خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

الیاف بتن چیست؟

فهرست مطالب

مقاوم سازی ساختمان های امروزی

با توجه به این مسئله که ایران کشوری زلزله خیز به شمار می آید و متاسفانه همه ساله تعداد زیادی از مردم را در جای جای این سرزمین به علت مقاوم نبودن ساختمان های خود از دست می دهیم؛ ضرورت استفاده از ابزارهای لازم در جهت مقاوم سازی سطح بتن به خوبی حس می شود تا به وسیله آن بتوانیم امنیت جانی خود و عزیزان خویش را در برابر حوادث طبیعی مختلف از جمله زلزله و سیل و... مصون نگه داریم. یکی از این ابزارهایی که در همین راستا مورد استفاده قرار می گیرد؛ الیاف بتن می باشد.

حال ممکن است این سوال پیش آید که به طور کلی الیاف بتن چیست و به چه کار می آید؟ یا قیمت الیاف بتن به چه میزان است؟ و خرید و فروش آن بر اساس چه هزینه هایی صورت می گیرد؟ در ادامه به تمامی این مسائل اشاره می شود. پس تا پایان با ما همراه باشید.

الیاف بتن چیست؟

با توجه به این مسئله که امروزه تکنولوژی را در عصر نوین وارد صنعت ساخت و ساز ساختمانی کرده اند؛ الیاف بتن را در همین راستا وارد پروژه های ساختمان سازی نموده اند. الیاف بتن به واقع نوعی کامپوزیت می باشد که الیاف به کار گرفته شده در آن به منظور تقویت کردن مواد داخل بتن به کار گرفته می شود که سبب کشش فوق العاده بالا و افزایش مقاومت بتن مورد نظر می گردد.

به تعبیری دیگر می توان این گونه خاطر نشان ساخت که الیاف بتن سبب اتصال بیشتر اجزای تشکیل دهنده بتن می شود و سبب قدرت بیشتر چسبندگی سیمان و مواد به کار گرفته در آن می شود تا در نهایت با بهره گیری از این فرآیند بتوان بتنی مقاوم تر و مستحکم تری را در اختیار داشت تا خیال صاحبان ساختمان های مختلف را از ساخت ساختمانی مستحکم و پرقدرت راحت و آسوده خاطر نمود.

بنابراین به طور کلی الیاف بتن می تواند ویژگی ها و مزیت های بسیار زیادی را در صنعت ساخت و ساز ساختمانی در برداشته باشد که شما می توانید با خرید آن از وجود تک تک این ویژگی ها بهره مند گردید.

خرید الیاف بتن و استفاده از آن در صنعت ساخت و ساز ساختمانی

با توجه به این مسئله که الیاف بتن قدرت جذب انرژی بسیار بالایی دارد و می تواند به سطح مقاوم سازی ساختمان های مختلف کمک شایان توجهی کرده باشد؛ امروزه این ابزار نوین جایگزین بی بدیلی برای کاه گل و ابزارآلات قدیمی شده است که دیگر در زندگی امروزی بشر جایگاهی ندارند.

بنابراین با توجه به این مسئله که الیاف بتن شکل نوین و پیشرفته تر ابزارهای قدیمی به شمار می آید؛ فروش الیاف بتن در صنعت ساختمان سازی امروزه امری مرسوم گشته است و طیف وسیعی از مردم را ترغیب به خرید الیاف بتن کرده است.

البته باید قیمت الیاف بتن را نیز در نظر داشت و در صورت صرف اقتصادی و داشتن بودجه لازم در این راستا این نوع از تکنولوژی ها را وارد حیطه ساخت و ساز ساختمانی نمود. هر چند که آمارها حاکی از آن است که شما می توانید با یک هزینه ابتدای نه چندان زیاد خیال خود را از وجود استحکام و مقاومت ساختمان خود راحت و آسوده خاطر کنید تا در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی مختلف همیشه در امان باشید.

ویژگی ها و کاربرد اصلی استفاده از الیاف بتن در ساخت و ساز ساختمانی

کاربرد اصلی و اساسی استفاده از الیاف بتن با انواع و اقسام مختلف آن در پروژه های ساختمان سازی چیزی جزء افزایش بهره وری و سطح مقاوم سازی ساختمان ها نیست. اما همین مسئله به نوبه خود دربردارنده ویژگی ها و مزیت های بسیار زیادی است که شما می توانید با پرداخت هزینه اولیه و خرید الیاف بتن از این ویژگی ها و مزایای شایان توجه بهره مند شوید.

از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره ای داشت:

1-    افزایش بی رویه سطح مقاومت و حالت کشش و خمش و برش بتن با بهره گیری از الیاف بتن

2-    حذف هزینه های اضافی ناشی از خرید و استفاده از میلگرد و آرماتور حرارتی با جایگزین نمودن الیاف  بتن به جای آن ها

3-    پخش نمودن الیاف بتن به صورت یکپارچه در سازه های بتنی و تحمل نمودن فشار زیاد در سطح بتن

4-    افزایش قابل توجه عمر مفید بتن و پیشگیری از هر گونه از هم رفتگی بتن

5-    کاهش وزن سازه مورد نظر و افزایش ضریب مقاومت بتن

6-    اجرای بتن الیافی با سرعت عمل و ظرافت کاری بسیار بالا و چشمگیر

7-    استفاده از نیروی انسانی کمتر و صرفه اقتصادی در این زمینه

8-    مقاومت قابل توجه الیاف بتن در برابر سایش و ترک خوردگی و هر گونه آسیب های احتمالی دیگر

9-    افزایش قابل توجه در میزان جذب انرژی

10-  قابلیت انعطاف بسیار قابل توجه و چشم نواز

11-  و...

همان طور که مشاهده شد؛ استفاده از الیاف بتن به عنوان یکی از راهکارهای شایان توجهی مطرح شده است که با استفاده از آن امروزه می توان خیال خود را حتی در شرایط سخت زیست محیطی راحت تر نمود تا با فراغ بال بیشتری زیر سقف چهار دیواری خود به زندگی توأم با آرامش و آسایش روی آورد.

بنابراین مزیت ها و ویژگی های استفاده از الیاف بتن بسیار چشمگیر و قابل توجه است که شما می توانید با خرید و استفاده آن در ساختمان خویش از وجود تمامی این ویژگی ها بهره لازم را ببرید.

باید با علم روز به پیش رفت

در هر پروژه ای امروزه بهتر است با علم روز به پیش رفت و به جای خرید و استفاده از ابزارهای سنتی و منسوخ شده بایستی از ابزارآلات جدید و پیشرفت های شایان توجه در این حیطه بهره مند بود و آن ها را به کار بست تا با پیش روی و جولان در میدان تکنولوژی و پیشرفت های محسوس آن در زندگی بشری بتوان این ابزارها را رفته رفته جایگزین روش های منسوخ گشته کرد تا بتوان به خوبی از الیاف بتن و سایر تجهیزات و پیشرفت های مدرن و جدید امروزی نهایت بهره را برد.

بنابراین برای همسو و همگام شدن با پیشرفت های روز می توانید از مراکز فروش الیاف بتن، این محصول را خریداری کنید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر