خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور برق کاما (KAMA)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
موتور برق کاما
  • موتور برق کاما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

موتور برق دیزلی کاما

اگر چه توسعه شبکه برق سراسری، حجم بسیار بزرگی از نیازهای ما را تامین کرده است؛ اما در بسیاری از نیازها تا مکان های خاص چندان نمی توانیم از حضور برق شبکه سراسری اطمینان داشته باشیم. قطعاً در یک روستای دورافتاده و یا فعال کردن ماشین آلات سیار و شاید تامین برق اضطراری، به حضور منابع تکمیلی از برق نیاز داریم.

برای همین است که جمعی از مصرف ‌کنندگان علاقه به تامین موتور برق ها دارند. در حضور یک موتور برق مناسب به راحتی می توانید از تامین برق خانه تا کارگاه و حتی نیازهای اضطراری مطمئن باشید. در این بین بهره مندی از یک موتور برق با کیفیت و متداول حائز اهمیت است. لذا توجه به موتور برق دیزل کاما، سالیان متمادی است که مد نظر بازارهای داخلی قرار گرفته است.

موتور برق جوش دیزلی کاما

محصولات کاما در سطح بازارهای داخلی کاملاً شناخته شده هستند. محصولات این برند ریشه دار، به کیفیت مناسب در کنار قیمت رقابتی و کاملا اقتصادی مشهور هستند. موتور برق دیزل کاما ماشین تمام عیار این برند ریشه دار است که در عین کیفیت و کارایی مطلوب از شبکه توزیع سراسری بسیار مناسبی به جهت تامین قطعات یدکی در سراسر کشور بهره ‌مند است.

موتور برق کاما برای تامین نیازهای سیار ساخته شده است. با ضریب اطمینان بالا می توانید این موتور برق کاما را در اختیار گرفته، راهی دورافتاده ‌ترین مناطق شوید و با ضریب اطمینان بالایی آن را فعال کنید. در عین حال اگر به هر دلیلی از خرابی تا تعویض اقلام مصرفی موتور برق دیزلی کاما، نیاز به قطعات یدکی داشته باشید، شبکه توزیع لوازم یدکی این برند سطح بسیار مناسبی دارد. به صورت هر کسی که قصد راه اندازی یک موتور برق دیزلی را دارد، قطعاً اطمینان در راه اندازی را در کنار قدرت بالای دستگاه در تامین برق می ‌خواهد.

عموم ایده ها برای خرید موتور برق دیزلی به جهت تامین نیازهای کارگاهی است. موتورهای دیزلی قدرتمند هستند و می ‌توانند توان بالایی از انرژی الکتریسیته را تامین نمایند. از طرفی در تولید برق سه فاز بسیار بهتر از موتورهای بنزینی عمل می کنند. لذا برای حاضر شدن در فضاهای کارگاهی کاملاً مناسب می باشند. از این رو عموم پیمانکاران در عرصه فعالیت های کارگاهی خصوصاً کارگاه های ساختمانی علاقه دارند که از قدرت تا امکانات انواع موتور برق دیزل بهره ‌مند باشند.

موتور برق دیزل کاما قبل از آنکه با هدف تامین نیازهای خانگی طراحی شده باشد، برای حضور در فضاهای کارگاهی آماده شده است. هر چند به جهت راه اندازی تمام تجهیزات تکفاز خانگی کاملا آماده می باشد؛ با این همه، اگر در سطح کارگاه از ماشین آلات قدرتمندی مانند یک بتونیر، بالابر، چکش تخریب و... استفاده می کنید، قطعا نیاز جدی به تامین برق در توان بالا دارید.

از این رو بهتر است یک موتور برق تخصصی را در اختیار بگیرید. مانند موتور برق دیزل کاما در مدل های مختلف که قابلیت تامین برق مطمئن و سیار را از طریق موتورهای دیزلی تامین می نمایند. در این حالت با صرف کمترین هزینه در تهیه سوخت موتور، قابلیت بهترین شرایط در تولید جریان برق را دارید.

محصولات تولید شده توسط کمپانی کاما  از جمله برندهای معتبر و قابل احترام می باشد که با ارئه محصولات با کیفیت بالا ، نظرات مثبت را به سمت خود جلب کرده وجایگاه خود را در نظر مشتریان پیدا کرده است و همچنین  در بازار تجارت جهانی با تولیدکنندگان قدرتمند رقابت می کند.کمپانی کاما در کشور چین تاسیس شده است و با بکارگیری علم روز و  تحقیق و توسعه، محصولات با کیفیت بالا ارئه کرده است.

موتور برق دیزلی کاما مدل سایلنت

 یکی از مجصولات کمپانی کاما موتور برق می باشد، موتور برق های کاما دارای موتور دیزلی بوده و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و همچنین تنوع در ارائه موتور برق هایی در قالب های تک فاز ، سه فاز در مدل های بی صدا  و با صدا و همچنین موتور برق جوش ، شرکت کاما را به یک از سازنده های قوی در تولید موتور برق تبدیل کرده است.

مختصری از برند کاما

قبل از پرداختن به تحلیل فنی کاملی برای شما در مدل های تولید شده از موتور برق دیزلی کاما، بهتر است بر آشنایی با برند مادر این محصولات، اشاره ای هر چند مختصر داشته باشیم. کمپانی کاما یک ابر شرکت چینی است که در عرصه طراحی تا تولید انواع ماشین آلات ساختمان سازی تا باغبانی و صنعتی فعالیت می ‌کند. حوزه فعالیت کمپانی کاما بسیار گسترده است و تقریباً شامل طراحی تا تولید هر نوع ماشین آلات سبک و گاهاً سنگین شده است. عمده تجربه برند کاما در تولید تجهیزات موتوری برای تامین نیازهای کارگاهی می باشد.

در عین حال دست توانمندی در بازار تولید قطعات خودرو، انواع موتور برق ها، ژنراتورهای زمینی و دریایی، قطعات موتوری و الحاقی تراکتور و... دارد. در حال حاضر برند کاما به عنوان یکی از بزرگترین کمپانی های صادر کننده چینی شناخته می شود. محصولات این برند در بسیاری از کشورها بازار خوبی دارد. به عنوان مثال برند کاما به عنوان یک برند ریشه ‌دار و کاملاً نام آشنا در سطح بازار داخلی ایران شناخته شده است.

کمپانی کاما از یک سیستم مهندسی حرفه ای شده برای بخش تحقیق و توسعه محصولات خود بهره مند می باشد. حضور این بخش کلیدی در بدنه شرکت کاما باعث شده تا محصولات این برند چینی رنگ و بوی کاملاً مدرن و توانمندی داشته باشند. در عین حال کاما محصولات خود را به این سادگی ‌ها روانه بازارهای جهانی نمی ‌کند.

در بطن چرخه تولید برند کاما انواع آزمایشگاه‌ ها، تست ها و فیلترها گنجانده شده است تا با تست نهایی و کاملاً دقیق هر محصول عمده مشکلات، نقص ها و یا کاستی ‌ها را برطرف نماید. به این ترتیب قاعدتاً می ‌توان هر محصول نهایی معرفی شده از برند کاما را به عنوان یک تجهیز مهندسی شده خوش ساخت و باکیفیت در نظر گرفت.

به هر صورت برند کاما در عرصه ‌های جهانی، رقبای سرسختی دارد. رقابت با محصولات کره ای و ژاپنی و حتی محصولات خوش ساخت کشورهای غربی به هیچ حالت ساده نمی باشد. کاما می داند که برای ماندن در جمع بهترین های جهانی باید خلاق، هدفمند و با کیفیت کار کند. این رویکرد تا اندازه ای جدی است که در حال حاضر چندین محصول، پروانه ثبت اختراع به اسم کمپانی کاما دارند.

موتور برق دیزلی کاما استارتی

در میان طیف بزرگ ماشین آلات مهندسی شده برند کاما، انواع موتور برق دیزلی های طراحی شده این برند چینی از همه مشهورتر هستند. تا جاییکه در حال حاضر نام کاما با موتور برق دیزلی گره خورده است. کارکرد مناسب، مصرف سوخت کم، توان تولید برق با راندمان بالا و در عین حال ولتاژ مطمئن و عالی از اعوجاج در محبوبیت انواع موتور برق دیزل کاما تأثیرگذار بوده است.

در این بین کارکرد با صدای کم یکی از مهمترین نکات در شهرت موتور برق دیزل کاما است. کاما در طراحی موتور برق دیزلی های خود حساسیت بالایی را اعمال کرده تا در نهایت بتواند تمام نیازهای مشتریان خود را با طراحی تا تولید محصولات با کیفیت که مصرف سوخت کم با عملکردی روان و کم صدا دارند، برطرف نماید. برند کاما یک ماشین ساز ریشه دار چینی است که سال ها است خط و مش خود را از دیگر رقبای هموطن خود جدا کرده، پای در عرصه بزرگان برای تولید ماشین آلات مهندسی شده گذاشته است.

چرا موتور برق دیزل کاما؟!

کمپانی کاما در طراحی تا تولید موتور برق های خود یک رویکرد صنعتی را مد نظر قرار داده است. رویکردی که در نهایت به استفاده از موتورهای دیزلی در طراحی انواع موتور برق ها ختم شده است. موتور برق دیزلی واژه غریبی در جمع تولیدات دیگر برندها نمی باشد. عموم موتور برق های قدرتمند با قابلیت تامین برق سه فاز از موتورهای دیزلی برای تامین قدرت آلترناتورها استفاده می کنند.

اما کمپانی کاما سعی داشته تا این الگو را تغییر دهد. در تعریف کمپانی کاما تنها به طراحی موتور برق های قدرتمند با موتورهای دیزلی پرداخته نشده است. کاما تعریف استفاده از موتورهای دیزلی را عوض کرده و آنها را برای حضور در انواع موتور برق ها با قدرت های متنوع، از کم تا زیاد تدارک دیده است.

در تعریف کاما، موتورهای دیزلی تنها برای تامین قدرت بالا نیستند. این موتورها می ‌توانند در قدرت های کم نیز کارایی مناسبی داشته باشند. از این رو سعی داشته تا به سمت طراحی موتور برق دیزلی های توانمند در ظرفیت های کم بپردازد.

چالش استفاده از موتورهای دیزلی، سر و صدای زیاد آنها در هنگام کار می باشد. یک موتور دیزلی برای تامین قدرت بالاتر به نسبت از موتورهای بنزینی تراکم بیشتری دارد. این تراکم بیشتر اگر چه قدرت بالاتری را در حجم برابر به نسبت از موتورهای بنزینی تولید می ‌کند؛ اما باعث خلق صدای بالاتری نیز می باشد. در عین حال مسیر ساخت پیچیده تر همراه با متریال های سنگین تر خواهد داشت. لذا طراحی تا تولید موتورهای دیزلی غالباً گران تر و گاهاً پیچیده ‌تر از موتورهای بنزینی می ‌شود.

اما کمپانی کاما این الگوی متداول در طراحی موتورهای دیزلی را عوض کرده است. موتور برق دیزل کاما حرکتی روان دارد و در تمامی مدل ها شاهد تولید صدایی اندک در حد نمونه های بنزینی هستیم. با این همه چه چیزی در موتورهای دیزلی وجود دارد که برند کاما را به سمت طراحی موتور برق دیزلی سوق داده است؟

  • موتورهای دیزلی در حجم برابر با موتورهای بنزینی قابلیت تولید قدرت بالای بیشتری دارند. لذا می توان موتور برق را در حجم و وزن کمتری با هدف تولید یک توان خاص طراحی کرد.
  •  
  • سوخت گازوئیل به مراتب از سوخت بنزین ارزانتر است. برای آنها که مجبور به استفاده دائمی از موتور برق ها هستند، مصرف سوخت بنزین با قیمت بالا غیرقابل توجیه است. در عین حال بهره‌ مندی از موتور برق دیزلی می ‌تواند در کاهش هزینه ‌ها تاثیرگذار باشد.
  •  
  • نگهداری از سوخت گازوئیل بهمراتب امن تر از نگهداری سوخت بنزین است. به هر صورت وقتی نیاز به موتور برق دارید، باید همیشه یک مقدار سوخت یدکی داشته باشید. در این حالت نگهداری حتی مقدار اندک از بنزین خطرناک است؛ اما گازوئیل قابلیت احتراق کمی دارد و می توانید به راحتی این سوخت را تهیه کرده و نگهداری کنید.

موتورهای دیزلی به ‌مراتب از موتورهای بنزینی قدرتمندتر و امن تر می باشند. لذا در طراحی یک موتور برق دیزلی می‌ توانیم قدرت و کارایی را در راندمان بهتری داشته باشیم. موضوعی که در طراحی انواع موتور برق دیزل کاما مد نظر قرار گرفته است.

موتور برق دیزلی کاما مدل ۶۶۰۰ استارتی

مدل های موتور برق دیزل کاما

برند کاما در طراحی موتور برق دیزل های خود سعی در ایجاد یک تنوع کامل را داشته است. محصولاتی که همگی از حضور قدرتمند موتورهای دیزلی استفاده می کنند و در عین حال با مصرف سوخت مناسب و تولید صدای اندک، قابلیت تامین قدرت بالایی دارند. بسته به اینکه چه نیازی از تامین برق دارید، می توانید یکی از مدل های طراحی شده در موتور برق دیزل کاما را انتخاب کنید. مدل های معرفی شده از موتور برق دیزل کاما به قرار زیر هستند.

  • موتور برق دیزل کاما مدل ۲ کیلووات با نام تجاری KDE2500E
  • موتور برق دیزل کاما مدل ۳ کیلووات با نام تجاری KDE3500E
  • موتور برق کاما ۵ کیلووات با نام تجاری KDE5500E
  • موتور برق کاما ۵ کیلووات با نام تجاری KDE6500E
  • موتور برق کاما 7 کیلووات با نام تجاری KDE7500E
  • موتور برق دیزل کاما مدل KDE20E که محصول تخصصی برای اهداف تجاری است.
  • موتور برق جوش کاما مدل KDE5500EW
  • موتور برق جوش کاما مدل KDE6500EW

تمامی این مدل ها از حضور موتورهای دیزلی در طراحی خود بهره ‌مند هستند. در طراحی مدل های متنوع مذکور سعی شده است تا بازه کاملی از تامین توان در رنج ۲ الی ۷ کیلووات با اهداف صنعتی و نیمه صنعتی مد نظر باشد. در عین حال برند کاما متوجه نیازهای غیر صنعتی بوده و مدل KDE20E را طراحی کرده است. یک موتور برق دیزل کم صدا و پرتوان که برای حضور در فضاهای اداری و خدماتی بهترین است.

رویکرد کاما در طراحی تمام این مدل ها، تامین مدرن ترین امکانات همراه با کیفیت مناسب قطعات است. تیم R&D برند کاما در گنجاندن علم روز دنیا برای طراحی موتورهای پرقدرت و کم مصرف در کنار آلترناتورهای راندمان بالا که برق خروجی عاری از اعوجاج تولید کنند، موفق بوده است. در حال حاضر تمامی مدل های تعریف شده در لیست محصولات برند کاما از بهترین های بازار هستند.

این موتور برق دیزلی های قابلیت کارکرد طولانی مدت را عاری از هر گونه افت ولتاژ و یا توان دارند. در عین حال به راحتی می ‌توانند در فضاهای کارگاهی حضور پیدا کرده تا از پس عملیاتی کردن سنگین ترین ماشین آلات ساختمان سازی برآیند.

برای خرید و فروش موتور برق کاما قاعدتاً باید به یکی از این مدل های دیزلی تعریف شده بپردازید. لذا ضرورت دارد که برای موفقیت در کار، شناخت کاملی از انواع ذکر شده داشته باشید. از این رو قبل از آنکه به طور جدی در مسیر خرید و فروش موتور برق کاما باشید، بهتر است نیم نگاهی فنی در آشنایی کامل با این محصولات داشته باشید.

موتور برق کاما 2 کیلووات مدل KDE2500E

کوچکترین مدل از جمع انواع موتور برق دیزل کاما، مدل KDE2500E می باشد. اما این کوچک بودن یک دلیل ساده دارد. چرا که این محصول خوش ساخت و جمع و جور دیزلی را برای حضور در مصارف خانگی طراحی کرده ‌اند. موتور برق مذکور در حضور یک موتور دیزلی کوچک و پرقدرت قابلیت تامین برق تکفاز برای مصارف خانگی را دارد. لذا بهره برداری از آن در محیط های خانگی عاری از هزینه ‌های بالایی است.

موتور برق دیزل کاما مدل KDE2500E دارای قابلیت تامین یک خط ولتاژ تکفاز ۲۲۰ ولت شهری با حداکثر توان 1.8 کیلووات می باشد. این قدرت به هیچ حالت برای مصارف صنعتی و کارگاهی مناسب نیست. از طرفی قابلیت راه اندازی تمام تجهیزات خانگی به شکل همزمان را ندارد؛ اما الگوی طراحی آن برای تامین نیاز به برق اضطراری طراحی شده است.

موتور برق دیزلی کاما مدل ۲۵۰۰ استارتی

موتور برق کاما مدل KDE2500E با خروجی 1.8 کیلو وات مناسب مصارف خانگی است البته برای وسیله های با توان مصرفی بالا، این موتور برق مناسب نمی باشد و بیشتر مناسب برای کسانی است که دارای برق هستند و زمانی که برق قطع می شود می خواهند وسیله های ضروری را بکار بیندازند مثل چند عدد روشنایی، یخچال و تلویزیون، تا زمانی که برق وصل بشود و اگر بخواهیم از آن برای همه دستگاه ها استفاده کنیم، کافی نمی باشد و باید از موتور برق قوی تری استفاده کنید .

اگر در محیط خانگی هستید و تحت هر حالتی حضور نیروی برق را می ‌خواهید و چندان اعتمادی به برق شهری ندارید، می توانید از موتور برق دیزل کاما مدل KDE2500E برای تامین برق اضطراری منازل استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که با قدرت محدود 1.8 کیلوواتی آن قابلیت راه اندازی تجهیزات کارگاهی را ندارید.

در داخل موتور برق دیزلی کاما با نام تجاری KDE2500E از یک موتور تک سیلندر دیزلی با نام KM170E استفاده شده است. موتور مذکور از ظرفیت ۲۱۱ سی ‌سی بهره مند می باشد و در نهایت قدرت، قابلیت تامین ۲ کیلووات توان را دارد. اما در عمل قدرتی بیش از 1.8 کیلووات را تولید نمی‌ کند.

موتور از مدل ‌های هوا خنک با تنفس طبیعی است که از یک سیستم استارت دستی بهره ‌مند می باشد. موتور برق دیزل 2 کیلووات کاما بدون حضور سوخت، از وزنی معادل با ۶۰ کیلوگرم بهره ‌مند است. موتور برق مذکور با ابعاد 53´40´57 سانتیمتری طراحی شده است. با این ابعاد می توان موتور برق دیزل مذکور را به عنوان یک نمونه کوچک، جمع و جور و مناسب برای تامین نیازهای سیار در نظر گرفت.

کیفیت ساخت قطعات تا الگوی تامین برق تکفاز در این موتور برق دیزل کاما، شرایط بسیار مناسبی دارد. تا جاییکه می ‌تواند به عنوان تامین کننده برق اضطراری نهادهای حساس مانند سرورها و بانک های اطلاعاتی مورد استفاده قرار گیرد. در عین حال الگوی کارکرد ساده، روان و کم صدای موتور دیزل کوچک دستگاه قابل توجه است. این دستگاه با عملکرد ملایم برای حضور در فضای خانه تا نهادهای اداری کوچک مناسب است. اما اگر باز هم نسبت به تولید صدا حساسیت دارید، می ‌توانید از کانوپی ها برای حذف کامل صدای کارکرد موتور برق دیزلی استفاده کنید.

مشخصات فنی موتور برق 2 کیلووات کاما

مدل

KDE2500E

توان خروجی

1.8 کیلووات

حداکثر توان خروجی

2 کیلووات

سیستم استارت

هندلی

مدل موتور

KM 170E

حجم موتور(CC)

211

ابعاد (mm)

530×400×575

وزن بدون سوخت (kg)

60

نوع موتور برق

دیزل

موتور برق کاما 3 کیلووات مدل KDE3500E

همراه با مدل KDE3500E از جمع محصولات موتور برق دیزل کاما همچنان در حد و اندازه های یک مولد خانگی هستیم. چرا که نهایت قدرت تحویلی موتور برق دیزل مذکور 2.8 کیلووات می باشد. این مقدار برای راه اندازی تجهیزات صنعتی مناسب نیست. اما برای فعال کردن همزمان چندین تجهیز خانگی کافی است.

اگر هوشمند باشید و بتوانید مدیریت درستی در سطح کارگاه داشته باشید، می توانید از این مدل موتور برق دیزل کاما برای فعال کردن جمع کثیری از ابزارهای کوچک کارگاهی آن هم به شکل انفرادی استفاده کنید. این موتور برق قابلیت تامین کارکرد ابزارهای موتوری بسیار ساده و کوچک کارگاهی را دارد. آلترناتور تعریف شده در موتور برق دیزل کاما مدل KDE3500E با حداکثر قدرت 3 کیلووات در خروجی طراحی شده است. هر چند در عمل نمی تواند ظرفیتی فراتر از 2.8 کیلووات را تامین نماید.

موتور برق دیزل کاما مدل مذکور برای تامین قدرت ۳ کیلوواتی از یک موتور با ظرفیت ۲۹۶ سی ‌سی استفاده می ‌کند. موتور با نام تجاری KM178E عرضه شده است. یک موتور تک سیلندر دو زمانه دیزلی که قابلیت تامین ۳ کیلووات توان را دارد. موتور از مدل تنفس طبیعی هوا خنک است که برای راه اندازی آن از یک سیستم استارت دستی استفاده شده است. موتور برق کاما مدل KDE3500E در ابعاد 53´48´63 سانتیمتری طراحی شده است و بدون حضور سوخت، وزنی معادل ۶۵ کیلوگرم دارد.

موتور برق مذکور در عین استفاده از موتورهای دیزلی، عملکردی روان با حداقل تولید صدای ممکن دارد. از این رو برای حضور در فضاهای خانگی و خدماتی مناسب است. در عین حال مصرف سوخت منطقی و تقریبا اندک این موتور برق دیزل کاما آن را از هر نظر مطلوب کرده است.

موتور برق دیزلی کاما مدل ۳۵۰۰ استارتی چرخ دار

موتور برق کاما KDE3500Eبا خروجی 2.8 کیلو وات مناسب مصارف خانگی بوده و می توان وسایل یک خانه شامل یخچال، کولر ، تلویزیون و چند روشنایی از آن استفاده کرد همچنین از این دستگاه می توان برای وسایل کارگاهی نظیر سنگ فرز دستی استفاده کرد.

همچنین موتور برق کاما مدل KDE3500E با حجم باک 12.5 لیتری و 12 ساعت کارکرد مداوم به عنوان یک منبع برق مطمئن  برای افرادی محسوب می شود که ساعت کارکرد برای آنها مهم است ، برای مثال برای کسانی که پرورش ماهی دارند ، مناسب است .

ابعاد کوچک در کنار وزن کم، قابلیت حمل و نقل ساده این موتور برق دیزلی کاما را نمایان می سازد. لذا می توان آن را به راحتی سوار بر هر وسیله نقلیه نمود و از ویژگی تامین برق سیار در کیفیت مناسب بهره‌ مند شد. در عین حال برای تامین برق در مناطق دورافتاده نیز شرایط مناسبی دارد. مثلاً جابجایی ساده و کم دردسر این موتور برق دیزلی کاما کاملا مناسب برای حضور یافتن در محیط مزرعه به جهت فعال کردن موتور پمپ آب های کوچک است.

در نظر داشته باشید که با حضور موتور برق دیزل کاما مدل KDE3500E همچنان در فضای مصارف خانگی هستیم. روشن کردن تجهیزات صنعتی و یا موتور پمپ آب های کشاورزی، چیزی فراتر از طرح تخصصی این موتور برق می باشد. لذا در صورت استفاده با هدف های صنعتی و کشاورزی دقت کنید که بار مضاعفی به مدت طولانی بر موتور برق کاما مدل KDE3500E وارد نشود.

مشخصات فنی موتور برق کاما 3 کیلووات مدل KDE3500E

مدل

KDE3500E

توان خروجی

2.8 کیلووات

حداکثر توان خروجی

3 کیلووات

سیستم استارت

استارتی

مدل موتور

KM 178E

حجم موتور(CC)

296

ابعاد( mm )

530×480×630

وزن بدون سوخت (kg)

65

نوع موتور برق

دیزل

موتور برق کاما 5 کیلووات مدل KDE5500E

کمپانی کاما از موتور برق کاما سری مدل KDE5500 ، مدل های تک فاز و سه فاز موتور برق را ارئه کرده است که در مدل های قبل شاهد آن نبودیم مدل های تک فاز و سه فاز  مدل KDE5500E و مدل KDE5500E3  می باشد .

مدل تک فاز آن با خروجی 4.2 کیلو وات میتوان برای مصارف خانگی و همچنین راه اندازی  پمپ های آب 2 اسب استفاده کرد و از مدل 3 فاز این مدل هم با خروجی 4.2 کیلووات می توان برای دستگاهای سه فاز با توان مصرفی پایین استفاده کرد .

موتور برق کاما ۵۰۰۰ با حضور همزمان برق تکفاز و سه فاز طراحی شده است. در مدل های قبلی که بیشتر با رویکرد مصارف خانگی و خدمات شهری بودند، تنها امکان دسترسی به برق تکفاز وجود دارد؛ اما مدل KDE5500E اولین نمونه در دسته انواع موتور برق دیزل کاما است که با قابلیت تامین برق سه فاز ۳۸۰ ولت صنعتی طراحی شده است.

به این ترتیب در بطن طراحی موتور برق کاما ۵۰۰۰ در حضور موتور دیزلی به همراه برق سه فاز صنعتی دیگر می ‌توانیم حجم کاملی از فعالیت ‌های صنعتی را انجام دهیم. البته از آنجا که تعریف آلترناتورهای سه فاز باعث افزایش قیمت موتور برق دیزلی خواهد شد و شاید هنوز هم مصرف ‌کنندگانی باشند که این قدرت را تنها برای راه اندازی سیستم های تکفاز بخواهند، رویکرد برند کاما در طراحی مدل KDE5500E شرایط اختیاری دارد.

لذا مدل تکفاز بدون حضور برق سه فاز نیز ساخته شده است. در این بین اگر خریدار این مدل از موتور برق دیزل کاما بخواهد تا از حضور برق سه فاز بهره ‌مند باشد، می ‌تواند نمونه های مجهز شده به آلترناتورهای تولید برق سه فاز را تهیه کند.

موتور برق دیزلی کاما مدل ۵۵۰۰ استارتی چرخ دار

در طراحی موتور برق دیزل کاما مدل KDE5500E از یک موتور دیزلی با حجم ۴۰۶ سی ‌سی استفاده شده است. موتور دو سیلندر از نوع هوا خنک با شرایط تنفس طبیعی است که برای راه اندازی آن از یک سیستم استارت دستی استفاده شده است. ابعاد موتور آنچنان بزرگ نیست که بخواهیم حضور سیستم استارت دستی را ناهمگون تلقی کنیم؛ بلکه برعکس، استارت دستی این موتور دیزلی به راحتی شرایط عملیاتی پیدا کرده و مسیر راه اندازی ساده ‌ای را برای موتور برق دیزلی کاما فراهم می کند.

در حضور این موتور قدرتمند دیزلی همراه با آلترناتورهای خوش ساخت برند کاما، حداکثر قدرت ۵ کیلووات برق در خط خروجی تکفاز موتور برق دیزلی کاما مدل KDE5500E حضور دارد. البته در مقام عمل، همراه با راه اندازی تجهیزات الکتریکی در نهایت می توانید یک توان 4.2 کیلوواتی را از این موتور برق توانمند دیزلی استخراج کنید.

موتور برق دیزل کاما در ابعاد 85´49´72 سانتیمتری طراحی شده است و با حضور مخزن سوخت خالی در وزن ۱۰۰ کیلوگرمی خلاصه می شود. ظاهراً این ابعاد با آن وزن تقریباً سنگین 100 کیلویی را نمی ‌توانیم در لیست نمونه های قابل حمل شدن قرار دهیم. کاملا هم درست است. موتور برق ۵۰۰۰ کاما در جمع نمونه ‌های سیار قرار ندارد؛ اما شاسی فولادین و مستحکم آن را مجهز به چهار چرخ لاستیکی کوچک کرده‌ اند تا جابجایی آن در سطح کارگاه با راحتی بیشتری صورت گیرد.

این موتور برق در محیط کارگاه کاملا شرایط سیاری را تجربه خواهد کرد و در عین حال مقدار قدرت ۵ کیلوواتی آن برای راه اندازی طیف کاملی از تجهیزات کارگاهی مناسب است. البته باید دقت کنید که از تجهیزات به شکل همزمان استفاده نمی کنید. موتور برق کاما ۵۰۰۰ فقط قابلیت راه اندازی یک ماشین کارگاهی و یا چند تجهیز سبک موتوری را دارد.

مشخصات فنی موتور برق کاما 5 کیلووات مدل KDE5500E

مدل

KDE5500E

توان خروجی

4.2کیلووات

حداکثر توان خروجی

5 کیلووات

سیستم استارت

استارتی

مدل موتور

KM186FE

حجم موتور(CC)

406

ابعاد( mm )

720x492x850

وزن بدون سوخت (kg)

100

نوع موتور برق

دیزل

موتور برق کاما 5 کیلووات مدل KDE6500E

قدرت ۵ کیلووات یک حد استاندارد و بسیار کار راه انداز است. این قدرت برای راه اندازی طیف کاملی از تجهیزات خانگی مناسب است و در عین حال برای فعال کردن تک به تک ماشین آلات کارگاهی کفایت می کند. برای همین است که موتور برق کاما 6500 بیش از دیگر مدل های دیزلی این برند مورد توجه قرار دارد.

در مدل قبلی شاهد تامین قدرت 4.2 کیلوواتی بودیم. در این مدل سعی شده است تا با بهینه کردن سیستم موتوری و آلترناتورهای تولید برق، قدرت خالص تری از سطح توان ۵ کیلووات را تامین نماییم در موتور برق دیزل کاما مدل KDE6500E شاهد یک خط برق تکفاز 4.6 کیلوواتی هستیم.

موتور برق دیزل کاما مدل KDE6500E برای تامین قدرت ۵ کیلوواتی از یک موتور دو سیلندر دیزلی با ظرفیت 418 سی سی استفاده می کند. موتور دیزلی مذکور با نام تجاری KM178E عرضه شده است. این موتور به مانند مدل‌ های قبلی از شرایط تنفس طبیعی و هوا خنک بهره مند می باشد. موتور اندکی از مدل قبلی قوی تر است. لذا می تواند وجه قدرتمندتری از توان را برای آلترناتور دستگاه موتور برق دیزلی کاما مدل KDE6500E تامین نماید. تا جاییکه در خروجی این موتور برق شاهد تامین قدرت 4.6 کیلووات هستیم.

موتور برق دیزل کاما مدل KDE6500E از نظر ابعادی تقریباً با مدل قبلی برابر است؛ اما با وزنی که اندکی بیشتر است، ارائه شده است. به مانند مدل ‌های قبلی از یک سیستم استارت دستی برای راه اندازی موتور برق دیزل مذکور استفاده می ‌کنند.

موتور برق دیزلی کاما مدل ۶۵۰۰ استارتی چرخ دار

موتور برق کاما مدل KDE6500E با خروجی 4.6 کیلو وات و با مصرف 1.5 لیتر در ساعت ، یک موتور برق مناسب و ایده آل برای کسانی است که به دنبال یک دستگاهی هستند که میخواهند بدون نگرانی وسایل منزل خود را بوسیله موتور برق راه اندازی کنند وسایلی مانند یخچال ، کولر ، بخاری برقی ، تلویزیون و روشنایی .

البته میزان صدا این مدل 92 دسیبل است که مقداری بالاست و پیشنهاد می شود مدل دیگر این دسته که کانوپی دار است و توسط شرکت کاما به نام KDE6500T ارائه شده است استفاده شود که میزان صدای آن بخاطر قرار گرفتن سیستم موتور برق داخل محفظه ای که به نوعی عایق صدا می باشد، کاسته شده است، همچنین وزن بالایی دارد که بخاطر همین محفظه وزن آن به 165 کیلوگرم رسیده است.

کمپانی کاما در این دسته مدل سه فاز KDE6500E3 و همچین مدل کانوپی دار سه فاز KDE6500T3 عرضه کرده است و مناسب افرادیست که دستگاه های سه فاز با توان مصرفی پایین دارد.

مدل‌ های کانوپی دار با هدف نصب شدن در فضاهای مسکونی و خدمات شهری طراحی شده اند. این مدل ها سنگین وزن هستند و به این سادگی ها نمی توانید آنها را جابجا کنید. از این رو اگر بخواهید از موتور برق دیزل کاما مدل مذکور از نوع کانوپی دار تکفاز، در سطح فضاهای شهری و خانگی و شاید اداری استفاده کنید، بهتر است یک محل مناسب را از قبل برای استقرار آن در نظر گرفته باشید.

مدل سه فاز که ظرفیت تامین قدرت برق ۳۸۰ ولت تا توان ۵ کیلووات را دارد، برای حضور در سطح کارگاه های صنعتی و ساختمانی کاملا ایده آل می باشد. تقریباً تمامی تجهیزات کارگاهی اعم از مدل ‌های تکفاز و یا نمونه ‌های سه فاز در قدرتی کمتر از ۵ کیلووات کار می کنند. پس این مدل از موتور برق کاما ظاهرا نمی ‌تواند از پس کار کردن عاری از عیب در سطح هر نوع کارگاهی برآید.

قیمت موتور برق کاما650۰ در این مدل اندکی از نمونه قبل بالاتر است. اگر بخواهید از مدل ‌های کانوپی دار استفاده کنید، قیمت موتور برق کاما به مراتب بیشتر هم خواهد شد. لذا بهتر است قبل از هر اقدام جدی در خرید این مولدهای توانمند، درک کاملی از سطح نیاز خود داشته باشید.

مشخصات فنی موتور برق کاما 5 کیلووات مدل KDE6500E

مدل

KDE6500E

توان خروجی

4.6کیلووات

حداکثر توان خروجی

5 کیلووات

سیستم استارت

استارتی

مدل موتور

KM 178E

حجم موتور(CC)

418

ابعاد( mm )

720x492x650

وزن بدون سوخت (kg)

105

نوع موتور برق

دیزل

موتور برق کاما مدل KDE7500ME

در محیط کارگاه که مملو از موتورهای الکتریکی با طراحی صنعتی است و حجم بسیار بالایی از عملیات های سنگین ساختمانی تا کارگاهی در حال انجام است، حضور یک موتور برق توانمند و حرفه ‌ای از واجبات می باشد. موتور برقی که در تامین نیروی سه فاز توانمند باشد و در عین حال به راحتی بتواند انبوه تجهیزات کارگاهی را راه ‌اندازی کند.

موتور برق کاما ۷۰۰۰ تحت نام تجاری KDE7500ME یکی از همین مدل‌ها می باشد. موتور برق دیزل کاما مدل KDE7500ME به طور کامل برای حضور در فضاهای صنعتی طراحی شده است. این موتور برق به راحتی قابلیت تامین قدرت الکتریسیته تا توان فراتر از ۵ کیلووات را چه در نوع تکفاز و یا سه فاز دارد. از این رو به آسانی از پس راه اندازی انبوه تجهیزات کارگاهی بر می آید.

البته در نظر دارید که در محیط کارگاه انبوهی از تجهیزات صنعتی که قدرت بالایی دارند، در حال کار کردن هستند. هر کدام از این تجهیزات چه یک دریل ساده باشد و یا یک بتونیر قدرتمند سه فاز از الگوی طراحی صنعتی استفاده می کنند. لذا در همگی آنها شاهد جریان کشی بالایی هستیم. در نتیجه نمی ‌توان این تجهیزات را به شکل همزمان با یک موتور برق دیزلی راه اندازی کرد. موتور برق کاما ۷۰۰۰ قدرتمند است؛ اما تنها برای راه ‌اندازی یک یا چند ابزار کارگاهی تدارک دیده شده است.

KDE7500ME موتور برق دیزلی کاما مدل

موتور برق کاما مدل KDE7500ME با خروجی 5.6 کیلووات می تواند دستگاه های دارای الکتروموتور با قدرت 2 اسب را بدون هیچ گونه فشاری بکار بیاندازد همچین این مدل موتور برق توانایی راه اندازی الکتروموتور های سه اسب را دارد ولی هنگام راه اندازی وسیله الکتریکی  ، مقداری زیر فشار قرار می گیرد و سریع تر دچار استهلاک می شود باید توجه داشت برای طولانی شدن عمر موتور برق نباید بطور کامل از ظرفیت موتور برق استفاده کرد.

کمپانی کاما همچنین مدل کانوپی دار مدل KDE7500MEبا نام KDE7500MT هم روانه بازار جهانی کرده استکه میزان صدا موتور برق را تا حد زیادی کاهش داده است و مناسب برای جاهایی است که نیاز است از نظر صوتی ، صدا پایین باشد و همچنین وزن آن 165 کیلو گرم است که بخاطر وجود محفظه ای  است که داخل آن قرار گرفته است و ابعاد آن 740×520×910 میلی متر میباشد که بخاطر وجود محفظه ، نسبتا بزرگ است .

کمپانی کاما مدل های سه فاز این دسته را هم ارائه کرده است که در دو مدل کانوپی دار و بدون کانوپی می باشد مدل بدون کانوپی مدل KDE7500ME3 و مدل کانوپی دار KDE7500MT3 می باشد .توسط این مدل موتور برق سه فاز  میتوان دستگاه های الکتریکی سه فاز با توان مصرفی پایین را بکار انداخت و بیشتر مناسب کارهای سبک می باشد .

در طراحی موتور برق کاما ۷۰۰۰ از حضور موتورهای چندان متفاوتی از مدل قبلی بهره ‌مند نیستیم. موتور که با نام تجاری KM186FAE عرضه می ‌شود، در واقع نوع بهینه شده مدل قبلی است که در ظرفیت 418 سی سی عرضه شده است. موتور دو سیلندر با عملکرد دو زمانه از مدل‌ های هوا خنک تنفس طبیعی است که به یک سیستم استارت دستی مجهز شده است.

موتور برق کاما مدل KDE7500ME با قابلیت حداکثر توان دهی 5.8 کیلووات طراحی شده است. البته در عمل نمی تواند مقدار توانی فراتر از 5.5 کیلووات را تولید نماید. با این حال این قدرت بالا را در یک خط تکفاز مجزا در حضور یک خط سه فاز آماده کرده است.

جدا بودن برق تکفاز و سه فاز در این مدل، استقلال راه اندازی تجهیزات را در بر دارد. از آنجا که در راه ‌اندازی تجهیزات سه فاز باید تعادل جریان کشی خطوط برق سه فاز را تامین نماییم، استقلال در راه اندازی تجهیزات تکفاز باعث عملکرد بهتر سیستم موتور برق دیزلی خواهد شد. از این رو به راحتی می ‌توان در محیط کارگاه از موتور برق مذکور برای راه اندازی انواع تجهیزات تکفاز، کاملاً مستقل از سیستم های سه فاز استفاده کرد.

مدل کانوپی دار که مخصوص حضور در فضاهای خانگی و فروشگاهی و خدماتی می باشد، قیمت بالاتری نیز دارد. محفظه کانوپی طراحی شده برند کاما قابلیت بسیار مطلوبی در حذف صداهای بلند موتور برق دیزلی دارد. هر چند موتور برق کاما به غایت خوش ساخت و کم صدا می باشد، با این وجود حضور این محفظه های میراکننده صدا، هر چه کامل تر می‌ تواند یک مولد برق آرام و مطمئن را در اختیار شما قرار بدهد.

مشخصات فنی موتور برق کاما مدل KDE7500ME

مدل

KDE7500ME

توان خروجی

5.5کیلووات

حداکثر توان خروجی

5.8 کیلووات

سیستم استارت

استارتی

مدل موتور

KM186FAE

حجم موتور(CC)

418

ابعاد( mm )

720x480x645

وزن بدون سوخت (kg)

100

نوع موتور برق

دیزل

موتور برق کاما مدل KDE20E

در سطح کارگاه ساختمانی و یا راه اندازی تجهیزات صنعتی و حتی مصارف اداری گاها نمی توانیم به شکل تک به تک اقدام به کار با انواع ماشین آلات و تجهیزات داشته باشیم. به هر صورت سطح کارگاه مملو از انواع ماشین آلات است که هر کدام وظیفه ای دارند و بسیار پیش می ‌آید که لازم است اکثر آنها را به شکل همزمان به کار گیریم.

در این حالت بهره مندی از موتور برق هایی که تنها قابلیت راه اندازی همزمان یک یا چند دستگاه را دارند، مناسب نمی باشد. ما به موتور برقی نیاز داریم که می تواند قابلیت کاملی در تامین قدرت انواع ماشین آلات به شکل همزمان را داشته باشد. مانند موتور برق دیزل کاما مدل KDE20E که یک ژنراتور تمام ‌عیار کارگاهی است.

موتور برق دیزلی کاما مدل KDE20E

مدل KDE20E محصول بعدی کمپانی کاما می باشد که دو سیلندر بوده و توان آن 16.5 کیلووات می باشد وبسیار مناسب برای مصارف صنعتی و اداره جات  می باشد یا مکان هایی که نیازمند موتور برق های با توان بالا می باشد برای مثال در شروع یک پروژه ساختمانی که هنوز برق در دسترس نمی باشد ، گزینه مناسبی می باشد و می توان با آن دستگاه هایی با الکتروموتور 3 اسب تک فاز نظیر بتونیر ، بالابر را روشن کرد بدونآنکه فشاری به موتور برق وارد شود همچنین می توان براحتی جوشکاری کرد یا در اداراتی که دارای وسایلالکتریکی زیادی می باشد می توان از این موتور برق به عنوان یک منبع مطمئن استفاده کرد .

همچنین کمپانی کاما مدل کانوپی دار هم ارائه کرده است ، مدل KDE20T که با خروجی 15 کیلو وات مانندمدل KDE20E می توان در پروژه های صنعتی استفاده کرد وزن آن بخاطر محفظه ی دور آن به 455 کیلوگرم می رسد.

وقتی قرار است در باب مشخصه های فنی موتور برق دیزل کاما مدل KDE20E صحبت کنیم، در واقع باید از یک نیروگاه کوچک که قابلیت های بالایی دارد، صحبت کنیم. در این نیروگاه کوچک کارگاهی از یک موتور قدرتمند چهار سیلندر دیزلی با ظرفیت ۱۳۵۷ سی ‌سی استفاده شده است.

موتور چهار زمانه با الگوی تنفس طبیعی است. این موتور با نام تجاری KM380 عرضه شده است. بزرگی و سنگینی موتور دیزلی KM380 آنچنان است که دیگر نمی توانیم متکی بر تعریف استارت های دستی آن را راه اندازی کنیم. از این رو این موتور دیزلی در حضور سیستم‌ های استارت الکتریکی طراحی شده است.

با تعریف موتور پرقدرت دیزلی در این مدل از موتور برق کاما، ظرفیت توان دهی 16.5 کیلووات تامین می شود. توان 16.5 کیلوواتی بسیار بزرگتر از مقدار قدرت لازم برای سنگین ترین تجهیزات کارگاهی است. لذا اگر در سطح یک کارگاه ساختمانی هستید و می خواهید انبوهی از تجهیزات تکفاز و سه فاز را به راحتی راه اندازی کنید، حضور این مدل از موتور برق دیزل کاما بهترین است.

در عین حال جدا از تامین نیازهای کارگاهی، توانمندی بالای این مدل در راه اندازی سیستم های بزرگ اداری ثابت شده است. در یک نهاد بزرگ اداری که در حال انجام عملیات های حساسی است، حضور دائمی برق از واجبات می باشد.

در عین حال حجم بالای سیستم های اداری اعم از کامپیوترها و متعلقات آنها، سیستم های روشنایی، تهویه مطبوع تا سرورها و... نیاز مجموعه به یک منبع برق قدرتمند و کاملاً مطمئن را واجب می کند. موتور برقی که بتواند از پس پاسخگویی میزان مصرف بالای انبوه تجهیزات اداری برآید.

موتور برق دیزل کاما مدل KDE20E این قابلیت را دارد که در جایگاه مولد اضطراری در فضاهای بزرگ اداری مورد استفاده قرار گیرد. البته در نظر داشته باشید که برای تامین نیازهای اداری باید از مدل‌ های کانوپی دار تهیه کنید. در غیر این صورت میزان تولید صدای مولد دیزلی KDE20E آنچنان است که می ‌تواند محیط اداری را غیرقابل تحمل کند.

مدل کانوپی دار با نام تجاری KDE20E عرضه شده است. قیمت موتور برق کاما مدل KDE20E از تمامی مدل ها بیشتر است. در این بین قیمت موتور برق کاما مدل های کانوپی دار به مراتب بالاتر می باشد. لذا در هنگام خرید ضرورت حضور این محفظه های کانوپی دار را چک کنید.

مشخصات فنی موتور برق کاما KDE20E

مدل

KDE20E

توان خروجی

16.5کیلووات

سیستم استارت

استارتی

مدل موتور

KM380

حجم موتور(CC)

1357

ابعاد( mm )

1270x830x940

وزن بدون سوخت (kg)

360

نوع موتور برق

دیزل

موتور برق جوش کاما مدلKDE5500EW

جوشکاری جریانی متداول و بسیار جدی در تمامی فضاهای صنعتی است. خصوصاً در سطح کارگاه های ساختمانی که در سطح گسترده و کاملاً حرفه ‌ای صورت می‌ گیرد. در روش کلاسیک جوشکاری از ترانس های مبدل ولتاژ استفاده می شود. این ترانس ها قدرت برق را از طریق برق شبکه سراسری شهری و یا موتور برق های معمولی دریافت می کنند. در این حالت برای تکمیل یک عملیات ساده جوشکاری به حداقل دو دستگاه مجزا از هم نیاز دارید.

اما الگوی طراحی موتور برق هایی که قابلیت تامین جریان مورد نیاز جوشکاری را دارند، کار را بسیار ساده تر کرده است. موتور برق دیزلی کاما مدل KDE5500EW یکی از همین مدل های مخصوص عملیات های جوشکاری است که در آن خود دستگاه موتور برق قابلیت تامین ولتاژ و جریان کافی در عملیات‌ های جوشکاری را دارد.

در این بین نمی توان در سطح کارگاه حاضر شد و تنها به عملیات ‌های جوشکاری پرداخت. به هر صورت در کنار جوشکاری با طیف گسترده ای از عملیات های کارگاهی مواجه هستیم که همگی آنها نیاز به نیروی برق دارند. در این حالت منطقی نیست که بخواهیم از دو مولد جریان الکتریسیته که یکی برای عملیات جوشکاری و دیگری برای تامین دیگر نیازها باشد، استفاده کنیم.

موتور برق دیزل کاما مدل KDE5500EW دو کاره است. این مولد به گونه ‌ای طراحی شده است که می‌ تواند علاوه بر قابلیت تامین ولتاژ جوشکاری به شکل همزمان برای تامین دیگر نیازهای جاری در فضای کارگاهی مورد استفاده قرار گیرد.

موتور برق جوش دیزلی کاما مدل ۵۵۰۰

کمپانی کاما  در زمینه موتور برق جوش هم فعالیت کرده و موتور برق کاما مدل KDE5500EW را  ارائه کرده  است و همانطور که از نام آن پیداست یک دستگاه دو کاره است که هم موتور برق است و هم می توان به عنوان دستگاه جوش از آن استفاده کرد.

  البته در قسمت موتور برق با خروجی 1.8 کیلووات  نمی توان دستگاه های زیادی را بکار انداخت و فقط صرفا دستگاه هایی مثل تلویزیون ،یخچال کوچک و چند عدد روشنایی می توان استفاده کرد اما به عنوان یک دستگاه جوش با جریان خروجی  160 آمپر ، مناسب برای کارهای جوشکاری سبک  می باشد و در مناطقی که هنوز برق ندارد ، می توان از آن استفاده کرد شما با خرید یک موتور برق جوش کاما مدل KDE5500EW، بجای خرید یک موتور برق و یک دستگاه جوش ، از جهت زیاد شدن هزینه ها ، هم به نحوی صرفه جویی می کنید.

همچنین مدل کانوپی دار این مدل هم با نام KDE5500TW هم موجود می باشد که صدای تولید شده توسط موتور برق را تا 70 دسیبل کاهش می دهد و بخاطر وجود محفظه دارای وزن بالا  165 کیلو گرم  و ابعاد 910x530x710  میلی متر می باشد.

در مشخصه های فنی موتور برق دیزل کاما مدل KDE5500EW از یک موتور دیزلی دو سیلندر هوا خنک با کارکرد تنفس طبیعی استفاده شده است. موتور در حجم ۲۱۱ سی سی طراحی شده و در نهایت قدرت کارکرد می ‌تواند خط ولتاژی با ظرفیت تولید 1.8 کیلووات توان خروجی را تامین نماید. موتور مذکور با نام تجاری KM186FE عرضه شده است.

از جنبه های قابل توجه در طراحی موتور برق دیزلی کاما که مخصوص عملیات جوشکاری است، حضور یک سیستم استارت الکتریکی می باشد. از این رو مسیر راه اندازی بسیار ساده و کاملا مطمئنی دارد. موتور جوش مذکور در وزن ۱02 کیلوگرمی طراحی شده است قطعا می دانید که مشخصه اصلی موتور جوش ها، قابلیت حمل و نقل ساده آنها می باشد.

عملیات جوشکاری ممکن است در سطح بزرگی از فضای کارگاه در حال انجام باشد. لذا باید موتور جوش را بتوان به راحتی در فضای کارگاه جابجا نمود. برند کاما با درک درست این ماجرا است که موتور برق دیزل مخصوص عملیات جوشکاری خود را مجهز به چهار چرخ ساده و البته محکم کرده است.

به هر صورت با تمام این تفاصیل همراه با توان 1.8 کیلوواتی این موتور برق دیزلی چندان دست قدرتمندی در عملیات های سنگین جوشکاری ندارید. این موتور جوش برای انجام عملیات ‌های سبک جوشکاری طراحی شده است.

مشخصات فنی موتور برق جوش کاما مدلKDE5500EW

مدل

KDE5500EW

توان خروجی

1.8

جریان خروجی DC برای جوشکاری (آمپر)

160

سیستم استارت

استارتی

مدل موتور

KM186FE

حجم موتور(CC)

211

ابعاد( mm )

720x492x650

وزن بدون سوخت (kg)

102

نوع موتور برق

دیزل

موتور برق جوش کاما مدلKDE6500EW

عملیات های جوشکاری می‌ توانند بسیار سنگین باشند. متصل کردن دو قطعه بزرگ فولادی نیاز به تعریف الکترودهای ضخیمی است که حجم فولاد بیشتری را آب می کند. چنین عملیات ‌های پرفشار جوشکاری را باید با حضور موتور جوش هایی که قابلیت تامین جریان بالایی دارند، انجام دهیم. برند کاما برای تامین عملیات های سطح بالای جوشکاری، موتور برق دیزل مدل KDE6500EW را معرفی کرده است.

این مدل به مانند نمونه قبلی از شرایط طراحی دوکاره بهره مند است و در عین آنکه می ‌تواند به شکل یک مولد ساده برق مورد استفاده قرار گیرد، قابلیت سطح بالایی در تکمیل سنگین ترین عملیات های جوشکاری دارد.

موتور برق جوش دیزلی کاما مدل ۶۵۰۰

موتور برق جوش کاما مدلKDE6500EW ، دومین سری از موتور برق جوش های تولید شده توسط کمپانی کاما می باشد و تفاوتی که نسبت به مدل KDE5500EW کرده است در مقدار جریان خروجی و حجم موتورآن است که افزایش یافته است ، موتور برق جوش کاما مدلKDE6500EW با جریان خروجی 180 آمپر مناسببرای افراد جوشکار می باشد که به موتوربرق جوشی نیاز دارند که بتواند جریان بالایی در اختیار آنها قرار بدهدو همچنان این مدل مثل مدل KDE5500EW ، دارای توان خروجی پایینی 1.8کیلوات می باشد که فقط با آن می توان برای روشن کردن دستگاه های کم مصرف استفاده کرد و بیشتر جنبه ی موتور جوش بودن آن مطرح است .

کمپانی کاما همچون سری قبلی ، مدل کانوپی دار این مدل هم را با نام KDE6500TWساخته است که میزانصدا را تا حدی کاهش داده و دارای وزن 177 کیلوگرم و ابعاد 910x530x710 می باشد و از آن می توان در مناطقی که نباید میزان صدا نباید از یک حدی افزایش یابد ، استفاده می کنند.

برای تکمیل بخش فنی موتور برق دیزل کاما مدل KDE6500EW به مانند دیگر مدل ‌های این خانواده از محصولات کاما، از یک موتور دیزلی دو سیلندر هوا خنک استفاده شده است. موتور با نام تجاری KM186FA عرضه شده است. این موتور با حجم 418 سی سی بسیار بزرگتر از موتور به کار رفته شده در مدل قبلی می باشد. از این رو قاعدتاً در تامین قدرت جریان بالا برای تکمیل عملیات های سنگین تر جوشکاری مناسب تر می باشد. این موضوع را می‌ توانید در قابلیت جریان کشی بالای آن شاهد باشید.

توان خروجی موتور برق دیزل مذکور به مانند مدل قبلی تنها 1.8 کیلووات است. اما همان طور که می ‌دانید توان، ضریب ولتاژ در جریان است. موتور برق مذکور به مدد حضور موتور قوی تر، قابلیت تامین جریان DC تا سقف ۱۸۰ آمپر را دارد. این مقدار در حدود ۲۰ آمپر بیشتر از مدل قبلی می باشد. همین افزایش ساده جریان DC زمینه کافی در تامین قدرت بالای موتور برق دیزل کاما مدل KDE6500EW برای تکمیل عملیات های پرفشار جوشکاری است.

در موتور برق مذکور به مانند نمونه قبل از یک سیستم راه انداز استارت الکتریکی گنجانده شده است. وزن دستگاه ۱۰۲ کیلوگرم است و به مانند مدل قبلی از چهار چرخ متحرک برای جابجایی هر چه ساده تر استفاده می کند.

مدل کانوپی دار این موتور جوش برای حضور در فضاهای شهری طراحی شده است. عموم کارگاه های ساختمان سازی در بطن شهرها حضور دارند و این فضاها مستعد تولید صدا نیستند. موتور جوشی که قرار است در چنین فضاهایی به انجام عملیات جوشکاری بپردازد، باید کاملاً کم صدا و عاری از هر گونه مزاحمت باشد. مدل کانوپی دار را برای حضور در چنین فضاهایی طراحی کرده اند.

در عین حال موتور برق دیزل مذکور قابلیت کاملی برای حضوری قدرتمند در سطح عملیات ‌های متوسط از راه اندازی تجهیزات خانگی و اداری را نیز دارد. توان 1.8 کیلوواتی این موتور برق به یقین مناسب راه اندازی تجهیزات کارگاهی نیست؛ اما می تواند در امتداد عملیات جوشکاری، عموم ابزارهای ساده الکتریکی مانند یک دریل و یا سنگ فرز را فعال نماید.

مشخصات فنی موتور برق جوش کاما مدلKDE6500EW

مدل

KDE6500EW

توان خروجی

1.8

جریان خروجی DC برای جوشکاری (آمپر)

180

سیستم استارت

استارتی

مدل موتور

KM186FA

حجم موتور(CC)

418

ابعاد( mm )

720x492x650

وزن بدون سوخت (kg)

102

نوع موتور برق

دیزل

راهنمای خرید موتور برق و انتخاب بهترین ژنراتور

در زمان قطع برق، یک موتور برق استاندارد و مناسب می تواند شما را از سرما یا گرما محفوظ کند. همچنین در امور باغبانی و زراعی و کشاورزی، این ژنراتورها هستند که به کمک کاربران می‌آیند تا با سمپاشی یا اقدامات دیگر از محصولات خود حراست کنند.به همین دلیل دانستن این موارد در هنگام خرید موتور برق کاملا لازم و ضروری است.

:قدرت و توان موتور: این قدرت بر اساس کیلو وات (KW) خروجی اندازه گیری می شود و در هنگام خرید موتور برق دیزلی باید از مجموع توانی که نیاز دارید با خبر باشید.

نوع مناسب موتور برق: بسته به نیاز شما، مطابق با شرایط کاربرد ژنراتور، باید از بین مدل های بنزینی، گازوییلی و یا گازسوز یکی را انتخاب کنید. همچنین مدل های کیفی و قابل حمل، ثابت و یا چرخدار نیز باید مد نظر قرار گیرد.

قیمت موتور برق: با توجه به وارداتی بودن اکثر موتور برق ها در بازار ایران، انتخاب بهترین نوع ژنراتور با قیمت مناسب بسیار اهمیت دارد. اگر برای خرید ژنراتورهای اروپایی حساسیتی ندارید، بسیاری از موتور برق های چینی در بازار ایران وجود دارند که با همان کیفیت و عملکرد، قیمت بسیار ارزان تری دارند.

صدا و آلودگی موتور برق: همانطور که اشاره شد، صدا و آلودگی محیطی در موتور برق ها بسته به نوع آنها متفاوت است. در هنگام خرید ژنراتور حتما به خاطر داشته باشید تا با توجه به نوع سوخت مد نظر و محیط استفاده از موتور برق، انتخاب دقیقی داشته باشید.

چالش ‌ها در کار با موتور برق دیزلی

به یقین موتورهای دیزلی می توانند قدرت مشخصی را در حجم و وزن کمتر از موتورهای بنزینی تامین نمایند. این موضوع باعث شده تا یک موتور دیزلی به مراتب قوی تر از موتورهای بنزینی باشد. برای همین است که انواع خودروهای سنگین را در حضور موتور های دیزلی طراحی می‌ کنند. اما موتورهای دیزلی یک چالش جدی دارند. چالشی که به یقین همراه موتور برق دیزلی نیز خواهد شد.

عموم موتورهای دیزلی سر و صدای بالایی در حین کار تولید می کنند. تا جاییکه ممکن است کارکرد عادی آنها غیر قابل تحمل باشد. تراکم بالای این موتورها دلیل این سر و صدای گسترده است.

شاید برای حضور در یک خودروی سنگین، سر و صدای بالای موتورهای دیزلی به هیچ حالت چالش برانگیز نباشد؛ اما برای ماندن در بطن یک موتور برق قطعاً مورد توجه قرار می ‌گیرد. عموم موتور برق دیزلی ها برای مصارف خانگی، اداری، بیمارستانی، کارگاه های کوچک ساختمان سازی و... طراحی شده اند. در چنین فضاهای کاری، تولید صدای بالا آزاردهنده است.

برندهای مطرحی مانند کمپانی کاما با بهره ‌مندی از تیم تحقیق و توسعه خود دست به کار بوده اند تا بتوانند موتورهای دیزلی کم صدایی را تولید کنند. یک موتور برق دیزلی خوش ساخت می تواند صدایی در حدود ۶۵ الی ۷۵ دسیبل داشته باشد. این میزان صدا تقریباً در ابعاد یک موتور برق بنزینی کارآمد است.

محصولات معرفی شده در جمع موتور برق دیزل کاما در کارکرد آرام و بی صدا توانمند هستند. این موتور برق ها به شکلی کار می کنند که گویا به هیچ حالت در جمع موتورهای دیزلی قرار ندارند. با این همه اگر قرار است از یک موتور برق دیزلی برای تامین جریان برق مورد نیاز خود استفاده کنید، می توانید دو روش زیر را برای کاهش صدای آنها به کار ببرید.

  • موتور برق دیزل را در یک اتاقک مخصوص نصب کنید و یا اینکه آن را در فاصله حداقل ۷ متری از محل عملیات قرار دهید. البته در فضای محدود کارگاهی و یا خانه ‌های مسکونی و نهادهای اداری چندان نمی توان چنین فاصله مطمئنی را تامین نمود. پس بهتر است به روش دوم توجه کنید.
  • از محفظه های مخصوصی که برای موتور برق دیزلی طراحی شده اند، استفاده کنید. این محفظه های مخصوص که عایق صدا هستند را به اصطلاح کانوپی می گویند. موتور برق دیزل کانوپی دار هم از یک نمونه طراحی شده است که برای آن، کانوپی مخصوصی در نظر گرفته اند. هنر موتور برق دیزل کاما در همین مدل های کانوپی دار است. کمپانی کاما در طراحی تمامی مدل ها متوجه حذف درست صدای بالای موتورهای دیزلی بوده است. چرا که در تمامی مدل ها شاهد طراحی کانوپی های مخصوص با سطح حذف صدای کامل هستیم.

جمع بندی خرید موتور برق دیزلی کاما

موتور برق های دیزلی به مراتب مطمئن تر از موتور برق های بنزینی هستند. آنها می توانند قدرت بالاتری را به نسبت از مدل های بنزینی تامین نمایند و در عین حال با توجه به مصرف سوخت ارزان گازوئیلی از هزینه به نسبت کمتری از نمونه های بنزینی برخوردار باشند. اما یک نکته بسیار حائز اهمیت، برای برتری موتور برق دیزلی، سوخت گازوئیلی آنها است که قابلیت اشتعال بسیار پایینی دارد. از آنجا که موتور برق ها باید مدت زمان های طولانی فعال باشند، همیشه مستلزم تأمین سوخت یدکی هستیم. اما همه می‌ دانیم که نگهداری سوخت بنزین تا چه اندازه خطرناک است. در حالیکه ضریب اطمینان برای نگهداری از سوخت گازوئیل بسیار بالاتر می باشد. از این رو استفاده از موتور برق دیزلی در فضاهای مسکونی، اداری و یا خدماتی بسیار بهتر و امن ‌تر از مدل‌ های بنزینی می‌ باشد.

در این بین برندهای مطرحی از سراسر جهان تلاش گسترده برای طراحی تا تولید انواع موتور برق دیزلی داشته اند. اگر بخواهید لیست کنید، احتمالاً می توانید نام چندین برند شناخته شده جهانی را نام ببرید. در این بین برند کاما با تلاش گسترده و پیوسته توانسته است جایگاه مناسبی در جمع رقبای جهانی داشته باشد. موتور برق دیزل کاما در طراحی تخصصی عرضه شده است. کاما برای طراحی مدل های متنوع از موتور برق دیزل خود دست توانمندی داشته و سعی کرده است تا تمام نیازهای مصرف کنندگان خرد تا کلان صنعتی را تامین نماید. هنر برند کاما در این است که موتور برق دیزل را در حد یک نمونه سیار خانگی تا ابعاد بزرگ کارگاهی که قابلیت راه اندازی چندین دستگاه را داشته باشند، طراحی کرده است.

موتور ‌برق ها طراحی می شوند تا بتوانند در سخت ‌ترین شرایط، بهترین عملکرد را در تامین برق مطمئن برای ما داشته باشند پس برای حضوری مطمئن در عملیات ‌های کارگاهی تا تکمیل برق اضطراری واحدهای خانگی و خدماتی و البته اداری به یک موتور برق کاملا مطمئن، کم مصرف و کم صدا که کیفیت ساخت بالایی داشته باشد نیاز داریم. جمیع محصولات موتور برق کاما برای تامین چنین نیازهایی طراحی شده اند.

در حال حاضر سطح استقبال بازار برای موتور برق دیزل کاما مناسب است. یک دلیل اصلی در این استقبال، جدا از بحث کیفیت و کارایی بالای موتورهای دیزلی، قیمت موتور برق کاما می باشد. قیمت موتور برق کاما در جایگاه اقتصادی بازار در میانه رقبای مطرح قرار دارد. از طرفی حضور مناسب این برند چینی در سطح بازارهای داخلی باعث شده است تا شبکه مناسبی از تامین قطعات برای محصولات این برند وجود داشته باشد. به این ترتیب اگر یک موتور برق دیزل کاما تهیه کرده باشید، برای تامین قطعات یدکی آن قاعدتاً با مشکل بزرگی مواجه نخواهید شد.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5