خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید بهترین موتور برق موجود در بازار

موتور برق دیزلی استارتی

فهرست مطالب

خرید موتور برق، بدون دانش و آگاهی کافی نسبت به جزئیات هر مدل و برند، در واقع به معنی هدر دادن انرژی، وقت و سرمایه شماست زیرا با تعدد بسیار بالایی که در این بازار به چشم می‌خورد، در عمل انجام یک خرید موفق بدون شناخت کافی وجود ندارد البته این موضوع در خرید تمام وسایل حاکم است اما در خرید موتور برق ، با توجه به تعدد بسیار زیاد مدل‌ها، جزئیات و توانایی‌ها، اهمیت شناخت کافی بشدت بیشتر خواهد شد ما تحت عناوین و چارچوب‌های مختلفی تلاش خود را صرف ارائه نکات دقیقی در مورد نحوه خرید موتور برق کردیم اما این بار با یک روش و سبک متفاوت در خدمت شما هستیم. برای دستیابی به برخی از نکات جذاب و کاربردی در خرید موتور برق ، تا انتها با ما همراه باشید. ما این عناوین را برای مطالعه شما همراهان گرامی فراهم کرده‌ایم:

  •         همچنان بر نکته اصلی در خرید موتور برق تأکید داریم
  •         این بار با روشی متفاوت یک راهنما برای خرید موتور برق تهیه کردیم
  •         کم‌مصرف بودن یک فاکتور مهم در خرید موتور برق
  •         قابلیت کار در ساعات مداوم
  •         کم‌صدا بودن یک ویژگی مهم دیگر در خرید موتور برق
  •         بهره‌مندی از یک بدنه قوی و مقاوم
  •         بهره‌مندی از یک مدار برق قوی

موتور برق دیزلی استارتی

همچنان بر نکته اصلی در خرید موتور برق تأکید داریم

همچنان بر این نکته که به کرات در یادداشت‌ها تکرار شده است تأکید داریم: اصلی‌ترین نکته در داشتن یک خرید موفق، آگاهی کافی نسبت به نوع و میزان نیازهای خود است. این نیازهای شماست که تعیین می‌کند باید چه مسائلی را مد نظر داشته و خرید موتور برق با چه توانایی‌هایی را در دستور کار قرار دهید پس با در نظر داشتن این نکته، دیگر نیازی نیست تا به تشریح این مسئله بپردازیم که شناخت نوع نیازها تا چه حد مهم و تعیین‌کننده است. پیش از رفتن به بخش‌های بعدی یادداشت، سعی کنید تا نیاز خود را کامل ارزیابی کنید.

این بار با روشی متفاوت یک راهنما برای خرید موتور برق تهیه کردیم

این بار ترجیح ما بر این بود که با روشی بدیع به سراغ تهیه چنین نکاتی رفته و متن متفاوتی را برای شما همراهان گرامی فراهم کنیم. در این یادداشت روش کار ما بدین شکل است که با رجوع به لیست برترین موتور برق‌های موجود در بازار جهانی رفته و با بررسی دقیق وضعیت آن‌ها، تلاش می‌کنیم تا ویژگی‌های مشترک بین مدل‌های موجود در لیست را به دقت بررسی کنیم بدیهی است که برای خرید بهترین موتور برق، باید بدانید که بهترین موتور برق‌ها چه ویژگی‌هایی دارند. لیستی که ما با بررسی خصوصیات موتور برق‌های آن به این نتایج دست یافتیم در واقع لیست 10 موتور برق پرفروش و موفق جهان است. 

موتور برق بنزینی ۴ کیلووات

کم‌مصرف بودن یک فاکتور مهم در خرید موتور برق

با نگاهی به لیست 10 موتور برق پرفروش و موفق در جهان، متوجه خواهید شد که کم‌مصرف بودن، نقطه اشتراک تمام محصولات حاضر در لیست است. این بدان معنی است که در خرید موتور برق ، توجه به مصرف محصول و کم مصرف بودن آن یک امر بسیار مهم است البته نباید با یک دید مطلق به این قضیه نگاه کنید زیرا کم‌مصرف بودن یک وسیله در شرایط خاصی معنا پیدا می‌کند. به طور مثال در نظر داشته باشید که شما نمی‌توانید از یک ماشین انتظار داشته باشید تا به قدر یک موتور سیکلت سوخت مصرف کند. در خرید موتور برق نیز، ضمن توجه به توان خروجی موتور برق، باید به میزان مصرف آن توجه کنید قطعاً در شرایط برابر تلاش کنید تا به سراغ محصولی با مصرف کمتر بروید.

قابلیت کار در ساعات مداوم موتور برق

ممکن است برداشت شما این باشد که این ویژگی نیز تفاوتی با ویژگی پیشین نداشته و هر دو یک معنا دارند اما این یک برداشت سطحی از موضوع است. بله بخشی از قابلیت کار در ساعات مداوم در گرو کم‌مصرف بودن محصول است اما این همه ماجرا نیست برای اینکه یک موتور برق دیزلی یا موتور برق بنزینی، قابلیت سرویس‌دهی در ساعات طولانی و به صورت مداوم را داشته باشد، کم‌مصرف بودن بخشی از ماجراست اما ظرفیت مناسب باک، نوع سوخت مصرفی و میزان بهره‌وری موتور عوامل دیگری هستند که باید در نظر گرفت. 

موتور برق دیزلی هیساکی چرخ و دسته دار

این مجموعه عوامل کاملاً مرتبط و در هم تنیده هستند اما باید به دقت بررسی شوند. به طور مثال دقت داشته باشید که یک موتور برق بنزینی فرضی، 4 لیتر در یک ساعت کار مداوم بنزین مصرف می‌کند و حجم باک آن 4 لیتر است. در مقابل یک موتور برق بنزینی دیگر 5 لیتر در یک ساعت کار مداوم مصرف می‌کند اما باک آن 10 لیتر گنجایش دارد. در این مورد موتور برق بنزینی اول کم‌مصرف‌تر است اما موتور برق بنزینی دوم مدت زمان بیشتری را روشن مانده و خدمت‌رسانی می‌کند.

کم‌صدا بودن یک ویژگی مهم دیگر در خرید موتور برق

صدا یکی از موضوعات آزاردهنده‌ای است که در کار با موتور برق شدیداً ذهن شما را به خود درگیر خواهد کرد. هرچند ما در مورد خرید موتور برق برای مصارف مسکونی و خانگی بر کم‌صدا بودن محصول تأکید داریم اما بهتر است حتی در مصارفی مانند حضور در پروژه‌های ساخت و ساز نیز به سراغ محصولاتی بروید که صدای کمتری دارند. یکی از فاکتورها برای موفقیت محصولات مختلف صدای کم آن‌هاست که باعث تمایز و برتری خواهد شد. معمولاً موتور برق‌هایی که دارای تولید صدای زیر 60 دسی‌بل هستند بسیار عالی و محصولاتی که تولید صدای آن‌های زیر 70 دسی‍بل است، قابل قبول هستند.

بهره‌مندی از یک بدنه قوی و مقاوم در هنگام انتخاب موتور برق

یکی دیگر از نکاتی که وجود دارد، بهره‌مندی از یک بدنه قوی و مقاوم است که ممکن است به علل مختلفی نادیده گرفته شود. هر چند طراحی ظاهری مدل‌های مختلف این وسیله متمایز است و در حالی که برخی ممکن است بدنه یکپارچه فلزی داشته یا تنها به یک چهارچوب فلزی بسنده کرده باشند، اما در خرید مقاومت وسیله را باید در نظر داشت فراموش نکنید که موتور برق یک وسیله قابل حمل است و اصلی‌ترین ویژگی آن نهفته در قابلیت جابجایی آن است پس با این حساب حمل شده و به نقاط مختلف می‌رود. پر واضح است که محیط‌های کاری با ضربات و فشارهای زیادی گره خورده و به همین علت، داشتن مقاومت بالا الزامی و غیر قابل چشم‌پوشی است.

بهره‌مندی از یک مدار برق قوی برای موتور برق

بسیار مهم است تا در خرید موتور برق به میزان کیفیت و دوام مدار برق وسیله دقت کنید. موتور برق بخاطر ماهیتی که دارد ممکن است جریان‌های عظیمی را در بخش خروجی خود پوشش دهد و به همین علت اگر مدار برق آن با ضعف مواجه شود، در کنار صدمه زدن به وسایل برقی شما، ممکن است خود نیز آسیب داده و حتی دچار حریق شود!

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر