خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

هیلتی ساخت کدام کشور است؟

فهرست مطالب

هیلتی ساخت کدام کشور است؟

بسیاری از محصولات، فارغ از حیطه عرضه و مصرف، در بدو ورود نام برندی که با آن عرضه می‌شوند را یدک می‌کشند. به طور مثال پفک چون اولین بار تحت برند پفک عرضه شده این نام را یدک کشیده یا گاهاً پودر رخت‌شویی، تاید نامیده می‌شود.

هم پفک و هم تاید برندهایی است که با وجود موفقیت بسیار یادی که به دست آوردند نام خود را بر اصل محصول حک کردند. یکی از این برندهای جهانی که با موفقیت بالایی که در تولید چکش تخریب دارد، توانسته نام خود را بر این محصول ماندگار سازد، هیلتی است.

هیلتی یک برند جهانی و پیشرو در عرصه تولید چکش تخریب است که میزان موفقیت و شهرت آن تا حدی بالاست که در موردی مشابه مانند تاید و پفک، نام خود را بر این محصول به یادگار گذاشته است. تا جایی که بسیاری از افراد حرفه‌ای و فروشندگان، به چکش تخریب ، هیلتی می‌گویند.

فارغ از اینکه این نوع نامگذاری از نظر اصولی، منطقی نیست، هدف ما در این یادداشت بررسی این برند بسیار مشهور در عرصه تولید چکش تخریب است. اصلی‌ترین پرسشی که قصد بررسی آن را دارید، این است که هیلتی ساخت کدام کشور است اما این تمام ماجرا نیست. در این یادداشت شما نکات و مسائل جالب توجه دیگری نیز در این مورد مطالعه خواهید کرد.

هیلتی ریشه‌ای لیختن اشتاینی دارد

لیختن اشتاین کشوری بسیار کوچک در قلب اروپا و محصور بین دو کشور سوئیس و اتریش است. لیختن اشتاین از نظر مساحت در جایگاه 211ام جهان ایستاده است و از نظر جمعیت نیز در جایگاه 206ام قرار دارد.

اما این اعداد و ارقام نباید باعث گمراهی شما شوند؛ این کشور دومین سرانه درآمد بالا را در جهان داشته و هر فرد لیختن اشتاینی به طور میانگین در هر سال 118 هزار دلار درآمد دارد!

تاریخچه هیلتی در کشور لیختن اشتاین

اولین بار در سال 1946 بود که دو برادر با نام‌های مارتین و اوگن تصمیم گرفتن تا کارگاه شخصی خود را در ناحیه شان کشور لیختن اشتاین برپا کنند. نام خانوادگی این دو برادر هیلتی بود. مارتین هیلتی در رشته مهندسی مکانیک تحصیل و کسب تجربه کرده و از کالج ویسمار آلمان فارغ‌التحصیل شده بود. در حال حاضر نیز نوادگان مارتین، سهم بیشتری از برند جهانی هیلتی دارند. پروسه کاری این برند بین سال‌های  1941 تا 1946 با موفقیت چشمگیری روبرو نبود اما از سال 1947 تا 1963 برند با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو شد.

پس از اتمام جنگ جهانی در سال 1945 و پایان آن غائله تلخ بود که اغلب شرکت‌ها، برندها و صنایع این ناحیه با ورشکستگی حادی روبرو شده بودند اما برادران هیلتی درست از تلاش بر نداشته و با امضای قرارداد واردات آهن از سوئیس و تلاش برای تولید محصولات بیشتر توانستند بقای برند خود را حفظ کنند.

در اواخر دهه 40 میلادی بود که انجام یک اختراع خاص توانست سرنوشت برند هیلتی را تغییر دهد؛ مارتین هیلتی توانست وسیله‌ای ابداع کند که شما به کمک آن می‌توانستید ضربات متوالی را به سنگ و سطوح سخت وارد کنید. این وسیله یک نوک تیز هم داشت. بله درست حدس زدید این اختراع مارتین همان چیزی است که ما امروزه به آن چکش تخریب می‌گوییم.

هرچند وسیله‌ای که در ابتدا ساخته شد با برخی نواقص روبرو بود اما رفته رفته با رشد و توسعه توانست به موفقیت بیشتری در بازارهای جهانی دست پیدا کند. چکش تخریبی که هیلتی ساخت به مرور در چند دهه با موفقیت و اقبال بازار روبرو شد تا جایی که در اواسط دهه 60  این برند توانست نمایندگی‌های فروش خود را در کشورهای ایتالیا، بلژیک، لهستان، فنلاند، نروژ، آلمان، دانمارک، لهستان، اتریش، پرتغال، فرانسه، کانادا و آمریکا دایر کند.

از آن زمان تا به امروز این برند توانسته در 160 کشور جهان نمایندگی مستقیم داشته و در بیش از 190 کشور جهان فروش مستقیم یا غیر مستقیم داشته باشد. با ورود چکش تخریب به بازار ایران نیز، اولین محصولات با برند هیلتی وارد شدند و همین موضوع عاملی شد تا این نام بر سابقه این وسیله حک شود.

هیلتی ‌ها در کجا تولید می‌شوند؟

با اینکه این برند ریشه‌ای لیختن اشتاینی دارد اما در حال حاضر تولید آن منحصر به کارخانه‌هایی در این کشور نیست و در پاسخ به این پرسش که هیلتی ساخت کدام کشور است، نمی‌توان به سادگی گفت لیختن اشتاین.

در حالی که هنوز هم برخی از مدل‌ها همچنان در خود کشور لیختن اشتاین تولید می‌شوند اما به خاطر ماهیت چندملیتی که برند دارد، شاهد تولید محصولات هیلتی در خطوط تولید دیگری نیز هستیم. این برند در کشورهای هند، چین، آمریکا و برخی از کشورهای اروپای شمالی صاحب خط تولید است. اساساً ساختار شرکتی و تولیدی برند هیلتی به سه بخش جغرافیایی تقسیم شده است: بخش هند و آسیا، بخش اروپای شمالی و بخش آمریکای شمالی.

پس اگر شما با یک محصول از این برند روبرو شوید، در صورت اصل بودن آن ممکن است در یکی از کشورهای اروپای شمالی مثل فنلاند، انگلیس و نروژ تولید شده باشد، ممکن است در هند تولید شده باشید یا در کانادا و آمریکا. معمولاً تولیدات اروپای شمالی و آمریکا نسبت به تولیدات بخش آسیایی، از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

آیا هیلتی لیاقت این نام و نشان را دارد؟

سوای اینکه از نظر تاریخی این برند در عمل صاحب این اختراع مهم و کاربردی است، از نظر فنی نیز در حقیقتاً میراث‌دار آن است تا جایی که در حال حاضر نیز بسیاری دیگر از برندهای جهانی از تولیدات این برند الگوبرداری می‌کنند.

محصولات هیلتی در کنار داشتن کیفیتی بسیار بالا، بسیار هوشمندانه و تکنولوژیک هستند تا جایی که همواره استفاده از تکنولوژی‌های نوآورانه توسط برند هیلتی در ابزارآلات اجرا خواهد شد.

پس با این حساب این برند لیاقت نام و نشانی که به مرور کسب کرده است را دارد. همین نام و نشان و موفقیت جهانی البته، تأثیر بسزایی بر قیمت هیلتی داشته است. معمولاً قیمت هیلتی در انواع ابزارآلات نسبت به سایر انواعی که آسیایی یا آمریکایی هستند بیشتر است.

هر چند نیاز به تأکید مکرر است که قیمت هیلتی اگر بیشتر است، این موضوع بی‌دلیل نیست. شما برای دستیابی به کیفیت و مقاومت بیشتر باید پول بیشتری بپردازید و این کاملاً طبیعی است.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر