خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

نحوه انتخاب پمپ هیدرولیک

نحوه انتخاب پمپ هیدرولیک

فهرست مطالب

نحوه انتخاب پمپ هیدرولیک

در صورتی که یک سیستم هیدرولیکی را طراحی کردیم و نوبت به انتخاب پمپ هیدرولیک رسیده عوامل زیر برای خرید یک پمپ هیدرولیک موثر است که باید به آن توجه کرد:

حداکثر فشار کاری: این مورد با مشخص شدن قدرت مورد نیاز مدار تعیین می گردد. بالطبع پمپ های هیدرولیکی که فشار کاری بیشتری را تحمل می کنند نسبت به پمپ های با قابلیت تحمل فشار کمتر، گران تر می باشند. به طور مثال در سیستمی مانند ماشین ابزارها که معمولاً فشار کاری 200 بار نیاز است، استفاده از پمپی با قابلیت تحمل فشاری معادل 300 بار هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد.

حداکثر دبی خروجی: طبق یکی از سه اصل اساسی هیدرولیک، پمپ دبی تولید می کند نه فشار و باید قابلیت تامین دبی مورد نیاز مدار را داشته باشد. به عنوان مثال در صورت ثابت بودن دبی، پمپ با دبی ثابت پیشنهاد شده و اگر چنانچه مدار در عملکرد خود به تغییرات کوچک دبی نیاز باشد، استفاده از پمپ دبی متغیر پیشنهاد می شود. پمپ های هیدرولیک از نظر دبی خروجی در محدوده وسیعی از 1 الی 1000 لیتر بر دقیقه قابل دسترس هستند.

سرعت محرک پمپ: در کاتالوگ تمامی پمپ های هیدرولیک حداقل و حداکثر سرعت دورانی محور پمپ توسط شرکت سازنده قید شده است. در حال حاضر انواع پمپ های هیدرولیک موجود در بازار را می توان با الکتروموتور 1500 دور کوپل کرد و در بعضی از برندهای محدود با الکتروموتور 3000 دور هم می توان پمپ را کوپل کرد. در مورد سرعت محرک پمپ این نکته را باید اشاره کرد که پمپ هایی که با سرعت های بالاتر کوپل می شوند دارای عمر کاری کمتری نسبت به پمپ های دور پایین می باشند.

نوع سیال پمپ: بهترین سیال برای پمپ هیدرولیک، روغن های معدنی (روغن مینرال) می باشد که باعث عملکرد رضایت بخش پمپ می شود. در صورت استفاده از سایر سیالات در پمپ هیدرولیک، کاهش عمر کاری پمپ را به همراه خواهد داشت.

سر و صدای پمپ: میزان سطح سر و صدای پمپ  هیدرولیک که بر حسب واحد دسی بل اندازه گیری می شود فاکتور مهمی است که باید در انتخاب پمپ هیدرولیک و مکانی که قرار است پمپ در آنجا کار کند در نظر گرفت. میزان سر و صدای هر پمپ با توجه به نوع پمپ و ساختمان داخلی آن ها متفاوت است. به عنوان مثال پمپ های دبی ثابت از پمپ های دبی متغیر سر و صدای کمتری تولید می کنند. در انواع پمپ های هیدرولیک می توان به پمپ های پیستونی با سطح سر و صدای تولیدی بالا و پمپ های دنده داخلی و کارتریجی با صدای تولیدی کم اشاره کرد.

در پایان به این نکته اشاره باید کرد که اگر در سیستم شما پمپ هیدرولیک وجود دارد و قصد خرید پمپ نو و یا معادل آن را دارید، اطلاعاتی نظیر دبی خروجی پمپ، فشار کاری، نوع شفت پمپ هیدرولیک و نوع فلنج پمپ هیدرویک که بر روی پلاک پوسته نصب شده است قابل خواندن و شناسایی می باشد، که شما می توانید با ارسال عکس پمپ برای کارشناسان فنی شرکت نیکاکورپ از طریق تماس با شماره 09352387930، موجودی و قیمت آن پمپ هیدرولیک را چک نموده و یا در صورت عدم موجودی پیشنهادی مبنی بر معادل آن پمپ را از متخصصان فنی شرکت دریافت نمایید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر