خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

دلایل اصلی روشن نشدن موتور برق گازوئیلی چیست؟

موتور برق دیزلی چرخ دار استارت باطری

فهرست مطالب

بهره مندی از وجود موتور برق گازوئیلی

یکی از موتور برق هایی که در بسیاری از اماکن مختلف امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و برق اضطراری مکان های مختلفی را تأمین می سازد؛ موتور برق گازوئیلی است. همان طور که از نام این نوع از موتور برق ها کاملا روشن و هویداست؛ موتور برق گازوئیلی با توجه به سوخت گازوئیل موجود در خود عمل می کند، بنابراین می بایست به مانند سایر موتور برق های دیگر در خصوص این نوع از موتور برق ها هم مراقبت ها و احتیاط های لازم را به عمل آورد تا مانع از بروز هر گونه اتفاق و حوادث نا مترقبه ای شد که ممکن است بلای جان افراد مختلفی گردد.

دلایل پرطرفدار بودن موتور برق دیزل:

 موتور برق گازوئیلی نیز همانند سایر موتور برق های موجود در بازار مزایای بسیار زیادی دارد اما در عین حال می بایست به نکات ایمنی مربوط به آن ها هم توجه شود. یک از مشکلات شایعی که در این نوع از موتور برق ها صورت می گیرد؛ روشن نشدن موتور برق گازوئیلی است که در ادامه به ذکر مهمترین دلایل روشن نشدن و از کار افتادن آن ها پرداخته می شود تا با تمامی این علل و عوامل آشنا شده و به منظور پیشگیری از بروز چنین حوادثی آمادگی کامل را داشته باشیم، پس اگر شما نیز در مصارف خانگی یا صنعتی از وجود موتور برق گازوئیلی استفاده می کنید؛ تا پایان همراه ما باشید تا شما را در این راستا راهنمایی کنیم.

موتور برق دیزلی چرخ دار استارت باطری

رعایت نکات لازم پیش از خرابی موتور برق

در صورتی که می خواهید موتور برق گازوئیلی شما در معرض هیچ گونه آسیب و مشکلی واقع نگردد؛ می بایست هر چند وقت یک بار دستگاه مورد نظر خود را مورد وارسی قرار دهید و به سرویس های دوره ای دستگاه مورد نظر توجه ویژه ای قائل شوید، چرا که در صورت عدم رسیدگی و توجه به این مسائل ممکن است خیلی زود عمر مفید دستگاه شما رو به کاهش رود و شما را مجبور به اعمال هزینه های بیهوده تعمیر و تعویض قطعات موجود در دستگاه مورد نظر کند. به همین جهت رعایت چندین نکته در اولویت قرار دارند که عبارتند از:

 تعویض دوره ای و منظم روغن موتور و توجه به این مسئله

 تعویض فیلتر هوا در بازه های زمانی مختلف

 تمیز کردن و وارسی نمودن شمع موتور

توجه به هر یک از این مسائل و تمیز کاری و پاکسازی دستگاه مورد نظر باعث می شود تا دستگاه شما کمتر در معرض آسیب واقع گردد. ولی در هر صورت پس از یک مدت زمانی نامشخص ممکن است رفته رفته موتور برق گازوئیلی نیز در معرض آسیب قرار گیرد که عیب یابی آن ها به عهده تکنسین و کادر مجرب و دانش آموخته ای است که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. یکی از همین مشکلاتی که ممکن است برای موتور برق گازوئیلی شما رخ دهد؛ در کنار سایر مشکلات و ایراد های فنی دیگر روشن نشدن موتور برق گازوئیلی است که در ادامه به مهمترین علل و عوامل این مشکل پرداخته می شود.

موتور برق دیزلی اینکو چرخ و دسته دار

مهمترین دلایل روشن نشدن موتور برق گازوئیلی

علل و عوامل بسیار زیادی وجود دارند که ممکن است پس از یک مدتی استفاده از موتور برق گازوئیلی شاهد روشن نشدن این نوع از موتور برق ها باشیم. از جمله این عوامل مختلف می توان به موارد زیر اشاره داشت که هر یک از آن ها به تنهایی می توانند یکی از عوامل مختلفی تلقی گردند که سبب روشن نشدن موتور برق گازوئیلی یا به سختی روشن شدن آن ها می باشد. این عوامل عبارتند از:

1-    ایجاد گرفتگی در لوله های سوخت که بایستی حتما این مسئله مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در صورت بروز گرفتگی مشکل به وجود آمده را برطرف نمود.

2-    نبود سوخت در باک که در این صورت با شارژ نمودن سوخت گازوئیل در موتور برق گازوئیلی می توان به مشکل نامبرده شده خاتمه داد.

3-    وجود هوا در لوله های فشار ضعیف که پس از عیب یابی و بروز چنین حادثه ای می بایست هوای موجود در این لوله ها را خارج کرد تا دستگاه قادر به روشن کردن باشد.

4-    بسته شدن فیلتر سوخت و از کار افتادن پمپ اولیه

5-    مشکلات ناشی از لوله ها که می بایست رو به پاک نمودن لوله ها به وسیله فشار هوا با سیم نازک آورد تا بدین ترتیب مشکل به وجود آمده را مرتفع گرداند.

6-    هواگیری نمودن مدار به منظور رفع مشکل به وجود آمده در آن

7-    ایجاد اختلال در المنت دستگاه که در صورت نیاز می بایست این قطعه را تعویض نمود.

8-    ایجاد مشکل و ایراد فنی در سوپاپ های پمپ یا فنر آن که بایستی به هنگام عیب یابی مشکل به وجود آمده این مسئله را نیز مورد بررسی قرار داد و آن را به خوبی تحت کنترل خویش قرار داد.

راه کار هایی جهت رفع ایراد روشن نشدن موتور برق

هر یک از مشکلات یاد شده می توانند از جمله مهمترین دلایلی به حساب آیند که سبب روشن نشدن یا به سختی روشن شدن موتور برق دیزلی می گردند. در صورت بروز مشکلی ناشی از روشن نشدن موتور برق گازوئیلی می بایست این مشکل را برطرف نمود.

برای این منظور ابتدا لازم است هر یک از قطعات و موارد بالا را - که پیشتر از آن ها یاد کردیم- مورد بررسی و وارسی قرار داد تا در صورت بروز هر یک از این مشکلات و در صورت نداشتن شمه فنی و دانش لازم در این خصوص مراتب را خیلی زود به یک تعمیرکار مجرب و کارکشته ای سپرد که سال ها در این زمینه مشغول به فعالیت است و می تواند با توجه به تجربه و تخصص لازم در زمینه تعمیر انواع موتور برق ها و به ویژه موتور برق گازوئیلی مشکل عدم روشن کردن آن ها را خیلی زود برطرف نماید تا باری دیگر بتوان از این دستگاه به خوبی بهره مند شد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر