خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید ویبراتور برقی، بنزینی و دیزل

فهرست مطالب

از ویبراتور برقی تا بنزینی، دقت در خرید موتور مهم است!!!

هر وسیله ‌ای که می ‌خرید با هدف تامین نیازی است که قصد داشتن آن را کرده ‌اید. از یک لباس ساده تا خانه ای بزرگ و حتی فراتر از آن. حال اگر این خرید نتواند انتظارات شما را تامین سازد، یقیناً باعث آزار شما خواهد بود. خصوصاً اگر خرید مورد نظر در سمت و سوی ابزار کار شما باشد. هیچ چیز نمی تواند بدتر از آن باشد که ابزار خریداری شده ی شما به کار شما نیاید، زود خراب شود، کیفیت لازم را نداشته باشد، خروجی مطلوبی را تولید ننماید و یا از خدمات پس از فروش مطلوبی بهره مند نباشد. خرید درست ابزار چیزی فراتر از هر خرید معمولی است. چرا که این ابزار، عصای دست شما است و وجهه حرفه ی شما بستگی به صحت کار آنها دارد. در این گفتار قصد داریم تا در باب خرید مطمئن و صحیح ویبراتور بتن و همچنین موتور ویبراتور بنزینی، برقی و دیزل چیز هایی گفته باشیم. به هر حال در طیف بسیار بزرگ انواع ابزار های ساختمانی، یک ابزار کمتر شناخته شده ولی بسیار مهم مانند ویبراتور بتن وجود دارد که خیلی ها در مسیر خرید آن دچار اشتباهات عجیبی می شوند.

یادمان باشد که پیشرفت زمانبندی شده در یک پروژه ساختمانی، حرف اول را در آن پروژه می ‌زند. هر چیزی که بتواند در روند پیشرفت برنامه ریزی شده ی این فعالیت تاثیرگذار باشد، از نگاه کارفرما غیرقابل قبول است. موتور ویبراتور اگر چه یک ابزار ساده است و بزرگی آن در مقابل عظمت سازه های بتنی به چشم نمی آید؛ اما عدم کارکرد صحیح آن می تواند خسارت های سنگینی متوجه عملیات های ساختمان سازی و در ادامه وجهه حرفه ای صاحب خود داشته باشد. تازگی این محصول، وجود طیف گسترده از انواع و برند های متنوع در کنار نیاز های متعدد برای ویبراتور برقی و بنزینی و... ما را بر آن داشته تا در این گفتار به بیان شرح مختصری از راهنمای خرید موتور شیلنگ ویبراتور ارائه نماییم.

قرار است ویبراتور برقی باشد و یا بنزینی و یا دیزل؟

احتمالاً می ‌دانید که انواع موتور ویبراتور با هدف خارج سازی هوا از بتن مورد استفاده قرار می گیرد و برای این هدف، شیلنگ ویبراتور به ایجاد لرزش های شدید در اعماق بتن اقدام می ‌کند. این لرزش ها از طریق یک نیروی محرکه تامین خواهد شد.

تفاوت قیمت ویبراتور برقی، بنزینی و دیزل:

ویبراتور برقی، ویبراتور بنزینی، ویبراتور دیزل و... مدل ‌های شناخته شده در تامین نیروی محرکه ی شیلنگ ویبراتور هستند. انتخاب هر کدام از این موتور های محرکه بسته به شرایط پروژه انتخاب می ‌شود. اگر چه قیمت ویبراتور برقی تا ویبراتور بنزینی و دیزلی تاثیر عمیقی بر انتخاب خواهد داشت؛ اما دلایل دیگری نیز وجود دارند. تامین برق در محل ساختمان سازی، خرید ویبراتور برقی را منطقی نشان می‌ دهد. از طرفی در صورت نبود نیروی برق و یا نیاز به تامین قدرت های بیشتر، انواع ویبراتور بنزینی و یا ویبراتور دیزل است که در جایگاه منطقی تری قرار می ‌گیرند.

گاها هم پیش می آید که نیاز به یک ویبراتور سیار داشته باشیم که انواع ویبراتور دریلی می تواند نیاز های ما را مرتفع سازد. ویبراتور های دریلی در خانواده ویبراتور برقی جای می گیرند و در بحث بررسی قیمت ویبراتور برقی از ارزان ترین آنها می باشد.

قابلیت اتصال انواع شیلنگ ویبره به موتور ویبراتور:

برای درک بهتر تفاوت ‌های انواع برقی تا بنزینی و دیزلی بهتر است اندکی به شرایط کاری این موتور ها در عملیات کاری شیلنگ ویبراتور بپردازیم.

-         تقریباً هر سه مدل ویبراتور برقی، ویبراتور بنزینی و ویبراتور دریلی توانایی ساپورت کردن تمامی سایز های شیلنگ ویبراتور را دارند.

-         به جهت قدرت کم ویبراتور برقی نمی ‌توان از این مدل در پروژه ‌های بزرگ ساختمان سازی و یا راه سازی استفاده نمود.

-         در محیط های مسقف و یا تونل ها انواع ویبراتور بنزینی و یا ویبراتور دیزل به علت تولید آلودگی در خروجی آنها قابلیت استفاده ندارد. در این مکان ها ویبراتور برقی بهترین انتخاب است

-         تنها مدل ویبراتور دیزلی است که می ‌تواند شرایط کارکرد مداوم را از آن انتظار داشت.

-         تولید صدای ویبراتور برقی به مراتب از انواع ویبراتور بنزینی و یا ویبراتور دیزل کمتر می باشد.

-         کیفیت کار در شیلنگ ویبراتور برقی تا بنزینی و دیزل، رابطه مستقیم با قدرت آن دارد. از این رو کیفیت خروجی در ویبراتور دیزل به مراتب بهتر از انواع ویبراتور برقی و بنزینی می باشد.

-         قیمت ویبراتور دیزلبه مراتب از انواع دیگر بیشتر است.

  •      دقت در فلنچ موتور شیلنگ ویبراتور: اتصال شیلنگ ویبراتور به خروجی گردان موتور ها از طریق یک فلنچ صورت می ‌گیرد. دقت در انتخاب فلنچ، اطمینان از خروجی مطلوب خواهد بود. در سطح بازار داخلی دو نوع فلنچ به طور گسترده وجود دارد.

*        فلنچ موتور ویبراتور ایرانی: در مدل ایرانی برای محکم کردن کوپلینگ داخل فلنچ از یک پیچ استفاده شده است که باز و بسته کردن آن غالباً برای بسیاری دشوار است.

*        فلنچ موتور ویبراتور چینی: در مدل چینی به جهت محکم کردن کوپلینگ در داخل فلنچ از پین استفاده شده است که اصولاً از شرایط استفاده ی راحت تری به نسبت انواع پیچی برخوردار است.

دقت در کوپلینگ موتور ویبراتور بتن:

  •      دقت در جنس دو شاخه ی داخل موتور ویبراتور: همان طور که می ‌دانید، شیلنگ ویبراتور مکانیکی تا دیگر انواع از طریق اتصالی کوپلینگ شکل به موتور ویبراتور متصل خواهد شد. کوپلینگ ها در حالت کلی از یک ساختار نری و مادگی بهره ‌مند هستند. کوپلینگ در سمت شیلنگ ویبراتور با شکل یک دو شاخه فلزی است که با دو شاخه ی فلزی سمت موتور ویبراتور درگیر خواهد شد. این درگیر شدن در زمان گردش موتور باعث چرخش فنر داخل شیلنگ ویبراتور شده و در نهایت تولید لرزش خواهد نمود. کیفیت متریال در ساخت دو شاخه های داخل کوپلینگ می ‌تواند تضمین فعالیت کامل شما باشد. دو شاخه های داخل کوپلینگ شیلنگ ویبراتور را غالباً از انواع آهنی و چدنی تولید می کنند. انواع چدنی به شکل ریخته گری شده ساخته می ‌شود. دارای بلیسه است. شکنندگی بالایی دارد و جدا از کیفیت ساخت پایین، قابلیت اتصال مطلوب با طرف شیلنگ را ندارد. در مدل آهنی، پلیسه وجود ندارد؛ چرا که دو شاخه کوپلینگ از طریق عملیات تراشکاری ساخته شده است. مقاومت بالاتری به نسبت چدنی تأمین خواهد کرد و اتصال کاملتری وجود خواهد داشت.

میزان انعطاف شیلنگ ویبراتور:

انعطاف‌ پذیری مطلوب در شیلنگ ویبراتور را جدی بگیرید: موتور ویبراتور برقی تا بنزینی و دیزل قرار است در بطن سیالی سنگین و چگال مانند بتن به اجرای وظایف خود بپردازد. از این رو این تجهیز باید از شرایط انعطاف پذیری بسیار مطلوب و بالایی برخوردار باشد. جدا از ویبراتور برقی، بنزینی و یا دیزلی در نیروی محرکه آنها، تمامی این تجهیزات در اعماق بتن فعالیت خواهند داشت. از طرفی در زمان هایی که نیاز به کارکرد آنها نمی باشد، باید به راحتی جمع شوند، حجم کمی را اشغال کنند و شرایط نگهداری مطلوب و آسانی داشته باشند. در هنگام خرید انواع شیلنگ ویبراتور از تامین انعطاف مطلوب شیلنگ اطمینان لازم را کسب نمایید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر