خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

با خواص انواع الیاف بتن آشنا شوید

فهرست مطالب

به کارگیری انواع الیاف بتن در ساختمان سازی

با توجه به این مسئله که امروزه استفاده از الیاف بتن در انواع و اقسام خاص خود در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد؛ بهتر است متناسب با نوع ساختمان مورد نظر از انواع مختلف الیاف بتن در بتن ریزی ساختمان استفاده نمود.

اما ممکن است این سوال پیش آید که استفاده از انواع الیاف بتن چه ویژگی ها و خواصی ممکن است برای شما در پی داشته باشد؟ به واقع عمده ترین دلیل استفاده از انواع مختلف الیاف بتن در بتن ریزی ساختمان ها چیست و چرا از این نوع الیاف ها در بتن ریزی ساختمان ها استفاده می شود؟

به همین جهت در ادامه مطالبی ارائه می شود تا با خواص انواع الیاف بتن بتوانید بیش از پیش آشنا شوید. پس با ما همراه باشید تا ضمن آشنایی با انواع این الیاف ها در بتن بتوانید از هر یک از آن ها در بتن ریزی ساختمان خود بهره مند شوید.

 

آشنایی با پاره ای از خواص الیاف بتن

همان طور که اشاره شد؛ الیاف های بتن بسیار زیادی را شما می توانید در بتن ریزی ساختمان خود مورد استفاده قرار دهید. به طور کلی هر یک از این الیاف های بتن دربردارنده ویژگی ها و خواص بسیار زیادی می باشد که در زیر به برخی از مهمترین آن ها اشاره خواهد شد:

1-    تقویت و مقاومت بالای بتن

یکی از علل اصلی استفاده از انواع مختلف الیاف های بتن، تقویت بتن مورد نظر می باشد که شما می توانید با خرید و استفاده هر یک از انواع الیاف های بتن بسته به ساختمان خویش در نهایت از استحکام و مقاومت بالای ساختمان خود رضایت کامل را داشته و هیچ گونه نگرانی را به دل خویش راه ندهید.

2-    افزایش بی رویه سرعت ساخت و ساز ساختمانی

 

 

با توجه به این مسئله که استفاده از الیاف بتن در بتن ریزی ساختمان ها سبب افزایش مقاومت و استحکام بتن مورد نظر می گردد؛ همین مسئله به نوبه خود سبب افزایش بی رویه سرعت ساخت و ساز ساختمانی می گردد تا بتوان با روند سرعتی بیشتری دست به بتن ریزی ساختمان زد.

3-    عدم نیاز به سایر تجهیزات

 

 

از دیگر ویژگی هایی که شما با خرید و استفاده از انواع الیاف بتن می توانید به آن دست یابید؛ این است که با وجود الیاف بتن دیگر نیازی به سایر تجهیزات در بتن ریزی ساختمان شما نیست. به این ترتیب که به جای آرماتوربندی، شما می توانید از هر یک از انواع مختلف الیاف بتن استفاده کنید و هزینه های اضافی ناشی از استفاده سایر تجهیزات دیگر نیز از شما سلب خواهد شد.

4-    جلوگیری از ترک خوردگی و ایجاد شکاف

 

 

با استفاده از انواع الیاف بتن در بتن ریزی ساختمان ما امروزه شاهد مقاومت و استحکام بالای سطح بتن های ساختمانی خواهیم بود. ضمن اینکه بهره وری از انواع الیاف بتن سبب می شود تا سطح بتن شما دچار ترک خوردگی و ایجاد شکاف نخواهد شد.

5-    قدرت چسبندگی بالا

 

 

از دیگر خواص شایان توجه انواع الیاف بتن، قدرت کششی و قابلیت چسبندگی فوق العاده بالای الیاف بتن می باشد که همین ویژگی خود سبب می شود تا به سطح مقاومت و پایداری بتن و نیز طول عمر مفید آن هم کمک کند تا در نهایت ساختمانی مستحکم تر را در اختیار داشته باشیم.

6-    مقاومت بالا در برابر انواع شرایط مختلف

 

 

بهره مند شدن از الیاف بتن در بتن ریزی ساختمان ها سبب شده است تا در نهایت ساختمان مورد نظر در برابر هر گونه حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی از جمله شرایط جوی مختلف و حوادث طبیعی مختلف بتوان با خیالی راحت به زندگی خود ادامه داد و نگرانی و استرسی در خصوص ریزش ساختمان یا ترک خوردگی آن نداشت.

7-    مقرون به صرفه بودن

 

 

از دیگر ویژگی های انواع الیاف بتن مقرون به صرفه بودن آن هاست.

8-    انعطاف پذیری بالا

 

 

شکل پذیری یا انعطاف پذیری بالا از دیگر خواص الیاف های بتن می باشد که شما می توانید با استفاده از الیاف های بتن از این ویژگی و قدرت و مقاومت خمشی بسیار بالا و قابل توجه الیاف های بتن هم بهره مند گردید.

علاوه بر موارد ذکر شده استفاده از انواع الیاف های بتن دربردارنده خواص و ویژگی های زیاد دیگری است که شما می توانید با خرید و استفاده از الیاف های بتن از هر یک از انواع الیاف های بتن بهره مند گردید.

 

بهره مندی از انواع الیاف های بتن

با توجه به این مسئله که الیاف های بتن بسیار زیادی از جمله الیاف فولادی، شیشه ای، کربنی، مصنوعی، آرامید و... وجود دارند که هر یک از این الیاف های بتن به نوبه خود خواص و ویژگی های خاص خود را دارند که به هنگام خرید الیاف های بتن می بایست به این مسئله توجه داشت که هر یک از این الیاف های بتن را بایستی با توجه به خواص خاص خود مورد استفاده قرار داد.

با شناختی کلی نسبت به انواع مختلف الیاف های بتن و خواص هر یک از آن ها می توان دست به انتخاب درستی زد تا بدین ترتیب بتوان ساختمانی مستحکم و بسیار مقاوم را در پیش داشت.

قیمت انواع مختلف الیاف بتن

هر یک از انواع مختلف الیاف های بتن در قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شوند که با توجه به خواص مختلفی که هر یک از آن ها دارند؛ در قیمت های متفاوتی نسبت به یکدیگر در بازار عرضه می شوند.

ولی در کل باید به خاطر داشت که در صورت انتخاب هر یک از این الیاف های بتن در قیاس با سایر روش های مقاوم سازی ساختمان ها، می توان اذعان داشت که استفاده از انواع الیاف بتن بسیار مقرون به صرفه تر می باشد و از هر نظر می تواند برای شما مثمر به ثمر واقع شود تا شما بتوانید با صرف هزینه ای نه چندان زیاد هر یک از الیاف های بتن را خریداری نموده و به خوبی از وجود آن ها به منظور مقاوم سازی ساختمان خویش استفاده نمایید.

پس بهتر است با شناخت کلی نسبت به خواص الیاف بتن رو به خرید هر یک از این الیاف ها آورده و آن ها را در ساختمان خویش به کار گیرید.

 

 

 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر