خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

مهمترین نکات قبل از خرید موتور برق کدامند؟

توان مناسب موتور برق بنزینی برای مصارف خانگی

فهرست مطالب

گاهی اوقات با مشتریانی رو به رو می شویم که به دنبال خرید موتور برق هستند اما نمی دانند چه نوع موتور برقی با چه توانی مناسب آن ها می باشد و دارای اطلاعات محدودی هستند که می بایست توسط  شخص فروشنده موتور برق مشاوره بشوند، این روند ممکن هست مقداری وقت گیر باشد ممکن است جواب برخی از سوال ها را مشتری نداند و مقداری خرید موتور برق عقب بیفتد.

خیلی ایده آل است که مشتریان موتور برق اطلاعات لازم را کسب کنند و هم کار خرید و هم کار فروشنده موتور برق را آسان گرداند، با ما همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار بگیرد.

 حجم کار :

قبل از اقدام به خرید موتور برق ببینید حجم کارتون چه مقدار هست، برای مصارف خانگی می خواهید استفاده کنید یا برای مصارف صنعتی، اگر میزان کار شما سنگین هست شما به موتور برق دیزلی احتیاج پیدا خواهید کرد و اگر حجم کار شما سبک هست، مدل بنزینی مناسب شما می باشد .این نکته را در نظر داشته باشید که موتور برق دیزلی نسبت به توان مشابه مدل بنزینی مقداری گرانتر می باشد.

محاسبه توان مورد نیاز :

بعد از آنکه نوع موتور برق را تعیین کردین، نوبت به محاسبه توان مورد نیاز می رسد. باید توجه کنید وسایل الکتریکی دو مدل می باشد، وسایل که مجهز به موتور الکتریکی جهت تامین نیروی محرکه هستند و تجهیزاتی که از موتور الکتریکی استفاده نمی کنند. وسایل بدون دینام دقیقا طبق توانی که روی پلاک آن ها حک شده است، توان مصرف می کنند وسایلی مانند

تلویزیون و لامپ جزء این دسته محسوب می شوند برای مثال لامپ 100 وات دقیقا 100 وات مصرف می کند. وسایل دارای الکتروموتور دارای دو توان هستند یک توان مصرفی و یک توان استارت، توان مصرفی طبق همان چیزی هست که روی پلاک حک شده است و توان استارت به شکل زیر محاسبه میشود:

توان مورد نیاز در لحظه استارت = 2.5 × توان مصرفی

اگر بخواهیم توان استارت یا شروع به کار توضیح بدهیم توانی هست که وسیله برقی نیاز دارد تا روشن شود و پس از آن هست که  برگردد به توان مصرفی خود،  شاید دیده باشید هنگامی که کولر را روشن می کنید در  لحظه روشن شدن جریان برق مقداری ضعیف می شود و بعد به حالت اول بر میگردد، همین توان شروع به کار  باعث می شود که مقداری جریان برق نوسان پیدا کند.

شما حتما باید قبل از خرید موتور برق این موارد را در نظر داشته باشید و در صورت نیاز از افراد مجرب کمک بخواهید.

توان مناسب موتور برق بنزینی برای مصارف خانگی

میزان صدای موتور برق :

موتور برقی که می خواهید خریداری کنید در چه مکانی قرار است استفاده کنید آیا در نزدیکی شما بیمارستان یا دانشگاه وجود دارد اگر جواب مثبت هست شما نمی توانید هر موتور برقی را خریداری کنید، موتور برق ها مخصوصا مدل دیزلی دارای صدای بالایی می باشد بنابراین اگر موتور برق دیزلی فقط جوابگوی کار شما می باشد باید از نوع کانوپی دار یا محفظه دار تهیه کنید که محفظه این مدل دارای عایق صدا بوده و تا حد زیادی صدای موتور برق را جذب می کند و اگر قرار است مدل بنزینی خریداری کنید و معذوریت صدا را همچنان دارید می بایست مدل اینورتری یا سایلنت موتور برق بنزینی را تهیه کنید که به مدل کیفی معروف می باشد.

موتور برق بنزینی ۳ کیلووات با میزان صدای مناسب جهت استفاده در خانه

خرید موتور برق هندلی یا استارتی:

به طور کلی مصرف کنندگان موتور برق استارتی به خاطر آسانی در روشن شدن موتور برق  بیشتر راضی هستند مخصوصا کسانی که دارای سن بالایی هستند، مدل استارتی بیشتر مناسب این افراد عزیز می باشد.از نظر قیمت هم مدل استارتی نسبت به مدل هندلی مقداری گرانتر می باشد و مشتریان با توجه به شرایط و بودجه خود می توانند اقدام به خرید بکنند.

تعمیر و نگهداری موتور برق:

معمولا موتور برق های دیزلی نسبت به موتور برق های بنزینی نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند و کسانی که به دنبال یک موتور برق کم خرج هستند موتور برق دیزلی مناسب آن ها می باشد اما باید قبل از خرید میزان حجم کار آنها مشخص شود و اگر میزان کار آنها پایین هست خرید موتور برق بنزینی مقرون به صرفه می باشد.

دسته بندی موتور برق با توجه به میزان کار :

اگر شما فروشگاه دارید و در زمان قطع جریان برق اصلی،  به دنبال یک منبع برق هستید که بتوانید دستگاه کارت خوان و چند عدد روشنایی را راه اندازی کنید، موتور برق 1 کیلووات مناسب شما می باشد. اگر موتور برق را برای مصارف خانگی می خواهید موتور برق 3 کیلووات تا 5.5 کیلووات مناسب شما برای تامین برق خانه می باشد. و در پایان اگر برای کار های سنگین مثل ساختمان سازی نیاز به موتور برق دارید موتور برق 8 کیلوواتبه بالا مناسب شما می باشد و شما میتوانید وسایلی مانند بالابر مصالح ساختمانی، بتونیر و دستگاه جوش را روشن کنید و استفاده کنید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر