خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

کمپکتور قورباغه ای چطور به انجام پروژه کمک می کند

 دستگاه کامپکتور

فهرست مطالب

 دستگاه کمپکتور


کامپکتور ابزاری است که وظیفه آن فشرده سازی مصالح خاکی و سنگی است که در آن با نیروی مکانیکی چگالی یک ماده را افزایش می دهند . ساختار دستگاه کمپکتور از یک شاسی تشکیل می شود که غالبا از جنس فولاد ضخیم یا چدن سنگین تشکیل شده است .

دستگاه کمپکتور برای عمل فشرده سازی از چهار پارامتر وزن استاتیکی، ضربه زدن، ارتعاش و کنترل کردن استفاده می کند. دستگاه کمپکتور در واقع تکمیل کننده دستگاه غلطک ها می باشد.

نوع دستی کمپکتور مناسب برای محوطه هایی که فضای کوچک دارند هستند و برای زیر سازی و کوبش محیط هایی که عرض کم دارند مناسب است. رامر یا همان کمپکتور قورباغه ای، علاوه بر اینکه می تواند کار را آسانتر کند می تواند زمان زیادی برای شخص ذخیره کند، یک محصول نهایی خوب را برای شخص ایجاد می کند و اینکار موجب به دست آوردن سود بیشتری خواهد بود.

 دستگاه کامپکتور


یک کمپکتور قورباغه ای چگونه می تواند برای شخص مفید باشد؟


یک کمپکتور قورباغه ای به چند علت بسیار مناسب است که عبارتند از:

-آنها دستگاه های جمع و جور و منظم با سطح پایه کوچک هستند.

-طراحی آنها امکان مانور دهی را به آسانی ایجاد می کند.

-عمق تراکم کمپکتورهای قورباغه ای می تواند زیادتر از کمپکتور صفحه ای ویبره ای باشد.

-آنها با یک فشرده ساز صفحه ای ارتعاشی کار می کنند، و به شخص این امکان را می دهد تا برای فشرده سازی مواد و سطوح مختلف از آنها استفاده کند.

 با توجه به موراد بالا، با استفاده از آن کار سریع تر انجام می شود. به این معنی است که هزینه کار شخص کمتر می شود. زمانی که هزینه کار شخص کمتر می شود حاشیه سود برای یک کار زیاد می شود.

هزینه کار شخص نه تنها کمتر می شود، بلکه توانایی روبرویی با بالا رفتن  انتظارات مشتریان را امکان پذیر خواهد کرد. با انجام کار سریعتر و با کیفیت، شهرت شخص به عنوان یک پیمانکار سریع و قابل اعتماد افزایش می یابد. به همین خاطر توانایی زیادتری برای به دست آوردن مشتری های جدید و پروژه های بیشتر خواهد داشت.

کمپکتور دستی بنزینی قورباغه ای برای خاک

کاربرد کمپکتور


در عملیات عمرانی مهم ترین بخش، زیرسازی و مقاومت خاک است. اگر پیش از شروع ساختن، فشرده سازی انجام نشود به خاطر نیروی وزن سازه، خاک نشست می کند و ترک ایجاد می شود. دستگاه کمپکتور به خاطر بهینه سازی و تثبیت خاک،  هنگامی که آب موجود در خاک  تبخیر  می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

این کار موجب کم شدن تخلخل و افزایش وزن مخصوص خاک می شود. این کار در زمین های رسی و گل آلود مناسب نیست و همچنین در عملیات فشرده سازی، ضخامت لایه خاک از 30 سانتی متر بیشتر نشود.

 
انواع کمپکتور از نظر سوخت


انواع کمپکتور از نظر مصرف سوخت به 2 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • کمپکتور دیزلی
  • کمپکتور بنزینی

مشخصات فنی کمپکتور  بنزینی و دیزلی

كمپكتور یا کامپکتورها در اندازه و ابعاد گوناگون و با قدرت ضربه 1500 تا 6000 کیلوگرم در سانتی متر به مشتریان ارائه می شود کمپکتور ها از لحاظ دسته بندی با توجه به سوخت و شاسی به دو دسته مختلف تقسیم می شوند.

انواع کمپکتور از لحاظ شاسی

انواع کمپکتور برای ارائه دادن به مشتریان بر حسب نوع شاسی آن شامل:

  • کمپکتور صفحه ای
  • کمپکتور قورباغه ای

انواع شاسي های خارجی كمپكتورها

شاسي كمپكتورها در مدل های مختلفی وجود دارد که در زیر بیان می شود:

1- شاسی هوپت سنگاپور 

2- شاسی كوپاز كره 

3- شاسی هيساكي مالزي 

4- شاسی ميكاساي ژاپن 

همه این شاسی ها در مدل های چيني و ايراني موجود مي باشند.

انواع کمپکتور از لحاظ شاسی

کمپکتور صفحه ای چیست؟

کمپکتور صفحه ای در فضاهایی به کار می رود که با محدودیت مواجه نیست و امکان مانور حرکتی بیشتر می شود. از جمله کاربری های کمپکتور صفحه می توان به صنایع پیاده روسازی، محوطه سازی، حیاط سازی، ساختن پارکینگ، فشرده سازی، کمپکت، کوبنده خاک، زیرسازی، پی سازی، پی ریزی، متراکم کننده خاک، فشرده سازی خاک، شن، ماسه و آسفالت اشاره کرد.

کمپکتور صفحه ای چیست؟

کمپکتور دستی چیست؟

کمپکتور دستی برای متراكم كردن مصالح خاكی و سنگی استفاده مي شود كه از چهار پارامتر وزن استاتیكی – ضربه – ارتعاش و كنترل برای كوبیدن خاك استفاده می گردد. کمپکتور دستی برای زیر سازی محوطه های بسیار محدود مناسب می باشد. از کمپکتور دستی برای کوبش و زیر سازی در محوطه های خیلی کوچک و با عرض کم مناسب می باشند و مکمل کار غلتک ها می باشند.

کاربرد مناسب کمپکتور قورباغه ای (کانگورویی یا پرشی) در چه مکان هایی است؟

کمپکتور قورباغه ای در محیط هایی با فضای کم و محدود مثل تعمیرات آسفالت، پی ریزی ساختمان ها، حفاری و..... استفاده می شود. از مهم ترین کاربری های کمپکتور قورباغه ای می توان به فشرده سازی یا کمپکت کردن کانال های کوچک آب اشاره کرد که در این مکان ها امکان استفاده از کمپکتور های بزرگ یا صفحه ای وجود ندارد.

استفاده از کمپکتورهای بنزینی قورباغه ای جهت کوبش خاک

روش مناسب متراکم کردن یا کمپکت کردن

برای انجام عملیات فشرده سازی، باید به بعضی نکات توجه کرد. این نکات مهم عبارتند از:

1-پیش از شروع کردن عملیات، یکپارچگی خاک  حتما بررسی شود. 

2-پیش از متراکم سازی، مکان موردنظر آبیاری شود و 24 ساعت به حال خود رها شود

3-با توجه به تراکم مورد نیاز، کمپکتور مناسب انتخاب شود.

4-از تکرار کوبش و خرد شدن سنگدانه ها جلوگیری شود، زیراکه مقاومت خاک از بین می رود.

نحوه کارکرد دستگاه کمپکتور قورباغه ای


خرید کمپکتور به صورت آنلاین و اینترنتی

قیمت ها در فروشگاه های مجازی و آنلاین دارای نازلترین قیمت است. و مشاورین فنی و تخصصی در فروشگاه های مجازی هنگام خرید کردن مشتریان راهنمایی های لازم را انجام می دهند.

این راهنمایی ها در زمینه های مختلف مانند آب رسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی به وسیله الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ، کشاورزی و تجهیزات آن در مزرعه ها، ساختمان سازی وپی ریزی است.

یک فروشگاه معتبر از خبره ترین مشاوران تخصصی در زمینه خرید محصول مورد نظر شما مانند کمپکتور قورباغه ای برخوردار است و بهترین و مناسب ترین خرید را برای شما رقم می زند.

خرید کمپکتور به صورت آنلاین و اینترنتی

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر