خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید اسپیسر بتن

فهرست مطالب

اسپیسرها که نام دیگر آن فاصله دهنده ها می باشد؛ قطعاتی هستند که با به کارگیری آن ها، میلگرد بتون در محل مناسبی قرار می گیرد. اسپیسر ها سایز ها و ابعاد بسیار متنوعی دارند  و ازآن ها در بسیاری از صنایع مانند صنعت ساختمان سازی، سد سازی، تونل سازی و .... استفاده می شود.

می توان گفت که با استفاده از اسپیسر با کیفیت، کیفیت سازه و همچنین سرعت ساخت و ساز آن بیشتر می‌شود.

در نتیجه این فاصله دهنده ها بهترین و مقرون به صرفه ترین راهکار برای افزایش سرعت ساخت و ساز هستند. کاربرد اصلی اسپیسر های بتن ایجاد فاصله در هنگام ریختن بتن است. علت انجام این کار حفظ فاصله بین دو میلگرد هنگام بتن ریزی می باشد.

در این مقاله قصد داریم به خرید انواع مدل های اسپیسر بتن پرداخته و عوامل موثر بر قیمت این محصول مقرون به صرفه را مورد بررسی قرار دهیم.

خرید انواع اسپیسر بتن

در خرید اسپیسر های بتن نیز مانند خرید هر محصول دیگری اصولی وجود دارد که با رعایت و به کارگیری صحیح آن ها ‌می توان این محصول را با بهترین کیفیت و پایین ترین قیمت خریداری کرد. اگر در بتن ها از اسپیسر های بتنی یا پلاستیکی استفاده نشود میلگرد های تعبیه شده درون آن، حالت خوردگی پیدا کرده و بتن به مرور زمان از بین خواهد رفت.

از آن جایی که این محصول نقش بسیار مهمی در کیفیت و مقاومت سازه دارد، باید آن را با دقت بسیاری انتخاب کرده تا ایمنی ساختمان یا سازه مورد نظر تامین شود. در ادامه این مقاله به بررسی نکاتی می پردازیم که با به کارگیری آنها می ‌توانیم بهترین خرید را داشته باشیم.

  1.       ارتفاع اسپیسر: همان طور که پیش از این گفتیم اسپیسر های بتن بین میلگرد و بتن فاصله ایجاد می کند. ارتفاع فاصله دهنده ها کاملاً به ارتفاع مدنظر برای نگه داشتن میلگرد ها بستگی دارد؛ پس نمی توان ارتفاع یکسانی را برای همه اسپیسر ها تعیین کرد. ارتفاع این محصول کاملاً به موقعیت نصب آن بستگی داشته و طبق آن متغیر می باشد. اسپیسر های مختلفی با تنوع بالا در بازار موجود می باشد و به راحتی می توان بهترین گزینه را برای نصب فاصله دهنده پیدا کرد.
  2.        استحکام زیر سازه: زمانی که اسپیسر ها، میلگرد ها را به یکدیگر متصل می کنند تحت تاثیر نیروهایی قرار می گیرند که برای نمونه می توان به وزن میلگرد ها، وزن کارگران و ماشین آلات اشاره کرد. پس در نتیجه اگر محل تماس فاصله دهنده با قسمت زیر سازه بتن یا سنگ، مناسب نباشد؛ ممکن است در طول مدت ساخت و ساز نشست کند. پس توجه داشته باشید که این فرآیند دقت بسیار زیادی می خواهد تا بتوان وزنی که اسپیسر وارد می کند را پخش کرد. 

  1.      نوع متریال: متریال هایی که برای ساخت فاصله دهنده ها به کار می روند هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. به طور مثال می‌توان به اسپیسر پلاستیکی اشاره کرد که یکی از معایب آن این است که از اسپیسر فولادی و بتنی ضعیف تر است. اگر میلگرد ها خیلی سنگین باشند باید بسیار با دقت و با احتیاط کامل از این نوع فاصله دهنده ها استفاده کرد. همچنین اسپیسر فلزی با اینکه از اسپیسر پلاستیکی ضعیف تر است اما ممکن است باعث به وجود آمدن لکه های زنگ زدگی در سطح بتن شود که این، خود یکی از معایب اسپیسر های فلزی محسوب می شود. پس اگر سطح کار مورد نظر شما در معرض دید می باشد بهتر است از این نوع فاصله دهنده استفاده نکنید. در نتیجه این مقایسه، می توان گفت که اسپیسر بتنی نسبت به این دو فاصله دهنده بسیار بهتر می باشد و برای سازه ها مناسب تر است.

قیمت خرید اسپیسر بتنی

قیمت اسپیسر بتن نسبت به سایر فاصله دهنده ها بسیار به صرفه می باشد. عواملی وجود دارند که بر روی قیمت این محصول تاثیر می گذارند که در این قسمت قصد داریم آن ها را معرفی کرده و به بررسی هر یک به پردازیم.

  1.       متریال به کار رفته: همان طور که در قسمت قبلی نیز به آن اشاره کردیم؛ فاصله دهنده ها از متریال های مختلفی مانند فلز، بتن یا پلاستیک تولید می شوند. پس همان طور که می دانید هر یک از این متریال های به کار رفته شده در اسپیسر ها، در تعیین قیمت فاصله دهنده ها نقش دارند. به طور مثال و برای این که این مفهوم را بیشتر جا بندازیم، برای شما مثالی می زنیم. فاصله اسپیسر های پلاستیکی به علت مقاومت و ماندگاری کمتری که دارند نسبت به اسپیسر های فلزی یا بتنی قیمت کمتری دارند. اسپیسر های بتنی نسبت به فاصله دهنده های پلاستیکی قیمت بیشتری دارند اما این عامل را نیز مورد توجه قرار دهید که کاربرد بسیار بیشتری دارند و قیمت این محصول نسبت به کاربرد و عمر بالای آن بسیار به صرفه می باشد.

  1.        شکل و ارتفاع: توجه داشته باشید که هرچه یک اسپیسر ارتفاع بیشتری داشته باشد؛ قیمت آن نیز متناسب با آن بیشتر می شود. پس این قضیه طبیعی می باشد که فاصله دهنده های بزرگتر گران‌تر می باشند.
  2.       برند سازنده اسپینسر: در بازار امروزه برند های زیادی در تولید و عرضه اسپیسر های مختلف از جمله اسپیسر بتن وجود دارند. هر کدام از این برندها به نسبت متریال هایی که به کار می گیرند و کیفیت آن ها، قیمت های متفاوتی دارند .پس به طور کلی می توان گفت که برند سازنده فاصله دهنده ها بر روی قیمت نهایی کار تاثیر به سزایی دارند. همان طور که پیش از این نیز گفته شد، اسپیسر های بتن نسبت به سایر فاصله دهنده ها مزایای بیشتری دارند که برای نمونه می توان به حمل و نقل آسان آن ها، سرعت بالا در اجرای پروژه ها، سریع تر بودن فاصله گذاری در میلگرد های سازه های بتنی و جا به جایی میلگرد ها به علت وجود قفل کن اسپیسر اشاره کرد. شما عزیزان می توانید محصول پر کاربرد اسپیسر بتن را بر اساس شکل، جنس، نوع و کاربرد آن انتخاب کرده و به خرید آن از فروشگاه های موجود در این زمینه اقدام کنید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر