خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

روش های تولید اسپیسر بتن کدامند؟

انواع اسپیسر های بتن

فهرست مطالب

اسپیسر های بتن از زمان های قدیم تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است. روش های مختلفی نیز برای ساخت این اسپیسر ها وجود دارد که کاملاً به نوع اسپیسر بتن بستگی دارد. توجه داشته باشید که بهترین و راحت ترین کار برای ساخت اسپیسر های بتن استفاده از دستگاه تولید اسپیسر می باشد. هزینه تولید اسپیسر بتن مسئله ای مهم می باشد که تقریبا تمام کاربران به آن اهمیت می دهند.

این هزینه متناسب با نوع اسپیسرهای بتن تعیین می شود. در هنگام خرید اسپیسر بتن نیز در ابتدا لازم است تا با انواع مختلف آن آشنا شده و هر یک را مورد بررسی قرار داد. در این مقاله قصد داریم به روش های مختلف برای تولید اسپیسر بتن بپردازیم. اما پیش از آن لازم است تا با انواع اسپیسر ها آشنا شده و هر یک را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع اسپیسر های بتن :

همان طور که پیش از این نیز گفتیم اسپیسر های بتن انواع مختلفی دارند که در این مقاله قصد داریم آن ها را نام برده و هر یک را مورد بررسی قرار دهیم. هدف از این کار پی بردن به روش های تولید اسپیسر بتن می باشد.

  1. اسپیسر بتن گرد دیوار: این نوع از اسپیسر های بتن اغلب در سطوح عمودی به کار گرفته می شوند که نام دیگر آن ها اسپیسر خورشیدی یا چرخشی می باشد. نحوه استفاده از آن ها به این گونه است که در ستون هایی که ارتفاع آن ها تقریباً سه متر است؛ 16 عدد اسپیسر و برای ستون هایی که ارتفاع آنها بیشتر از ۳ متر است؛ از ۲۴ عدد اسپیسر بتنی در ستون استفاده می شود. شبکه این نوع از اسپیسر های بتنی دو تیکه بوده و به صورت نر و ماده طراحی شده است. از این نوع از اسپیسر های بتنی اغلب در کف ها استفاده می شود. استفاده از نوع این محصول از اسپیسر های بتن کاملاً به ضخامت سقف بستگی دارد.
    انواع اسپیسر های بتن
  2. اسپیسر بتن هارد: این نوع از تیرهای بتن اغلب در سازه های سنگین مثل تیرهای سنگین کف و فوندانسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین از این نوع اسپیسر بتن برای میلگردهایی که قطر آن ها ۳۲ یا کمتر از ۳۲ می باشد نیز استفادع می شود. اسپیسر بتن هارد می تواند بار ها را تا حدود ۲۷۰ کیلوگرم به راحتی حمل کند. این نوع از اسپیسر های بتن اغلب برای سازه های سبک تر مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال می‌توان به بارهایی که وزن آن ها تا ۲۵ کیلوگرم می باشد اشاره کرد. به طور کلی این نوع اسپیسر در سازه های سبک مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر آن در قطعات پیش ساخته نیز کاربرد بسیاری دارد. پیشنهاد ما در هنگام استفاده از این نوع اسپیسر بتن به ازای هر متر مربع ۴ اسپیسر بتن می باشد.
  3. اسپیسر بتن متوسط: همان طور که از نام این نوع نیز پیداست از آن برای سازه هایی استفاده می شود که وزن متوسطی دارند. برای مثال می ‌توان به کف سازه های نیمه سنگین اشاره کرد. به طور کلی اسپیسر بتن متوسط می تواند تا حدود ۱۵۰ کیلوگرم وزن را به آسانی تحمل کند.
    انواع اسپیسر های بتن
  4. اسپیسر بتن سنگین: از این نوع اسپیسر بتن اغلب در سازه‌های پرتراکم و سنگین مثل فوندانسیون استفاده می شود. اسپیسر بتن سنگین تا وزن ۲۷۵ کیلوگرم را به راحتی تحمل می کند. قطر میلگردهای این نوع از اسپیسر های بتن از ۱۸ الی ۳۲ میلی متر می باشد که پیشنهاد ما در هنگام استفاده از آن این است که به ازای هر متر مربع در تیرها ۴ عدد و در پوتر ها۳ عدد از آن ها مورد استفاده قرار بگیرد.
  5. اسپیسر گیره دار: این نوع از اسپیسر های بتن در فرآیندهای مختلفی مانند عملیات بتن ریزی ثابت هستند و نمی چرخند. به همین علت نصب اسپیسر گیره دار بسیار ساده و راحت می باشد و هیچ نیازی به فرد متخصص یا تلاش و نیروی زیاد نیست. به بیان دیگر می توان گفت که از اسپیسر گیره دار در مواقعی استفاده می شود که ثابت بودن و پایدار بودن اسپیسر بیش از هر چیز دیگری مورد توجه است. همچنین توجه داشته باشید که گیره این نوع اسپیسر بتن موجب شده تا بقیه میلگردهای مورد استفاده در محدوده معین و محدود شوند
  6. اسپیسر بتن بدون گیره: این نوع از اسپیسر های بتن هیچ گونه محدودیتی برای سایز میلگرد ندارند. اما در هنگام نصب آن ها احتمال چرخش و جا به جایی وجود دارد. پس باید برای ثابت نگه داشتن آن ها در زمان نصب از وسیله ای مانند قلاب سیمی استفاده کرد تا مانع چرخش اسپیسر بتن شود. طراحی این نوع از اسپیسر های بتن این گونه است که حداقل تماس را با سطح قالب دارد و در صورت استفاده از جنس پلاستیکی آن ها مانع نفوذ عوامل خورنده می شود .
  7. اسپیسر ترکیبی: این نوع از اسپیسر های بتن همان طور که از نامش نیز پیداست از ترکیب دو یا چند مدل اسپیسر بتن تشکیل می شود این کار برای بهره گیری بیشتر از مزایای اسپیسر های بتن و صرفه جویی در زمان نصب و هزینه انجام می شود. برای نمونه می توان به اسپیسر دوبل اشاره کرد که یک فاصله برای ایجاد پوشش بتنی مش های زیرین در ارتفاع ۳۵ میلی متر و نگهداری مش های بالایی در ارتفاع حدود ۱۰۰ میلیمتر دارد. از این اسپیسر بتن بیشتر در شبکه‌های دومش استفاده می شود. همچنین توجه داشته باشید که اسپیسر شبکه دوم این قابلیت را دارد که در اندازه های مختلف برروی اسپیسر کفی مونتاژ شود.
  8. اسپیسر کف: از این نوع از اسپیسر های بتن در مکان هایی مانند فوندانسیون و کف های سنگین استفاده می شود. طراحی این اسپیسر فوق العاده می باشد و به گونه‌ای است که می‌تواند بار نقطه ای را تا ۳۰ کیلوگرم طراحی کند. سایز میلگرد های مورد استفاده در این اسپیسر ها بین ۸ تا ۳۲ می باشد. این نوع از اسپیسر های بتن معمولاً بین ۵ تا ۱۰ میلی متر ساخته شده و عرضه می شوند. از این نوع بیشتر در ساخت و سازهای سنگین مثل فوندانسیون ها و کف ها به تعداد ۴ عدد در هر متر مربع استفاده می شود. همچنین میزان استفاده از این نوع در تیرها سه عدد در هر متر مربع می باشد.
    انواع اسپیسر های بتن
  9. اسپیسر تیرچه: این نوع از اسپیسر های بتن مخصوص تیرچه می باشد که موجب ایجاد پوشش درونی و ایجاد فاصله منظم در میلگردهای طولی پایین می شود. تعداد استفاده از این اسپیسر در هر یک از تیرچه ها پس از ۲۰ سانتی متر در ابتدا و انتهای تیرچه در هر ۵۰ سانتی متر یک عدد می باشد.

فروش اسپیسر بتن

هنگام خرید اسپیسر بتن قیمت اسپیسر بتن از مهم ترین ملاک ها می باشد که هر کاربری باید در هنگام خرید به آن توجه کند. برای آگاهی بیشتر از قیمت اسپیسر بتن به لیست قیمت اسپیسر بتن درج شده در سایت نیکاکورپ مراجعه کنید.

انواع اسپیسر های بتن

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر