خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

اره موتوری اسمیت (اره بنزینی اسمیت)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
اره بنزینی اسمیت
  • اره بنزینی اسمیت
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

قدیمی ترین نوع اره موتوری از یک زنجیر با دندانه ریز تشکیل شده بود که عملیات برش را در قسمت مقعر جلوی آن انجام می داد. اما ساخت این زنجیر دندانه دار خود توسط یک جراح در قرن نوزدهم ابداع شد. این جراح از این نوع اره دندانه دار برای خارج کردن استخوان لگن بیماران استفاده می کرده است.اما اره موتوری به این شکل که برای برش درختان مورد استفاده قرار می گرفت توسط فردی آلمانی اختراع و به تولید انبوه رسید. بعد چندین سال نیز اره موتوری بنزینی وارد بازارهای جهانی شد.

اولین اره های تولید شده در این کارخانه ها بسیار سنگین بودند و هیچ فردی به تنهایی نمی توانست از آن استفاده نماید و حتما باید دو نفر با هم از این اره موتوری استفاده می کردند. بعد از پیشرفت در صنایع آلومینیوم وزن ماشین ها به شدت کاسته شد  و امکان استفاده افراد به تنهایی فراهم گشت. بعد از آن زمان بود که صنعت اره موتوری در جهان گسترش پیدا کرد و از آن زمان به بعد با پیشرفت تکنولوژی انواع جدیدتر آن به بازار آمد. امروزه در دنیا اره هایی وجود دارد که برای بریدن درختان بسیار بزرگ توسط چوب برهای حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند و اره هایی که با باطری کار می کنند و برای مصارف خانگی توسط افراد عامی مورد استفاده قرار می گیرند. حتی به تازگی اره ای به بازار عرضه شده است که با کابل یو اس بی به کامپیوتر متصل و مورد استفاده قرار می گیرد.

درباره شرکت اسمیت چین و شرکت اشتیل

اشتیل یک شرکت بزرگ آلمانی می باشد که به صورت خانوادگی اداره می شود. در این شرکت انواع محصولات باغبانی با بهترین کیفیت و البته بالاترین قیمت تولید می شود. این شرکت کلیه لوازم مورد استفاده در محصولات خود را نیز در کشور آلمان تولید می کند. این شرکت توانست در سال های رکود اقتصادی تمام کارگران و سرمایه ی خود را حفظ نماید و حتی نیروی کار ماهر نیز استخدام کند.

با تولید محصولاتی که از بهترین نوع مواد در ساخت و تهیه آن استفاده شده است شرکت اشتیل آلمان توانسته است در این صنعت پا بر جا بماند. بسیاری از کشورها با توجه به قیمت محصولات تولید شده در این شرکت سعی در تولید محصولات مشابه کرده اند. یکی از این کشورها که از روی اره موتوری اشتیل آلمان ، اره موتوری اسمیت را ساخته است کشور پهناور چین می باشد. اره موتوری اسمیت یک اره موتوری با مشابهت بسیار زیاد به اره موتوری اشتیل است.

موارد کاربرد اره موتوری اسمیت:

برای بریدن درختانی که سقوط می کند: در هنگام حوادث و بلایای طبیعی بعضی از درختان سقوط می کنند و جان افراد را به خطر می اندازند. در این هنگام می توان از اره موتوری برای بریدن این درختان استفاده کرد.

جلوگیری از آتش سوزی: در مواقع آتش سوزی برای جلوگیری از انتشار آتش افراد اقدام به قطع درختان می نمایند.

ساخت مجسمه های یخی:اره موتوری برای بریدن یخ بسیار ابزار کارآمدی می باشد. مجسمه سازان از این نوع برای مجسمه سازی استفاده می کنند.

هرس درختان: برای این که از درختان بتوان به مدت طولانی تر بهره برداری نمود لازم است تا شاخه های قدیمی و خشک آن بریده شوند. اره موتوری می تواند این کار را به راحتی انجام دهد.

انواع اره موتوری اسمیت

اره موتوری اسمیت از نظر نوع سوخت به انواع مختلفی تقسیم می شود. در زیر به انواع آن اشاره می کنیم.

اره موتوری بنزینی اسمیت

این نوع اره موتوری بسیار متداول می باشد. در این نوع اره موتوری ، موتور دو زمانه و بنزینی است. این موتور به کمک ترکیب سوخت و روغن ،روان کاری می شود. مزیت این اره چوب بری بنزینی در این است که سرعت بالایی دارند و بهتر کار می کنند. اما این مدل معایبی نیز دارد. سنگین تر هستند و صدای بلندتری هم تولید می کنند . لرزش نیز در این نوع بسیار زیاد است.

از جمله موارد مربوط به سرویس و نگهداری اره موتوری اسمیت می توان به تعویض روغن، تهیه سوخت و تعویض فیلتر هوا در سرویس های بعد از هر بار کار اشاره نمود. انتخاب این نوع بیشتر برای افرادی است که در محیط های بزرگ مانند جنگل کار می کنند زیرا در این محیط ها دسترسی به منابع دیگر انرژی راحت نخواهد بود. هر چه حجم موتور بالاتر باشد اره موتوری قوی تر است.

 اره موتوری برقی اسمیت

این نوع اره از نوع بنزینی کوچک تر می باشد. موتور آن برقی است و با یک سیم به برق متصل می شود. نیازی به داشتن باک برای سوخت ندارند برای همین بسیار سبک هستند. از دود و سر و صدا هم در این نوع اره زنجیری خبری نیست. بهتر است افراد تازه کار و ناوارد از آن در کارگاه استفاده کنند. اما توجه داشته باشید که به خاطر وجود سیم قدرت حرکتی آن کم و قدرت کمتری نسبت به بنزینی دارد. برای همین است که از اره موتوری برقی در کارهای محدود استفاده می شود.

اره شارژی اسمیت

این نوع که به بی سیم هم معروف هستند نوعی اره موتوری برقی می باشند. در این نوع به جای استفاده از برق مستقیم از باطری های قابل شارژ استفاده می گردد. در این مدل به علت محدودیت در مقدار شارژ نمی توان از آن زیاد کار کشید. همین طور وزن زیاد باطری موجب سنگینی دستگاه می شود. اره شارژی از کم قدرت ترین نوع اره است. بیشتر برای هرس شاخه ها و یا درختان کوچک استفاده می شود. برای این که بدانید قدرت آن چقدر است از روی ولتاژ آن متوجه خواهید شد. نکته مهم در این نوع آن است که اره شارژی گران ترین نوع اره می باشد.

انواع اره موتوری اسمیت از لحاظ کاربری

اره سر شاخه زن: این نوع هم نوعی اره زنجیری است که می تواند برقی، بنزینی و یا شارژی باشد. اره به یک پایه بلند متصل است و امکان دسترسی به شاخه های بالایی درختان را برای فرد امکان پذیر می نماید. دسته این نوع هم می تواند ساده و یا تلسکوپی باشد. از انواع دیگر اره موتوری اسمیت می توان به نمونه های زیر اشاره نمود:اره خرد کن تیغه ای، اره شاخه بر، اره شاخه زن تلسکوپی، اره شاخه بر باغبانی، و....

نحوه کار کرد اره موتوری اسمیت:

اره زنجیری از مجموع چند تیغه تشکیل شده است. این تیغه ها به صورت زنجیر به هم متصل شده اند. برای همین است که به اره موتوری، اره زنجیری هم می گویند.این زنجیر متشکل از 30 تیغه است که دور یک صفحه فلزی پیچیده شده است. زنجیر به دور همان صفحه می چرخد. انرژی لازم برای حرکت موتور توسط بنزین و یا برق و یا هر نوع سوخت دیگری فراهم می گردد. یک جعبه دنده انرژی را به زنجیر منتقل می کند و سبب حرکت این زنجیر می شود.

موتورهای بنزینی معمولا یک سیلندر و دو زمانه می باشند و با کاربراتور کار می کنند. اره موتوری به علت دارا بودن سرعت بالا در مقایسه با اره های دستی از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند. دلیل دیگر محبوبیت این اره های موتوری کاهش انرژی انسانی در موقع کار با این وسیله است.در ارتباط با نحوه عملکرد اره موتوری پیشنهاد می شود ویدئوی مربوطه را مشاهده نمایید.

راهنمای انتخاب اره موتوری اسمیت

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب اره موتوری طول تیغه ی آن می باشد. اره زنجیری اسمیت با طول 15 الی 50 سانتی متر برای استفاده معمولی و اره موتوری چینی اسمیت با طول بیشتر از 50 سانتی متر برای کار کاربران حرفه ای ساخته شده است. توجه به  موضوع مهم که هرچه طول تیغه بلندتر باشد برای بریدن چوب هایی با قطر بیشتر مناسب هستند می تواند شما را در انتخاب درست اره کمک کند. نکته مهم دیگری که موقع انتخاب اره موتوری چینی باید در نظر داشته باشید وزن دستگاه و توانایی بدن فرد است. بعضی از مدل های اره زنجیری چینی وزن زیادی دارند و برای افراد با توانایی کم قابل استفاده نمی باشند.

شکل دستگاه هم در انتخاب آن تاثیر گذار است. بعضی از این مدل اره ها دسته در بالای آن قرار دارد. این دستگاه ها باید مسیر حرکت و کنترل آن را از بالا انجام دهید. این نوع برای افرادی مناسب می باشد که بالاتر از محل برش قرار می گیرند. اما در بعضی ،دسته در پشت اره است. این مدل برای استفاده روی زمین و در سطح محل برش مناسب می باشد.

اره موتوری اسمیت ms260

 از انواع مدل های اره موتوری اسمیت مدل ms260 بیشترین کاربرد را دارد که در ادامه به مشخصات این مدل اشاره خواهیم کرد. این اره که در کشور چین ساخته شده است یک محصول کاملا مشابه با محصولات شرکت اشتیل آلمان است. توان در این نوع 1900 وات است. اما موتور آن از نوع دو زمانه و توان قدرتی 2.7 اسب بخار خروجی دارد. حجم مخزن در نوع بنزینی آن 470 میلی لیتر می باشد.

اما حجم موتور اره موتوری 40.2 میلی لیتر است. طول ساطور در آن 35 و 40 و 45 و 50 سانتی متر است این تنوع در اندازه به شما در استفاده از این نوع را در قطع درختان با قطرهای مختلف می دهد. همان طور که در بالا گفته شد هر چه طول تیغه بیشتر باشد می توان با آن درختان قطورتری را قطع نمود.طول زنجیر آن هم 40  و 35   و45  و 50 سانتی متر است.

ظرفیت مخزن روغن 200 میلی لیتر است.این اره موتوری را بیشتر برای کارهای باغبانی مورد استفاده قرار می دهند. توجه داشته باشید که این نوع ،کیف حمل ندارد. وزن این اره موتوری اسمیت 4.6 کیلوگرم است. نکته مهم در اره زنجیری اسمیت سیستم ضد لرزش آن می باشد.

تجهیزات ایمنی در اره زنجیری اسمیت:

به علت سرعت بالای کار در زنجیر اره امکان به وجود آمدن سانحه وجود دارد. هنگامی که زنجیر به چوب سخت و یا مانع برخورد می کند حرکت سریع زنجیر به سمت عقب اتفاق می افتد. برای جلوگیری از این اتفاق چند لوازم ایمنی بر روی اره زنجیری اسمیت تعبیه شده است که در زیر آن ها را شرح داده ایم:

ترمز زنجیر: این یک وسیله برای توقف و یا قفل کردن زنجیر است. این ترمز با نیروی دست که به حفاظ جلو وارد می شود در هنگام لگد زدن دستگاه عمل می کند.

ترمز زنجیرغیر دستی: این نوع ترمز بدون کمک دست به صورت خودکار عمل می نماید.

حفاظ دست جلو: اگر در هنگام کار با اره زنجیری اسمیت دست از روی دست سر بخورد این حفاظ از آسیب دیدگی دست محافظت می کند.

مهار زنجیر: در بعضی از مواقع ممکن است هنگام کار زنجیر پاره شود این مهار در هنگام پارگی زنجیر آن را مهار می کند.

هنگام کار با اره زنجیری اسمیت چه نکاتی را باید رعایت نمایید:

  • در هنگام کار بهتر است حتما از لباس ایمنی استفاده شود. این لباس باید مناسب با کاری که انجام می دهید باشد.
  • جلیقه یا پیراهنی که امکان دید وسیعی به شما بدهد.
  • چکمه ایمنی قوی که محافظ زانو و پنجه فولادی داشته باشد.کف این چکمه باید ضخیم و ضد سر خوردن باشد.
  • دستکش
  • کلاه ایمنی گوش پوش
  • عینک ایمنی برای محافظت از چشم
  • لباس اندازه برای فرد و شلوار مقاوم در برابر بریده شدن

نحوه نگه داری اره زنجیری اسمیت

1)  قبل از هر روز کاری سرویس های روزانه را انجام دهید.این کار از بروز خطرات احتمالی جلوگیری به عمل می آورد.

2)  همیشه اره را تمیز نگه دارید. توجه به سالم و تمیز بودن پره های خنک کننده موتور را در اولویت قرار دهید.

3)  همیشه پیچ و مهره ها را با دقت کنترل نمایید و در صورت شل شدن آن ها را سفت کنید.

4)  فیلتر هوا را باز کنید و با بنزین بشویید. می توانید از آب و صابون هم کمک بگیرید.

5)  ترمز زنجیر را در اطراف لولای ترمز کاملا تمیز کنید.

6) همیشه مطمئن شوید که ترمز زنجیر اره زنجیری اسمیت درست کار می کند.

7) فیلتر هوای موتور را همیشه تمیز کنید.

8)  مخزن سوخت در موتور بسیار با اهمیت می باشد. آن را همیشه تمیز نگه دارید.

9)  فیلتر سوخت را به دقت تمیز نمایید.

10) نسبت درست سوخت و بنزین را رعایت کنید.

11) الکترود شمع را کنترل و فاصله آن با سر شمع را تنظیم نمایید.

نکته: در ارتباط با موضوع تعمیر و عیب یابی اره موتوری پیشنهاد می شود مقاله "عیب یابی اره موتوری" را مطالعه کنید.

نحوه نگه داری زنجیر و تیغه راهنما در اره زنجیری اسمیت:

  • زنجیر را ابتدا باز کنید و مورد بررسی قرار دهید.
  • مواد خارجی در شیار تیغه را پاک کنید.
  • خاک و مواد خارجی داخل چرخ را تمیز کنید و از درست چرخیدن آن اطمینان حاصل نمایید. گریس کاری این قسمت را فراموش نکنید. ریل ها همیشه باید عمود بر زاویه بدنه باشد. این کار را با دقت انجام دهید.
  • کشیدگی زنجیر را تنظیم کنید.
  • همیشه توجه کنید که تیغه های اره زنجیری اسمیت را تمیز و تیز نگه دارید. این کار راندمان کار شما را بسیار بیشتر خواهد کرد. روغن کاری زنجیر و تیغه ها را فراموش نکنید.  
  • دقت در نگه داری و سرویس به موقع این لوازم شما را از پرداخت هزینه های اضافی تعمیر و تعویض قطعات معاف می دارد.

قیمت اره موتوری اسمیت

هنگامی که در پی انتخاب یک محصول برای کار می باشید حتما باید به نکاتی توجه داشته باشید. اما قبل از خرید اره موتوری smith  توجه کنید که از یک مکان معتبر و شناخته شده این محصول را خریداری کنید، اره موتوری اسمیت در میان اره موتوری های چینی موجود در بازار به عنوان یکی از معتبرترین و با کیفیت ترین مدل ها شناخته شده است. یکی از موارد مهم که بر قیمت اره موتوری اسمیت تاثیر گذار است نوع سوخت آن می باشد. هر کدام از انواع اره ها قیمت های متفاوتی دارند که به طور معمول قیمت اره بنزینی از نوع برقی بیشتر می باشد.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5