خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

تیلر کولتیواتور کاما

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
تیلر کولتیواتور
  • تیلر کولتیواتور
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

تیلر کولتیواتور کاما چیست؟

کاربرد تیلر کولتیواتور کاما چیست ؟

در چه صنایعی از تیلر کولتیواتور کاما استفاده می کنند؟

تمامی کشاورزان و زمین دارها میدانند که برای از بین بردن علف های هرز باید فکری کنند چرا که علف های هرز یکی از مشکلات همیشگی آن ها است. به منظور از بین بردن و خارج کردن علف های هرز از زمین کشاورزی از تیلر کولتیواتور کاما استفاده می کنند.

به صورت کلی، یکی دیگر از علل استفاده از تیلر کلتیواتور ، وجود علف های هرز می باشد.بعد از کاشت و کوددهی به زمین و رشد گیاه معمولا علف های هرز در سطح زمین شروع به رشد میکنند.یکی از راه های از بین بردن علف های هرز شخم زدن این علف ها می باشد.

عملا با کنده شدن علف های هرز ، ضعیف شدن ریشه ها و همچنین عدم فتوسنتز گیاهان به علت زیر رو شدن برگ ها و رفتن به زیر خاک، عملیات مقابله با علف های هرز صورت گرفته است.اگر بخواهیم تیلر کولتیواتور کاما را تعریف کنیم و بگوییم که کاربرد آن چیست؟

کولتیواتور یکی از ماشین های خاک ورزی ثانویه است. کولتیواتورها خاک های سطحی را که در مرحله خاکورزی اولیه شکسته و از هم پاشیده شده را با هم به صورت دورانی مخلوط می کند، اما زمین را شخم نمی زند و برای هوا دهی بین لایه های خاک، آماده کردن بستر کشت نرم برای محصول و همچنین افزایش جذب آب و باران استفاده می شود.

 نحوه کاربرد تیلر کولتیواتور کاما

 این نوع ماشین با دندانه ها یا میله های خود خاک هایی را که به صورت خطی و افقی سفت شده اند، در عمق کم و نزدیک به سطح زمین سوراخ می کند. کولتیواتور از چندین دندانه، تیرک و دو یا سه چرخ تشکیل شده است. همچنین در زمانی که گیاه رشد کرد و علف های هرز در سطح خاک نمایان شد، علف های هرز نزدیک گیاه را که مانعی برای رشد آنهاست ریشه کن می کند یا اینکه برگ های علف های هرز را برای جلوگیری از مختل کردن عمل فتوسنتز در زمین دفن می کند.کولتیواتور کاما یکی از آن دست ماشین آلات است که می تواند همراه با سطح کیفی و کمی بسیار مطلوبی حجم قابل توجهی از عملیات ‌های زراعی را برای شما به انجام رساند.

تیلر کاما، و کاربرد آن در زمین های کشاورزی

کشاورزی و در امتداد آن باغبانی، مجموعه عملیات های گسترده و زنجیره داری است که شامل طیف بسیاری از فعالیت ‌ها بر روی خاک می باشند.اگر چه در زمان های گذشته و گاها در همین ایام، تقریباً تمام این عملیات ها مانند شخم زنی، نرم کردن خاک، سله کشی و... توسط ابزار های دستی انجام می شده است؛ اما دنیای ماشینی نگاه ماشینی خود را به شکل جدی در این عرصه وارد کرده است و حالا اگر باغبان و یا کشاورز باشید، می توانید با طیف گسترده‌ ای از انواع ماشین آلات مواجه شوید.

مانند تیلر کولتیواتور که ابزاری بسیار سودمند در فضا های کوچک از زمین زراعی می باشد. در این بین همراه با این مقاله قصد تشریح کاملی بر یکی از بهترین های بازار یعنی تیلر کاما را داریم.اگر باغبان و یا کشاورز فعالی هستید، یقیناً می دانید که ابزار کارآمدی مانند کولتیواتور تا چه اندازه می ‌تواند در تسریع عملیات های باغبانی تأثیرگذار باشد؛ اما اگر تاکنون با این ماشین کشاورزی کارآمد مواجه نبوده اید و شاید با آن کار نکرده باشید، بهتر است بدانید که کولتیواتور یک نوع تراکتور در ابعاد بسیار کوچک است.

این تراکتور دو چرخ و خیلی کوچکتر از سایز ‌های آشنا است. به جهت انجام امورات گوناگونی از زراعت و باغبانی مانند شخم زدن، نرم کردن خاک، کشت وجین و سله کشی، به هم زدن سطح خاک، سمپاشی، درو کردن، آب کشی، بارکشی، انتقال نیرو، تیغ زدن، علف کن، مسطح نمودن زمین و حتی برف ‌روبی و... کاربرد دارد.

با دقت در همین لیست کامل از انجام فعالیت های ریز و درشت به خوبی می‌ توان متوجه سودمند بودن یک دستگاه کولتیواتور در نزد هر بار باغبانی و یا زراعتکاری باشید.در این بین اگر قصد خرید این ماشین سودمند را دارید، کولتیواتور کاما در جایگاهی مطمئن، یکی از بهترین های بازار است. برای تکمیل این ادعا می خواهیم تشریح کاملی بر مدل های متداول و محبوب از کولتیواتور کاما داشته باشیم.

مشخصات فنی انواع تیلر کاما

برند کاما در طراحی تا ساخت انواع تیلر های خود، سعی در ایجاد یک طیف محدود اما کارآمد داشته است. از این رو با توجه به نیاز های مختلف در سطوح گوناگون زراعی تا باغبانی، دو تیپ ۷ و 9 اسب را طراحی و تولید می ‌کند.اگر در سطح بازار باشید، متوجه خواهید شد که قیمت تیلر کاما 9 اسب، چندان تفاوت فاحشی با قیمت تیلر کاما ۷ اسب ندارد؛ لکن در کارایی می ‌تواند بسیار توانمند تر ظاهر شود.در هر صورت جدا از قید بر قیمت تیلر کاما، می ‌خواهیم این کولتیواتور ها را در یک نگاه فنی تا کاربردی تحلیل کنیم و ببینیم که برند کاما همراه با طراحی تا تولید این تیلر ها چه چیز های با ارزشی را در چنته آنها گذاشته است.

بررسی مشخصات  فنی  تیلر کاما ۷ اسب

برند کاما در ساخت تیلر کولتیواتور کوچکتر خود که از قدرت ۷ اسب بخاری بهره‌ مند است، همچنان دست بالایی را برای مصرف کنندگان در نظر گرفته است. در این تیلر کاما شاهد بدنه باریکتر، چرخ های باریکتر همراه با وزن کمتر هستیم.

از این رو می‌ توان این تیلر کامای کم حجم تر را مطلوب ‌تر برای فضا های متراکم ‌تر باغی و یا زمین های بسیار مرطوب مانند شالیزار ها دانست. مادامیکه قدرت 7.5 اسب بخاری این تیلر می ‌تواند همچنان سطح کارایی بالایی را در حین کارکرد آن نگه دارد.

این تیلر از جمله ماشین آلات چند کاره محسوب می ‌شود. شخم زدن در باغات متراکم و شلوغ، توانایی گردش مطلوب و مناسب برای کار در دور درختان، حجم کم که آن را مطلوب جا به جایی میان ردیف های انبوه در زمین های زراعی خواهد کرد و در نهایت سبک وزنی همراه با قدرت بالا که کاملاً مناسب در زمین ‌های باتلاقی شکل و مرطوب است.

انواع فعالیت های متداول در امورات کشاورزی مانند راه اندازی پمپ های آب، صندلی چرخ دار، بارکشی های سبک، نهر کنی، شخم زنی و... نیز در لیست توانمندی های بالقوه این تیلر کاما قرار دارد.در طراحی تیغه های این دستگاه نیز فولاد آبکاری شده بسیار مقاومی مورد استفاده قرار گرفته است. تیغه های بسیار محکم و مقاوم این تیلر کاملاً ضد زنگ بوده و می تواند شخم هایی با عرض های ۸۰ الی ۱۴۵ سانتیمتری را همراه با عمق ۸ تا ۳۲ سانتیمتری تامین نماید.

موتور در طراحی این تیلر کاما به مانند مدل‌ های 9 اسبی از انواع دیزلی همراه با قدرت ۷ اسبی است که به شکل تک سیلندر چهار زمانه هوا سرد کار می ‌کند.گیربکس نیز به مانند برادر بزرگتر خود، از نوع کوپلر مستقیم است و در نهایت می ‌تواند قابلیت ۳۶۰ دور در دقیقه موتور دیزلی تیلر کاما را همراه با یک کلاج ۵ صفحه ای روغن راهی سیستم دنده ‌ای دستگاه نماید. طراحی دنده نیز در این تیلر به مانند برادر خود، همراه با تعریف سه دنده شده است. دو دنده سبک و سنگین حرکت به جلو، در کنار یک دنده عقب که حرکت نهایی دستگاه را تکمیل خواهد کرد.

موتور تیلر 7

موتور تیلر 7 اسب کاما از نوع دیزلی می باشد. در ساخت این ماشین از موتور های احتراقی چهار زمانه استفاده می شود. موتور دارای کارتل روغن بوده و به سیستم روغن رسانی مجزا مجهز می باشد. نوع هواکش (ساسات) در مدل های امروزی اتومات است. گاز به صورت دستی در اختیار راکب قرار دارد.

گیربکس تیلر 7

در ساخت کولتیواتور یا همان شخم زن کاما برای انتقال نیروی به وجود امده توسط موتور از یک گیربکس کتابی واسط ۲تا ۴ دنده استفاده می شود (در بعضی از مدل ها گیربکس دارای دنده عقب می باشد). گیربکس معمولا از نوع تک محور بوده و برای عوض کردن دنده ها از قطعه تقسیم دنده استفاده می کند. پوسته گیربکس نیز ریخته گری الومینیوم و دنده ها فولادی می باشند.

شاسی تیلر 7

شاسی کولتیواتور 7 اسب کاما از دو محور شبیه هم که در مقابل هم قرار دارند و توسط یک صفحه فلزی به هم متصل شده اند ساخته می شود. موتور در قسمت جلوی شاسی و گیربکس در زیر موتور تعبیه شده است. در انتها دسته فرمان کولتیواتور قرار دارد که گاز و کلاج دستگاه بر روی آن قرار دارد. شاسی کولتیواتور دیزلی کاما بر روی دو چرخ مقابل هم بر روی یک محور حرکت می کند.

تجهیزات تیلر 7

مشخصات ظاهری تایر های تیلر کاما

تایر های تیلر کاما، آج بلند بوده و مناسب حرکت بر روی انواع زمین کشاورزی ( دیم، قرق آبی،مزرعه،شالی… .) می باشند. تیغه ها در تیلر  دیزلی 7 اسب کاما در دو طرف دستگاه قرار دارد. تیغه ها طراحی ناخن انگشتی دارند و از فولاد ساخته شده اند.

با  استفاده از کولتیواتور کاما یک تیر و چند نشان خواهید زد

قیمت تیلر کاما 9 اسب و یا قیمت تیلر کاما 7 اسب آنچنان نیست که بتوان از کنار توانمندی های آن صرف نظر کرد. اصولا در کنار طیف بسیار گسترده از توانمندی های تیلر کاما به راحتی می توان ادعا کرد که با خرید این دستگاه یک تیر و چند نشان زده اید.دستگاهی که می تواند به مانند یک تراکتور کوچک اما توانمند انواع عملیات های ریز و درشت کشاورزی را برای شما به انجام رساند.

 

تیلر کولتیواتور ۷ اسب

 

بررسی کارایی تیلر کاما 9 اسب

همراه با تماشای ظاهری این تیلر از برند کاما، اولین مشخصه بارز در طراحی آن، بهره مندی از دو چرخ بسیار بزرگ همراه با عاج های عمیق است.همین ظاهر مشخص در طراحی این تیلر، خبر از قدرتی بالا همراه با توانمندی‌ های مطلوب از آن را خواهد داشت. اصولاً کولتیواتور ها چیزی جز یک موتور بنزینی و یا دیزلی همراه با دو چرخ و یک سیستم هدایت نمی باشند.در طراحی کولتیواتور کاما نیز همین شرایط در طراحی دیده شده است. اهمیت در تشخیص کیفیت و یا کارایی تیلر همراه با توانمندی آنها در کار با انواع ادوات کشاورزی است.

به این ترتیب که تیلر را طوری طراحی می کنند تا بتوان به راحتی بسیاری از ادوات کشاورزی تا باغبانی را بر آنها نصب نمود و بسته به اینکه از چه ادوات کشاورزیی استفاده می ‌کنید، می‌ توانید انتظار عملیات ‌های گوناگون باغبانی را از کولتیواتور خود داشته باشید.

تیلر کولتیواتور کاما یکی از بهترین های بازار است که می‌ توان آن را همراه با تمام ادوات ریز و درشت کشاورزی تا باغبانی نمود. از سوی دیگر قیمت تیلر کاما با وجود چنین امکانی هرگز در رنج های بالایی به نسبت رقبای دیگر در سطح بازار قرار نگرفته است.موتور گازوئیلی همراه با تیلر کاما اورجینال از خود برند کاما می باشد که در همراهی با یک گیربکس محصول برند HUITIAN به خوبی می تواند قدرت طیف گسترده ‌ای از عملیات های باغبانی تا زراعی را به انجام رساند.

توانمندی‌ ها در کار با تیلر کاما 9 اسب

تیلر کولتی واتور کاما در واقع دارای توانمندی های بسیار است که میتوانید در صنایع مختلف از آن استفاده کنید.  توانمندی های تیلر کولتیواتور کاما به شرح زیر است:

  • شخم زدن باغات متراکم و شلوغ

  • مطلوب در زمین های مرطوب تا باتلاقی

  • آبیاری با تیلر کاما

  • سمپاشی با تیلر کاما

  • کندن نهر جهت آبیاری مزارع همراه با تیلر کاما

شخم زدن باغات متراکم و شلوغ:

 طراحی باریک و در عین حال قدرت مانور بالا در این تیلر باعث خواهد شد تا بتوان از تیلر کاما اورجینال به راحتی در فضا های پر درخت و یا ردیف های انبوه از کاشت انواع گیاهان استفاده کرد.از این رو می ‌توان تیلر کاما را به یکی از بهترین های بازار با هدف فعالیت های سطح بالا در اطراف درختان و یا میان ردیف های باغی دانست.

مطلوب در زمین های مرطوب تا باتلاقی

 سبک وزنی در مقابل چرخ های پهن، همراه با شیار های عمیق در کنار قدرت بالا، تمام مشخصه هایی است که از تیلر کاما در میان زمین‌ های باتلاقی، یک اسب سرکش از نوع ماشین خواهد ساخت. این توانمندی در کار یکی از عمده محاسنی است که تأثیر عمیقی بر قیمت تیلر خواهد گذاشت.

توانمندی ای که تیلر کاما به خوبی از پس انجام آن بر می آید. این ویژگی ها اصل مهمی در فروش تیلر کاما می باشد.به این ترتیب انواع تیلر کولتیواتور کاما خصوصاً مدل ۹ اسب آن برای کشاورزان شمال کشور، آنها که در عرصه کاشت برنج فعالیت می ‌کنند، مناسب است.

آبیاری با تیلر کاما:

 یکی از مشخصه های اصلی در کار با انواع تیلر، توانمندی آنها در اتصال با انواع پمپ های کشاورزی است.تیلری که نتواند این امکان را فراهم سازد، در اصل نیمی از قابلیت های مفید خود را از دست داده است. برای این منظور باید شفت گردان در تیلر به گونه ای طراحی شده باشد که به راحتی در دسترس بوده و قابلیت لینک شدن با انواع پمپ ها را داشته باشد.در تیلر کولتیواتور کاما شاهد یک طراحی برجسته با تأمین این هدف هستیم. تا جاییکه بسیاری از اهداف همراه با خرید و فروش تیلر کاما با تامین چنین نیازی صورت می گیرد.

سمپاشی با تیلر کاما:

 سمپاشی به مانند آبیاری همراه با پمپ هایی است که به جهت فعالیت نیاز به تأمین قدرت هایی گردشی دارند؛ اما انواع سمپاش های حرفه ای را همراه با موتور هایی ویژه و مخصوص دستگاه طراحی می ‌کنند؛ ولی اگر بخواهید هزینه ها را کم کنید، می ‌توانید سمپاش را از انواع فاقد موتور تهیه کرده و همراه با اتصال آن با ماشین آلاتی مانند تیلر، سمپاشی را به انجام رسانید.این هدف نیز در مسیر فروش تیلر کاما به وفور دیده شده است.

کندن نهر جهت آبیاری مزارع همراه با تیلر کاما:

هر کندن چیزی شبیه به شخم زنی است؛ اما در عمق و عرض بیشتر از شیار های شخم زنی کنده می شود. دستگاه هایی که توانایی کندن را دارند، باید بسیار قدرتمند باشند.مانند تیلر کاما که در کندن نهر می تواند آن قدرت لازم را تامین نماید. برای این منظور همراه با کولتیواتور کاما اگر با هدف شخم زنی فعالیتی را تدارک دیده اید، می توانید سطح زمین را تا عمق های ۸ الی ۳۲ سانتیمتر بشکافید.

همچنین این شیار ها را می توانید در عرض های ۸۰ الی 1۴۵ سانتیمتری بر حسب سفتی تا نرمی خاک متغیر کنید. از این رو اگر بخواهید همراه با کولتیواتور کاما نهر کنی داشته باشید، کافیست عمق شیار ها را در ابعاد بیش از ۲۰ سانتیمتر و عرض آنها را بیش از یک متر در نظر بگیرید.

 

تیلر کولتیواتور ۹ اسب

 

نکات فنی کولتیواتور کاما 9 اسب

در ادامه نکات فنی کولتیواتور کاما را مورد بررسی قرار خواهیم داد و خواهیم گفت که از چه قطعات با کیفیت و به روزی استفاده شده است.

مشخصات موتور در طراحی تیلر کاما: 

همان طور که قید کردیم، شرکت تیلر کاما در همراهی با یک موتور دیزلی با سوخت گازوئیلی در دستگاه مذکور است که می تواند سطح بالایی از توانمندی های دستگاه را تکمیل کند.این موتور که محصول خود برند کاما می باشد، یک موتور دیزلی تک سیلندر چهار زمانه از نوع هوا سرد است که قادر به تامین حداکثر قدرت 9.5 اسب بخار می باشد. البته موتور مذکور می ‌تواند این میزان از قدرت را در حداکثر ۳۶۰۰ دور در دقیقه تامین سازد. شرکت تیلر کاما همراه با طراحی تا نصب چنین موتور کارآمدی توانسته است راندمان کاری مطلوبی را همراه با کولتیواتور کاما کرده باشد.

البته شرکت تیلر کاما برای اهداف سطح بالا است که این مدل را طراحی می ‌کند. برای نیاز های سطح پایینتر، انواع 7 اسب نیز موجود است.گیربکس در  بدنه تیلر کاما: شرکت تیلر کاما، موتور قدرتمند دیزلی خود را در طراحی کولتیواتور کاما همراه با یک گیربکس تمام چرخ دنده ای از برند HUITIAN کرده است.

این گیربکس به راحتی از وظایف تامین یک گردش نرم و روان همراه با قدرت و گشتاور بالا بر می آید و می تواند همراه با انعطاف بسیار بالایی در بسیاری از فعالیت ‌های باغبانی پاسخگو باشد. البته طراحی در تیلر کاما همراه با گیربکس مستقیم، این ایده یعنی بهره ‌مندی از گیربکس مستقیم شرایط راندمان بالایی را به همراه دارد.به هر حال قدرت های تولید شده از جانب موتور دیزلی در گیر و دار انواع چرخ دنده ها از میان نمی رود؛ بلکه به طور مستقیم راهی شفت خروجی از گیربکس خواهد شد.

 شرایط کارکرد دنده ای در تیلر کاما:

 اگر شرکت تیلر کاما دستگاه خود را به عنوان یک تراکتور کوچک در نظر گرفته باشد، متوجه خواهید شد که این دستگاه قابلیت حمل و نقل را نیز دارا می باشد.همراه با چرخ هایی بزرگ به راحتی می ‌تواند در سطح مزارع و حتی جاده ها به حرکت درآمده و حتی با اهدافی مانند بار کشی مورد استفاده قرار گیرد. از این رو در طراحی آن از یک سیستم سه دنده ای استفاده شده است.دو دنده سبک و سنگین با هدف تامین حرکت به جلو همراه با یک دنده عقب که به نوعی حرکت های این دستگاه را تکمیل خواهد کرد. سیستم کلاج نیز از انواع روغن همراه با ۵ صفحه می باشد.

بررسی عملکرد تا توانمندی‌ های تیلر کاما مدل ۹ اسب

اولین و اصلی ترین هدف در طراحی تیلر ها، توانمندی آنها در شخم زنی می باشد. عموما قسمت  بزرگی از فروش تیلر کاما با هدف تامین همین نیاز اساسی است که صورت می گیرد.قیمت تیلر کاما 9 اسب نیز با توجه به توانمندی های این دستگاه در تأمین این هدف اصلی است که تعیین خواهد شد. به هر حال در تیلر کاما می توانید شاهد توانایی شخم زنی زمین در عرض ۸۰ الی ۱۴۰ سانتیمتر باشید.

این عرض از شخم زنی کاملا مطلوب برای هر نوع عملیات زراعی و یا باغبانی می باشد.از طرفی دیگر سرعت اجرای کار در حین عملیات شخم زنی نیز اهمیت دارد. تیلر های سطح پایین قادر نیستند که بتوانند عرض بالا در شخم را همراه با سرعت بالا به انجام رسانند؛ اما در تیلر کاما شاهد حداقل عدد ۲۰۰ متر مربع در هر ساعت هستیم.

البته بسته به سختی و یا نرمی زمین این عدد می ‌تواند به مراتب افزایش پیدا کند و گاها تا ۸۰۰ متر مربع در هر ساعت برسد. در نظر داشته باشید که این عدد تاثیر مستقیم بر قیمت تیلر خواهد گذاشت. هر چه تیلر در تامین سرعت بالای شخم زنی توانمند تر باشد، لزوماً شاهد قیمت تیلر بالاتری خواهیم شد.

از قیمت کولتیواتور کاما با توجه به این سرعت بالا در شخم زنی، همچنان به نسبت رقبا، فضای رقابتی خود را حفظ کرده است. در تیلر کاما اورجینال برای این منظور یک محور ۱۰ ردیفه همراه با ۴۰تیغه با هدف شخم زنی تعریف شده است.

از این رو اگر در سطح بازار قصد شناسایی تیلر کاما اورجینال را داشتید، متوجه تعداد استاندارد تیغه های این دستگاه باشید.تیلر کولتیواتور کاما مدل ۹ اسب به مانند یک تراکتور کوچک در خدمت عملیات ‌های گوناگون باغبانی شما خواهد بود. تیلری که حتی می ‌تواند بار های شما را به راحتی جا به جا کند.

این تریلر همراه با سوخت دیزلی از یک شرایط مطلوب ارزان به جهت استفاده بهره مند می باشد. موتور های 9 اسب دیزلی نیز از شرایط آسانی در تعمیر و نگهداری برخوردار هستند.به هر صورت اگر در سطح باغ و زراعت خود، بخواهید از یک تیلر بسیار قدرتمند و کارآمد برخوردار باشید و در عین حال انواع عملیات های ریز و درشت باغبانی را سر و سامانی داده باشید، این تیلر کاما، کاملا مطلوب با نیاز هایی که دارید خواهد بود.

 

نکات مهم قوانین استفاده از کولتیواتور

 

نکات مهم و قوانین ایمنی در استفاده از کولتیواتور :

  • اگر از کولتیواتور در محیط بسته مانند گلخانه استفاده می کنید مطمئن باشید که گلخانه تهویه مناسب داشته باشد. چون در خروجی اگزوز دستگاه، گاز منو اکسید کربن وجود دارد.
  • در مواقعی که قصد تمیز کردن تیغه ها و دستگاه را دارید، گیربکس را در حالت خلاص قرار داده و موتور را خاموش کنید.
  • از سرعت بالا و قرار دادن دنده در حالت خلاص در هنگام کار در زمین شیب دار پرهیز کنید.
  • دستگاه را از دسترس افراد نا آشنا و غیرمتخصص دور نگه دارید.
  • بعد از حدود ۸ ساعت کار با دستگاه تیلر کولتیواتور، روغن آن را عوض کنید. معمولاً روغن موتور ۴۰ مناسب است.

 

تمیز کردن تیغه کولتیواتور

 

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5