خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

میزان مصرف الیاف در بتن به چه اندازه است؟

فهرست مطالب

استفاده از الیاف بتن در صنعت ساخت و ساز ساختمانی

با توجه به این مسئله که امروزه در صنعت ساخت و ساز ساختمانی توجه زیادی روی مقاوم سازی ساختمان ها شده است تا با ساخت ساختمانی برای خود بتوان از هر گونه حوادث طبیعی و غیر طبیعی در امان بود؛ پس باید به فکر راهکارها و مسائلی بود که با استناد به آن ها بتوان ساختمانی مستحکم را در اختیار داشت.

الیاف بتن می تواند در این راستا کمک شایان توجهی به هدف مورد نظر شما کند تا بدین ترتیب شما بتوانید با استفاده از این شیوه ساخت و ساز ساختمانی، خیال خود را برای همیشه تا حد بسیار زیادی راحت و آسوده کنید و با خیال راحت در منزل خویش سکنا گزینید.

حال سوال اینجاست که میزان مصرف الیاف بتن در بتن مورد نظر در جهت ساخت و ساز به چه اندازه است و چقدر بایستی از انواع مختلف الیاف در بتن استفاده کرد که این نوید را به شما بدهد که می توانید با استفاده از این مقدار مشخص از الیاف در بتن، ساختمانی مستحکم و بسیار مقاومی را در اختیار داشت؟

به همین جهت است که در ادامه به این مسئله پرداخته شده است تا در صورتی که در نظر داشته باشید از الیاف های مختلف در بتن ساختمان خویش استفاده کنید؛ بتوانید میزان دقیق آن را در نظر داشته باشید.

خرید و فروش الیاف بتن برای ساخت و ساز ساختمانی

با توجه به این مسئله که الیاف بتن خود می تواند یکی از اصلی ترین عوامل در مستحکم سازی ساختمان ها به حساب آید؛ در صورتی که قصد خرید الیاف بتن را دارید تا با خرید آن از مراکز فروش معتبر بتوانید از وجود این نوع از مواد در ساخت و ساز ساختمانی خود استفاده کنید؛ بایستی علاوه بر قیمت الیاف بتن به مسائل ریز و درشت دیگری نیز در این راستا توجه داشته باشید و این مسئله را نیز مدنظر قرار بدهید که انواع و اقسام مختلفی از الیاف بتن وجود دارد که نوع مصرفی هر یک از این انواع مختلف الیاف ها از درجه اهمیت بسزا و قابل توجهی برخوردار می باشد.

پس بهتر است پیش از خرید الیاف بتن به نوع الیاف ها از جمله: الیاف پلیمری، پلی پروپیلن، سنتتیک، سینوسی، فلزی، شیشه ای، تویست و سایر انواع و اقسام مختلف دیگر الیاف های بتن توجه داشته باشید و کاربرد و کارایی هر یک از آن ها را زیر نظر داشته باشید تا در نهایت بتوانید الیاف بتن مدنظر خویش را خریداری نموده و از وجود آن ها در دل بتن ساختمان خویش استفاده کنید.

به طور کلی در نظر داشته باشید که مشخصات فیزیکی و کارایی هر یک از این الیاف ها با یکدیگر متفاوت می باشد و این مسئله در نوع مقاومت فشاری و خمشی و ارتعاشی بتن ها می تواند تأثیر زیادی داشته باشد. پس با در نظر قرار دادن قیمت الیاف بتن پیش از خرید آن ها به نوع و کاربرد هر یک از آن ها نیز توجه داشته باشید تا بهترین و شایسته ترین انتخاب ممکن را در پیش رو داشته باشید.

تعیین میزان مصرف الیاف در بتن بر حسب تجربه و تخصص

مصرف الیاف در بتن با هر نوع و در قالب هر مدل و جنسی که باشد؛ می تواند در راستای مقاوم سازی ساختمان ها نقش پررنگ خود را ایفاء کند. اما در هر صورت میزان مصرف درست و اصولی الیاف در بتن نیز از جمله مسائل حائز اهمیت می باشد.

نباید این گونه تصور شود که با توجه به این مسئله که الیاف بتن تأثیر زیادی در مقاوم سازی ساختمان دارد؛ پس بهتر است مقدار زیاد و قابل توجهی از الیاف را در بتن ها مصرف نمود؛ بلکه بهتر است میزان دقیق و استاندارد مصرفی الیاف بتن را دانست تا بر حسب میزان اصولی و حساب شده الیاف بتوان از آن ها در دل بتن ساختمان خویش به خوبی استفاده کرد.

در خصوص محاسبه میزان مصرف الیاف در بتن بهتر است کار را به کاردان سپرد و این اختیار را به مهندس ها و افراد متخصص در این حوزه سپرد تا بر حسب محاسبات دقیق و برنامه ریزی شده نوع مصرفی الیاف بتن را در هر متر مکعب بتن بسته به نوع ساختمان مورد نظر حساب نمود و آن را به کارفرمایان خود اعلام کرد تا بتوانند از همان میزان الیاف در بتن ساختمان مورد نظر استفاده به عمل آورند.

میزان مصرف الیاف در بتن بر حسب عوامل مختلف

میزان مصرف الیاف در بتن بسته به عوامل مختلف می تواند در هر ساختمانی متفاوت باشد. مهندس ها و افراد متخصصی که در این حوزه مشغول به کار و فعالیت هستند؛ به خوبی می توانند بر حسب تجربه و تخصص خویش در زمینه کاری خود با علم و آگاهی به عوامل مختلف، میزان درست و به اندازه ای از الیاف بتن را در هر ساختمانی تعیین کنند.

از جمله مواردی که می تواند در تعیین میزان مصرفی الیاف در بتن تأثیرگذار باشد؛ می توان به موارد زیر اشاره داشت:

1-    کیفیت سطح موجود

کیفیت و جنس و نوع الیاف مورد نظر به کار گرفته شده در بتن یکی از عوامل تأثیرگذار و حائز اهمیت در تعیین میزان مصرفی الیاف بتن می باشد. بنابراین با توجه به این مسئله که میزان مصرفی الیاف بتن که روی سطح خاک اجرا می شود با میزان مصرفی الیافی که روی سطح با آرماتوربندی قوی اجراء می شود؛ می تواند متفاوت باشد.

پس بهتر است کیفیت سطح موجود در بتن را در نظر داشت و بر حسب آن میزان الیاف در بتن را مشخص کرد. این میزان هم با توجه به تفاوت موجود در سطح بستگی به نظرات تخصصی مهندسین کار دارد.

2-    ضخامت بتن ریزی

ضخامت  بتن ریزی نیز در هر متر مکعب ساختمانی می تواند از دیگر عوامل تأثیرگذار دیگر در تعیین میزان مصرفی الیاف در بتن باشد. بنابراین بایستی پیش از هر مسئله دیگری ضخامت بتن ریزی را در نظر داشت.

به این ترتیب که اگر ضخامت بتنی کم باشد؛ می بایست به منظور افزایش سطح مقاومت بتن مورد نظر از الیاف بتن بیشتری در هر متر مکعب استفاده کرد و در ساختمان های دیگر با ضخامت بیشتر طبیعتا از الیاف بتن کمتری استفاده می شود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر