خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

سمپاش پرتابل برقی

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
سمپاش پرتابل برقی
  • سمپاش پرتابل برقی
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

نگاهی بر طراحی تا کاربرد سمپاش پرتابل برقی

سمپاشی درست و به موقع که با استفاده از ابزاری مناسب صورت گرفته باشد، ضامن بقا و باروری محصولات کشاورزی است. آفات در تهاجمی گسترده به ناگهان ظاهر می شوند و تا به خودتان بیایید، هر محصول زراعتی کشت شده شما را نابود می کنند.

البته تا زمانی که نسبت به یک سمپاشی اصولی فکری جامع و هدفمند نکرده باشید، هر نوع فضای کشاورزی تا باغبانی و گلخانه داری نیاز به یک سبک خاصی از سمپاشی دارد که در نهایت ما را به سمت استفاده از تجهیزات خاصی در سمپاشی موثر می کشاند. در میان انبوه ایده ها و روش های پیاده سازی شده برای انواع سمپاش ها، دستگاه سمپاش پرتابل برقی مورد توجه برخی از کشاورزان و باغبان ها قرار می گیرد.

نگاهی بر طراحی تا کاربرد سمپاش پرتابل برقی

سمپاش پرتابل برقی یک ایده خیلی ساده برای رسیدن به یک دستگاه سمپاش قدرتمند است. طراحی برای سمپاش پرتابل برقی با هدف رسیدن به یک قدرت موثر موتوری شده می باشد. قدرتی که قابلیت تولید پمپاژ سطح بالای سیالات را داشته باشد و در عین حال بتوان آن را به سادگی در هر فضا و مکان کشاورزی تا باغبانی جابجا نمود.

دستگاه سمپاش پرتابل برقی در دسته سمپاش های متداول قرار ندارد. ابداعی است خلاقانه که چند سالی است برای فضاهای گلخانه ‌ای مورد استفاده قرار می گیرد. سمپاشی که در ابعاد یک سمپاش ساده دستی طراحی شده است؛ اما قابلیت های رده بالای انواع سمپاش زنبه ای را دارد. الگوی طراحی سمپاش پرتابل برقی چیزی شبیه به سمپاش های زنبه ای است.

با این تفاوت که نوع طراحی علاوه بر متکی بودن به انرژی برق، قابلیت حمل و نقل ساده ‌ای دارد. با در دست داشتن یک سمپاش پرتابل برقی می توانید در سطح فضاهای گلخانه‌ ای با خیالی آسوده جابجا شوید و در کمترین زمان ممکن با بالاترین قابلیت تعریف شده، حجم بی پایانی از گیاهان در فضاهای گلخانه ‌ای و موارد مشابه را سمپاشی کنید.

در این میان فقط به یک پریز ساده برق تکفاز ۲۲۰ ولت شهری برای راه اندازی دستگاه سمپاش برقی سبک نیاز دارید.

قطعاً می توانید با در دست داشتن یک سمپاش برقی سبک، سطح کاملی از فضاهای گلخانه ‌ای را سمپاشی کنید. در این مقدمه تشریحی ساده از یک دستگاه کار راه انداز را مطرح کردیم. اما قطعا لازم است تا دید فنی بهتری نسبت به این ماشین توانمند سمپاشی داشته باشید. پس در ادامه همراه ما باشید تا به تحلیل جزئیات فنی و جایگاه کاربردی سمپاش زنبه ای پرتابل از مدل های برقی اشاره کنیم.

نگاهی بر قاعده طراحی سمپاش های زنبه ای

آنچه مشخص است، عموم ایده ‌ها برای طراحی سمپاش پرتابل برقی برگرفته از ایده کلی در طراحی سمپاش های زنبه ای است. در واقع هر دستگاه سمپاش پرتابل برقی یک نوع سمپاش سبک شده و کوچک با تفکر ساخت مدل های زنبه ای است. لذا در قدم نخست برای آشنایی با سمپاش برقی سبک بهتر است دورنمایی از طراحی سمپاش های زنبه ای داشته باشیم.

سمپاش های زنبه ای از پرکاربردترین سمپاش های کشاورزی هستند. زیرا طراحی آنها در حد فاصل سمپاش های موتوری تا مدل ‌های فرغونی قرار می ‌گیرد. یک سمپاش زنبه ای قدرت رده بالای مدل های فرغونی را دارد و در عین حال از قابلیت جابجایی تقریباً ساده در حد و اندازه ‌های یک سمپاش موتوری برخوردار است.

سمپاش زنبه ای طراحی شده است تا آن را در جایی مستقر کنیم و با قدرت موتوری آن حجم بالایی از فضاهای کشاورزی را سمپاشی نماییم. البته در ایده پرتابل موضوع طراحی اندکی متفاوت خواهد شد. اما در کل، تمامی سمپاش های زنبه ای بدون تعریف مخزن برای حمل سموم طراحی می ‌شوند. در ایده طراحی سمپاش زنبه ای به دنبال استفاده موثر از موتورهای قدرتمند بنزینی و گاها برقی هستیم.

این موضوع در طراحی سمپاش های پشتی موتوری از نوع موتور بنزینی و یا موتور شارژی پیش ‌بینی شده است. لکن در طراحی سمپاش های پشتی هرگز نمی ‌توانیم ردپای موتوری قدرتمند با توانایی تولید پمپاژ بالا را مشاهده کنیم. سمپاش های موتوری پشتی اگر چه موتوردار هستند؛ اما قدرت مورد نظر ما را ندارند.

در عین حال استفاده از سمپاش های بزرگ جثه و قدرتمند فرغونی چالش های خاص خودش را دارد. سمپاش های فرغونی اگر چه از موتورهای قدرتمند بنزینی و دیزلی و حتی برقی استفاده می ‌کنند؛ اما همه آنها از مخزن های حجیم و گاها غیرضروری دارند که قدرت جابجایی تا مانور عملیاتی آنها را با مشکل مواجه خواهد کرد.

نگاهی بر قاعده طراحی سمپاش های زنبه ای

در ماجرای طراحی سمپاش های زنبه ای جایی در میانه طراحی مدل های پشتی موتوری و ایده های فرغونی هستیم. از قدرت موتورهای توانمند بنزینی و یا برقی استفاده می کنیم و در عین حال طراحی دستگاه را از قید مخزن های از پیش تعریف شده و گاها حجیم و غیرضروری خارج می سازیم. در طرح ساخت یک دستگاه سمپاش زنبه ای مخزن جایگاهی ندارد. این شما هستید که باید پس از تهیه کردن یک دستگاه سمپاش زنبه ای مناسب، به فراخور شرایط حاکم بر فضای کشاورزی، مخزن مناسبی را تهیه کنید. حالا می توانید یک سمپاش موتوری قدرتمند را با سلیقه خودتان به یک مخزن مناسب مجهز کنید و در سطح فضاهای کشاورزی به کار اندازید.

عموم مدل ‌های سمپاش زنبه ای در حضور موتورهای قدرتمند بنزینی و یا برقی با تعریف پمپ های تمام عیار سمپاشی ساخته می شوند. مدل هایی که اگر چه مخزن ندارند؛ اما خود در یک شاسی بزرگ و سنگین حاضر هستند و دیگر نمی توانید به این سادگی آنها را جابجا کنید.

اینجاست که برای سمپاشی باید آنها را در یک محل ثابت مستقر کنید. پس با استفاده از شیلنگ های طویل به عملیات سمپاشی بپردازید. اگر چه سمپاش های زنبه ای توانسته اند حد فاصل طراحی سمپاش های موتوری و فرغونی را تامین نمایند؛ اما همچنان از مشکل حمل و نقل ساده در حین کار برخوردار هستند. در این میان مدل های کوچکتر با طراحی خلاقانه تری مانند سمپاش زنبه ای پرتابل ساخته شده است.

سمپاش پرتابل برقی به مانند مدل ‌های زنبه ای از موتورهای قدرتمند استفاده می کند. به مانند همین مدل های معروف زنبه ای فاقد مخزن به فروش می رسد؛ اما در نهایت توانسته است قابلیت حمل و نقل ساده ای را تامین نماید. حالا با درک درست از ماجرای طراحی انواع سمپاش های زنبه ای، بهتر می ‌توانیم چرایی تا قاعده طراحی سمپاش پرتابل برقی را مطرح کنیم.

لزوم طراحی سمپاش پرتابل برقی

برای سمپاشی نیاز به یک جریان پمپاژ گونه داریم تا بتوانیم محلول سموم را با عبور از میان نازل ها به شکل بارانی بر سطح گسترده ای از گیاهان توزیع کنیم. انواع سمپاش های دستی قدرت کافی برای تولید پمپاژی موثر را ندارند و در عین حال استفاده از موتورهای بنزینی اگر چه قدرت بالایی را در اختیار ما می گذارد؛ اما در نهایت سنگین وزن هستند.

آلایندگی زیادی تولید می کنند و گران قیمت می باشند. اینجاست که نقش پررنگ موتورهای الکتریکی در تامین قدرت پمپاژ سموم برای توزیع وسیع در سطح گیاهان نمایان می شود.

عموم سمپاش هایی که با استفاده از موتورهای الکتریکی کار می کنند، در کنار بهره مندی از یک قدرت رده بالای پمپاژی، ارزان قیمت هستند و عاری از تولید هر گونه آلایندگی و یا ایجاد سر و صدای زیاد در محیط مورد استفاده قرار می گیرند.

در سمپاشی غالبا با فضاهای بسیار گسترده از زمین های کشاورزی و یا محیط های گلخانه ‌ای مواجه هستیم. لذا غالبا نیاز به دستگاه سمپاشی داریم که بتوان به سادگی آن را جابجا نمود. اولین ایده در طراحی سمپاش ها متکی بر استفاده از موتورهای برقی، به ساخت مدل ‌های سمپاش شارژی ختم شده است. مدل هایی که از باتری های شارژ شده برای کار انداختن موتورهای الکتریکی استفاده می کنند. این مدل ها اگر چه قابلیت حمل و نقل ساده‌ ای دارند؛ اما موتور الکتریکی به کار رفته در آنها تحت ولتاژ ۱۲ ولت DC هرگز نمی تواند قدرت رده بالایی را تامین نماید.

لزوم طراحی سمپاش پرتابل برقی

به موازات تمام این ایده ها، طرح ساخت سمپاش پرتابل برقی مطرح است. مدل هایی که در آن سعی شده تا به نحوی کامل از قدرت موتورهای الکتریکی در تامین پمپاژ سموم استفاده بشود.

در طراحی یک دستگاه سمپاش پرتابل برقی از یک موتور بزرگ جثه 0.7 کیلوواتی که تحت ولتاژ تکفاز ۲۲۰ ولت شهری کار می کند، استفاده شده است. این موتور به نسبت از موتور کوچک DC نصب شده در مدل های شارژی به غایت بزرگتر و بسیار قدرتمندتر است. موتور تکفاز به کار رفته در طراحی سمپاش پرتابل برقی در رده موتورهای صنعتی از انواع قفس سنجابی می باشد که قابلیت تامین توان بسیار بالایی را دارد.

توانی که در حد و اندازه های یک موتور تک سیلندر بنزینی ظاهر می شود. در عین حال موتور سبک وزن است، طراحی کوچکی دارد، لذا به راحتی می‌ توان آن را جابجا نمود. این موتور عاری از تولید آلایندگی است و با کمترین میزان تولید صدا کار می کند.

هر دستگاه سمپاش پرتابل برقی یک مدل تمام ‌عیار زنبه ای است که در آن اصول بهینه ای در استفاده از موتورهای توانمند تکفاز الکتریکی پیش بینی شده است. با این رویکرد که باشید لزوم طراحی سمپاش پرتابل برقی برای تامین چند هدف ساده است.

اینکه بتوانیم قدرت موتوری رده بالایی را به شکلی سیار در اختیار داشته باشیم، از نیروی ارزان ‌قیمت و عاری از آلایندگی الکتریسیته استفاده کنیم، در عین حال مستلزم تولید صدای بالایی نباشیم و بتوانیم با هزینه‌ ای کمتر، از قدرتی بالاتر استفاده کنیم. این همه در طرح ساخت نهایی هر دستگاه سمپاش پرتابل برقی پیش‌ بینی شده است.

جزئیات طراحی دستگاه سمپاش پرتابل برقی

تمام همت طراحان برای خلق دستگاه سمپاش پرتابل برقی رسیدن به یک پمپ متحرک قدرتمند سمپاشی است که متکی بر موتورهای الکتریکی کار می کند. برای رسیدن به این طراحی، استفاده از موتورهای تکفاز ۲۲۰ ولت صنعتی را مد نظر قرار داده اند.

قاعدتا می دانید که نیروی الکتریسیته ارزانترین، بهترین و در عین حال ساده ترین جریان انرژی است. کافی است از یک خط ولتاژ ۲۲۰ ولت استاندارد شهری در محل داشته باشید تا با حضور یک کابل برق ساده، انبوه تجهیزات الکتریکی موتوری را فعال کنید.

در طراحی سمپاش پرتابل برقی نیز رسیدن به یک دستگاه که خیلی ساده با استفاده از برق تکفاز کار می کند، مد نظر قرار دارد. هر دستگاه سمپاش پرتابل برقی از دو بخش مجزا اما درگیر با هم ساخته شده است. یک موتور تکفاز قفس سنجابی در کنار یک پمپ پیستونی کوچک سمپاشی که ماهیت اصلی سمپاش برقی سبک را تشکیل داده است.

پمپ از نوع پیستونی است که محور آن در ارتباط مستقیم با موتور الکتریکی قرار دارد. کافی است موتور به کار انداخته شود تا پیستون داخل پمپ عملیات مکش تا دهش سیال را آغاز کند. پمپ دارای دو مدخل است. یک مدخل ورودی و یک مدخل خروجی.

مدخل ورودی به یک مخزن که با توجه به نیاز پروژه و سلیقه کاربران تهیه خواهد شد، متصل است و مدخل خروجی قرار است از طریق شیلنگ های حداکثر ۵۰ متری در اختیار لانس و نازل ها قرار بگیرد. در این میان از مسیر انتقال سیال در دو مدخل ورودی و خروجی یک شیر کنترل جریان تعریف شده است. در عین حال پمپ از یک سیستم بای پس استفاده می کند. در این حالت اگر پمپاژ در خط خروجی سمپاش پرتابل برقی مسدود باشد، این سیستم بای پس مانع از ماندن فشار در داخل پمپ دستگاه خواهد شد.

جزئیات طراحی دستگاه سمپاش پرتابل برقی

اما در آن سوی ماجرا برای طراحی سمپاش زنبه ای پرتابل برقی از یک الکتروموتور تکفاز با ابعاد صنعتی استفاده شده است. این موتور از نوع قفس سنجابی است و بی ‌واسطه به پمپ دستگاه متصل است. موتور تک اتصال با یک خط ولتاژ ۲۲۰ ولت تکفاز شهری کار می کند. برای این منظور از یک کابل تقریباً بلند برای دستگاه سمپاش پرتابل برقی پیش‌ بینی شده است.

محل اتصال کابل در داخل یک قوطی مخصوص درست در بخش بالایی موتور تعبیه شده است. این قوطی دارای یک کلید ساده برای روشن و خاموش کردن موتور می باشد. به این ترتیب کافی است در محل عملیات سمپاشی از یک پریز ساده برق ۲۲۰ ولت شهری داشته باشید تا با اتصال پمپ سمپاش عملیات پمپاژ را آغاز کنید.

برای دستگاه از یک دسته بلند که درست در بالای موتور تعبیه شده است، قرار داده ‌اند. این دسته برای تامین قابلیت پرتابل بودن و قابلیت جابجایی ساده دستگاه پیش ‌بینی شده است. هر چند موتور دارای یک پایه مستحکم فلزی است تا آن را به سادگی در محلی صاف مستقر سازید؛ اما می توانید با استفاده از این دسته، کل دستگاه سمپاش پرتابل برقی را به سادگی جابجا کنید و یا موقعیت استقرار آن را تغییر بدهید.

مشخصات سمپاش پرتابل برقی

در طراحی بخش های فنی  سمپاش پرتابل برقی، حضور موثر موتور الکتریکی کاملا برجسته می باشد. تا جاییکه محوریت بحث فنی در تحلیل این ماشین را باید برای بخش موتوری آن در نظر بگیریم. در طرح ساخت سمپاش پرتابل برقی از موتور تکفاز قفس سنجابی در ابعاد صنعتی با سطح توان 0.7 کیلوواتی استفاده شده است.

موتور تحت تغذیه برق تکفاز با ولتاژ ۲۲۰ ولت جریان متناوب کار می کند. با استفاده از برق شهری به راحتی می توانید این سمپاش برقی ارزان قیمت را راه اندازی کنید. اگر هم در مکانی دور افتاده هستید و یا در فضایی سیار قابلیت تامین برق ۲۲۰ ولت شهری را ندارید، استفاده از یک موتور برق کوچک یک کیلوواتی برای راه اندازی موتور 0.7 کیلوواتی این سمپاش برقی ارزان قیمت کفایت می کند.

بدنه موتور از جنس چدن است و بر پایه هایی که از آهن هستند، سوار شده است. برای این موتور از یک پروانه پلاستیکی استفاده شده است. موتور از نوع قفس سنجابی است. لذا روتور صلب و یکپارچه ‌ای دارد. برای راه اندازی آن از خازن های راه انداز استفاده شده است. یک تابلوی برق مجهز به یک کلید استارت سوئیچی در طراحی نهایی دستگاه سمپاش برقی سبک تکفاز مورد نظر ما پیش‌ بینی شده است.

پمپ از الگوی طراحی پیستونی است که تماماً تحت متریال برنجی ساخته شده است. پمپ بدون واسطه از شفت گردان موتور قرار گرفته است. این پمپ قابلیت تولید ۳۵ بار توان پمپاژی سیالات تحت تاثیر قدرت 0.7 کیلوواتی موتور الکتریکی را دارد. با سطح پمپاژ ۳۵ بار این پمپ پیستونی می توانید فشار کافی در سمپاشی با استفاده از یک شیلنگ طویل حداکثر ۵۰ متری را تامین نمایید.

کل دستگاه همراه با موتور و پمپ ساده آن وزنی در حدود ۳۰ کیلوگرم دارد. غالباً در تکمیل نهایی این سمپاش زنبه ای پرتابل از پمپ های توانمند برند لوشانگ تایوان استفاده شده است. کمپانی لوشانگ در عرضه انواع پمپ های سمپاشی دست توانمندی دارد و با طراحی این مدل برقی زمینه‌ های کاربردی گسترده ای را فراهم کرده است.

مشخصات سمپاش پرتابل برقی

زمینه های کاربردی سمپاش پرتابل برقی

قاعدتاً هر جا که نیاز به سمپاشی و یا گندزدایی باشد، می توانیم از هر دستگاه سمپاشی استفاده کنیم. اما منطقی آن است که از دستگاه سمپاش مناسب در فضاهای مناسب برای اهداف تعریف شده استفاده کنیم. دستگاه سمپاش پرتابل برقی در پاشش باران گونه با ابعاد گسترده سموم دست توانمندی دارد. این سمپاش قابلیت استفاده در عموم فضاهای کشاورزی و مکان های مشابه را دارد. اما در نهایت همراه با محدودیت هایی است که زمینه های کاربردی آن را تا حدود مشخصی محدود خواهد کرد. برخی از زمینه های کاربردی برای استفاده از سمپاش پرتابل برقی به قرار زیر هستند.

►   استفاده در فضاهای سرپوشیده: اولین جنبه کاربردی برای سمپاش پرتابل برقی کارکرد عاری از آلودگی آن است. تا جاییکه می توانیم بدون چالش قابل توجهی از این سمپاش قدرتمند در بسیاری از فضاهای سرپوشیده مانند گلخانه ها، مرغداری ها، دامداری ها برای گندزدایی، انبارها برای کنترل آفات و مهار حیوانات موذی، فضاهای بزرگ و خدمات شهری به جهت ضدعفونی گسترده اماکن که ابعاد وسیعی دارند. انواع سمپاش های موتوری اگر چه قدرت بسیار زیادی دارند؛ اما کارکرد آنها به تولید آلایندگی بسیار زیادی می ‌انجامد که قطعاً در صورت استفاده برای فضاهای سرپوشیده، دردسرساز هستند.

►   استفاده در فضاهای محدود که قابلیت استقرار پمپ سمپاشی را دارند: فضاهایی مانند گلخانه ها و کارخانجات و سیلوها، مزارع پرورش ماهی و مرغداری ها از این ویژگی دارند. زمانی که می توانید پمپ را در مرکز فضا مستقر سازید و با استفاده از شیلنگ های طویل سمپاشی کل فضا را در یک جریان آفت زدایی و یا گندزدایی گسترده پوشش بدهید.

►   در هر نقطه که از برق ۲۲۰ ولت استاندارد شهری برخوردار است: هر جا که برق باشد می‌ توانیم این سمپاش پرتابل برقی را به کار اندازیم. البته در این فعالیت باید دستگاه را از طریق یک کابل برق تکفاز به شبکه سراسری متصل کنیم. لذا اگر ابعاد فضا بسیار بزرگ است، باید از قبل برای توزیع درست نیروی الکتریسیته در محیط پیش ‌بینی شده باشد. بهتر است در استفاده از سمپاش پرتابل برقی برای مکان های بسیار بزرگ مانند فضاهای گسترده گلخانه ‌ای تا محیط بزرگ کارخانجات و انبارها به جای استفاده از یک کابل برق طولانی به استفاده از چند پریز برق در جای‌ جای فضا بیاندیشیم.

 مزایای استفاده از سمپاش پرتابل برقی

هر دستگاهی برای تامین هدفی خاص طراحی می شود. لذا در کاربرد نهایی تا روش استفاده فقط به نحوه تامین آن هدف ویژه فکر شده است. در طراحی سمپاش پرتابل برقی نیز هدف نهایی رسیدن به قدرت موتورهای توانمند الکتریکی در یک جریان گسترده سمپاشی است. موضوعی که تماماً در طرح نهایی برای ساخت سمپاش پرتابل برقی آن هم با ظرافتی خاص و حساب شده پیش ‌بینی شده است.

لاجرم وقتی از دستگاه در موارد پیش بینی شده استفاده می کنید، جمع کاملی از مزایای حضور این سمپاش زنبه ای پرتابل را احساس خواهید کرد. لکن وقتی در ادامه این بخش می خواهیم تا به مزایای سمپاش پرتابل برقی بپردازیم، نگاه ویژه ماجرا، زمانی است که از این دستگاه در فضایی اصولی و حساب ‌شده استفاده شده باشد. برخی از مزایای کاربردی در طراحی سمپاش پرتابل برقی به قرار زیر هستند.

 مزایای استفاده از سمپاش پرتابل برقی

1-    سمپاش پرتابل برقی قابلیت حمل و نقل ساده ‌ای دارد. این دستگاه در نهایت سادگی با کنار هم قرار گرفتن موتور الکتریکی و یک پمپ سمپاشی طراحی شده است. طراحی ساده و سبک وزنی که به راحتی قابلیت سیار شدن دارد. در این بین قید أکید به کلمه سیار و درک درستی از مفهوم آن را داریم. سیار بودن چیزی متفاوت از قابلیت حمل و نقل داشتن است.

این سمپاش را نباید در دست گرفته، مادامیکه فعال است برای حضور در سمپاشی فضا در هر جایی کنار خود نگه داریم. بلکه مفهوم سیار بودن به قابلیت حمل و جابجایی ساده دستگاه اشاره دارد. به این ترتیب کافی است دسته دستگاه سمپاش برقی پرتابل را گرفته و آن را در هر مکان ایده ‌الی که مد نظرمان است، مستقر سازیم. دقت کنید که دستگاه در طول عملیات باید بر روی سطح تراز شده ای به دور از اندام اپراتورها قرار گرفته باشد.

2-    سمپاش پرتابل برقی عاری از هر گونه آلایندگی کار می کند. ماهیت تامین قدرت در این سمپاش توانمند نیروی برق تکفاز ۲۲۰ ولت استاندارد شهری است که بدون کوچکترین آلایندگی در استفاده از موتور جریان متناوب دستگاه تبدیل به قدرتی رده بالا خواهد شد. این کارکرد پاک برای استفاده در فضاهای سرپوشیده مانند محیط های گلخانه ای که هوایی کاملا ایزوله شده دارند، ایده ‌آل است.

3-    اصول کار کردن با دستگاه سمپاش پرتابل برقی بسیار ساده است. برای فعال کردن موتور هیچ پیش نیاز جدی در کسب مهارتی خاص نداریم. موتور در نهایت سادگی با اتصال دو شاخه برق دستگاه به یک پریز فعال می شود. کار کردن سمپاش پرتابل برقی با یک سرعت ثابت است و تنها کلید روشن و خاموش دستگاه جنبه ‌های کنترلی و تنظیمی آن هستند. این دستگاه عاری از هر گونه پیچیدگی کار می کند.

4-    طراحی ساده باعث شده تا میزان خرابی و در امتداد آن هزینه تعمیرات و نگهداری از دستگاه سمپاش پرتابل برقی بسیار کم باشد. موتورهای قفس سنجابی طول عمر زیادی دارند. در عین حال هنگام خراب شدن مسیر تعمیرات ساده و ارزان قیمتی دارند. از طرفی پمپ تکفاز دستگاه از مدل های بسیار ساده با قابلیت تعمیر و نگهداری آسان انتخاب شده است.

5-    کار کردن با سمپاش پرتابل برقی ارزان تمام می شود. اول آنکه قیمت سمپاش پرتابل برقی به نسبت از بسیاری از سمپاش های موتوری و یا زنبه ای ارزانتر است. در عین حال از انرژی ارزان قیمت برق استفاده می کند. در کار با این دستگاه، مستلزم تامین سوخت گران قیمت بنزین نیستیم. در عین حال مجبور به تهیه و یا تعویض قطعات یدکی مستهلک شده نیستیم و در کل با یک مقدار هزینه مناسب می‌ توانیم از قدرت بالای آن در سمپاشی گسترده محیط استفاده کنیم.

6-    سمپاش پرتابل برقی سبک وزن با شرایط استقرار ساده ای است که می ‌تواند شیلنگ سمپاش تا طول ۵۰ متری را ساپورت نماید. کافی است این دستگاه سبک وزن را در دست بگیرید و آن را در میانه فضا مستقر کنید تا به راحتی حجم کاملی از سمپاشی در فضای گسترده گلخانه ‌ای و یا هر محیط دیگری را پوشش بدهید.

7-    سمپاش پرتابل برقی، ارزان قیمت است. این سمپاش در نهایت سادگی از قطعات فنی ارزان قیمتی ساخته شده است. قطعاتی که در نهایت باعث کاهش قیمت سمپاش پرتابل برقی شده است. البته در نهایت، کیفیت ساخت موتور و قدرت نهایی پمپ به همراه جزئیات فنی در مونتاژ نهایی است که جایگاه لیست قیمت سمپاش پرتابل برقی را مشخص خواهد کرد. اما با این همه این سمپاش ها به نسبت از انواع سمپاش های پر قطعه و پیچیده موتوری بنزینی ارزان قیمت تر هستند. مادامیکه به همان اندازه پتانسیل تولید قدرت برای پمپاژ حداکثری سموم را دارند.

 مزایای استفاده از سمپاش پرتابل برقی

ملاحظات در کار با سمپاش پرتابل برقی

اگر چه می توانیم طرح ساخت هر دستگاه سمپاش پرتابل برقی را در جایگاهی خلاقانه با نهایت قدرت در سطح کاربردی بسیار گسترده ای قرار بدهیم؛ اما این دلیل نمی ‌شود که چشم خود را بر برخی از محدودیت ها و ملاحظات در کار با این ماشین توانمند سمپاشی بسته باشیم. لذا اگر در تکاپوی خرید و فروش سمپاش پرتابل برقی هستید، در هر لحظه از کار به نکات کلی زیر توجه کنید که از ملاحظات فنی تا تحلیل بر محدودیت های دستگاه را در نظر داشته باشید.

1-    برای کار کردن با دستگاه سمپاش پرتابل برقی حتماً نیاز به تأمین مطمئن برق با سطح ولتاژ ۲۲۰ ولت استاندارد شهری دارید. لذا اگر در مزرعه ‌ای دور افتاده به سر می‌ برید و چندان استعدادی در تامین برق وجود ندارد، بهتر است قید تهیه و کار کردن با این دستگاه سمپاشی ساده را بزنید.

2-    تمام مدت فعالیت و کار کردن سمپاش پرتابل برقی در حضور یک کابل برق برای تامین انرژی الکتریسیته است. هر چه طول کابل کوتاه تر باشد، قاعدتا امنیت کار نیز بیشتر است. لذا بهتر است از دستگاه سمپاش پرتابل برقی برای مزارعی که ابعاد گسترده دارند استفاده نکنید.

3-    کارکردن با دستگاه پرتابل برقی توأمان با خطر برق گرفتگی است. توصیه می ‌شود که در هر بار کار کردن با این دستگاه از سلامت کامل کابل و اتصالات موتور تکفاز آن اطمینان داشته باشید. در نظر داشته باشید که محیط سمپاشی غالباً فضاهای گلخانه ‌ای، دامداری ها، مرغداری ها و... است که سطح رطوبت بسیار بالایی دارند. در این حالت هر گونه پوسیدگی و یا زدگی در کابل دستگاه سمپاش پرتابل برقی مستعد خطر برق گرفتگی است.

4-    دستگاه سمپاش پرتابل برقی فاقد مخزن است. اما این نبود مخزن نباید شما را به سمت استفاده از مخزن های غیر اصولی بکشاند. بهتر است به فراخور نیازی که دارید، یک مخزن مناسب از جنس پلی اتیلن در ابعاد کافی که هر بار سمپاشی کامل شما را پاسخگو باشد، برای استفاده در کنار دستگاه سمپاش پرتابل برقی تهیه نمایید.

سخن پایانی در باب استفاده از سمپاش پرتابل برقی

برای سمپاشی در فضاهای بزرگ مانند محیط گلخانه نیاز به قدرت موتوری داریم. در عین حال هوای گلخانه یک محیط ایزوله شده است. پس نمی توانیم به سادگی این هوا را از دود موتورهای بنزینی پر کنیم.

تمام این ماجرا در گندزدایی محیط های بسته مانند مرغداری ها و گاوداری ها و... وجود دارد. به این ترتیب در سمپاشی چنین فضاهایی نیاز به قدرتی پاک با مصرف انرژی کم که صدای زیادی تولید نمی کند، داریم. یک دستگاه سمپاش پرتابل برقی به طور کامل می تواند این نیازهای منطقی و البته حرفه ای را تامین نماید.

دستگاه سمپاش پرتابل برقی قیمت مناسبی دارد و این قیمت نیز از کلیدی ترین نکات در میزان فروش سمپاش پرتابل برقی شده است. برای آنها که در سطح گلخانه داری می ‌خواهند یک جریان سمپاشی قدرتمند با کمترین چالش را ایجاد کنند، در عین حال سعی دارند تا از یک دستگاه سمپاش پرتابل که شرایط حمل و نقل ساده ‌ای دارد، استفاده کرده باشند و از طرفی در این مسیر مستلزم صرف هزینه بالایی نشده باشند، بهره مندی از دستگاه سمپاش پرتابل برقی توصیه می شود. دستگاهی که قدرت بالای موتورهای الکتریکی را کاملاً حساب شده تحت هدفی خاص برای سمپاشی گسترده در فضاهای سرپوشیده تدارک دیده است.

سخن پایانی در باب استفاده از سمپاش پرتابل برقی

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5