خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید روان کننده بتن

فهرست مطالب

یکی از معضل هایی که در بسیاری از کارخانه های بتن آماده یا کارخانه های ساخت قطعات بتنی وجود دارد؛ مسئله خرید روان کننده بتن می باشد. در این قسمت می خواهیم به کاربران این سایت، نحوه خرید روان کننده بتن را آموزش داده و تمام عواملی را که در این خرید نقش دارند؛ مورد بررسی قرار دهیم.

 

  1.       اگر قصد دارید که روان کننده بتن را در داخل کارخانه اضافه کنید؛ کاهش دادن آب مسئله بسیار مهمی می باشد که باید حتما به آن توجه کرد. پس در این جا روان کننده ای که قرار است تهیه کنید و آن را مورد استفاده قرار دهید؛ باید کاهنده آب باشد و به دنبال آن حفظ اسلامپ آن نیز باید بسیار خوب باشد. اگر ‌می خواهید بتن شما خود تراکم باشد؛ باید توجه داشته باشید که حفظ اسلامپ روان کننده بسیار بالا باشد تا بتواند محل پروژه اسلامپ را به صورت ریزشی نگه دارد.
  2.       اگر فاکتورهای گفته شده در قسمت قبل برایتان مهم نیست و فقط هدف شما در استفاده از روان کننده بتن، روان کردن آن می باشد؛ بهترین راه ممکن برایتان، استفاده از روان کننده های نسل اول و دوم می باشد؛ زیرا قیمت آن ارزان تر می باشد.

 

 نکته حائز اهمیت دیگر در خرید روان کننده بتن، موضوع هوازایی روان کننده می باشد. در هنگام تولید روان کننده ها از مواد حباب زا استفاده می شود در حالی که این حباب و هوای ناخواسته مقاومت بتن را کاهش می دهد.پس هنگام خرید و استفاده از روان کننده بتن به این فاکتور نیز توجه کرده و آن را تست کنید.

 

  1.       نکته مهم دیگر برای خرید روان کننده بتن، به صرفه بودن آن می باشد که برای بسیاری از کاربران نکته مهمی محسوب می‌شود. روان کننده بتن، بسته به برند و فروشگاهی که این محصول را از آن خریداری می‌کنید؛ قیمت متفاوتی دارد که از جایی به جای دیگر کاملا متفاوت می باشد.
  2.       معمولاً تاریخ انقضاء روان کننده ها یک سال می باشد. پس در هنگام خرید این محصول توجه داشته باشید که آن را بیش از حد در انبار نگه ندارید؛ زیرا پس از یک سال، تاریخ انقضاء محصول تمام شده و دیگر قابل مصرف نیست.
  3.       پیش از خرید روان کننده بتن بهتر است که تنوع بازار اطراف را به خوبی شناخته و نیازهای خریدارانتان را بدانید. سپس با توجه به موارد گفته شده بهترین بتن را تولید کرده و از روان کننده متناسب با آن استفاده کنید.

 

فروش روان کننده بتن

 

اغلب و به طور معمول قیمت روان کننده های بتن از فوق روان کننده ها ارزان تر می باشد. قیمت روان کننده بتن به صورت های مختلفی محاسبه می شود و برای آن معیار های متفاوتی وجود دارد. همان طور که می‌دانید حالت فیزیکی محصول به صورت کاملا مایع می باشد و برای همین بسته‌بندی‌های آن نیز باید متناسب با مایعات باشد. البته روان کننده های پودری نیز در بازار موجود هستند.

 

در این قسمت قصد داریم به انواع بسته بندی هایی که برای روان کننده های بتن در بازار رایج است بپردازیم.

 

  1.       ظرف های پت یک لیتری: این نوع یکی از انواع بسته بندی های رایج روان کننده های بتن در بازار می باشد که اغلب اوقات برای کار هایی مانند ارسال نمونه یا کارهای آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.قیمت هر لیتر روان کننده بتن به برند آن بستگی دارد.
  2.       گالن های ۲۰ لیتری: از این نوع بسته بندی های رایج روان کننده های بتن در پروژه ها و به طور کلی جاهایی که عمل افزودن روان کننده به بتن، توسط خود انسان صورت می‌گیرد؛ استفاده می شود.
  3.        پالس های ۱۰۰۰ لیتری: این نوع بسته بندی برای استفاده در کارخانه های بزرگ، تولید کننده های قطعات بتنی و ... مورد استفاده قرار می گیرد.
  4.       فلکسی تانک: این نوع از انواع بسته بندی روان کننده های بتن ظرفیتی حدود ۲۵ هزار لیتر دارند که بیشتر برای صادرات و واردات عمده مناسب هستند. توجه داشته باشید که این نوع بسته بندی برای خرید و فروش های رایج روان کننده در داخل کشورمان رایج نیستند.

 

 

 

 

همان طور که پیش از این گفته شد روان کننده های بتن انواع بسیار مختلفی دارند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. همچنین مقدار مصرف و اثرات ناشی از آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد. به طور مثال برخی از روان کننده های بتن تک منظوره بوده و برخی دیگر به صورت چند منظوره می باشند.

 

با توجه به شرایط استفاده از بتن روان کننده، نوع روان کننده ای که از آن استفاده می کنید باید متناسب با بتن مورد نظر باشد که بهتر است در این مورد از نظر کارشناسان مجرب در این زمینه استفاده کرد.مقدار روان کننده ای که مورد استفاده کاربران قرار می گیرد و عوامل زیادی مانند طرح اختلاط بتن، شرایط و دمای محیط، نسبت آب به سیمانف نوع روان کننده و .... در تعیین قیمت محصول روان کننده بتن موثر هستند. همچنین توجه داشته باشید که روان کننده ها به صورت پودری نیز قابل خرید هستند. با این حال بهتر است که بیشتر از روان کننده های مایع استفاده شود.به طور کلی می ‌توان گفت که عوامل بسیار زیادی وجود دارند که روی قیمت و کیفیت روان کننده بتن تاثیر می گذارند که از این موارد می‌توان به مواد شیمیایی، قدرت کاهندگی آبف حفظ کارایی، قابلیت پمپاژ بتن و ... اشاره کرد.

 

پیشنهاد می شود در هنگام خرید روان کننده بتن حتما با یک کارشناس مجرب در این زمینه مشورت کنید تا خریدتان را با اطمینان کامل و به بهترین شکل ممکن انجام دهید. علت این امر این است که یک کارشناس مجرب و حرفه ای با انواع روان کننده ها آشنایی کامل داشته و می تواند با توجه به نوع بتن به شما بگوید که باید از چه روان کننده ای و به چه مقدار استفاده کنید.

 

میزان مصرف روان کننده در بتن چقدر است؟

 

روان کننده های بتنی برای پمپ های بتنی با خاصیت تاخیری بتن توسعه یافته اند و در بیشتر موارد به صورت مایع تولید و عرضه می شوند. علاوه بر این ، این ماده چند منظوره خواص روان کننده بسیار ویژه ای برای بتن مورد نیاز ارائه می دهد.

 

البته ، لطفاً توجه داشته باشید که روان کننده های بتن نه تنها در پمپ های بتنی ، بلکه در کاربردهای دیگر مانند بتن آماده نیز استفاده می شوند ، به ویژه هنگامی که در مسافت های طولانی استفاده می شوند. در هوای گرم نیز بتن می ریزد ؛ از این روان کننده بتنی می توان به راحتی استفاده کرد.روان کننده های بتنی برای ریختن بتن فله بسیار مناسب هستند و عملیات آنها باید یکپارچه باشد.

 

میزان مصرف روان کننده :

 

با توجه به نوع عامل کاهنده آب که اساس روان کننده است ، میزان روان کننده در بتن ؛ متفاوت است. میزان استفاده از این ماده نیز به عوامل دیگری بستگی دارد ، همانطور که در زیر توضیح داده شده است:

 

1. طرح اختلاط بتن

2. شرایط اجرایی

3. دمای محیط

4.اسلامپ مورد نیاز

5.نوع مصالح سنگی

6. نسبت آب به سیمان

 

البته ، لطفاً توجه داشته باشید که بهترین راه استفاده از هرگونه افزودنی بتن (از جمله روان کننده های بتن) استفاده از دوز توصیه شده سازنده و تهیه نمونه کارگاه آن است. اما به طور کلی می توان گفت که مقدار مناسب روان کننده از دو دهم وزن سیمان استفاده شده تا 2 درصد وزن سیمان استفاده شده است و بین این دو مقدار متغیر است.

 

 

 

 

این مقدار نه تنها برای روان کننده ها ، بلکه برای سایر افزودنی های بتن نیز استفاده می شود.در این قسمت ، لازم است از روان کننده های فوق العاده به عنوان پایه روان کننده ها استفاده کنید ؛ و آنها را بررسی کنید. کاهنده های آب بتنی بر پایه پلی کربوکسیلات هستند.

 

روان کننده های بتنی نیز بر اساس پلی کربوکسیلات های اصلاح شده ، با هدف ساخت بتن خاص و خاص ساخته می شوند. لطفاً توجه داشته باشید که برای تولید بتن خود تراز یا خود متراکم ، و همچنین بتنی که نیاز به حداقل نسبت آب به سیمان دارد ، باید از روان کننده های بتن استفاده شود.اگر در ساخت بتن حجیم از کاهنده آب بر اساس الیاف پلی کربوکسیلیک اسید استفاده شود ، بتن بسیار سیال است. استفاده از این ماده باعث افزایش قابلیت پمپاژ و کاهش مصرف پمپ های بتنی می شود.

 

این روان کننده بتن نسبت آب به سیمان را در بتن فله کاهش می دهد و مقاومت بتن فله را تا حد زیادی بهبود می بخشد. عوامل دیگری که بر میزان روان کننده های بتن یا عوامل کاهنده آب تأثیر می گذارد شامل اساس مواد تشکیل دهنده و غلظت آنها می باشد.

 

به طور کلی ، مصرف همه افزودنی های بتن ، از جمله کاهش دهنده آب و روان کننده های بتن ، بر اساس درصد سیمان و مواد سیمانی موجود در بتن تعیین می شود.همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، میزان روان کننده بتن به عامل کاهنده آب نیز بستگی دارد ، مقدار آن می تواند بین دو دهم تا دو درصد وزن سیمان باشد و میزان مصرف نیز متناسب با غلظت افزودنی های مخصوص است.لطفاً توجه داشته باشید که برای بدست آوردن مصرف بهینه روان کننده های بتن باید از تست های آزمایشگاهی استفاده کرد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر