خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید اره موتوری

 اره موتوری

فهرست مطالب

راهنمای خرید اره موتوری:

در اختیار داشتن ابزاری همچون اره موتوری احساس بسیار خوب و دلپذیری داشته، اما انتخاب اره زنجیری مناسب و هماهنگ در میان تنوع اره زنجیری های موجود در بازار کار خرید اره موتوری را سخت و دشوار می کند. در این مقاله قصد داریم مهمترین نکات هنگام خرید اره موتوری را برای شما بیان نماییم تا در هنگام خرید این محصول با مشکل مواجه نشوید.

 اره موتوری

مهمترین موارد هنگام خرید اره موتوری:

چه سایز و وزن اره موتوری موردنیاز شماست؟

یکی از مهترین و اولین موارد در انتخاب و خرید اره زنجیری آگاهی از این مسئله است که چه سایز و وزنی موردنیاز شما می باشد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که به هر میزان قدرت و سایز ساطور اره افزایش یابد به همان میزان وزن و حجم اره زنجیری نیز افزایش می یابد. پس در ابتدا مشخص کنید که سایز تنه ای که قرار است به وسیله اره موتوری برش دهید چه مقدار است، سپس اره زنجیری متناسب با آن را انتخاب و خریداری نمایید. به فرض مثال برای برش تنه ی درختی به قطر 35 سانتی متر شما می بایست یک اره زنجیری 40 سانتی متری تهیه کنید. 

 اره موتوری

از دیگر مواردی که در هنگام خرید اره موتوری باید به آن توجه داشته باشید اندازه و حجم اره زنجیری است که می خواهید استفاده کنید. اگر سایز اره موتوری بیش از حد بزرگ انتخاب شود در هنگام کار باعث خستگی شما خواهد گردید، همچنین قدرت مانور اره بسیار کم شده و امکان کار کردن در بسیاری از جهت ها از شما سلب می گردد.

به فرض مثال اگر شما به اره ای جهت ظریف کاری بر روی پیکره های چوبی نیاز دارید، یک اره زنجیری سبک جوابگوی کار شما خواهد بود، اما اگر حجم کار شما وسیع بوده حتما باید از یک اره زنجیری بزرگ استفاده کنید. به این مورد توجه کنید که در هنگام کار با اره زنجیری های بزرگ حتما وقفه ای در حین کار ایجاد کنید تا خستگی زیادی در شما به وجود نیاید. 

بهترین اره زنجیری:

از تعدادی افراد که تخصصشان کار با اره موتوری است در مورد بزرگترین عیب و مشکل به وجود آمده در اره زنجیری که در حین کار اذیت کننده است سوال پرسیدیم و پاسخ اکثریت آن ها در این خصوص روشن نشدن یا بد روشن شدن موتور اره زنجیری بود.

اره برقی در میدان رقابت از نظر راحت استارت خوردن بی رقیب بوده، به آن خاطر که مکانیزم پیچیده ای نداشته و شما کافیست سیم برق را متصل کنید یا باطری را شارژ کنید تا اره برقی به راحتی شروع به کار نماید. 

قدرت موتور اره موتوری:

هرچه قدرت اره زنجیری شما بالاتر باشد به همان میزان قدرت برش شما افزایش پیدا می کند. سرعت ولی نکته ای است که باید به آن توجه داشته باشد، هرچه وزن اره موتوری بیشتر شود، به همان نسبت سرعت کار شما پایین خواهد آمد، به همین دلیل اگر کار شما سبک است نیاز نیست اره موتوری با قدرت بالا خریداری نمایید و بالعکس اگر قرار است درختانی تنومند را برش دهید که اره زنجیری سبک جوابگوی کار شما نخواهد بود.

 اره موتوری

اره موتوری در دو نوع با موتور بنزینی و برقی ساخته شده که نوع بنزینی بخش اعظم از اره زنجیری را شامل شده و قدرت آن بر اساس سانتی متر مکعب (CC) مشخص می شود. که هرچه میزان این عدد بزرگتر شود، به همان میزان قدرت اره زنجیری بیشتر خواهد گردید.

انواع اره بنزینی:

1- اره بنزینی با حجم موتور 24 سی سی تا 32 سی سی:

این نوع اره زنجیری بنزینی برای کارهای سبک مورداستفاده قرار گفته و برای قطع درختان کوچک مناسب می باشد. طول تیغه این نوع از اره زنجیری بین 25 تا 35 سانتیمتر می باشد.

2- اره بنزینی با حجم موتور 34 سی سی تا 46 سی سی:

این مدل از اره بنزینی به عنوان معمول ترین و پرکاربردترین نوع اره موتوری شناخته شده که برای قطع درختان با سایز متوسط و درختانی با جنس تنه سخت مناسب می باشند. این نوع اره بنزینی دارای تیغه ای با طول 35 سانتی متر تا 45 سانتیمتر می باشد.

3- اره بنزینی با حجم موتوری بالای 46 سی سی

این نوع اره موتوری برای کارهای سنگین مناسب بوده و دارای طول ساطوری بالای 45 سانتیمتر می باشد و مورد استفاده افراد حرفه ای می باشد و برای قطع درختان قطور استفاده می شود. .

 اره موتوری

اره زنجیری برقی:

قدرت این نوع مدل اره زنجیری بر اساس وات مشخص می شود. در هنگام خرید اره زنجیری از این مدل باید به مشخصه وات توجه نمایید، همچنین در این نوع اره برقی باید به مشخصه مهم دیگری به نام سرعت اره زنجیری که بر اساس دور بر دقیقه مشخص می شود، توجه کنید.

نکته: به این مورد توجه داشته باشید که قدرت موتور اره زنجیری تنها فاکتور در انتخاب اره نبوده و نوع ساطور، زنجیری و نوع دندانه های اره مشخصه های مهم دیگر است که در هنگام خرید اره موتوری باید به آن ها توجه داشته باشید.

 اره موتوری

نوار اره زنجیری یا نوار هدایت اره (ساطور اره موتوری):

صفحه ای فلزی که به بدنه اره متصل بوده و زنجیر اره بر روی آن سوار می شود را ساطور اره زنجیری گویند. در هنگام نصب زنجیر بر روی ساطور اره موتوری به این نکته توجه داشته باشید که زنجیر دور صفحه به صورت محکم و سفت قرار گیرد تا فشار لازم برای قطع درختان را فراهم کند.

 اره موتوری

یکی از فاکتور مهم هنگام خرید اره موتوری توجه به طول ساطور اره بوده تا بتوانید به راحتی به قطع درختان اقدام نمایید، همین طور جنس ساطور اره بسیار مهم است تا بتواند فشار و نیروی زیادی که هنگام قطع درخت وارد می شود را تحمل نماید و خم یا شکسته نشود و آسیب نبیند.

 اره موتوری

سیستم زنجیر سفت کن:

یکی از اتفاقات که پس از مدتی کار با اره زنجیری رخ می دهد چنانچه اره زنجیری شما از بهترین برندهای موجود اره موتوری باشد، شل شدن زنجیر اره موتوری است. البته تولیدکننده های مختلف اره موتوری برای این مشکل راه حل هایی لحاظ نموده اندکه بتوانید زنجیر را تنظیم کنید. در اره زنجیری های مدل قدیمی تنظیم اره به وسیله دو پیچ انجام می شد که زنجیر را به درستی در جای خود سفت می نمود.

 اره موتوری

در اره زنجیری های امروزی تنظیم زنجیر کار سختی نبوده و تنظیم زنجیر اره 10 الی 15 دقیقه زمان می برد. همچنین در صورتی که برای تنظیم زنجیر عجله دارید ابزارهای برای تنظیم زنجیر ساخته شده اند که سرعت عمل را تا حد چشمگیری افزایش می دهند.

 اره موتوری

تجهیزات ایمنی اره موتوری:

ترمز اره زنجیری:

این ابزار ایمنی که به طور معمول شبیه یک دسته پلاستیکی می باشد در قسمت جلوی بدنه اره زنجیری تعبیه شده و بدین صورت عمل می کند که اگر در هنگام کار با اره دست را به سمت عقب برانید اره از کار می افتد، همین طور در زمانی که اره به صورت ناگهانی تکان می خورد، زنجیر اره موتوری به صورت اتوماتیک فعال شده و جهت جلوگیری از حوادث دستگاه را از کار می اندازد تا خطر بروز هرگونه حادثه از بین برود. دارا بودن ترمز یکی از مواردی است که در هنگام خرید اره موتوری مناسب باید به آن توجه داشته باشید.

 اره موتوری

 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر