خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

خرید اره بنزینی دولمار یا اشتیل؟

فهرست مطالب

خرید اره بنزینی دولمار یا اشتیل؟

حتماً از عنوان متوجه شده‌اید که این یادداشت، یک مقایسه بین این دو برند است و در آن قصد داریم تا ضمن ارائه اطلاعاتی در مورد تولیدات هر دو برند، مقایسه اجمالی بین مزایا و معایب هر برند داشته باشیم. بدون فوت وقت به سراغ بررسی اره موتور دولمار و اره موتوری اشتیل خواهیم رفت.

پیشینه برند اره بنزینی دولمار

برند دولمار سابقه‌ای طولانی در حیطه تولید ابزار دارد و با چیزی حدود 80 سال تجربه، سابقه ارزنده‌ای در این حیطه از آن خود ساخته است.

این شرکت در سال 1927 پا به عرصه وجود گذاشته و گام‌های مستمر به سمت تبدیل شدن به یک تولیدکننده موفق را با خالق خود یعنی امیل لرپ آلمانی برداشته است. لرپ اولین اره بنزینی را ابداع کرده و همین به نقطه اتکایی برای موفقیت روزافزون این برند تبدیل شد.

اما در مورد علت نامگذاری برند، نارسایی‌ها و ابهامات مختلفی وجود دارد که اساساً امیل لرپ با چه استدلالی، نام دولمار را برای برند خود برگزیده است.

محکم‌ترین ایده و ادعایی که در این زمینه وجود دارد، بر این مبناست که نام دولمار از کوهستانی با همین نام و واقع بین حد فاصل دو شهر فرانکفورت و لایپزیش به عاریت گرفته شده است. اجازه دهید تا پیش از پرداختن فنی به خود اره بنزینی دولمار بخش مهم دیگری از سابقه این برند را توضیح دهیم.

در سال 1991 دولمار توسط برند مشهور و معروف ماکیتا، مورد تملک واقع شد؛ ماکیتا در حیطه تولید ابزار برقی توانایی و شهرتی جهانی دارد و دولمار نیز در آن زمان در حیطه تولید ابزار بنزینی. این همان ترکیب اعجاب‌انگیزی بود که برای فتح دنیای ابزارآلات عالی است.

تجربه نیز نشان داد که این ترکیب موفقیت‌های روزافزونی را بدست خواهد آورد. تا سال‌ها هر دو برند ماکیتا و دولمار با حفظ ماهیتی مجزا، تولید خود را در دنیای مختلف تولید می‌کردند اما در طی سال‌های اخیر دو برند تلفیق شده و بسیاری از تولیدات دولمار با برند ماکیتا در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند.

پس اصلاً جای تعجب نیست که بسیاری از مدل‌های موفق دولمار، امروزه با نام ماکیتا در بازار حاضر شوند. قطعاً این یک یادداشت با هدف تدریس تاریخ نیست و حال باید مستقیم به سراغ اصل مطلب برویم؛ اره بنزینی دولمار.

مزایای اره بنزینی دولمار چیست؟

  •         قیمت: وقتی که پای قیمت وسط باشد، هیچ‌کسی توان شکست دادن دولمار/ماکیتا را ندارد. این بدان معنی نیست که محصولات این برند، همواره ارزان‌ترین مدل هر دسته هستند، خیر. اساساً مقصود از ارزان بودن اره بنزینی دولمار/ماکیتا، مقرون به صرفه بودن و دستیابی به بیشترین کیفیت و امکانات در کمترین قیمت ممکن است.
  •         نگهداری: بسیاری از کاربران معتقدند که اره بنزینی دولمار/ماکیتا در سهولت نگهداری، نسبت به اره‌بنزینی اشتیل، برتری دارند. این موضوع از ساختار ساده و کاربردی‌تر اره بنزینی دولمار ناشی می‌شود. روح خلاقانه مهندسی آلمانی با ترکیبی از مواد اولیه تراز اول منجر به تولید وسیله‌ای شده است که ضمن سهولت در نگهداری، شانس خرابی و نقص در آن تا حد زیادی کمتر از سایر برندهاست. از سویی دیگر حتی در صورت بروز نقص نیز، تعمیر و تعویض اجزا و قطعات مختلف اره بنزینی دولمار آسان‌تر خواهد بود. اره بنزینی اشتیل با یک ضعف جزئی در بخش روغن، همیشه شانس بیشتری برای خرابی و نقص دارند.
  •         تعدد مدل‌ها و گونه‌های در دسترس: اره بنزینی دولمار/ماکیتا در انواع و مدل‌های مختلفی در دسترس است و این باعث شده تا شما بتوانید در هر حال بسته به نیاز خود مدلی مناسب را انتخاب و تهیه کنید. این تعدد مدل‌ها به اره بنزینی دولمار کمک شایانی کرده تا دقیقاً انتظارات اقشار و طیف‌های مختلف مصرف‌کنندگان برآورده سازد. جالب اینکه تعدد مدل‌ها، تنها محصور به تفاوت در جزئیات یا امکانات نیست، آنچنان که مشهود است به طور مثال از حجم موتور 35 تا 79 سی‌سی چندین نوع موتور مختلف با حجم متفاوت در اره بنزینی دولمار/ماکیتا استفاده شده است.

نقاط ضعف اره بنزینی دولمار چیست؟

  •         دایره عرضه محصولات: اره بنزینی دولمار متأسفانه به آن میزان که باید و شاید در دایره وسیعی عرضه نشده و تمرکز خود را صرف برخی بازارهای خاص اروپایی و خاور دور کرده است؛ این در حالی است که اره برقی اشتیل در بازارهای متفاوت و بیشتری عرضه خواهد شد. همین دایره محدود عرضه از سویی دیگر باعث شده تا گاهاً در بازارهای کشورهای کمتر توسعه‌یافته شاهد کمبود برخی قطعات حیاتی اره بنزینی دولمار باشیم و این اصلاً جالب نیست.
  •         آلایندگی بالا: یکی دیگر از نقاط ضعف اره درخت‌بر دولمار، آلایندگی بالای آن است. هرچند تولیدکنندگان همواره با تدابیر مختلفی در صدد کاهش سطح آلایندگی هستند اما همچنان موتورهای تولیدی دولمار، سطح مطلوبی از آلایندگی را ندارند. هرچند این یک نقطه ضعف برای کاربران نیست اما به هر حال نباید نسبت به تولید آلاینده‎‌های زیست‌محیطی بی‌توجه بود.

پیشینه برند اره بنزینی اشتیل

اشتیل یکی دیگر از تولیدکنندگان با سابقه اره بنزینی و ماشینی در آلمان است. بنیانگذار اشتیل، آندریاس اشتیل، اولین اره ماشینی خود را در سال 1926 تولید کرد و به نوعی می‌توان این تاریخ را مبدأ تولید اره بنزینی اشتیل دانست. نکته جالب در مورد اره بنزینی اشتیل رکورد اعجاب‌انگیز آن در فروش برای سال‌های طولانی است.

به‌طوری که می‌توان گفت که از سال 1971، اره بنزینی اشتیل در این عرصه پرفروش‌ترین بوده است و همچنان علت این مسئله برای بسیاری از فعالان این حوزه محل ابهام است. بسیاری این موضوع را به تولید انواع مختلف اره‌ها و ابزار توسط این برند نسبت می‌دهند و برخی دیگر آن را گواهی بر کیفیت برتر اره بنزینی اشتیل می‌دانند. علت هرچه که باشد، نشان‌دهنده توانایی بالای این برند خواهد بود. 

مزایای اره بنزینی اشتیل چیست؟

  •         دایره وسیع عرضه: اره بنزینی اشتیل یکی از آن دسته ابزاری است که تقریباٌ در بازار اغلب کشورها قابل مشاهده و خریداری است. این دایره وسیع عرضه باعث شده تا قطعات و لوازم یدکی اره بنزینی اشتیل نیز بیش از سایر برندها در بازار موجود باشد. البته این یک موضوع کلی نیست و باید اقتضائات بازار کشورهای مختلف را در نظر داشت. به هر طریق در شرایط برابر، همواره تعدد مدل‌های در دسترس اره بنزینی اشتیل نسبت به سایر برندهای رقیب بیشتر است.
  •         تعدد مدل‌ها و گونه‌ها: در اره بنزینی اشتیل نیز مانند دولمار، شاهد تعدد قابل قبولی اس مدل‌ها هستیم و همین کمک می‌کند تا به سادگی محصولی منطبق با نیازهای خود را خریداری کنید.
  •         قیمت: شاید قیمت‌ها در اره بنزینی اشتیل نسبت به اره بنزینی دولمار قدری بیشتر باشد(در شرایط برابر توانایی و امکانات) اما همچنان به نسبت به سایر رقبا و برندهای سطح پایین‌تر، قیمت مقرون به صرفه و منطقی‌تر است. شاید در مجموع پول بیشتری بپردازید اما با احتساب کیفیت و امکانات، این مبلغ کاملاً منطقی خواهد بود.

نقاط ضعف اره بنزینی اشتیل چیست؟

  •         آلایندگی بالا: اینکه اغلب موتورهای بنزینی سطح آلایندگی بالایی دارند، کاملاً واقعیت دارد و باید به عنوان یک نقطه ضعف کلی برای انواع اره‌های بنزینی در نظر گرفته شود. اما در کنار این واقعیت باید پذیرفت که هر دو برند دولمار و اشتیل قدری نسبت به استانداردهای آلایندگی بی‌توجه بوده و در بسیاری موارد این مسئله را فدای تولید محصولاتی با قیمت بیشتر می‌کنند.

کدام‌یک را بخریم؟

احتمالاً به تا به اینجا با مطالعه موارد قوت و ضعف هر برند متوجه شده باشید که اره دولمار و اره اشتیل، تا حد زیادی از نظر توانایی، کیفیت و مقاومت شباهت دارند و تقریباً در یک سطح از کیفیت قرار دارند. همین موضوع باعث شده تا در خرید این دو اره آلمانی، بخش مهمی از فاکتورهای تصمیم‌گیری وابسته به نظر خود شما باشید.

ممکن است شما به هر علتی نسبت به یکی از این دو برند اعتماد بیشتری داشته باشید. از سویی دیگر البته، دقت داشته باشید که این یک بررسی با اتکای به شناختی جهانی از این دو برند است، ممکن است در کشور عراق شاهد فروش بهتر اشتیل باشیم و اوضاع در ترکیه تفاوت داشته باشد.

پس با این وجود بهتر است تا ضمن در نظر داشتن این نقاط ضعف و قوت، همراه از فروشندگان با تجربه این حوزه نیز مشورت بگیرید. برای خرید یک اره آلمانی بهتر از بین اره دولمار و اره اشتیل ، تجربه خود بازاریان کشور را نیز در نظر داشته باشید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر