خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

اره زنجیری برقی ماکیتا (Makita)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

اره برقی ماکیتا، ابزاری توانمند در کارگاه چوب بری

برای انجام کار حرفه ‌ای با چوب باید دست به کار باشید و ابزارهای موتوری مخصوص آن را تهیه کنید. وقتی پای ابزارهای موتوری مخصوص چوب در میان است، تهیه کردن یک اره موتوری اولین ایده می باشد.

به طور یقین انواع اره موتوری بارزترین ابزار چوب بری است که کم و بیش برای هر کسی آشنا هستند. البته تقریباً مدل های موتوری بنزینی آن مورد توجه همگان قرار دارد. در این بین اره موتوری با عملکرد برقی نیز طراحی شده و اتفاقاً با استقبال بالایی از سوی حرفه ‌ای ‌ها مواجه است.

مانند اره برقی ماکیتا که در حال حاضر با تنوع تقریباً مناسبی از امکانات در دنیای چوب بر ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ماهیت طراحی اره موتوری ها از نوع برقی به مانند ایده ‌ها در طراحی مدل های بنزینی می باشد. در این نمونه های برقی نیز قرار است یک زنجیر دندانه دار حول یک تیغه پهن که ساطور نام دارد، با سرعت و قدرتی بالا به گردش درآید تا به این ترتیب قدرت برش زنی انواع حجم های چوبی را داشته باشیم. تفاوت در ایجاد قدرت انجام چنین حرکتی است.

برای تامین قدرت در اره برقی از موتورهای الکتریکی جریان متناوب که با برق تکفاز کار می کنند استفاده شده است. برند ماکیتا در طراحی اره برقی ماکیتا این بهره مندی از موتورهای تکفاز را برای تامین قدرت برش چوب در حد کمال به کار بسته است. چرا که اره ماکیتا از مدل های برقی قابلیت تقریباً کاملی برای برش زنی الوارهای ضخیم چوبی را دارد.

تمام ایده ‌ها در طراحی اره موتوری های برقی برای کار برش زنی الوارهای نه چندان ضخیم است. اصولاً اره برقی ها را برای تکمیل عملیات های سبک و نیمه سنگین طراحی کرده ‌اند.

لکن برند ماکیتا در طراحی اره ماکیتا از مدل های برقی سعی داشته تا بتواند با تعریف طول ساطورهای تقریباً بلند و ایجاد قدرت هایی کافی دست شما را در برش الوارهای تقریباً ضخیم باز گذارد. البته نکته کلیدی در انتخاب مدل مناسب از اره زنجیری برقی ماکیتا می باشد.

خرید اره موتوری ماکیتا در تامین نیازهای سطح متوسط چوب بری برای فضاهای کارگاهی توصیه می شود. به هر صورت عمده کسانی که در تکاپوی خرید اره موتوری ماکیتا هستند، بیشتر توجه خود را متوجه برند تقریباً صاحب‌ نام ماکیتا قرار داده ‌اند.

در این بین وقتی پای تامین نیازهای کارگاهی در حجم سبک از چوب بری در میان است، حضور اره های برقی بر مدل‌ های بنزینی ارجح تر خواهد شد.

چرا که موتورهای برقی سبکتر با شرایط راه اندازی ساده ‌تر و قواعد نگهداری تا تعمیرات آسانتری هستند. از این رو برای پرداختن به انجام کارهای سبک چوب بری، تأمین نمونه های برقی مانند خرید اره موتوری ماکیتا مورد توجه قرار می‌ گیرد.

با این همه قبل از تشریح کامل فنی انواع مدل های طراحی شده از برند ماکیتا، نیم نگاهی بر خود برند ماکیتا خواهیم انداخت تا ببینیم که قرار است در باب هنر ماشین سازی کدام برند جهانی صحبت فنی خود را آغاز کنیم.

مختصری از برند ماکیتا

انواع اره برقی ماکیتا محصول برند صاحب‌ نام ماکیتا است که با سابقه فعالیتی صد ساله از کشور ژاپن همراه دستان شما در عملیات چوب بری خواهد شد.

ژاپنی ها موتورساز های قهاری هستند. آنها در تولید انواع موتورهای بنزینی، دیزلی، و علی الخصوص برقی دست بالایی در صنعت جهانی دارند. البته رسیدن به چنین جایگاهی را مدیون هنر شرکت های توانمند خود مانند ماکیتا در عرصه تولیدات فنی و مهندسی هستند.

ماکیتا یک ابر شرکت ژاپنی است که در زمینه طراحی تا تولید انواع ماشین آلات فنی و مهندسی فعالیت گسترده ‌ای دارد. این برند صاحب‌ نام ژاپنی در سال ۱۹۱۵ نزدیک به یک قرن پیش تاسیس شده است.

البته در سال ‌های آغازین تاسیس شرکت در استان آیچی ژاپن، هدف فعالیت آنها حول خدمات تعمیر ابزارهای برقی بوده است. تا اینکه در سال ۱۹۳۵ برند ماکیتا به عنوان اولین شرکت ژاپنی با توانمندی کامل در ساخت موتورهای برقی در نامی جهانی شناخته شده است.

برند ماکیتا از سال ۱۹۳۸ رسما با نام تجاری ماکیتا پا در عرصه تولید تجهیزات برقی گذاشته است و از همان ابتدا در تولید انواع موتورهای برقی دست قدرتمندی داشته و دارد.

حالا که در باب بیان فنی تا آشنایی کامل با انواع اره برقی ماکیتا بهانه ای پیدا کرده ایم تا به معرفی این برند صاحب‌ نام ژاپنی بپردازیم، باید بدانیم که قرار است از یک شرکت با تجربه در عرصه تولید ابزارآلات موتوری برقی صحبت کنیم.

غالب برندهای جهانی در تولید ماشین آلات موتوری برقی چندان دست توانمندی در تولید موتورهای الکتریکی خود ندارند. غالبا آنها بخش تولید موتورهای الکتریکی را از طریق دیگر شرکت ها تأمین می نمایند. اما ماکیتا از معدود شرکت های تولید ماشین آلات موتوری است که خود دست قدرتمندی در طراحی تا تولید انواع موتورهای الکتریکی دارد.

در طول یک قرن فعالیت مستمر و پیوسته برند ماکیتا شاهد ایده های متنوعی از این شرکت ژاپنی در طراحی و تولید انواع ماشین آلات موتوری بوده ‌ایم. از تولید محصولات نوآوری مانند دریل روتاری تا طراحی دیگر محصولات مانند انواع دریل های شارژی، میخ زن های بادی، رنده های برقی و... در جمع محصولات این برند حضور دارند.

لکن طراحی تا تولید اره برقی ماکیتا از جمله محصولات قدیمی و باسابقه این برند ژاپنی است. ماکیتا با تجربه طولانی در تولید انواع اره موتوری می ‌تواند هم تراز رقبا‌ی سرسخت جهانی، حرف ‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

در حال حاضر عمده محصولات تولید شده برند ماکیتا محصول کارخانجات این شرکت در کشور چین می ‌باشد. تصمیم به ورود هر چه ساده تر برای عرصه ‌های جهانی، برند ماکیتا را تشویق به تاسیس کارخانجاتی در کشور چین کرده است. حالا محصولات عرضه شده این برند در بازارهای آسیایی محصول کارخانجات چینی برند ماکیتا می باشد.

 

اره برقی ماکیتا مدل UC4041A

عموما صحبت از اره های موتوری با قوای محرکه برقی را برای تامین نیازهای نه چندان قدرتمندی به کار می‌ برند. شاید عدم توانمندی موتورهای الکتریکی در تامین قدرت است که سطح کاری اره موتوری های برقی را در تامین نیازهای حرفه ‌ای محدود کرده است. البته نه برای برند ماکیتا با طراحی قدرتمند اره برقی ماکیتا مدل UC4041A.

اره برقی ماکیتا مدل UC4041A به طور یقین در دسته نمونه های حرفه ای با قابلیت های سطح بالای چوب بری قرار می ‌گیرد. این موضوع را می توانید در طول ریل ۴۰ سانتیمتری آن جستجو کنید. در نظر داشته باشید که عموم حرفه ای ترین اره موتوری های بنزینی، طول ریلی بیشتر از ۵۰ سانتیمتر ندارند. در حالیکه اره زنجیری برقی ماکیتا در مدل UC4041A قابلیت برش تا عمق ۴۰ سانتیمتری از الوارهای چوبی را تامین می نماید.

برند ماکیتا برای فعال ‌سازی این ساطور ۴۰ سانتیمتری در اره برقی ماکیتا مدل UC4041A از یک موتور الکتریکی تکفاز با قدرت 1.8 کیلوواتی استفاده کرده است. قدرت 1.8 کیلوواتی در حد متوسط از تامین توان در برش الوارهای چوبی قرار دارد. به هر حال جمیع بسیاری از مدل های بنزینی و حتی برخی از نمونه های برقی دارای قدرت موتوری فراتر از این مقدار هستند.

لکن همراهی قدرت 1.8 کیلوواتی با یک ساطور ۴۰ سانتیمتری است که می ‌تواند در مشخصه های فنی اره برقی ماکیتا مدل UC4041A مورد توجه قرار بگیرد.

این موتور الکتریکی قابلیت تامین سرعت 14.5 متر بر ثانیه را در زنجیر اره برقی ماکیتا فراهم کرده است. سرعت 14.5 متر بر ثانیه در کار برش الوارهای نه چندان متراکم مناسب است. لکن در برش زنی الوارهای بسیار متراکم و یا انداختن تنه درختان قطور چندان کارآمد نخواهد شد.

در طراحی ساطور اره برقی ماکیتا مدل UC4041A از زنجیر با مشخصه ‌های 0.43´3.8 سانتیمتری استفاده شده است. این زنجیره از یک سیستم روغن زنی خودکار بهره ‌مند است. در بطن طراحی این مدل از اره ماکیتا، پمپ روغن اتوماتیکی پیش ‌بینی شده است که همراه با یک مخزن روغن با قابلیت دید ساده مقدار روغن همراه زنجیر اره موتوری هستند.

برای پر کردن مخزن روغن تعریف شده این مدل از اره ماکیتا نیاز به حداقل ۲۰۰ میلی لیتر روغن دارید. اره برقی مذکور از امکاناتی مانند ترمز موثر در حین کار بدون خاموش شدن اره بهره مند می باشد و در طراحی آن سعی در استفاده های ارگونومیک شده است.

چرا که این مدل همراه با یک دسته کمکی عرضه می ‌شود. اره برقی ماکیتا در مدل UC4041A با وزنی معادل با 4.7 کیلوگرم طراحی شده است. این وزن برای طراحی یک اره موتوری با طول ساطور ۴۰ سانتیمتری کاملا مناسب است.

فروش اره موتوری ماکیتا در مدل UC4041A غالباً برای تامین نیازهای کارگاهی در شرایط متوسط از عملیات‌ های چوب بری صورت می‌ گیرد. بسیاری علاقه به خرید اره موتوری ماکیتا با هدف تامین برش زنی الوارهای چوبی دارند. به هر صورت اگر در سطح متوسط رو به بالا در محیط کارگاه هستید، می توانید از قدرت نمایی این مدل اره ماکیتا بهره مند باشید.

اره برقی ماکیتا مدل UC4551A

اگر بخواهید با یک مدل برقی ازاره موتوری در کار حرفه ‌ای چوب بری توانمند باشید، اره ماکیتا مدل UC4551A بهترین انتخاب است. یک اره موتوری برقی قدرتمند که توانایی تقریباً کاملی در انجام هر گونه فعالیت سطح بالای چوب‌ بری را دارد.

در بطن طراحی اره زنجیری برقی ماکیتا مدل UC4551A از موتور الکتریکی قدرتمند 2.2 کیلوواتی استفاده شده است. البته این قدرت تقریباً بالا این اره موتوری برقی را همراه با ساطور به طول ۴۵ سانتیمتری کرده است.

به این سادگی ها نمی توانید ابعاد ۴۵ سانتیمتری در طول ساطور این اره برقی ماکیتا را دست کم بگیرید. کاملا مشخص است که چنین ابعادی قابلیت سطح بالایی برای برشکاری انواع تنه درختان، الوارهای قطور و فعالیت ‌های سطح بالای چوب بری دارد.

در این بین همراه با قدرت 2.2 کیلوواتی که قرار است زنجیر را بر ساطور بلند ۴۵ سانتیمتری این مدل از اره برقی ماکیتا بگرداند، وزن کلی دستگاه تنها 5.7 کیلوگرم است. ظاهرا باید اره برقی ماکیتا در مدل UC4551A را به عنوان یک اره قدرتمند اما سبک وزن در نظر بگیریم.

به این ترتیب همراه با وزن سبک آن می توانیم به انجام فعالیت ‌های باغبانی نیز بپردازیم. به این ترتیب در کار با اره برقی ماکیتا مدل UC4551A همراه یک محصول توانمند با قدرت مانور بالایی هستیم که می‌ تواند از انجام فعالیت های سبک باغبانی تا تأمین نیازهای سنگین چوب‌ بری همراه ما باشد و با قدرتی قابل توجه از پس برش زنی هر نوع چوب برآید.

البته در طراحی این مدل از اره برقی ماکیتا سرعت 14.5 متر بر ثانیه در گردش تیغه ها را در نظر گرفته ‌اند. این سرعت سطح توانمندی تقریباً خوب و حرفه ای در کار را تامین می نماید.

یک وجه جالب توجه، در طراحی ارگونومیک اره برقی ماکیتا مدل UC4551A می باشد. به یقین باید این مدل را در شرایط جذابی از طراحی خوش دست و جمع و جور قرار بدهیم. اما از این صحبت های فنی گذشته، اره برقی ماکیتا مدل UC4551A دارای جمع کاملی از امکانات جانبی است.

در طراحی این مدل از اره برقی ماکیتا سیستم ضد لرزش توانمندی حضور دارد. به گونه ‌ای که عملاً هیچ ارتعاش سنگین و غیرقابل کنترلی بر دستان اپراتورها وارد نمی شود. در عین حال برای تامین امنیت بیشتر از یک عایق دوبل برای برق ‌رسانی اره برقی ماکیتا در این مدل استفاده شده است.

البته تامین امنیت در اینجا تمام نمی شود. چرا که این دستگاه مجهز به یک ترمز زنجیر بسیار قدرتمندی نیز می‌ باشد که وجه امنیتی تقریباً کاملی را برای محصول ژاپنی فراهم کرده است.

در عین حال برای راحتی هر چه بیشتر اپراتورها در حین کار از یک سیستم روغن کاری خودکار در طراحی اره برقی ماکیتا مدل UC4551A استفاده شده است. البته این همه در قیمت اره موتوری ماکیتا تاثیر چندانی نداشته است و این محصول همچنان با جایگاهی رقابتی در سطح بازار حاضر است.

اره برقی ماکیتا مدل UC4530A

یکی دیگر از اره های قدرتمند برقی با عملکرد حرفه ای را باید در قامت اره برقی ماکیتا مدل UC4530A جستجو کنیم. یک اره برقی با توان تولید قدرتی در حدود 2.4 کیلووات که مجهز به یک ساطور با طول 45 سانتیمتری می باشد.

البته برای آنکه بتوانند بالانس مناسبی میان قدرت تا طول بلند ساطور در این اره موتوری تامین نمایند، اندکی در سرعت گردش تیغه حول ساطور بلند آن محدودیتی اعمال کرده ‌اند.

سرعت گردش تیغه زنجیری حول ساطور این مدل از اره برقی ماکیتا در حدود ۸ متر بر ثانیه است. از این رو چندان نمی توانیم این مدل را در جمع نمونه های سرعتی قرار بدهیم. اما در کارکرد آرام و قدرتمند و البته مطمئن، هیچ چیزی کمتر از اره موتوری های رده بالای بازار ندارد.

اره برقی ماکیتا در مدل UC4530A وجه طراحی ارگونومیک و خوش دستی دارد. با وزنی در حدود 5.3 کیلوگرم به راحتی در میان دستان اپراتورها قرار خواهد گرفت و با یک طراحی مناسب در جانمایی دسته ها قدرت مانور بالایی در تامین حرکت های گوناگون برش زنی دارد.

در یک کلام با در دست داشتن اره برقی ماکیتا مدل UC4530A به راحتی قادر به انجام هر نوع کار با چوب در سطح متوسط تا نیمه سنگین را خواهید داشت.

برای راحتی و حصول اطمینان در کار، یک سیستم روغن زنی اتوماتیک با حضور مخزن روغن ۱۴۰ میلی لیتری برای اره برقی ماکیتا مدل مورد نظر طراحی شده است. البته به جهت هر چه کارکرد ساده تر با اره زنجیری برقی ماکیتا، مخزن روغن مذکور دارای یک گیج نمایش ساه نیز می ‌باشد.

زنجیر ساطور به نرمی از طریق این سیستم روغن زنی اتوماتیک حالتی روان و برنده پیدا می کند. البته این زنجیر در طراحی با گام 3.8 اینچی است. قاعده طراحی در گام با چنین فاصله ‌ای از تیغه ها بیشتر وجه توانمندی دستگاه در برش الوارهای چوب را نشان می دهد.

در طراحی اره زنجیری برقی ماکیتا از یک سیستم انتقال قدرت مستقیم استفاده شده است. در این سیستم هر آنچه در شفت خروجی موتور برقی در حال تولید قدرت است، به شکل مستقیم راهی شفت زنجیر حول ساطور می ‌شود.

در این بین برای تامین و کارکرد هر چه امن ‌تر اره زنجیری برقی ماکیتا از یک ترمز مطمئن به همراه محافظ دستی مطلوب و کارآمدی استفاده شده است. برای کارکرد هر چه ساده تر و راحت تر با اره برقی ماکیتا، این مدل را مجهز به یک سیستم تنظیم آسان فشار زنجیر روی ریل نیز کرده اند.

با تمام این تفاصیل عملکرد اره برقی ماکیتا مدل UC4530A را باید در دسته مدل ها برای انجام فعالیت های طولانی و البته نیمه سنگین قرار دهیم. این حجم از کار در کنار جایگاه مناسب برای قیمت اره موتوری ماکیتا، فضای رقابتی بسیار موثری را در بازار خرید اره موتوری ایجاد کرده است.پ

هر چند این مدل هم اکنون در لیست تولید به روز محصولات ماکیتا قرار ندارد؛ اما باز هم می تواند نماد یک محصول خوش ساخت از برند مطرح ژاپنی باشد.

اره برقی ماکیتا مدل UC4020A

یکی دیگر از محصولات اره برقی ماکیتا که سعی در ارائه یک محصول ارگونومیک با قابلیت کارکرد سطح بالا داشته باشد را باید در مدل UC4020A جستجو کنیم. این مدل از طراحی بسیار جمع و جور و البته ارگونومیکی بهره مند است.

گویا تمام هدف طراحان برند ماکیتا در طراحی اره برقی ماکیتا مدل UC4020A رسیدن به یک اره موتوری با قدرت مانور بالا بوده است. این ایده زمینه ساز یک مدل توانمند شده تا بتواند در تامین شرایط کاری پیچیده، قابلیت مانور بالایی را تأمین نماید.

اره برقی ماکیتا از یک موتور قدرتمند 2.4 کیلوواتی بهره ‌مند است. در عین حال این قدرت بالا را برای یک تیغه با طول ساطور ۴۰ سانتیمتری آماده کرده است. از طرفی وزن نهایی دستگاه در حضور تمام متعلقات تنها 4.4 کیلوگرم می باشد.

این همه یعنی آنکه اره برقی ماکیتا مدل UC4020A یک محصول توانمند با قدرت مانور بالایی است که در عین قابلیت کارکرد در صنایع چوب بری به خوبی می تواند از پس از وظایف باغبانی نیز برآید. البته تمام این قدرت مانور بالا در کار را مدیون طراحی ارگونومیک خود می باشد.

اما در بخش فنی شاهد بهره گیری از یک سیستم انتقال قدرت مستقیم هستیم. این سیستم انتقال قدرت به یک سیستم ترمز مهارسازی الکتریکی نیز مجهز شده است. در واقع عملکرد این دستگاه در حد کمال می باشد.

برای این منظور حد مشخصی از فشار کاری که قابل تنظیم است برای حرکت زنجیر بر روی ریل تعریف شده است. در صورتی که به هر دلیلی مقدار فشار وارد شده به زنجیر از حد تنظیم شده تجاوز کند، سیستم امنیتی تعریف شده احساس خطر کرده، به شکل اتوماتیک اقدام به خاموش کردن اره برقی ماکیتا خواهد کرد.

در کنار تامین این شرایط جذاب امنیتی، وجه کاربرد ساده ‌تری نیز در طراحی اره برقی ماکیتا مدل UC4020A پیش ‌بینی شده است. چرا که در این محصول توانمند برند ماکیتا شاهد بهره گیری از یک سیستم روغن زنی اتوماتیک زنجیر در حضور مخزن روغن با ظرفیت ۱۲۰ میلی لیتری هستیم.

در این بین نباید از نقش موتور فن تقریباً بزرگی که برای خنک سازی موتور الکتریکی در نظر گرفته شده است غافل باشیم. این مدل از جمع محصولات اره برقی ماکیتا با طراحی ارگونومیک و ساده ‌ای همراه است و در کل از شرایط تعمیر و نگهداری مناسبی بهره مند می باشد.

قیمت اره موتوری ماکیتا در مدل مذکور می‌ تواند بخش جالب توجه این محصول باشد. محصول مذکور در عین توانمندی بالا همراه با تامین امکانات فنی مناسب قابلیت ایجاد رقابت کامل با محصولات میان ‌رده بازار را دارد. البته با طول تیغه ۴۰ سانتیمتری این اره برقی ماکیتا، چندان نمی توانید جنبه ‌های حرفه ‌ای از عملیات‌ های چوب ‌بری را تامین نمایید.

 

تحلیلی بر ایده های طراحی برای اره برقی ماکیتا

برش چوب با سرعت بالا و در عین حال دقت کافی ما را به سمت تهیه انواع اره موتوری برقی سوق می ‌دهد. از قطع کردن تنه درختان تا توانمندی بالا برای الوار کردن چوب های بریده شده، همگی نیاز به اره موتوری ها دارند.

مدل های بنزینی قطعاً رایج ترین نمونه ها هستند. یک اره موتوری بنزینی، قدرت کارکرد بسیار بالایی دارد و می‌ تواند به راحتی از پس برش زنی سخت ترین و قطورترین تنه ‌های چوبی برآید. اما مدل های برقی نیز به موازات نمونه های بنزینی جنبه‌ های کاربردی قابل توجهی دارند.

اره برقی ماکیتا در جمع مدل های موتور الکتریکی می توانند در وزن و حجم کمتری از دستگاه، قدرت برش زنی چوب را تامین نمایند. به هر صورت تمام نیازهای دنیای چوب بری برای برش تنه قطور درختان نمی‌ باشد.

جمع بزرگی از فعالیت ‌های چوب بری اعم از فضاهای باغبانی تا نجاری و حتی تولید مبلمان و شاید مجسمه سازی نیاز به برش چوب با حجم و سایز کمتری دارند. در این حالت بهره مندی از قدرت مانور بالا جنبه های کلیدی در کار با با اره موتوری ها می باشد. لذا حجم و وزن کمتر مدل های برقی بیشتر از نمونه های حجیم و سنگین وزن موتوری مورد توجه قرار می‌ گیرند.

اره برقی ماکیتا را می توان به عنوان نمونه های مطرح و شایسته از این دست ماشین آلات چوب بری معرفی کرد. در تحلیل فنی تا ایده های طراحی حاکم شده بر انواع اره برقی ماکیتا بهتر است نیم نگاهی بر ویژگی های ایده استفاده از موتور الکتریکی در طراحی اره برقی بپردازیم.

×     به طور کلی دو ایده طراحی انواع اره موتوری برقی وجود دارد. نمونه های شارژی و مدل های برق شهری که با ولتاژ ۲۲۰ ولت AC کار می کنند. تمامی مدل های طراحی شده از اره برقی ماکیتا در نمونه های سازگار با برق شهری هستند. از این رو می توانند برای مدت طولانی همراه با عملکرد در قدرت یکسانی به انجام فعالیت بپردازند. فروش اره موتوری ماکیتا به همین جهت که کاملاً با برق تکفاز شهری سازگار است بسیار مورد توجه قرار دارد.

×     قاعده طراحی عموم مدل های اره موتوری برقی برای برش زنی الوارهای نازک، چوب ها با قطر کم، تنه درختان در حد متوسط رو به پایین و قطع شاخه ها می باشد. به طور کلی تمام ماهیت کاربردی از انواع اره برقی برای تامین نیازهای سبک و نیمه سنگین است.

چرایی این ماجرا را باید در قدرت کم موتورهای الکتریکی با حجم اندکی که برای فضای نصب یک اره موتوری مناسب است، پیدا کنیم. کوچک بودن موتور در طراحی عموم اره موتوری برقی ها باعث ضعیف شدن طراحی آنها شده است. لذا به طور کلی انواع اره موتوری برقی را با حضور ساطورهای کوچک تا ابعاد ۳۵ الی ۴۰ سانتیمتری طراحی می‌ کنند.

اما ماجرا در طراحی انواع اره برقی ماکیتا اندکی متفاوت است. ماکیتا در محصولات خود سطح توانمندی از موتورهای الکتریکی را عرضه کرده است. موتورهایی که به راحتی قابلیت تامین قدرتی فراتر از دو اسب بخار را دارند. از این رو می توان ایده های مهندسی شده در طراحی اره برقی ماکیتا را برای تامین نیازهای سطح بالا و متوسط چوب بری نیز در نظر گرفت.

×     قاعده طراحی در عموم اره موتوری برقی ها ساده است. تمام قدرت حرکتی زنجیره حول ساطور از طریق یک موتور الکتریکی تامین می ‌شود. البته مدل های AC به مراتب شرایط طراحی ساده تری به نسبت از مدل های DC دارند. اره برقی ماکیتا با طراحی AC در جمع نمونه ‌های ساده با قابلیت کاربرد آسان می باشند. به هر صورت موتورهای الکتریکی در کار شرایط سخت و پیچیده نمونه های بنزینی را ندارند.

لاکن این سادگی دلیل بر کم دردسر بودن آنها نمی باشد. به طور کلی اره موتوری برقی ها نیاز به مراقبت کمتری به نسبت از مدل های بنزینی دارند. اما در صورت خراب شدن مستلزم صرف هزینه های بالاتری هستند.

لکن در طراحی اره برقی ماکیتا می توانید شاهد وجه تقریباً متعادلی از تجهیزات الکتریکی در کنار قطعات مکانیکی باشید. در خرابی‌ ها برای اره برقی ماکیتا شاهد چندان جنبه ‌های پیچیده ‌ای از کار نیستیم.

×     یکی از دلایل اصلی برای استقبال از انواع اره موتوری برقی به خاطر وزن و حجم کم آنها می باشد. موتورهای الکتریکی در قدرت برابر به مراتب کوچکتر و کم حجم حجم تر از موتورهای بنزینی هستند و می ‌توانند حجم و وزن کمتری را برای اره موتوری تأمین نمایند. اگر چه در بحث قدرت در حجم برابر نسبت به رقبای بنزینی خود کم می ‌آورند. دلیل اهمیت این فاکتورها در انجام کارهای سنگین چوب‌ بری نمی باشد.

قطعاً نمی توانید با موتورهای کم توان در حدود ۲ الی ۳ اسب بخاری انواع اره موتوری برقی، راهی فضاهای چوب بری برای الوار کردن های سخت و سنگین باشید. اما قرار نیست تا تمام نیازها به برش چوب در انجام فعالیت ‌های سطح بالای چوب‌ بری خلاصه شود. بخش بزرگی از فعالیت ‌های قطع چو مربوط به عملیات های سبک باغبانی، نجاری، مجسمه سازی و... می باشد.

فعالیت در چنین فضاهایی نیاز به اره موتوری های کوچکتر، سبک تر با قدرت مانور بالاتری دارد. مدل های برقی در تامین چنین فعالیت هایی بهتر از مدل های بنزینی می باشند. اما در این بین باید نگاهی عمیق بر طراحی های جالب توجه برند ماکیتا داشته باشیم. برند ماکیتا در طراحی اره برقی ماکیتا نگاه کاملاً حرفه ‌ای در ساخت یک تجهیز کاربردی داشته است. محصول نهایی این برند قابلیت مانور بالایی دارد.

وزن کم در مقابل حجم مناسب با طراحی ارگونومیک در کنار قدرت کافی تمام جنبه ‌های برقی در کار با اره برقی ماکیتا را تکمیل می‌ کند تا با این محصول راهی فضاهای باغبانی، نجاری و... باشید و از قدرت مانور بالایی بهره مند شوید.

×     کار با عموم اره موتوری ها بسیار خطرناک است. از این رو هر کسی قادر نیست تا دست به کار با این ماشین کاملا خطرناک باشد. قدرت برش زنی بالا اگر چه کار راه انداز است؛ اما در صورت استفاده نادرست و غیر حرفه ‌ای می ‌تواند خطرآفرین هم بشود.

عموم مدل های بنزینی از شرایط راه اندازی بسیار سخت و پیچیده ‌ای بهره ‌مند هستند. لذا با حضور این پیچیدگی ها نمی ‌توان چندان وجه کاربری عمومی را برای آنها در نظر گرفت. کار با انواع اره موتوری بنزینی مستلزم آموزش‌ های حرفه ‌ای است.

اما در باب کار کردن با یک اره موتوری برقی این گونه نمی باشد. سادگی در طراحی و قاعده فعال سازی اره موتوری برقی همراه با عملکرد سبک و کم حجم آن باعث شده تا انجام عملیات با آنها به مراتب ساده تر از مدل های بنزینی باشد. در این بین شاهد استقبال بسیار خوبی در فروش اره موتوری ماکیتا هستیم.

یک دلیل ساده را می توان در سادگی کار کردن با این محصول توانمند ژاپنی در نظر گرفت. عموم مدل ها برای اره موتوری ماکیتا آنچنان الگوی طراحی ساده ای دارند که هر کسی با اندک آموزشی از پس کار کردن با آنها بر می ‌آید. این سادگی در هنگام خرید اره موتوری ماکیتا بسیار قابل توجه است.

×     اره موتوری برقی به مراتب به نسبت از مدل های موتوری بنزینی با تولید صدای کمتری کار می کند. ماهیت کارکرد موتورهای الکتریکی به عملکرد کم صدای آنها است. یک اره موتوری بنزینی صدای بسیار بلند و تقریباً آشنایی دارد.

احتمالاً تجربه حضور در یک محیط جنگلی را دارید که در فضای میان درختان، صدای بلند و گوش خراشی که معلوم نیست از کجا بلند شده است را بشنوید. اره موتوری های بنزینی چنین صداهای بلند و گوش خراشی را تولید می ‌کنند. اما در عملکرد اره موتوری برقی ها به مراتب صدای کمتری تولید می شود. از این رو برای کار کردن در محیط های کارگاهی مناسب هستند.

الگوی طراحی برای انواع مدل های اره برقی ماکیتا نیز بر اصل عملکرد کم صدا تنظیم شده است. برند ماکیتا خیلی هوشمندانه به فکر نیاز مصرف کنندگان در استفاده از اره برقی ها بوده است. از این رو محصولات خود را برای حاضر شدن بی سر و صدا در محیط های کارگاهی آماده کرده است.

در حال حاضر انواع مدل های طراحی شده از برند ماکیتا در جمع کم صداهای بازار هستند. همین نکته تاثیر قابل توجهی بر میزان فروش اره موتوری ماکیتا گذاشته است.

نکات کلیدی در هنگام خرید اره موتوری ماکیتا

فرقی نمی کند که کدام یک از مدل ها در نمونه های برقی و یا بنزینی از هر یک از برندها در اره موتوری را انتخاب می کنید. مهم  آن است که به یک انتخاب شایسته که تماماً همسو با تامین نیازهای شما است دست پیدا کنید. هر اره موتوری نمی‌ تواند از پس هر فعالیتی برآید.

در این ادعا ملاک ما قدرت و یا طول ساطور نیست. چه بسا از حضور یک اره موتوری بسیار قدرتمند بهره مند هستید؛ اما توانمندی انجام صحیح فعالیت مورد نظر خود را ندارید. چون ظاهراً تناسب مناسبی میان اره موتوری و نیاز شما وجود ندارد.

قطعاً تمام اره موتوری ها برای عملیات های سنگین در برش چوب طراحی شده اند؛ اما قطعاً تمام ایده ‌ها در برش چوب از شرایط و یا سطح کار یکسانی برخوردار نیستند. به همان اندازه که در کار با انواع ایده ها در برش چوب مواجه هستیم، نیاز به تعریف مدل های تخصصی از اره موتوری داریم. اره موتوری برقی ها جمع کاملاً تخصصی در میان مدل های طراحی شده هستند. لذا وجه کاربردی تخصصی نیز دارند.

در این بین اره زنجیری برقی ماکیتا با طراحی نمونه های متنوع قابلیت مانور بالاتری را فراهم کرده است. لذا اگر می‌ خواهید در سطح عملیات برش زنی الوارهای چوبی تا کارهای باغبانی موفق ظاهر شوید، باید درک درستی در چگونگی انتخاب اره موتوری مناسب داشته باشید. در این مسیر می ‌توان نکات مهمی را گوشزد کرد تا با دانستن آنها همراه با رعایت اصولی به یک اره موتوری برقی مناسب از برند ماکیتا فکر کنید.

v    اولین نکته جدی در هنگام خرید اره موتوری ماکیتا دقت در نوع فعالیتی است که شما را به این سمت سوق داده است. متاسفانه بسیاری از مصرف‌ کنندگان در هنگام خرید اره موتوری ماکیتا و یا دیگر مدل‌ های برقی از برندهای صاحب ‌نام، متوجه نیاز خود نیستند.

لذا بدون در نظر داشتن نوع عملیات چوب بری اقدام به خرید یک اره موتوری برقی می ‌گیرند. در این حالت گاهاً با حجم کارهایی مواجه می ‌شوند که از عهده قدرت یک اره موتوری برقی خارج است.

لذا در گام اول برای خرید اره موتوری ماکیتا باید با خودتان رو راست باشید که آیا تهیه کردن یک مدل برقی می تواند پاسخگوی کاملی برای تمام نیازهای شما باشد. اگر این احتمال را می دهید که در بخشی از کار چوب بری نمی ‌توانید بر قابلیت ‌های اره موتوری های برقی تکیه کنید، بهتر است جنبه های خرید مدل های بنزینی را بررسی کنید.

v    در گام بعدی، پس از آنکه بررسی ‌های لازم را انجام دادید و به طور یقین به این نتیجه رسیده اید که نیاز به خرید اره موتوری ماکیتا دارید، باید به یک انتخاب شایسته در مدل با سایز و اندازه مناسب اقدام کنید.

اره زنجیری برقی ماکیتا در مدل ‌های تقریباً متنوعی طراحی شده ‌اند. پس باید با الگوی نیاز خود اقدام به انتخاب اره برقی ماکیتا بگیرید. مثلا اگر قصد انجام عملیات های باغبانی را دارید، یقینا قدرت اره موتوری برقی را نمی ‌خواهید. به طور حتم با تنه قطور درختان نیز مواجه نیستید. پس نیاز به یک اره ماکیتا با طول ساطور کوتاه تر در وزنی کمتر که قدرت مانور بالایی داشته باشد نیاز دارید. به عنوان مثال اره برقی ماکیتا مدل UC4020A یک انتخاب مناسب برای انجام فعالیت ‌های باغبانی شما می باشد.

v    به قدرت موتوری دستگاه نیز توجه داشته باشید. خوشبختانه تمامی محصولات طراحی شده برند ماکیتا حداقل های کلیدی در تامین انواع نیازها به چوب بری را دارند. از این رو به طور کامل می توانید به شرایط تامین قدرت اره برقی ماکیتا اعتماد کنید. عموم اره موتوری ها در ظرفیت 1.5 الی 3.5 اسب بخار طراحی می شوند. در این بین ایده ها برای کار با اره برقی ماکیتا مناسب در فعالیت‌ های سطح متوسط از چوب بری می باشد.

v    از مهمترین نکات کلیدی در تهیه کردن یک اره موتوری برقی تا بنزینی توجه به طول ساطور آن است. طول ساطور معرف میزان توانمندی شما در عملیات برش زنی الوارهای چوبی است. هر اندازه طول ساطور را بزرگتر انتخاب کنید، قطعا از قدرت عمق بالاتری در امر برش زنی الوارهای چوبی برخوردار هستید.

اما در نظر داشته باشید که طول ساطور بلند، قدرت مانور شما را محدودتر می ‌کند. لذا در کارهایی که نیاز به جابجایی بالای اره موتوری احساس می ‌شود، مانند فعالیت ‌های هنری و یا نجاری نمی توانید با طول ساطورهای بلند و مخصوص عملیات های چوب بری در قطع تنه درختان همراه شوید.

تمام این ایده ها همراه با نکات ریز و درشت بسیار دیگری است که در نهایت شما را مجاب به انتخاب از میان انواع اره برقی ماکیتا خواهد کرد. البته همراه با تمام این نکات فنی و حرفه ‌ای همواره ملاک های دیگری مانند قیمت و شرایط تامین قطعات نیز نقش بازی می کنند.

در حال حاضر جایگاه قیمتی اره برقی ماکیتا رنج رقابتی را دنبال می‌ کند. قیمت اره موتوری ماکیتا در قیاس با سطح امکانات این محصول توانمند کاملاً به صرفه است. در عین حال برند ماکیتا از کمپانی ژاپنی، محصول کارخانجات چینی است که با هدف توزیع در قاره آسیا طراحی و تولید می شود. از این رو قطعا می توانید این محصول را همراه با یک شبکه توزیع مناسب از قطعات یدکی در اختیار داشته باشید.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5