خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

پمپ سمپاش 45 بار اسپینا

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
پمپ سمپاش 45 بار اسپینا
  • پمپ سمپاش 45 بار اسپینا
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

سم و پمپ های سمپاش

سم به ماده ای گفته می شود که منشا گیاهی داشته و با نفوذ به مقدار معین در درون بافت های بدن منجر به از کار افتادن یا توقف فعالیت های بدن انسان یا هر موجود زنده دیگری می شود. سم پاش دستگاهی است که این مواد شیمیایی را برای کاربرد ها و در مقیاس های مختلف اسپری می کند تا در کنار سرعت دادن به عملیات پخش نمودن سم، باعث صرفه جویی و پراکنده شدن هر چه بهتر سم در محل مد نظر شوند.

در صورتی که قصد خرید دستگاه سمپاش را دارید، خواندن این مطلب می تواند به شما کمک زیادی در جهت انتخاب سمپاش مناسب و نکات مهمی که پیش از خرید باید به آن ها توجه کنید، ارائه دهد.

یک سمپاش با کیفیت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک سمپاش را وقتی می توان مناسب و ایده آل تلقی کرد که از ظرفیت و قدرت مناسبی برخوردار بوده و همچنین قیمت و کیفیت آن نیز قابل قبول کاربر باشد. به علاوه، فشار پاشیدن سم در یک سمپاش خوب در تمام طول مدت انجام عملیات سمپاشی به یک میزان بوده و قادر است تا سم را به گونه ای یکسان و مشخص پخش کند.

سمپاش ها در مدل های دستی یک تلمبه با عملکرد خیلی خوب داشته باشند تا کاربرد آن ها را آسان تر و کارآمدتر کند و در مدل های موتوری نیز باید دستگاه از موتوری با قدرت کافی برخوردار باشد.

موارد استفاده از سمپاش 

سمپاش ها به طور عمده در اموری همچون مراقبت از کودها، از بین بردن آفت ها و بیماری ها و پیشگیری از شیوع آن ها، سم پاشی درخت ها، درختچه ها، خانه ها، گلخانه ها، مزارع و سایر زمین ها، کشتن حشره ها و قارچ ها، کنترل رشد علف های هرز و جلوگیری از گسترش آن ها و سایر امور نیازمند سمپاشی مورد استفاده قرار می گیرند.

فواید استفاده از سمپاش

سمپاشی زمین ها به کمک دستگاه سم پاش کمک می کند تا تلفات محصولات به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و بتوان شرایط محیط را برای پرورش محصولات مرغوب و با کیفیت بالا فراهم نمود. به علاوه با به کار گیری دستگاه های سمپاش، در سم مصرف شده به مقدار زیادی صرفه جویی خواهد و قطرات پخش شده سم نیز یکنواخت تر و ریزتر خواهند بود.

استفاده از سمپاش ها میزان سرعت سمپاشی را نیز افزایش داده و در انرژی صرف شده از جانب کاربر برای سمپاشی محیط نیز به مقدار زیادی صرفه جویی خواهد شد. سمپاش ها باعث می شوند بازده و کیفیت کار چند برابر شده و در مقابل هزینه های صرف شده جهت سمپاشی به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

فواید استفاده از سمپاش

انواع مختلف دستگاه سمپاش

انوع مختلف سمپاش ها را بر اساس نوع کاربری و کاربردی که مد نظر داریم به همراه حجم عملیاتی که قصد انجام آن را داریم به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره خواهیم کرد

سمپاش دستی

به منظور سم پاشی در فضاها و اندازه های کوچک مثل خانه ها، باغچه ها، مراکز بهداشتی و گلخانه ها از سمپاش های دستی استفاده می کنند که در مقیاس های از ۲ تا ۲۵ میلیمتر وجود دارند. این گونه از سمپاش ها به دو شکل پلاستیکی و استیل در بازار موجود می باشند که به این گروه از سم پاش ها، سمپاش های گلخانه هم گفته می شود. برتری این دسته از سم پاش ها نسبت به سم پاش های پشتی تلمبه ای، ثابت بودن میزان فشار در طول سم پاشی می باشد.

سمپاش پشتی موتوری

مکانیزم عملکرد سمپاش های پشتی موتوری مثل سم پاش های دستی است با این تفاوت که فشار لازم برای سم پاش از طریق یک موتور بنزینی تامین می شود. این سم پاش ها قابلیت تغییر در قطر قطرات و زاویه پخش شدن سم را دارند.

سمپاش فرغونی

جهت سم پاشی در حجم های وسیع همچون باغ ها استفاده از سم پاش های فرغونی توصیه می شود. مخزن این نوع از سم پاش ها بزرگ بوده و سم پاشی در مقیاس های گسترده را مقدور می سازد اما استفاده از این سم پاش ها در مزارع چندان توصیه نمی شود و در عوض پیشنهاد می شود برای سمپاشی مزارع از سم پاش های مخصوص استفاده شود.

سمپاش پشت تراکتوری

جهت پاشش سم در مقیاس های بزرگ و سطوح وسیع همچون مزارع و باغ های مکانیزه پسته، هلو، زیتون، سیب و غیره از سمپاش های پشت تراکتوری استفاده می شود. این دسته از پاشنده های سم در پشت تراکتور بسته شده و عملیات پاشش سم را سهل و آسان می نمایند.

مزایای استفاده از سمپاش پشت تراکتوری

به کمک سمپاش پشت تراکتوری، سمپاشی باغ ها و مزارع در مقیاس های وسیع آسان تر شده و درمیزان سم مصرف شده نیز صرفه جویی خواهد شد که باعث می شود سم کمتری به کار گرفته شود. نیاز به نیروی کار در استفاده از سمپاش کمتر شده و در نتیجه هزینه های حاصل از سمپاشی نیز پایین تر خواهد بود.

به علاوه این سمپاش ها می توانند از محیط زیست نیز محافظت کنند. توزیع و پخش سم به صورت یکنواخت و همسان انجام می گیرد که حتی قابلیت چند برابر کردن سرعت پاشیدن سم نیز در دستگاه موجود است.

سمپاش زنبه ای

سمپاش های زنبه ای دارای یک موتور بنزینی، پمپ جهت سمپاشی و یک شاسی بوده که تمامی این اجزا بر روی شاسی نصب می شوند و برای حمل سم معمولا از یک بشکه ی جداگانه استفاده می گردد.

سمپاش زنبه ای

تریلرهای سمپاش

در این دسته از سمپاش ها مخزن سم بر روی یک تریلر قرار داشته که در زیر آن دو چرخ حمل کننده پلاستیکی وجود دارد. این دسته از سمپاش ها نیز در پشت تراکتور کشیده می شود.

اصول مهم تعمیر و نگهداری و استفاده از دستگاه های سمپاش

بهتر است که موتور دستگاه به شکل دوره ای هر شش ماه یکبار مورد بازدید و سرویس قرار گیرد.

بعد از اتمام سمپاشی حتما قسمت اسپری کننده را شستشو داده و تمیز کنید تا از هرگونه کثیفی و مواد شیمیایی پاک شود.

بعد از هر بار استفاده، سم پاش را شستشو داده و اجازه ندهید سم در مدت زمان طولانی داخل سمپاش بماند چون امکان ترکیب شدن و آسیب زدن به قسمت های مختلف وجود دارد.

کلیه اجزای دستگاه باید به صورت دوره ای و طی زمان بندی های مشخص چک و در صورت بروز عیب تعمیر یا تعویض گردد.

به خاطر داشته باشید که حتما در هنگام سمپاشی از دستکش، ماسک، کفش ایمنی، گوشی محافظ و لباس کار مناسب استفاده کنید.

تریلرهای سمپاش

پمپ سمپاش 45 بار اسپینا

پمپ سمپاش 45 بار اسپینا از جمله با کیفیت ترین و با دوام ترین پمپ های موجود در میان سایر انواع پمپ های سمپاش می باشد. این پمپ با وجود کیفیت و کارایی بالا از قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر پمپ های مشابه برخوردار است. سمپاشی در مساحت های نسبتاً وسیع و بزرگ مانند زمین های کشاورزی و باغ ها و مراتع نیاز به دستگاه سمپاشی دارند که در این موارد، پمپ سمپاش 45 بار اسپینا می تواند گزینه مناسبی به شمار رود. 

دستگاه سمپاش از دو قسمت اصلی موتور و پمپ سمپاش تشکیل شده است. این پمپ های سمپاش دارای سه پیستون هستند و طراحی آن ها به گونه ای است که با پکینگ هایی که در برابر سم قرار داده شده، مقاومت بالایی در آن ها ایجاد کرده است. ساخت این قسمت ها به گونه ای است که با مرور زمان قابلیت ارتجاعی خود را از دست نمی دهند. همچنین بدنه پمپ از قطر زیادی برخوردار می باشد تا جایی که اجازه ترکیدن و یا شکستگی پوسته دستگاه را نمی دهد.

مشخصات پمپ سمپاش 45 بار اسپینا

از پمپ سمپاش به طور عمده برای نصب بر روی دستگاه های با کاربری سم پاشی باغ و مزرعه ها و زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. موتور به کار رفته در این پمپ ها از نوع موتور بنزینی یا دیزل می باشد که قدرت آن از 5.5 تا 7 اسب بخار متغیر می باشد. دور ورودی معین شده هنگام کار با دستگاه 800 تا 1000 دور در دقیقه می باشد و حجم خروجی آن نیز در محدوده 33 تا 40 لیتر در دقیقه تعیین شده است. 

میزان فشاری که توسط این نوع از دستگاه سمپاش تولید می شود حداقل 20 و حداکثر 45 می باشد که برای ایجاد این میزان فشار در دستگاه باید توانی معادل با 3 تا 5 وات مورد مصرف قرار گیرد. فشاری که در این نوع پمپ تولید می شود به اندازه 45 بار فشار واقعی می باشد. به طور معمول ابعاد یک دستگاه سمپاش به اندازه های 360 در 310 در 330 می باشد که این ابعاد در عمده پمپ های سمپاش 45 بار یافت می شود.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5