یک باتری با ظرفیت 36AH استفاده شده است. تیلر مجهز به چراغ است. لذا می ‌توان با این ماشین در زمان تاریکی هم به انجام فعالیت های خاک ورزی ادامه داد. البته در امتداد تامین قابلیت های خاک ورزی، تیلر کولتیواتور بنزینی SKN مدل Diamond135E از قابلیت نصب شدن گاوآهن برای شخم زنی محدود، نهر کنی، اتصال به پمپ آب و پمپ های سمپاشی هم برخوردار است.

در بحث اتصال به پمپ آب و پمپ ‌های سمپاشی این مدل با طراحی نصب سریع و ساده ساخته شده است.

تیلر کولتیواتور بنزینی SKN مدل Diamond135E

تیلر SKN مدل Diamond135E به دو چرخ بزرگ با ابعاد 12´500 مجهز شده است. چرخ ها دارای آج های پهن و بزرگی هستند تا قابلیت حرکت در گل آلود ترین زمین ‌های کشاورزی را هم داشته باشند.

بخش متحرک با قابلیت خاک ورزی از یک محور بلند با عرض کار ۸۰ الی ۱۳۰ سانتیمتری طراحی شده است. این تیغه ها قادر هستند تا عمق ۱۵ الی ۳۰ سانتیمتری از سطح خاک را در هم بریزند. بر محور تقریباً عریض تیلر SKN مدل Diamond135E می توانید تا ۴۰ تیغه خاک ورزی را متصل کنید.

این تیلر کولتیواتور بنزینی SKN یک مدل سبک وزن با قابلیت تولید قدرت موتوری بسیار بالایی است. ماشینی که در ایده بهره مندی از جعبه دنده ای با توان حرکتی به سمت جلو و عقب، قدرت مانور بالایی در سطح زمین های کشاورزی دارد و می تواند با در اختیار گذاشتن تیغه در پهنای ۱۳۰ سانتیمتری سرعت عمل بسیار خوبی را فراهم کند.

مدل مذکور از نمونه های پرفروش در جمع محصولات SKN است. قیمت تیلر SKN مدل Diamond135E از شرایط اقتصادی مناسبی برخوردار است. به گونه ای که می توان با اندک هزینه ای آن را تهیه نمود. در عین حال سطح امکانات تعریف شده در آن بسیار فراتر از میزان قیمت در نظر گرفته شده برای آن است. این محصول به راحتی می ‌تواند در عرصه رقابت با بهترین های بازار حرف ‌های جدی برای گفتن داشته باشد.

تیلر کولتیواتور بنزینی SKN مدل 1000N

تیلر کولتیواتور بنزینی SKN در مدل 1000N یک ماشین موتوری شده با سطح عملکرد متوسط است. ماشینی که با ظرفیت قدرت ۷ اسب بخار طراحی شده است تا قدرت و کارایی انجام فعالیت های متوسط و نه چندان عمیق در خاک ورزی را تأمین نماید. در طراحی مدل 1000N از جمع محصولات تیلر SKN همه چیز معطوف به یک ساختار کوچک و جمع و جور شده است؛ اما قابلیت های کاربردی قدرتمندی پیش بینی شده است.

به عنوان مثال در طراحی این مدل از یک گیربکس با طول شفت کوتاه تری به نسبت از مدل ‌های قبلی استفاده شده تا قابلیت مانور بهتری در تامین قدرت تیغه ها حاصل آید. در عین حال شفت این گیربکس از آلیاژ آلومینیوم و آهن ریخته گری شده ساخته شده است.

تیلر کولتیواتور بنزینی SKN مدل 1000N یک نمونه کامل برای تکمیل انبوه عملیات های خاک ورزی است. این مدل آنچنان طراحی شده تا بتوان از آن برای فعالیت ‌های روتیواتوری هم استفاده کرد. به این ترتیب به راحتی می توانید تیغه های شخم زنی را به این ماشین متصل کنید و انبوه عملیات های سخت روتیواتوری را انجام بدهید. این تیلر کولتیواتور بنزینی SKN آنچنان قدرتمند است که می‌ تواند در سطح زمین های شیبدار هم فعالیتی قدرتمند و کاملاً توانمند داشته باشد.

به مانند تمام مدل ‌های قبلی از یک جعبه دنده با تعریف دو دنده برای حرکت رو به جلو و یک دنده به جهت حرکت رو به عقب استفاده می کند. از امکان اتصال انواع پمپ آب ها، پمپ های سمپاشی و تیغه های نهر کنی برخوردار است و سطح انجام عملیات در فضاهای متوسط از باغ و مزرعه را دارد. البته در طراحی این مدل از یک سیستم استارت دستی به جهت راه اندازی موتور بنزینی استفاده شده است.

تیلر کولتیواتور بنزینی SKN مدل 1000N از تیغه های کوتاه با عرض ۷۰ الی ۱۰۵ سانتیمتری در عمق کاری ۱۵ الی ۳۰ سانتیمتری استفاده می کند. در این مدل از یک موتور بنزینی دو سیلندر با عملکرد چهار زمانه از نوع هواخنک که الگوی طراحی تنفس طبیعی دارد، استفاده شده است. در کل این ماشین در انجام فعالیت‌ های سطح متوسط کشاورزی موفق است و می تواند جایگزین خوبی برای انبوه ابزارهای دستی باشد.

تیلر کولتیواتور بنزینی SKN مدل 1000N

کاربردها از تیلر کولتیواتور بنزینی

در بررسی فنی انواع تیلر SKN با ماشینی مواجه شدیم که قرار است تیغه هایی گردان را برای تکمیل عملیات های متنوع خاک ورزی آماده سازد. این ماشین به شکلی طراحی شده تا قدرت موتور بنزینی را در اختیار یک محور گردان و مجهز به تیغه هایی قدرتمند قرار بدهد. به این ترتیب این تیغه ها تحت تاثیر قدرت موتوری به حرکت در می آیند تا با نفوذ در عمق خاک به تکمیل عملیات خاک ورزی برای بر هم زدن خاک و سله کشی بیانجامد.

قطعاً نرم کردن خاک مهمترین وظیفه در طراحی هر دستگاه تیلر کولتیواتور بنزینی است. لکن کاربردهای این دستگاه در این مرحله کلیدی اما ساده تمام نمی شود. یک دستگاه تیلر کولتیواتور بنزینی می تواند در قامت یک ماشین تمام عیار کشاورزی ظاهر بشود. ماشینی که قرار است انبوه عملیات های متداول باغبانی را به بهترین شکل ممکن انجام بدهد. برخی از مهمترین کاربردهای تیلر کولتیواتور بنزینی به قرار زیر هستند.

هوادهی به خاک:

هر دستگاه تیلر کولتیواتور بنزینی از تیغه هایی مخصوص استفاده می‌ کند. تیغه هایی پهن با فرمی زاویه دار که به ترتیبی بر محور گردان دستگاه سوار می‌ شوند. این تیغه ها در عمق خاکی که از قبل شخم خورده هستند، نفوذ کرده و با زیر و رو کردن خاک به هوادهی خاک کمک می کنند. تیلر SKN با تعریف تیغه های فولادین که طراحی مناسبی دارند، برای این منظور بهترین است.

سله کشی خاک:

سله یک نوع خاک سخت شده با جریان آب است. در عملیات خاک ورزی پس از شخم زنی سطح خاک نیاز به مدت زمانی کوتاه برای ایجاد شرایط مطلوب زمین است. در این مدت زمین شخم خورده را برای مدتی محدود به حال خود رها می کنند. خاک شخم خورده در این مدت تبدیل به سله خواهد شد. خاکی که با نفوذ رطوبت به حالتی منسجم و کلوخ مانند در آمده است.

این سله ها ساختاری ضعیف دارند. اما قطعاً در حضور آنها نمی توان زراعت را آغاز کرد. سله کشی از مهمترین وظایف تعریف شده برای هر دستگاه کولتیواتور است. عموم مدل ها از تیلر کولتیواتور بنزینی دارای تیغه هایی مخصوص برای عملیات سله کشی هستند. در این بین برند SKN در طراحی تیغه های مخصوص سله شکنی از پیشگامان بازار است. انواع تیلر SKN در انجام عملیات سله شکنی بهترین هستند و می توانند به خوبی فضای مزرعه را برای آغاز به کاشتی موفق و پربار آماده سازند.

سمپاشی:

وقتی کشاورز هستید و باید محصولات زراعی را آماده کنید، قطعاً به یک یا چند مرحله سمپاشی نیاز دارید. اینجاست که به تهیه کردن یک دستگاه سمپاش قدرتمند موتوری فکر خواهید کرد. البته اگر از یک دستگاه کولتیواتور برخوردار نباشید، سمپاش های موتوری چیزی جز تعریف یک پمپ سمپاشی در امتداد یک موتور نمی باشند. حالا وقتی می‌ توانیم با استفاده از قدرت موتوری تیلر کولتیواتورها بخش متحرک سمپاش ها را تامین کنیم، قطعاً نیازی به تهیه دستگاه های پیچیده سمپاشی نداریم.

انواع تیلر کولتیواتور بنزینی را به شکلی طراحی کرده‌ اند که بتوان آنها را به انواع پمپ های متداول سمپاشی در فضاهای گسترده کشاورزی متصل کرد. در انواع تیلر SKN از این طراحی استفاده شده است. این تیلرها به راحتی می ‌توانند انواع پمپ های متداول سمپاشی را راه اندازی کنند.

کاربردها از تیلر کولتیواتور بنزینی

آب کشی:

تامین منابع آبی همواره از چالش های بزرگ در فعالیت های کشاورزی است. غالبا زمین های کشاورزی در کنار کانال های انتقال آب و یا چاه های زیرزمینی قرار دارند. لذا باید از انواع پمپ های مکش آب برای تامین حجم آب مورد نیاز زمین های کشاورزی استفاده کنند. انواع موتور پمپ آب ها برای این منظور ساخته می شوند.

اما وقتی یک تیلر کولتیواتور بنزینی در اختیار دارید، قطعا می توانید از قدرت موتوری آن برای به کار انداختن یک پمپ آب ساده کشاورزی استفاده کنید. در طراحی انواع تیلر SKN برای این منظور پیش‌ بینی ‌های لازم صورت گرفته شده است.

درو کردن محصولات کشاورزی:

در ایام گذشته درو کردن یک فعالیت سخت و طاقت ‌فرسا بوده؛ اما حالا با طراحی ماشین های موتوری شده، عملیات دروی محصولات با سرعت و دقت بالایی آن هم به سادگی با کوچکترین خستگی برای اپراتورها انجام می شود. هر تیلر کولتیواتور بنزینی از تیغه های مخصوص درو کردن برخوردار است. در طرح ساخت انواع تیلر SKN این تیغه ها نیز حضور دارند و می توانند با تهیه آنها و نصب آنها بر محور تیلر SKN از قابلیت درو کردن محصولات کشاورزی برخوردار باشید.

بارکشی در فضای مزرعه، باغ تا محیط های روستایی:

هر دستگاه تیلر کولتیواتور یک ماشین خودکششی کامل است. پس می تواند به عنوان یک بار کش هم مورد استفاده قرار بگیرد. البته بارکشی از وظایف اصلی در طراحی تیلر کولتیواتورها نیست. زیرا تیلرها ماشین های کند با حرکت نه چندان راحت آن هم با حضور چرخ هایی پهن با آج هایی درشت پیکر هستند.

چنین ماشین هایی قطعاً مناسب حمل و نقل نیستند؛ اما می توانند به عنوان یک بارکش مناسب برای زمین های کشاورزی، فضاهای باغبانی و حضور در محیط کوچک روستا مورد استفاده قرار بگیرند. انواع تیلر SKN نیز با طراحی دو چرخ بزرگ و متحرک از قابلیت بارکشی مناسبی برخوردار هستند.

انتقال نیرو:

هر دستگاه کولتیواتور بنزینی دارای یک شفت متحرک است که در حالت عادی بلا استفاده می باشد. این شفت مستقیم از سمت گیربکس دستگاه تحت حرکت قرار دارد. هدف از طراحی این شفت برای انتقال قدرت به جهت فعال کردن عموم دستگاه های ریز و درشت کشاورزی است. در طراحی تیلر SKN، این شفت کار راه انداز پیش بینی شده است.

علف کن:

هجوم علف های هرز همواره از بزرگترین چالش ها برای محیط باغ و مزرعه است. این علف های هرز مانع از رشد مناسب گیاهان کشاورزی می شوند. باید این علف های هرز را هر چه سریعتر و به طور کامل ریشه کنی کنید. بهترین زمان در ریشه کنی علف های هرز در مراحل آخر از عملیات خاک ورزی است.

درست قبل از کاشت محصولات کشاورزی می‌ توان با زیر و رو کردن حجم خاک اقدام به وجین کاری کرد. در وجین کردن قرار است علف های هرز را ریشه کن کنیم. انواع تیلر SKN از تیغه های مخصوص عملیات وجین کاری برخوردار هستند.

مسطح کردن سطح زمین زراعتی:

هر چند زیر و رو کردن خاک با هدف هوادهی به آن و مخلوط کود در خاک از مهمترین وظایف تعریف شده برای هر تیلر کولتیواتور بنزینی است، اما از این دستگاه می توان برای اهدافی مانند مسطح کردن خاک هم استفاده کرد. کافی است تیغه مخصوص عملیات مسطح سازی را به دستگاه متصل کرده باشید تا با حرکت بر سطح زمین کشاورزی خاک در ارتفاعی یکدست و فشرده شده به حالتی کاملا مسطح شده فراهم آید.

کاربردها از تیلر کولتیواتور بنزینی

نهر کنی:

قطعا در سطح زمین کشاورزی نیاز به نهرهایی برای انتقال آب دارید و یا اینکه باید نهرهای مانده از قبل را بازسازی و لایروبی کنید. برای نهر کنی، تیغه های مخصوصی طراحی شده است که به سادگی به انواع تیلر کولتیواتور بنزینی متصل می ‌شوند. این تیغه ها فرمی هفتی شکل دارند. برای طراحی تیلر کولتیواتور بنزینی های SKN نیز از این تیغه های نهر کنی طراحی شده است.

شخم زنی:

شخم زنی مقدماتی ترین عملیات خاک ورزی است که نیاز به طراحی ماشین های موتوری شده بسیار قدرتمندی دارند. غالبا از دستگاه ‌های کولتیواتور برای عملیات شخم زنی استفاده نمی شود؛ بلکه سری دستگاه ها با طراحی ویژه تر که به روتیواتور مشهور هستند، برای این منظور طراحی شده اند.

اما می ‌توان با انتخاب تیغه مناسب شخم زنی از یک دستگاه تیلر کولتیواتور بنزینی ساده هم با هدف عملیات شخم زنی استفاده کرد. انواع تیلر SKN در مدل های قدرتمند، قابلیت تبدیل شدن به یک روتیواتور برای انجام عملیات شخم زنی را دارند.

چگونه یک تیلر کولتیواتور بنزینی مناسب تهیه کنیم؟

انواع تیلرهای SKN و نمونه های مشابه در سطح بازار، دستگاه ‌های توانمندی هستند که همگی با هدف نهایی خاک ورزی طراحی شده ‌اند. در این بین وقتی فضاهای کشاورزی، کاملاً شرایط متفاوتی دارند، باید از تیلرهای متفاوتی هم استفاده کنیم. قطعاً نمی توانیم با یک تیلر یکسان در سطح تمام مزارع و یا باغستان ها موفق باشیم.

هنر خرید تیلر کولتیواتور بنزینی مناسب در هماهنگ بودن آن با محیط مزرعه است. اینکه تیلر بتواند بدون کوچکترین فشاری از پس عملیات خاک ورزی در سطح زمین کشاورزی برآید و در عین حال مصرف کنندگان را ملزم به صرف هزینه‌ های بسیاری نکرده باشد. در ادامه به نکات کلیدی برای راهنمایی خرید یک تیلر کولتیواتور بنزینی مناسب می ‌پردازیم.

  • تیلر کولتیواتور بنزینی از چرخ های مناسبی برخوردار باشد: چرخ ها از مهمترین بخش های طراحی شده برای هر دستگاه تیلر کولتیواتور هستند. زمین های کشاورزی، زمین هایی ناهموار، خاکی و گاها باتلاقی شکل هستند. زمین هایی که برای حرکت در آنها باید از چرخ هایی بزرگ و آج دار برخوردار باشید. البته برای هر نوع زمین کشاورزی چرخی مخصوص با طراحی آج هایی ویژه در نظر گرفته شده است.

-         چرخ های پلاستیکی: این مدل چرخ ها برای کارهای سبک طراحی شده اند. با این چرخ ها در زمین های سخت و هموار کشاورزی تا سطح صاف جاده ‌های روستایی با هدف بارکشی می توانید استفاده کنید.

-         چرخ های آهنی پره دار: این چرخ ها خود وسیله ای برای خاک ورزی هستند. چنین چرخ هایی از پره های بزرگ آهنی دارند. این چرخ ها مناسب حرکت بر سطح زمین های سخت نیستند؛ بلکه با حرکت در زمین های نرم و گل‌ آلود شده باعث تکمیل عملیات خاک ورزی می شوند.

-         چرخ های آهنی استوانه ‌ای شکل: چرخ هایی با فرم های فلزی بزرگ که مخصوص شخم زنی در زمین های شالی کاری هستند. از این چرخ ها برای تکمیل عملیات خاک ورزی در زمین های آبگیر شده استفاده می شود.

برای موفقیت در عملیات خاک ورزی باید تیلر شما توانایی حرکت مناسب در سطح زمین کشاورزی را داشته باشد. پس در قدم اول لازم است تا یک تیلر کولتیواتور بنزینی که چرخ های مناسبی دارد، تهیه کنید. انواع تیلر SKN با قابلیت های متنوع در طراحی گوناگون از چرخ ها ساخته شده اند. در عین حال این تیلرها به شکلی طراحی شده اند تا بتوانید نوع چرخ را برای پوشش کاربری خاصی تعویض نمایید.

چگونه یک تیلر کولتیواتور بنزینی مناسب تهیه کنیم؟

  • تیلر کولتیواتور بنزینی باید قدرت موتوری کافی داشته باشد: در تمام مراحل خاک ورزی توسط تیلرها نیاز به تولید قدرت موتوری بسیار زیادی داریم. در این بین قطعاً با فضاهای بسیار متنوع از زمین‌ های کشاورزی مواجه هستیم. لذا هر دستگاه تیلر با هر نوع قدرتی را نمی توانیم در هر نوع مزرعه ای به کار اندازیم. مزارع با زمین های شالی کاری نیاز به قدرت بالای موتورهای بنزینی دارند. در عین حال فعالیت در سطح باغ های شخصی و یا زمین های جالیزی چندان نیازی به تعریف قدرت های حداکثری را احساس نمی‌ کند. به هر صورت بهتر است در باب قدرت تعریف شده برای تیلر کولتیواتور بنزینی خریداری شده تامل کرده باشید. در این بین انواع تیلر SKN با طراحی در قدرت های کاملا متنوع در سطح بازار حضور دارند.
  • تیلر کولتیواتور از تیغه با طول مناسب برخوردار باشد: ظرفیت کاری تا سرعت اجرای عملیات خاک ورزی توسط هر دستگاه تیلر کولتیواتور به طول محور تیغه دار آن مربوط است. هر چه طول این محور بلندتر باشد، قابلیت شخم زنی وسیعتری ایجاد می شود. لذا تیلر کولتیواتور می ‌تواند با سرعت بیشتری به تکمیل عملیات خاک ورزی بپردازد. قطعاً هر کسی علاقه دارد تا از تیلر با طول محور بلندتری استفاده کند. اما در نظر داشته باشید که محور بلندتر، مستلزم به استفاده از موتور قوی تر و ابعاد بزرگتر دستگاه می باشد. در نتیجه بر قیمت نهایی تیلر تاثیرگذار است. توصیه شده است در انتخاب تیلر، ابعاد مزرعه را ملاک قرار بدهید و سعی کنید از تیلری که می‌ تواند سرعت عمل مناسبی داشته باشد، استفاده کنید. طبعا برای مزارع کوچک بهتر است از تیلرهای کوچکتر داشته باشید. انواع تیلر SKN با قابلیت تعریف محور تیغه ها در طول متغیر طراحی شده ‌اند. این مدل ها می توانند از طول ۸۰ الی ۱۳۰ سانتیمتری را پوشش بدهند. به این ترتیب هر تیلر SKN در دسته ماشین ها که سرعت عملیات خاک ورزی مناسبی دارند، قرار می گیرد.
  • امکانات جانبی برای انجام فعالیت های متفرقه را جدی بگیرید: هر دستگاه تیلر کولتیواتور برای تکمیل عملیات خاک ورزی طراحی شده است. اما قرار نیست که تنها به انجام همین عملیات ساده بپردازد. با استفاده از یک تیلر می ‌توانید شخم زنی کنید، پمپ آبی را به کار اندازید، سمپاشی کنید، نهر بکنید و یا در دروی محصولات و بارکشی فعالیت کنید. در بحث کاربردها برای انواع تیلر کولتیواتور به این مباحث مفصل اشاره کردیم. لکن تیلر کولتیواتور وقتی می تواند در چنین فعالیت هایی حاضر باشد که از این امکانات کاربردی برای آنها تعریف شده باشد. پس اگر پرداختن به این فعالیت های متفرقه اما مهم و تاثیرگذار در کشاورزی برای شما اهمیت دارد، قبل از اقدام به خرید هر تیلر کولتیواتور بنزینی از حضور این امکانات در بخش های فنی دستگاه اطمینان حاصل کنید. انواع تیلر SKN در تامین این کاربردهای متنوع کاملاً توانمند هستند. با هر تیلر SKN می توانید طیف کاملی از فعالیت های ریز و درشت کشاورزی را به خوبی و با دقت مناسب در سرعت عمل بالا به انجام برسانید.

چگونه یک تیلر کولتیواتور بنزینی مناسب تهیه کنیم؟

سخن پایانی برای خرید تیلر SKN

خاک ورزی به یقین در دسته مهمترین عملیات های کشاورزی قرار دارد. در این مرحله باید خاک را برای رشد گیاهان کشاورزی آماده کنیم. باید خاک را نرم کنیم، سله های شکل گرفته شده را بشکنیم، ریشه علف های هرز را از دل خاک بیرون بکشیم، کود و کمپوست را در حجم خاک بگسترانیم و در یک کلام فضا را برای رشد و نمو هر چه بهتر گیاهان مزرعه آماده کنیم. پس وقتی در مورد یک دستگاه تیلر کولتیواتور صحبت می کنیم، قرار است از مهمترین ابزارهای موتوری شده کشاورزی صحبت کنیم.

در هر حال این ابزار موتوری شده کشاورزی قابلیت انجام انبوه فعالیت ‌ها را برای ما دارد. آنها می توانند طیف کاملی از فعالیت های ریز و درشت کشاورزی را انجام بدهند و یا قدرت موتوری برای به کار انداختن دیگر تجهیزات را تأمین نمایند. پس خیلی اهمیت دارد که دستگاه تیلر کولتیواتور خریداری شده توسط ما کاملاً با فضای کار مزرعه هماهنگ باشد و قابلیت انجام صحیح و سریع کارها را داشته باشد.

در این بین محصولات متنوع از تیلر SKN در رده ماشین ‌آلات میان رده بازار قرار دارند. محصولاتی خوش ساخت و باکیفیت که با قابلیت انجام طیف کاملی از کارهای کشاورزی طراحی شده ‌اند. البته برای بهره ‌مندی درست از انواع تیلر SKN باید مجموعه تیغه ها و ادوات مخصوص را تهیه کرده باشید. بهتر است برای این منظور از خدمات نمایندگی تیلر SKN استفاده کنید. در نمایندگی تیلر SKN می توانید به مجموعه کاملی از انواع تیغه ها و ادوات مخصوص ماشین های SKN دسترسی داشته باشید.

قدرت مناسب، طراحی ایده آل، کیفیت خوب و قیمت اقتصادی در میزان فروش تیلر کولتیواتور SKN تاثیرگذار است. در حال حاضر میزان فروش تیلر کولتیواتور SKN جایگاه نسبی مناسبی در سطح بازارهای داخلی کسب کرده است. قطعاً توجه به قیمت تیلر SKN در این باره تأثیر گذاشته است. قیمت تیلر SKN با توجه به انبوه امکانات، شرایطی کاملا اقتصادی و به صرفه را تامین کرده تا بتوانید به راحتی این ماشین توانمند و خوش ساخت را در سطح مزرعه به کار اندازید.

سخن پایانی برای خرید تیلر SKN

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5