خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

فلوتر یا قطع کن چیست و چگونه کار می کند؟

روش کار در فلوتر یا قطع کن

فهرست مطالب

در حقیقت فلوتر یا قطع کن، کلید کوچکی است که در محفظه ضد آبی قرار گرفته است تا ارتفاع موجود در سطح آب یا سیالات دیگر در مخزن را تشخیص دهد تا بر اساس آن بتواند میزان قطع بودن یا وصل بودن دستگاه را کنترل کند. از سوی دیگر این وسیله، سطح مایعات موجود در یک مخزن یا ظرف را تشخیص می دهد.

در بالای سطح مایع شناور است و با بالا یا پایین رفتن سطح مایع، مانند یک سوئیچ مکانیکی عمل می کند. آنها دستگاه هایی مانند پمپ ها (پمپاژ آب را به داخل یا خارج می کنند)، سوپاپ ها (ورودی و خروجی را باز یا بسته می کنند) یا هشدارها را برای اطلاع کاربران کنترل می کنند. آنها مقرون به صرفه و قابل اطمینان هستند و می توان از آن ها برای بررسی انواع مختلف مایعات استفاده کرد.

نکات مؤثر در رابطه با فلوتر یا قطع کن

به طور خلاصه، فلوتر یا قطع کن یک کلید مکانیکی است که در بالای سطح مایع شناور است. وقتی سطح مایع بالا یا پایین می رود، با سطح مایع به صورت عمودی حرکت می کند. بسته به وزن و "ماشه" از پیش تنظیم شده، سوئیچ مکانیکی باز یا بسته می شود تا جریان الکتریکی از طریق آن به دستگاه متصل شود. به طور معمول، این دستگاه متصل یا جریان مایع را متوقف می کند یا شروع می کند.

فلوتر یا قطع کن شامل یک بدنه شناور توخالی و یک سوئیچ داخلی است که به آن سنسور نیز می گویند. متداول ترین کلید داخلی یک سوئیچ نی است، بنابراین یک آهنربا در داخل بدنه نیز وجود دارد. سوئیچ های داخلی انواع دیگری نیز دارند، اما اصل کار آنها در اثر جاذبه و سطح آب است که سوئیچ شناور را به صورت عمودی به سمت بالا یا پایین باز یا بسته می کند. بنابراین، سوئیچ مکانیکی یک مدار الکتریکی باز یا بسته را ایجاد می کند.

روش کار در فلوتر یا قطع کن

برای یک سوئیچ نی، اگر آهنربا به سوئیچ نی نزدیک باشد، یک مدار بسته ایجاد می کند (جریان الکتریکی می تواند جریان یابد). بنابراین، اگر آهنربا دور شود، سوئیچ نی یک مدار باز ایجاد می کند (هیچ جریان الکتریکی نمی تواند جریان یابد). فلوتر یا قطع کن حداکثر جریان و ولتاژ سوئیچینگ را دارد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که از این مشخصات فراتر نروید. سطح مایع، زاویه سوئیچ شناور و موقعیت آهنربا را در داخل آن کنترل می کند. نصب سوئیچ شناور عمودی، یا دارای نقطه ثابت یا وزنه یکسان خارجی است. این سطح از پیش تعیین شده موقعیتی است که سوئیچ مکانیکی داخلی، بین مدار باز و بسته قرار می گیرد.

روش کار در فلوتر یا قطع کن

وزنه یکسان خارجی

فلوتر یا قطع کن با وزنه یکسان، دارای زاویه هایی هستند که در آن کار می کنند. بنابراین، طول کابل از وزنه یکسان تا سوئیچ شناور با سطح آب زاویه ایجاد می کند. این سوئیچ ها حداقل و حداکثر طول کابل را دارند تا عملکرد مناسب را تضمین کنند. بنابراین، اگر از آنها برای شروع یا توقف ورود مایع استفاده شود، می توان آنها را به طور متفاوتی نصب کرد.

سیم کشی فلوتر یا قطع کن

سیم کشی فلوتر یا قطع کن برای سیگنال های الکتریکی مناسب بر اساس موقعیت باز یا بسته سوئیچ ها مهم است. در زیر نحوه کار یک سوئیچ شناور معمولی بسته یا به طور معمول باز وجود دارد، اما عملکرد عادی ممکن است برای مارک ها و انواع مختلف سوئیچ شناور متفاوت باشد. بهتر است راهنمای محصولات خود را در مورد نحوه سیم کشی آن در هر یک از پیکربندی ها بخوانید تا هم اطلاعات خود را افزایش دهید و هم بتوانید با نحوه سیم کشی آن آشنا شوید.

فلوتر یا قطع کن بسته به حالت عادی

مدار الکتریکی در موقعیت پایین بسته شده و در حالت بالا باز می شود. بنابراین، با کشیدن نیروی جاذبه به سمت پایین، بسته شده و با افزایش سطح مایع به سطح از پیش تعیین شده، باز می شود. این وسیله، میزان افزایش آب در پمپ مخزن را تشخیص می دهد. معمولاً در حالت معمول بسته نصب می شود، بنابراین با بالا آمدن آب، مدار الکتریکی آن بسته می شود. این اجازه می دهد تا جریان عبور کند تا سیگنال پمپ را برای خارج کردن آب از مخزن فراهم کند.

امروزه قطعات نوآورانه طیف گسترده ای از سنسورهای سطح مایع، فلوتر یا قطع کن و کنترل سطح را برای سخت ترین برنامه ها تولید می کنند. چه برای تجهیزات OEM خود به یک سوئیچ شناور با کیفیت بالا یا سنسور سوئیچ شناور چند سطح سفارشی متناسب با مشخصات خود نیاز دارید، اجزای پیشرفته در این نوع وسایل، می توانند کار را به پایان برسانند. متخصصان این حوزه تلاش می کنند تا نیازهای متنوع تجارت مشتری را برآورده کنند.

محصولات استاندارد بسیاری برای خرید به صورت آنلاین در دسترس هستند، اما در سوئیچ های سطح شناور سفارشی شده که برای سفارش کسانی که به راه حلی فراتر از محصولات استاندارد نیاز دارند، کارشناسان این حوزه، تخصص کافی را دارند. بهتر است با آن ها تماس بگیرید تا با یکی از مهندسین فروش بسیار واجد شرایط آن ها صحبت کنید و آگاهی بیشتری در این زمینه کسب کنید.

کنترل پمپ یا شیر

استفاده از دو کلید شناور برای روشن و خاموش کردن خودکار پمپ، یا باز و بسته شدن سوپاپ الکترونیکی احتمالاً رایج ترین کاربرد فلوتر یا قطع کن است. در صنعت از این تنظیم می توان برای حفظ سطح دقیق مایع در مخزن خود، تخلیه مخزن پر استفاده کرد.

کنترل پمپ یا شیر

برنامه های رایج و کاربردهای مؤثر در دستگاه فلوتر یا قطع کن

  • برج های آتش نشانی
  • مخازن سوخت
  • مخازن خنک کننده
  • زنگ هشدار سطح بالا یا پایین
  • استفاده از آن در شرایط کم آب
  • نشت یابی
  • هشدار در صورت پر کردن بیش از حد مخازن
  • جلوگیری از نشت
  • هشدارهای سطح بالا یا پایین
  • کنترل پمپ یا شیر
  • محافظت از بخاری
  • سنجش دما

برای محافظت و هشدار در مورد احتمال نشت خطرناک، استفاده از فلوتر یا قطع کن برای فعال کردن دزدگیرهای سطح مخزن ضروری است. هنگامی که مخازن می توانند خسارت زیادی را وارد کنند، مواد شیمیایی خطرناک و نشت روغن برای محیط زیست و همچنین کارگران خطرناک است. یک سوئیچ شناور با کیفیت قابل اعتماد و یک زنگ هشدار بسیار قابل مشاهده و قابل شنیدن، می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شرکت ها شود.

از فلوتر یا قطع کن می توان برای محافظت از بخاری ها و سایر تجهیزات در برابر آسیب شدید و جلوگیری از شرایط خطرناک استفاده کرد. بخاری ها در بسیاری از برنامه های مختلف برای حفظ درجه حرارت خاص یا جلوگیری از یخ زدگی مایعات استفاده می شوند. از سوئیچ های شناور سطح مایع برای اطمینان از باقی ماندن سطح مایع در بالای عنصر گرم کننده استفاده می شود. اگر سطح خیلی پایین بیاید، سوئیچ شناور می تواند برق بخاری را قطع کند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر