خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

نوع روغن موتور برق بنزینی و دیزل چیست؟

استفاده از روغن موتور مرغوب شرکتی برای موتور برق دیزلی برند کوپ

فهرست مطالب

انتخاب روغن موتور برق مناسب به کیفیت و راندمان کاری بالای دستگاه موتور برق بنزینی و دیزل کمک زیادی می کند. به همین دلیل است که در انتخاب بهترین نوع روغن موتور برق بنزینی و دیزل باید توجه و اهتمام ویژه ای داشت. بهترین روغن موتور برای موتور برق بنزینی و دیزل به ترتیب روغنی است که عبارت API_S و API_C روی آن درج شده باشد.

جلوگیری از آسیب های احتمالی موتور برق بنزینی و دیزل

به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی موتور برق بنزینی و دیزل همواره بایستی از دستگاه مورد نظر به خوبی محافظت و مراقبت نمود. اصول اولیه حفظ و نگهداری از دستگاه را باید در نظر داشت تا بر حسب آن با رعایت اصول و قوانین خیلی احتیاطانه از دستگاه موتور برق چه بنزینی و چه دیزل استفاده کرد.

یکی از اصولی که بهتر است هر چند وقت یک بار آن را انجام داد؛ بحث روغن کاری دستگاه است. روغن کاری دستگاه به منظور روانکاوی هر چه بیشتر دستگاه آنقدر مهم است که نبودن آن یا استفاده از انواع بی کیفیت آن ممکن است دستگاه را با آسیب های جدی مواجه سازد. عکس این قضیه نیز به خوبی صدق می کند به این صورت که اگر شما از روغن موتور برق بنزینی و دیزل بسیار با کیفیتی استفاده کنید و آن ها را درست سر موعد مقرر شده خود مورد استفاده قرار دهید؛ به روانکاوی هر چه بیشتر دستگاه خود کمک کرده اید تا بتوانید بیشترین بهره وری را از دستگاه مورد نظر داشته باشید بنابراین روغن کاری دستگاه از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. در ادامه در همین راستا به نوع روغن موتور بنزینی و دیزل به عنوان راهنمای پیش از خرید اشاره خواهیم کرد تا در صورت خرید بتوانید انتخاب شایسته ای در پیش داشته باشید.

 

استفاده از روغن موتور مرغوب شرکتی برای موتور برق دیزلی برند کوپ

نقش روغن موتور برق بنزینی و دیزل در افزایش راندمان دستگاه

نوع روغن مصرفی دستگاه موتور برق بنزینی و دیزل آن ها و تعویض به موقع و سر وقت آن می تواند تأثیر بسیار زیادی روی راندمان دستگاه شما بگذارد اگر شما به درستی از روغن های مصرفی با کیفیتی استفاده کنید و آن ها را به موقع تعویض کنید؛ می توانید به افزایش طول عمر مفید دستگاه و کیفیت و کارایی بیشتر آن و همچنین به کاهش استهلاک دستگاه کمک شایان توجهی کنید بنابراین هر چقدر شما از روغن موتور برق استفاده کنید؛ کمتر احساس به سرویس دهی دستگاه پیدا خواهید کرد. ترکیبات و عناصری که در روغن موتور بنزینی و دیزل وجود دارد؛ سبب روانکاوی هر چه بیشتر دستگاه می شود تا شما بتوانید لذت بیشتری به هنگام کار با دستگاه مورد نظر ببرید ضمن اینکه مزایای بسیار زیاد دیگری را نیز برای موتور برق بنزینی و دیزل برای شما به همراه دارد.

عمده ترین مزایای استفاده از روغن موتور مناسب ژنراتورها

به طور کلی مهمترین مزایای استفاده از روغن موتور برای ژنراتورها را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

1-    افزایش طول عمر مفید دستگاه

2-    روانکاوی بیشتر و افزایش راندمان کاری و بازدهی بالاتر

3-    افزایش کیفیت و کارایی دستگاه

4-    کاهش استهلاک

5-    استارت راحت موتور پمپ با سرعت و کیفیت بیشتر در روغن های با ویسکوزیته بالا

6-    جلوگیری از ساییده شدن قطعات داخلی موتور

7-    جلوگیری از زنگ زدگی موتور

8-    تمیز کننده قطعات موتور

9-    جلوگیری از ورود رسوب و آلودگی های مختلف به درون موتور

10-    سبب خنک شدن دستگاه

11-    ارتقای سطح کیفی عملکرد و توان موتور دستگاه

بنابراین به طور کلی استفاده از روغن موتور برق بنزینی و دیزل از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. حال که با اهمیت بالای روغن موتور برق آشنا شده ایم؛ بهتر است به فکر خرید بهترین نوع روغن موتور برق بنزینی و دیزل باشیم.

 

به کار بردن روغن موتور با کیفیت برای موتور برق بنزینی دوو چرخ دار استارتی

نوع روغن موتور برق بنزینی و دیزل

کیفیت روغن موتور برق بنزینی و دیزل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل است که بهتر است با دقت نظر و حساسیت بیشتری اقدام به خرید روغن موتور برق بنزینی و دیزل کنید.

برای دستیابی به کیفیت بالای روغن موتور بهتر است همواره علامت استاندارد API درج شده روی روغن های موتور برق را در نظر بگیریم. چرا که این عبارت برای تمامی موتور برق ها از جمله موتور برق بنزینی و موتور برق دیزل و... درج شده است با این تفاوت که روی موتور برق دیزل بعد از API عدد S قرار داده شده و در موتور برق بنزینی پس از این علامت استاندارد، حرف C را درج می کنند. بنابراین شما پیش از خرید باید به این عبارات توجه کنید تا بهترین و مناسب ترین نوع روغن های موتور را برای موتور برق بنزینی یا دیزل خود انتخاب کنید به عنوان مثال: اگر روی روغن موتوری عبارت API_C درج شده بود؛ باید دانست که این عبارت نشان دهنده مطلوب بودن روغن موتور دیزل می باشد و اگر به جای C حرف S درج شده بود؛ نشان دهنده مناسب بودن روغن موتور بنزینی است هر چند که پس از حروف S و C حروف دیگری هم قرار می گیرد که به منزله کیفیت روغن موتور مورد نظر برای موتور برق بنزینی و دیزل می باشد که به شرح زیر است:

الف): پس از درج حرف S در موتور برق بنزینی حروفی از A تا N وجود دارد که هر چقدر به A نزدیک تر باشد؛ کیفیت پایین تر می آید و هر چقدر به سمت N نزدیک و نزدیک تر شود؛ به منزله ارتقای سطح کیفی روغن موتور می باشد بنابراین API_SA به منزله  پایین ترین سطح کیفیت و API_SN به منزله بالاترین کیفیت ممکن در روغن موتور بنزینی است.

ب): پس از درج حرف C در موتور برق دیزل نیز حروفی از A تا J آورده می شود که به مانند روغن موتور بنزینی هر چقدر به A نزدیک تر باشد؛ نشان دهنده کیفیت پایین و هر چقدر به سمت N نزدیک شود؛ نشان دهنده کیفیت بالای روغن موتور می باشد.

روغن مناسب برای موتور برق کیفی

خرید بهترین نوع روغن موتور بنزینی و دیزل

با توجه به نکاتی که ارائه گشت؛ بهتر است همواره بهترین نوع روغن موتور را برای موتور برق بنزینی و دیزل خریداری نمود که درصد غلظت یا ویسکوزیته بالای داشته و به افزایش راندمان کاری دستگاه مورد نظر کمک شایان توجهی می کند بنابراین بسیار مهم است که همواره به عبارت های درج شده روی موتور برق بنزینی و دیزل توجه داشته باشیم تا بهترین و کارآمدترین نوع روغن های موتور را برای موتور برق بنزینی و دیزل خود خریداری کنیم و به خوبی از وجود آن ها برای مصارف خاص خود استفاده به عمل آوریم.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر