خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

نحوه کار با دستگاه کمپکتور به چه صورت است؟

دستگاه کمپکتور بنزینی جهت کوبش سنگ

فهرست مطالب

پیشرفت های محسوس در زمینه ابزارآلات ساختمانی

در زمینه پی سازی و ساختمان سازی نیز با توجه به پیشرفت هایی که صورت گرفته است و دستگاه هایی که تولید و طراحی گشته است؛ کار را برای کارکنان ساختمانی راحت و راحت تر انگاشته اند.

دستگاه کمپکتور در همین زمینه به وجود آمده است که به شما می کند تا به خوبی از وجود این دستگاه در عملیات ساختمان سازی استفاده مفیدی و به جایی به عمل آورید و روند کاری خود را به مراتب با سرعت بیشتری دنبال نمایید.

اما ممکن است در این راستا سوالات و ابهاماتی مطرح شده باشد که به طور کلی کمپکتور یا کامپکتور چیست و چه کاربردی دارد؟ مزایای استفاده از این دستگاه چیست و به چه کار می آید و یا نحوه کار با دستگاه کمپکتور به چه صورت است و چه انواعی دارد؟ برای پاسخ دادن به هر یک از این سوالات با ما همراه باشید تا در ادامه به ذکر تک تک آن ها پرداخته شود.

دستگاه کمپکتور بنزینی جهت کوبش سنگ

دستگاه کمپکتور چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه کمپکتور یا زمین کوب به دستگاهی اطلاق می شود که به منظور فشرده سازی و متراکم سازی خاک و سنگدانه و به طور کلی فشرده سازی مصالح ساختمانی و پی سازی و پی ریزی در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

کمپکت کردن مصالح ساختمانی و به اصطلاح کوفتن خاک با استفاده از کمپکتور به منظور این صورت می گیرد که به هنگام بتن ریزی یا عملیات زیر سازی، خاک و مصالح ساختمانی در معرض ترک خوردگی و شکستگی واقع نگردد. بنابراین کمپکتو با ایجاد ضربه هایی که روی خاک صورت می گیرد؛ سبب کوبش خاک شده تا از بروز ترک خوردگی آن جلوگیری به عمل آورد.

آشنایی با انواع مختلف کمپکتور

به طور کلی کمپکتورها را می توان در دو دسته کلی جای داد که عبارتند از:

البته نباید از این موضوع نیز غافل ماند که کمپکتورها از نظر سوخت نیز به دو دسته بنزینی و دیزل با سوخت گازوئیل نیز تقسیم می شود که هر یک از این مدل ها و انواع مختلف کمپکتورها را می توان در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار داد تا بتوان از ویژگی ها و مزیت های این دستگاه نهایت بهره را برد.

از جمله این مزیت ها می توان به افزایش بی رویه ظرفیت تحمل بار، جلوگیری به عمل آوردن از نشست خاک و تخریب آن، ثبات خاک، عدم بروز یخ زدگی خاک و آسیب های ناشی از آن و... اشاره کرد که در نوع خود جالب توجه است.

بنابراین در صورتی که می خواهید از این ویژگی ها و مزیت های شایان توجه بهره مند گردید؛ می توانید هر یک از انواع مختلف دستگاه کمپکتور را برای خود خریداری نموده و از وجود آن در جهت پی سازی در ساخت و ساز ساختمانی به خوبی استفاده به عمل آورید.

کمپکتور دستی بنزینی با موتور 7 اسب

نحوه کار با دستگاه کمپکتور به چه صورت است؟

اکنون که با دستگاه کمپکتور و انواع مختلف آن آشنا شدید؛ در صورتی که قصد خرید و استفاده از این دستگاه را دارید؛ باید با نحوه کار کردن با دستگاه مذکور نیز آشنا باشید تا بتوانید به خوبی از دستگاه مورد نظر استفاده کنید.

برای این منظور در نظر داشته باشید که ابتدای امر می بایست محل مورد نظر را برای کمپکت کردن، آب پاشی کنید تا بدین ترتیب خاک بتواند به طور کامل آب را جذب خود کند و حدود 24 ساعت بایستی صبر کرد تا آب به طور کامل ته نشین شود و خاک مرطوب گردد.

در چنین شرایطی می توان از دستگاه کمپکتور استفاده کرد و شرایط لازم برای نحوه کارکرد این دستگاه فراهم می آید. با فراهم آوردن شرایط لازم و روشن کردن دستگاه کمپکتور می توان از مزایا و ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه نهایت بهره را برد. 

کمپکتور بنزینی با صفحات بزرگ

چگونگی روشن نمودن موتور کمپکتور صفحه ای

در این بخش به چگونگی روشن کردن موتور کمپکتور صفحه ای اشاره می شود که برای این منظور می بایست در وهله نخست و پیش از هر فرآیند دیگری، کلید پاور دستگاه مربوطه را روشن کرد و پس از آن شیر بنزین و ساسات را باز نمود و اهرم گاز را تا نیمه کشید و در نهایت هندل را کشید تا بدین ترتیب موتور دستگاه کمپکتور روشن گردد و بتوان از این دستگاه به خوبی استفاده کرد.

توجه به نکات لازم در خصوص چگونگی استفاده از کمپکتور

در صورتی که می خواهید از دستگاه کمپکتور استفاده کنید؛ توجه به نکات لازم در این راستا بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است. یکی از نکاتی که می بایست آن را حتما رعایت کرد؛ ذکر این مسئله است که نباید خاک مورد نظر به منظور کمپکت کردن یا همان فشرده سازی، گل آلود باشد.

چرا که تحت چنین شرایطی نمی توان از دستگاه مربوطه به خوبی استفاده نمود. دلیل این مدعا این می باشد که کق دستگاه در گل گیر می کند و به همین علت نمی تواند به خوبی از پس وظیفه اصلی خود بربیایید و خاک مورد نظر را در جهت پی ریزی در عملیات ساختمان سازی کمپکت نماید و حتی در چنین شرایطی بر حسب ضرباتی که  به آب وارد می سازد؛ خاک به سمت بالا حرکت می کند.

به همین منظور است که حتما می بایست پیش از استفاده از دستگاه مذکور حتما به این نکات توجه شود تا مبادا با بی توجهی و سهل انگاری در این راستا مانع از عملکرد درست و به جا از دستگاه کمپکتور شد.

از طرفی دیگر در صورتی که شما این مسائل را در نظر داشته باشید و همه نکات ایمنی و احتیاطی را در زمینه استفاده درست و به جا از دستگاه کمپکتور مدنظر داشته باشید؛ می توانید به خوبی از تمامی مزیت ها و ویژگی های شایان توجه دستگاه مربوطه نهایت استفاده و بهره را ببرید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر